SME

Audi S6 Avant e-tron je elektrické kombi, ktoré si nekúpite kvôli ekológii ani veľkému kufru (test)

Elektromobilom výkon nechýba, hravosť však väčšinou áno.

Audi S6 Avant e-tronAudi S6 Avant e-tron (Zdroj: Marek Čepa)
Audi S6 Avant e-tron - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)69 170 / 101 800
Spotreba výrobca / test (kWh/100 km)16,8 / 19,1
Objem batožinového priestoru (l)502
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 946; 4 928; 1 923; 1 487

Aj keď prechod na elektromobilitu neprebieha takým tempom, ako sa očakávalo, elektrické modely stále pribúdajú ako huby po daždi. Dnes už je z čoho vyberať prakticky v každom segmente, alternatívny pohon je dostupný v autách všetkých možných tvarov a veľkostí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z tých zriedkavejších tvarov je šikovné kombi s veľkým kufrom. Podobných áut s elektrickým pohonom je minimum, nedávno sa však ponuka rozrástla o nové Audi A6 e-tron Avant.

Nebudeme sa opäť zbytočne rozpisovať o zmätočnom označovaní modelov tejto značky, ktorá ešte nedávno chcela párnymi číslami označovať elektrické modely, pre spaľovacie mali zostať tie nepárne. To bol aj prípad novej A5, ktorá je nástupcom obľúbenej A4.

SkryťVypnúť reklamu

Medzičasom od týchto plánov upustili a číslo opäť označuje veľkosť, vďaka čomu sme sa dočkali dvoch veľmi odlišných modelov nazývaných A6. Podstatný je však dodatok e-tron, ktorým automobilka označuje elektrifikované modely.

K nám sa novinka dostala rovno v najsilnejšej verzii S6, ktorá tvorí vrchol ponuky nielen výkonom, ale aj bohatou výbavou. Aspoň pri tomto označení sa automobilka drží tradície, a tak vieme, že môžeme očakávať športový model, ktorý však pre rýchlosť nerobí také kompromisy ako najostrejšie RS modely.

Tichý a výkonný pohon dáva v luxusnom športovom kombi perfektný zmysel. Obstojí však novinka z Ingolstadtu napríklad proti podarenému BMW i5 Touring?

Hoci ide o nový model, jeho dizajn vám môže byť povedomý spred niekoľkých rokov. Produkčná verzia sa totiž príliš nezmenila od konceptu, ktorý predstavili ešte v roku 2022.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Audi chce opäť zaujať, ukazuje víziu elegantného kombi s elektrickým pohonom Čítajte 

Výsledkom je podľa nás jedno z najlepšie vyzerajúcich kombi na trhu, hoci predpokladáme, že konzervatívnejší priaznivci značky nebudú súhlasiť. Kontroverzne môžu pôsobiť napríklad horizontálne delené svetlá či slepá „mriežka“ vo farbe karosérie.

S batériou umiestnenou v podlahe sa spájajú aj typicky vysoké boky auta, ktoré účinne narúša čierny panel v spodnej časti dverí. Opticky ho predlžujú aj nízke okná a klesajúca línia strechy s prudko skoseným zadným sklom.

Ako prvý model značky prichádza s podsvieteným zadným logom, zaujímavejšia je však možnosť prispôsobiť si dizajn svetiel. Na výber je hneď z ôsmich svetelných podpisov, ktoré menia vzhľad svetiel na oboch koncoch auta.

Na kamery sa zvyká ťažko

Pozornému oku neujdú ani kamery, ktoré nahradili klasické spätné zrkadlá. Údajne zlepšujú aerodynamiku auta, no my sa nevieme ubrániť dojmu, že ide v prvom rade o efektný výstrelok.

SkryťVypnúť reklamu

Chce to zvyk, oči nám stále automaticky mierili na kameru namiesto displejov umiestnených v rohoch palubnej dosky. Trochu skresľuje tiež vnímanie vzdialenosti, keďže displej s kamerou na rozdiel od zrkadla neumožňuje priestorové videnie.

Takéto riešenie má aj svoje plusy, okrem nižšieho odporu vzduchu je to napríklad omnoho lepšia viditeľnosť pri zhoršených svetelných podmienkach. Samozrejme, dajú sa nastavovať aj sklopiť ako štandardné zrkadlá.

Až na ich malé displeje je rozloženie dobre známe z iných súčasných modelov nemeckej automobilky. Dominuje mu zakrivený panel s dvojicou OLED displejov multimediálneho systému MMI, ktoré sú orientované na vodiča.

