SME

Audi S6 Avant e-tron je elektrické kombi, ktoré si nekúpite kvôli ekológii ani veľkému kufru (test)

Na virtuálne zrkadlá sa zvyká ťažko.

Audi S6 Avant e-tronAudi S6 Avant e-tron (Zdroj: Marek Čepa)
podcast_player_loading_text Audi S6 Avant e-tron je elektrické kombi, ktoré si nekúpite kvôli ekológii ani veľkému kufru (test)
Článok je nahovorený syntetickým hlasom.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Audi S6 Avant e-tron - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)69 170 / 101 800
Spotreba výrobca / test (kWh/100 km)16,8 / 19,1
Objem batožinového priestoru (l)502
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 946; 4 928; 1 923; 1 487

Aj keď prechod na elektromobilitu neprebieha takým tempom, ako sa očakávalo, elektrické modely stále pribúdajú ako huby po daždi. Dnes už je z čoho vyberať prakticky v každom segmente, alternatívny pohon je dostupný v autách všetkých možných tvarov a veľkostí.

Jedným z tých zriedkavejších tvarov je šikovné kombi s veľkým kufrom. Podobných áut s elektrickým pohonom je minimum, nedávno sa však ponuka rozrástla o nové Audi A6 e-tron Avant.

Nebudeme sa opäť zbytočne rozpisovať o zmätočnom označovaní modelov tejto značky, ktorá ešte nedávno chcela párnymi číslami označovať elektrické modely, pre spaľovacie mali zostať tie nepárne. To bol aj prípad novej A5, ktorá je nástupcom obľúbenej A4.

SkryťVypnúť reklamu

Medzičasom od týchto plánov upustili a číslo opäť označuje veľkosť, vďaka čomu sme sa dočkali dvoch veľmi odlišných modelov nazývaných A6. Podstatný je však dodatok e-tron, ktorým automobilka označuje elektrifikované modely.

K nám sa novinka dostala rovno v najsilnejšej verzii S6, ktorá tvorí vrchol ponuky nielen výkonom, ale aj bohatou výbavou. Aspoň pri tomto označení sa automobilka drží tradície, a tak vieme, že môžeme očakávať športový model, ktorý však pre rýchlosť nerobí také kompromisy ako najostrejšie RS modely.

Tichý a výkonný pohon dáva v luxusnom športovom kombi perfektný zmysel. Obstojí však novinka z Ingolstadtu napríklad proti podarenému BMW i5 Touring?

Hoci ide o nový model, jeho dizajn vám môže byť povedomý spred niekoľkých rokov. Produkčná verzia sa totiž príliš nezmenila od konceptu, ktorý predstavili ešte v roku 2022.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Audi chce opäť zaujať, ukazuje víziu elegantného kombi s elektrickým pohonom Čítajte 

Výsledkom je podľa nás jedno z najlepšie vyzerajúcich kombi na trhu, hoci predpokladáme, že konzervatívnejší priaznivci značky nebudú súhlasiť. Kontroverzne môžu pôsobiť napríklad horizontálne delené svetlá či slepá „mriežka“ vo farbe karosérie.

S batériou umiestnenou v podlahe sa spájajú aj typicky vysoké boky auta, ktoré účinne narúša čierny panel v spodnej časti dverí. Opticky ho predlžujú aj nízke okná a klesajúca línia strechy s prudko skoseným zadným sklom.

Ako prvý model značky prichádza s podsvieteným zadným logom, zaujímavejšia je však možnosť prispôsobiť si dizajn svetiel. Na výber je hneď z ôsmich svetelných podpisov, ktoré menia vzhľad svetiel na oboch koncoch auta.

Na kamery sa zvyká ťažko

Pozornému oku neujdú ani kamery, ktoré nahradili klasické spätné zrkadlá. Údajne zlepšujú aerodynamiku auta, no my sa nevieme ubrániť dojmu, že ide v prvom rade o efektný výstrelok.

SkryťVypnúť reklamu

Chce to zvyk, oči nám stále automaticky mierili na kameru namiesto displejov umiestnených v rohoch palubnej dosky. Trochu skresľuje tiež vnímanie vzdialenosti, keďže displej s kamerou na rozdiel od zrkadla neumožňuje priestorové videnie.

Takéto riešenie má aj svoje plusy, okrem nižšieho odporu vzduchu je to napríklad omnoho lepšia viditeľnosť pri zhoršených svetelných podmienkach. Samozrejme, dajú sa nastavovať aj sklopiť ako štandardné zrkadlá.

Až na ich malé displeje je rozloženie dobre známe z iných súčasných modelov nemeckej automobilky. Dominuje mu zakrivený panel s dvojicou OLED displejov multimediálneho systému MMI, ktoré sú orientované na vodiča.

