XPeng G6 AWD Performance - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 45 990 / 54 990 |
Spotreba výrobca / test (kWh/100 km) | 17,9 / 18,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 571 |
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2890; 4753; 1920; 1650 |
Pri nových európskych elektromobiloch máme občas pocit, že výrobcovia s nimi prišli len preto, že museli a že ani importérom a predajcom sa ich veľmi nechce ponúkať.
Niečo, ako keď ste dostali v škole domácu úlohu a nejako ste ju spravili, ale vôbec vás nebavila. Vždy sa však našli snaživci, ktorí ju urobili s radosťou a z vlastného presvedčenia. Nie preto, že museli, ale jednoducho chceli.
A presne tak teraz vnímame novú značku na našom trhu, ktorou je XPeng. Z kompaktného SUV s jednoduchým názvom G6 sme ostali v teste prekvapení.
Pripomeňme, že tento rok sa na slovenskom trhu roztrhlo vrece s čínskymi značkami. Prišiel BYD, DR Automobiles, svoj príchod avizuje aj Hongqi, Leapmotor a nechýba ani XPeng, ktorý vznikol len pred jedenástimi rokmi ako úspešný start-up.
Na jednej strane nás čínska invázia v európskom automobilovom priemysle trochu znepokojuje, na druhej strane ju nemožno ignorovať. Prichádzajú s produktmi, ktoré väčšinou nepatria k lacným, ale kvalitou a technológiou sa už neraz radia k špičke.

XPeng sa považuje za prémiovú značku a so svojou ponukou ide po krku najmä Tesle. Importérom XPengu pre slovenský trh je Hedin Automotive, teda bývalý Motor Car, známy predajom Mercedesov.
XPeng G6 s dĺžkou 4753 mm a karosériou typu SUV-kupé bude mať za konkurentov Teslu Model Y, BYD Sealion 7 a z európskych modelov Škodu Enyaq Coupé, Volkswagen ID.5 alebo Ford Capri.
Najvýkonnejšia verzia
Model G6 je postavený na platforme Sepa 2,0 s 800-voltovou architektúrou a pohonom buď zadných, alebo, ako v našom prípade, všetkých kolies. Najvýkonnejšia verzia Performance má systémový výkon 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 660 Nm.
Tým však zaujímavé parametre nekončia, pretože z nuly na sto vie zrýchliť za 4 sekundy a maximálka je až 200 kilometrov za hodinu.
Pridajme k tomu veľkú NMC batériu s využiteľnou kapacitou 84 kWh a máme tu celkom schopný rodinný elektromobil s udávaným dojazdom 550 kilometrov.

Auto sme dostali v ťažko prehliadnuteľnej farbe Fiery Orange, no samotný dizajn karosérie je konzervatívnejší. Značka sa drží charakteristickej prednej masky so svetelným pásom po celej šírke auta a hlavnými svetlami v nárazníku. Nemajú matrixovú technológiu, ale automatické prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami funguje celkom dobre.
Charakteristické pre G6 sú zadné oblé línie, ktoré nám trochu pripomenuli Jaguar F-Pace. Škoda len, že brzdové svetlá sú až dole v nárazníku, pás po celej šírke svieti len po zotmení.
Stierač je skrytý pod strešným spojlerom a mohol by stierať trochu väčšiu plochu. Kľučky dverí sú vyklápacie, no dvere sú, bohužiaľ, bez proximity senzoru, takže sa neodomknú po priblížení sa s kľúčom vo vrecku. V blízkej dobe sa to má zmeniť.
Interiér pôsobí minimalisticky a sterilne, podobne ako v Tesle alebo v Ioniqoch od Hyundaiu. V našom prípade boli poťahy sedadiel aj časť prístrojovej dosky v bielej farbe. V kombinácii s presklenou strechou pôsobil interiér ešte priestrannejšie.
Praktický interiér a dostatok miesta
Vzadu má posádka veľa miesta na nohy, ale aj nad hlavami je ho dostatok. Vyššie postavy ešte ocenia možnosť nastaviť si sklon operadiel. Inak nechýba lakťová opierka s výsuvnými držiakmi na nápoje, výduchy klimatizácie, reproduktor a dvojica USB portov.
Dvere kufra majú elektrické otváranie a môžete si nastaviť výšku, čo je praktické pri garážach s nižším stropom. Samotný kufor má objem 571 litrov, po sklopení zadných operadiel vznikne rovina a po strechu do auta zmestíte 1374 litrov batožiny. Frunk pod prednou kapotou sme nenašli.