Tá sa skladá z 11,9-palcového displeja digitálnej prístrojovej dosky a veľkej, 14,9-palcovej, obrazovky infotainmentu. Opäť je tu možnosť priplatiť si za vlastný displej pre spolujazdca. To je päť displejov len na palubnej doske, pričom ešte nepočítame projekčný head-up displej s rozšírenou realitou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úvodná edícia výbavou nešetrí

Oba príplatkové displeje aj s virtuálnymi zrkadlami sú súčasťou výbavy testovaného auta, ktoré sme dostali v úvodnej edícii Edition One. Zvyšok výbavy sa sústredí skôr na dizajn, s prvkami ako zatmavené svetlomety či doplnky v čiernej farbe namiesto striebornej, ktorá je pre športové modely Audi typická.

Špeciálne modely sú tiež vybavené panoramatickou strechou s elektronicky ovládanou priehľadnosťou. Tá je delená na segmenty, takže umožňuje znepriehľadniť iba prednú či zadnú časť.

Veľké strešné okno púšťa viac svetla do interiéru, ktorý inak pôsobí trochu príliš tmavo vinou nízkych okien. Tie majú na svedomí aj horšiu viditeľnosť, takže množstvo kamier a asistentov pomáhajúcich sledovať okolie sme uvítali.

Napriek vysokej podlahe a nízkej línii sa dnu pohodlne zmestí štvorčlenná posádka, pričom ani vyšším pasažierom nebude vzadu chýbať miesto na hlavu. Nepatrí však k najširším, takže v trojici už začína byť na zadných sedadlách trochu tesno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výborná aerodynamika sa neprejavila iba na efektivite auta, ale aj na skvelom odhlučnení kabíny. Spolu s prémiovým audiom a pohodlnými sedadlami na palube vytvárajú atmosféru hodnú prémiovej cenovky, čo sa, žiaľ, nedá tvrdiť o tvrdých plastoch najmä v spodnej časti dverí.

Prekvapil nás pomerne malý batožinový priestor, ktorý je s objemom 502 litrov rovnaký ako pri verzii Sportback. Neobstojí ani v porovnaní s konkurenčným BMW i5 Touring, ktoré ponúka až 570 litrov, Audi však pridáva 27-litrový priestor pod prednou kapotou.

Vďaka nízkej nakladacej hrane a dobrému tvaru je však kufor dobre využiteľný, s dvojitým dnom pod ktoré možno umiestniť roletku. Po sklopení zadných operadiel objem narastie na 1422 litrov, nechýba ani výklopné ťažné zariadenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Elektromobil aj na dlhé cesty

Pokiaľ nenosíte veľa batožiny, elektrické Audi A6 je skvelým spoločníkom na dlhé trasy a neškodí mu ani elektrický pohon. Dojazd pri plnom nabití ukazoval 490 kilometrov, čo je hodnota, ktorá sa dá pohodlne dosiahnuť na okresných cestách.

K výrobcom deklarovanému kombinovanému dojazdu 634 kilometrov sa nám podarilo priblížiť iba pri mestskom jazdení. Vtedy si kombi pýtalo 15,1 kWh na sto kilometrov.

Pri diaľničnej stotridsiatke už si vypýta aj cez 23 kWh na sto kilometrov, napriek tomu zvládne na jedno nabitie prekročiť hranicu 400 kilometrov. To už je na elektromobil veľmi pekná hodnota, hlavne v kombinácii s rýchlym nabíjaním, ktoré umožňuje 800-voltová architektúra prémiovej elektrickej platformy PPE.

Zaujímavé je, že nabíjací konektor nájdeme na oboch stranách auta. Na pravej strane sa za komicky veľkými dvierkami skrýva zásuvka na nabíjanie striedavým prúdom s maximálnym výkonom 11 kW, zásuvka na ľavej strane umožňuje aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom do 270 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nám sa pri nabíjaní podarilo na začiatku dosiahnuť výkon 257 kW, ktorý následne lineárne klesal. Nabitie zo 17 na 81 percent trvalo iba 22 minút a zodpovedá približne 300 kilometrom dojazdu.

Športové verzie sa však nekupujú pre ich dojazd a efektivitu, tie ustupujú do úzadia a prednosť dostáva výkon a pocit z jazdy. Tým prvým elektromobily bežne vyrážajú dych, v druhej kategórii sa však spaľovacím motorom vyrovnávajú iba ťažko.

Nie je rýchle iba v priamke

O výkone nemá zmysel debatovať ani v tomto prípade. Dvojica elektromotorov dáva autu celkový výkon 370 kW (503 koní) a pohon všetkých kolies. V režime Launch Control dokonca krátkodobo poskytne až 405 kW (550 koní) a vystrelí ho na stovku už za 3,9 sekundy.

To aj napriek hmotnosti viac ako 2,4 tony, pričom asi 700 kilogramov tvorí len samotná batéria. Napriek tomu je auto hravé a nádherne ovládateľné aj na kľukatých cestách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Silnejší z dvojice elektromotorov dosahuje krútiaci moment 580 Nm a je pripravený kedykoľvek ich na váš pokyn poslať na zadné kolesá. To pomáha dlhé kombi krásne otočiť do zákruty, alebo rovno odtrhnúť zadok do šmyku.