Tá sa skladá z 11,9-palcového displeja digitálnej prístrojovej dosky a veľkej, 14,9-palcovej, obrazovky infotainmentu. Opäť je tu možnosť priplatiť si za vlastný displej pre spolujazdca. To je päť displejov len na palubnej doske, pričom ešte nepočítame projekčný head-up displej s rozšírenou realitou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úvodná edícia výbavou nešetrí

Oba príplatkové displeje aj s virtuálnymi zrkadlami sú súčasťou výbavy testovaného auta, ktoré sme dostali v úvodnej edícii Edition One. Zvyšok výbavy sa sústredí skôr na dizajn, s prvkami ako zatmavené svetlomety či doplnky v čiernej farbe namiesto striebornej, ktorá je pre športové modely Audi typická.

Špeciálne modely sú tiež vybavené panoramatickou strechou s elektronicky ovládanou priehľadnosťou. Tá je delená na segmenty, takže umožňuje znepriehľadniť iba prednú či zadnú časť.

Veľké strešné okno púšťa viac svetla do interiéru, ktorý inak pôsobí trochu príliš tmavo vinou nízkych okien. Tie majú na svedomí aj horšiu viditeľnosť, takže množstvo kamier a asistentov pomáhajúcich sledovať okolie sme uvítali.

Napriek vysokej podlahe a nízkej línii sa dnu pohodlne zmestí štvorčlenná posádka, pričom ani vyšším pasažierom nebude vzadu chýbať miesto na hlavu. Nepatrí však k najširším, takže v trojici už začína byť na zadných sedadlách trochu tesno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výborná aerodynamika sa neprejavila iba na efektivite auta, ale aj na skvelom odhlučnení kabíny. Spolu s prémiovým audiom a pohodlnými sedadlami na palube vytvárajú atmosféru hodnú prémiovej cenovky, čo sa, žiaľ, nedá tvrdiť o tvrdých plastoch najmä v spodnej časti dverí.

Prekvapil nás pomerne malý batožinový priestor, ktorý je s objemom 502 litrov rovnaký ako pri verzii Sportback. Neobstojí ani v porovnaní s konkurenčným BMW i5 Touring, ktoré ponúka až 570 litrov, Audi však pridáva 27-litrový priestor pod prednou kapotou.

Vďaka nízkej nakladacej hrane a dobrému tvaru je však kufor dobre využiteľný, s dvojitým dnom pod ktoré možno umiestniť roletku. Po sklopení zadných operadiel objem narastie na 1422 litrov, nechýba ani výklopné ťažné zariadenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Elektromobil aj na dlhé cesty

Pokiaľ nenosíte veľa batožiny, elektrické Audi A6 je skvelým spoločníkom na dlhé trasy a neškodí mu ani elektrický pohon. Dojazd pri plnom nabití ukazoval 490 kilometrov, čo je hodnota, ktorá sa dá pohodlne dosiahnuť na okresných cestách.

K výrobcom deklarovanému kombinovanému dojazdu 634 kilometrov sa nám podarilo priblížiť iba pri mestskom jazdení. Vtedy si kombi pýtalo 15,1 kWh na sto kilometrov.

Pri diaľničnej stotridsiatke už si vypýta aj cez 23 kWh na sto kilometrov, napriek tomu zvládne na jedno nabitie prekročiť hranicu 400 kilometrov. To už je na elektromobil veľmi pekná hodnota, hlavne v kombinácii s rýchlym nabíjaním, ktoré umožňuje 800-voltová architektúra prémiovej elektrickej platformy PPE.

Zaujímavé je, že nabíjací konektor nájdeme na oboch stranách auta. Na pravej strane sa za komicky veľkými dvierkami skrýva zásuvka na nabíjanie striedavým prúdom s maximálnym výkonom 11 kW, zásuvka na ľavej strane umožňuje aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom do 270 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nám sa pri nabíjaní podarilo na začiatku dosiahnuť výkon 257 kW, ktorý následne lineárne klesal. Nabitie zo 17 na 81 percent trvalo iba 22 minút a zodpovedá približne 300 kilometrom dojazdu.

Športové verzie sa však nekupujú pre ich dojazd a efektivitu, tie ustupujú do úzadia a prednosť dostáva výkon a pocit z jazdy. Tým prvým elektromobily bežne vyrážajú dych, v druhej kategórii sa však spaľovacím motorom vyrovnávajú iba ťažko.

Nie je rýchle iba v priamke

O výkone nemá zmysel debatovať ani v tomto prípade. Dvojica elektromotorov dáva autu celkový výkon 370 kW (503 koní) a pohon všetkých kolies. V režime Launch Control dokonca krátkodobo poskytne až 405 kW (550 koní) a vystrelí ho na stovku už za 3,9 sekundy.