Otvor v zadných operadlách na prevoz dlhých predmetov chýba. Trochu sa dá čarovať aspoň s prednými operadlami, ich úplným zaklonením a vybratím hlavových opierok vzniká lôžková úprava, respektíve zadný pasažier vpravo môže spolujazdcovo sedadlo použiť ako opierku vystretých nôh.

Spracovanie interiéru je kvalitné a platí to aj o odhlučnení. Zvláštnosťou je absencia priehrady pred spolujazdcom, odkladací priestor je tak v lakťovej opierke alebo pod vysokým stredovým tunelom. Na ňom sú dve bezdrôtové nabíjacie podložky s účinným odvetrávaním.
Okrem smartfónov nebude teplo ani posádke, odvetrávané sú aj predné sedadlá a spolu so zadnými aj volantom sa ponúka, samozrejme, aj vyhrievanie. Na pevnom panoramatickom strešnom okne by sme v letných dňoch uvítali cloniacu roletku a platí to aj o zadných bočných oknách.
Intuitívne ovládanie aj bez tlačidiel
Mozgom auta je operačný systém XOS a skoro všetko sa ovláda cez takmer 15-palcovú obrazovku s rýchlymi reakciami. Samotným menu aj funkciami veľmi pripomína Teslu. K logike jeho ovládania sme nemali výhrady, všetko je príjemne intuitívne.

Pomerne nízko je umiestnený menší displej pred vodičom, ktorý poskytuje základné informácie o jazde. Head-up displej na čelnom skle chýba, nenašli sme ho ani v príplatkovej výbave.
Dvere sa zvnútra otvárajú okrúhlym tlačidlom, na madlách nájdeme klasické tlačidlá na ovládanie okien aj zamykanie dverí. Výstražné svetlá sa spúšťajú tlačidlom na strope.

Tým sme pomaly aj vyčerpali prítomnosť fyzických tlačidiel, posledné sú na trochu zvláštnom volante. Má hrubý veniec a ešte hrubšie dve ramená. Napriek tomu sa drží prekvapivo dobre a ovládanie je celkom jednoduché, len naň treba prísť. Piktogramy pri tlačidlách vám toho veľa neprezradia.
Priestor na zlepšenie asistentov sa ešte nájde
Na rozdiel od elektrickej Mazdy 6e tu našťastie ľavá páčka slúži na ovládanie smeroviek, stieračov aj svetiel, teda tak ako v Mercedesoch. Pravou ovládate smer jazdy a zapínate adaptívny tempomat.
K takmer autonómnej jazde potom už stačí len stlačiť hviezdičku vľavo na volante, čím sa zapne systém XPilot. V ňom sme zažili zatiaľ najlepšie automatické preraďovanie na diaľnici.
O spomalení pri dobehnutí auta pred vami sa to úplne nedá povedať, pribrzdenie je dosť agresívne. Trochu by sa ešte dalo zlepšiť aj aktívne udržiavanie auta v jazdnom pruhu a (ne)citlivosť držania volantu. Auto nás pri zapnutom XPilote viackrát vyzývalo k rukám na volante, hoci sme ich tam mali.