Napriek vysokému výkonu aj hmotnosti je auto krásne komunikatívne a ovládateľné. Jeho váhu pri nájazdoch do zákrut pomáhajú krotiť veľké brzdy za 21-palcovými kolesami, ich široké pneumatiky zase pomáhajú dostať krútiaci moment na vozovku pri výjazde.

Ak sa na to cítite, Audi vám dovolí obmedziť kontrolu trakcie a poslať kombi do efektného šmyku. To je však zábava len do momentu, kedy uvidíte prvú faktúru za nové pneumatiky.

Výkonná S6 je tiež sériovo vybavená vzduchovým podvozkom, s ktorým pri bežnom jazdení zabúdate, že sa jedná o športový model. Bežné nerovnosti zvláda hladko, iba pri výrazných hranách o sebe dávajú vedieť veľké disky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysoká cena odrádza

Audi S6 Avant e-tron je štýlové a rýchle kombi, ktoré si nevyberiete pre jeho ekologický pohon a praktický kufor. Každodenné úlohy však zvláda s prehľadom a v maximálnom pohodlí, nezľakne sa ani dlhých ciest či diaľnice.

Oveľa podstatnejšie však je ako jazdí, keď je čas na zábavu. Na svoje rozmery je auto neskutočne hravé a svoj ohromný výkon dávkuje predvídateľne, nenechá sa rozhodiť kým to po ňom vyslovene nechcete.

Práve takéto autá dokazujú, že elektromobily nie sú vždy len nudné tiché lode s prebytkom výkonu. Po jazdnej stránke mu nemožno vyčítať takmer nič, za luxus sa však pochopiteľne platí.

Elektrické kombi Audi A6 Avant začína na cene 69 170 eur za základný model, športová S6 už prekračuje hranicu 100-tisíc eur. Testované auto v úvodnej edícii so všetkými príplatkovými prvkami sa dokonca vyšplhalo až na 126 668 eur, čo je suma ktorú aj takto podarené auto bude obhajovať iba ťažko, najmä pri zjavnom šetrení na materiáloch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Z testovacieho zápisníka
Značka a modelAudi A6 e-tron
VerziaS6 Avant e-tron Edition One
Cena modelu od / verzie od / testovací model (eur)69 170 / 101 800 / 126 668
Výkon – kW(k)370 (503)
Krút. moment vpredu / vzadu – (Nm)275 / 580
Zrýchlenie z 0 – 100 km / h – výrobca (s)3,9
Maximálna rýchlosť (km/h)240
Spotreba výrobca / test (kWh / 100km)16,8 / 19,1
Kapacita batérie (kWh)100 (94,9 netto)
Max. nabíjací výkon (kW)270
Rozmer pneumatík vpredu / vzadu245/40 R21 / 275/35 R21
Pohotovostná hmotnosť (kg)2 438
Objem batožinového priestoru (l)502 / 1 422 + 27 vpredu
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2946; 4928; 1923; 1487
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  7. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. Invázne rastliny ako superpotraviny
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 930
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 5 194
  3. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 4 967
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 942
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 335
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 627
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 605
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 500
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava minister obrany Robert Kaliňák, podpredseda parlamentu Tibor Gašpar, premiér Robert Fico a minister zahraničných vecí Juraj Blanár.

Namieste je otázka, čo si to dovoľujú a v mene koho.


52
Zelenského čaká rokovanie v Bielom dome.

Ukrajinci ruským sľubom neveria.


84
Peter Tkačenko.

Nakoniec dostaneme vynadané, čo by sme ešte nechceli, takto narýchlo?!


22
Obnovený pomník a pod ním delá. Jedno z nich v minulosti pomaľoval naružovo miestny umelec.

Delo v minulosti namaľovali doružova.


7
reklama
  1. Ján Valchár: Vojna plná klamu II. - o druhej svetovej vojne z pohľadu krivých ruských zrkadiel
  2. Monika Albertiová: Župy na Slovensku: Zrušiť alebo zachovať?
  3. Martina Bittnerová: Dramatik Stroupežnický: génius javiska či tyran zvierat?
  4. Jozef Drahovský: Poslanec národnej rady Ľubomír Vážny navrhuje definovať rýchlosť chôdze na 6 km/h.
  5. Radoslav Záhumenský: Nenáročná túra v Nízkych Tatrách! Štefánička vás dostane výhľadmi, históriou aj horským pokojom
  6. Eva Gallova: Neviem, či sa mi to iba zdalo, ale Putin sa do kamery spiklenecky smial
  7. Adam Ustupsky : Cirkevné podujatia a ich podobnosti s Est
  8. Jozef Huljak: Čile na rázcestí: Voľby nerozhodnú len o prezidentovi, ale aj o vplyve Číny
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 68 846
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 094
  3. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 719
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 8 759
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 8 097
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 710
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 5 694
  8. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 5 426
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  3. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  4. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  5. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  6. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  7. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťZatvoriť reklamu