To aj napriek hmotnosti viac ako 2,4 tony, pričom asi 700 kilogramov tvorí len samotná batéria. Napriek tomu je auto hravé a nádherne ovládateľné aj na kľukatých cestách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Silnejší z dvojice elektromotorov dosahuje krútiaci moment 580 Nm a je pripravený kedykoľvek ich na váš pokyn poslať na zadné kolesá. To pomáha dlhé kombi krásne otočiť do zákruty, alebo rovno odtrhnúť zadok do šmyku.

Napriek vysokému výkonu aj hmotnosti je auto krásne komunikatívne a ovládateľné. Jeho váhu pri nájazdoch do zákrut pomáhajú krotiť veľké brzdy za 21-palcovými kolesami, ich široké pneumatiky zase pomáhajú dostať krútiaci moment na vozovku pri výjazde.

Ak sa na to cítite, Audi vám dovolí obmedziť kontrolu trakcie a poslať kombi do efektného šmyku. To je však zábava len do momentu, kedy uvidíte prvú faktúru za nové pneumatiky.

Výkonná S6 je tiež sériovo vybavená vzduchovým podvozkom, s ktorým pri bežnom jazdení zabúdate, že sa jedná o športový model. Bežné nerovnosti zvláda hladko, iba pri výrazných hranách o sebe dávajú vedieť veľké disky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysoká cena odrádza

Audi S6 Avant e-tron je štýlové a rýchle kombi, ktoré si nevyberiete pre jeho ekologický pohon a praktický kufor. Každodenné úlohy však zvláda s prehľadom a v maximálnom pohodlí, nezľakne sa ani dlhých ciest či diaľnice.

Oveľa podstatnejšie však je ako jazdí, keď je čas na zábavu. Na svoje rozmery je auto neskutočne hravé a svoj ohromný výkon dávkuje predvídateľne, nenechá sa rozhodiť kým to po ňom vyslovene nechcete.

Práve takéto autá dokazujú, že elektromobily nie sú vždy len nudné tiché lode s prebytkom výkonu. Po jazdnej stránke mu nemožno vyčítať takmer nič, za luxus sa však pochopiteľne platí.

Elektrické kombi Audi A6 Avant začína na cene 69 170 eur za základný model, športová S6 už prekračuje hranicu 100-tisíc eur. Testované auto v úvodnej edícii so všetkými príplatkovými prvkami sa dokonca vyšplhalo až na 126 668 eur, čo je suma ktorú aj takto podarené auto bude obhajovať iba ťažko, najmä pri zjavnom šetrení na materiáloch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Z testovacieho zápisníka
Značka a modelAudi A6 e-tron
VerziaS6 Avant e-tron Edition One
Cena modelu od / verzie od / testovací model (eur)69 170 / 101 800 / 126 668
Výkon – kW(k)370 (503)
Krút. moment vpredu / vzadu – (Nm)275 / 580
Zrýchlenie z 0 – 100 km / h – výrobca (s)3,9
Maximálna rýchlosť (km/h)240
Spotreba výrobca / test (kWh / 100km)16,8 / 19,1
Kapacita batérie (kWh)100 (94,9 netto)
Max. nabíjací výkon (kW)270
Rozmer pneumatík vpredu / vzadu245/40 R21 / 275/35 R21
Pohotovostná hmotnosť (kg)2 438
Objem batožinového priestoru (l)502 / 1 422 + 27 vpredu
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2946; 4928; 1923; 1487

Audi

Slovenská premiéra Audi Q4 e-tron.

EÚ by sa mala naďalej zameriavať na dosiahnutie svojich klimatických cieľov.


TASR 3
Súvisiace témy: Elektromobily, Kombi, Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 232
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 6 894
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 047
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 593
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 310
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 3 213
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 605
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 561
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIV.
  3. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!)
  4. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec
  5. Soňa Fröhlichová: Čokoláda – jeden zo symbolov Švajčiarska
  6. Štefan Šturdzík: Takto vidím svet ja.
  7. Dušan Piršel: Nikto nedokáže premôcť, oklamať ani podplatiť starobu
  8. Daniel Jankech: Lesy Slovenskej republiky,... a ich „rozvoj vidieka“ .
  1. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 17 638
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 703
  3. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 9 199
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 761
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 038
  6. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 4 177
  7. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia. 3 988
  8. Ján Valchár: Čo chce ruské velenie dnes? Nevieme! 3 879
  1. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  2. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
  3. Roman Kebísek: Básnik Baudelaire Sabatierovej: Chcem sa vkradnúť k tvojim pokladom
  4. Dušan Koniar: Fico je hrdý ako sa hrbí
  5. Věra Tepličková: Spevy s/piatočné alebo Krásna, krásna, kde si sa ty pásla?
  6. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  7. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
  8. Marcel Rebro: Volám sa Marcel, dnes mám 57 rokov a k narodeninám si želám mier!
SkryťZatvoriť reklamu