V mestskej premávke prídu vhod štyri úrovne rekuperácie, no ani najsilnejšia nie je do úplného zastavenia, že by sa dalo jazdiť s jedným pedálom. Pochvala ide za konzistentné brzdy, pri zapnutej rekuperácii sa nám zdalo, že majú trochu vyššiu citlivosť pri dobrzďovaní, no rýchlo sme si na to zvykli. Po vyšliapnutí brzdového pedála sa aktivuje funkcia auto hold, jej zapínanie teda netreba hľadať v menu.

Vyskúšali sme si tiež automatické parkovanie, auto zvláda aj náročnejšie výzvy v garážach, podľa potreby si vie sklopiť zrkadlá v zúžených priestoroch alebo si zapamätá manéver a vie sa ho naučiť. Tiež pomocou mobilnej aplikácie môžete auto vyparkovať a až potom doňho nastúpiť.
Dobrá spotreba a rýchle nabíjanie
Pri jazdení v meste sme sa dostali k veľmi dobrej spotrebe len 13,6 kWh na 100 kilometrov, na diaľnici pri 130-ke stúpla spotreba na 22,3 kWh a na okreskách sa dá jazdiť za 18,6 kWh. V priemere sme teda jazdili za 18,2 kWh.
Nesklame ani rýchle nabíjanie, výrobca udáva maximum 280 kW, my sme dosiahli 225 kW a priemer bol 118 kW, treba však dodať, že sme nabíjali z 20 až na 100 percent, čo trvalo takmer 40 minút. Pokiaľ by sme ostali pri odporúčaných z 20 na 80 percent, stačilo by 20 minút na nabíjačke. Po nabití dojazd ukazoval 452 kilometrov.
Pomalé AC nabíjanie s výkonom 11 kW je trojfázové a z wallboxu zaberie 9,5 hodiny. Dvierka k CCS portu sa otvárajú elektricky pokynom cez obrazovku alebo cez mobilnú aplikáciu.
V prípade chladného počasia si viete batériu predhriať, aby sa optimalizovala doba nabíjania a tiež je štandardom tepelné čerpadlo. Nechýba ani podpora vehicle-to-load (V2L) teda možnosť opačného toku energie a s adaptérom napájať z batérie externé spotrebiče s výkonom do 3,3 kW.
Konkurenti majú dôvod na obavy
Počas týždňového testu sa XPeng G6 ukázal ako príjemný a schopný spoločník na každý deň. Ponúka všetko, čo od moderného elektromobilu dnes očakávate, čo stále často u konkurentov nie je samozrejmosťou.
Jazda s XPengom G6 až na slušné zrýchlenie nevyvoláva veľké emócie, ale podvozok dobre tlmí nerovnosti, no bubny na asfalte vedia s autom zatriasť.
Zákazníkov loví G6 vo vodách kompaktných elektrických SUV, kde cena od 45 990 eur nevyznieva nijako prestrelene, najmä ak netreba pripočítavať príplatkové prvky výbavy lebo väčšina je štandardom.
Okrem konkurencie k európskym modelom má XPeng potenciál prebrať zákazníkov Tesle, ktorá tu dodnes nemá oficiálne zastúpenie a ani servis.

Z testovacieho zápisníka | |
---|---|
Značka a model | XPeng G6 |
Verzia | AWD Performance |
Cena modelu od / verzie od (eur) | 45 990 / 54 990 |
Výkon – kW(k) | 350 (476) |
Krút. moment – (Nm) | 660 |
Zrýchlenie z 0-100 km / h – výrobca (s) | 4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 200 |
Spotreba výrobca / test (kWh / 100km) | 17,9 / 18,2 |
Kapacita batérie (kWh) | 87,5 (84 netto) |
Max. nabíjací výkon (kW) | 280 |
Funkcia V2L/V2H/V2G | áno/áno/áno |
Rozmer pneumatík | 255/45 R20 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2143 |
Objem batožinového priestoru (l) | 571 / 1374 |
Svetlá výška podvozka (mm) | 170 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2890; 4753; 1920; 1650 |