SME

Najvýkonnejší Superb zaujal pohodlím aj spotrebou (test)

Silný dvojliter ho spája s Kodiaqom RS.

Škoda Superb SportlineŠkoda Superb Sportline (Zdroj: Marek Čepa)
Škoda Superb 2,0 TSI 265k 4x4 Sportline
Cena od / verzia od (eur)40 330 / 56 150
Spotreba WLTP výrobca / test (l)7,5 – 8,0 / 7,7
Objem batožinového priestoru (l)645
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2841; 4912; 1849; 1481

Škoda Superb má v srdci mnohých Slovákov špeciálne miesto. Značka od našich západných susedov sa u nás vždy tešila veľkej obľube, a to sa, pochopiteľne, prenieslo aj na jej vlajkovú loď.

Výroba štvrtej generácie sa navyše presunula do Bratislavského závodu Volkswagen, kde vzniká na jednej linke spolu so sesterským Passatom. Ten sa však vyrába už iba ako kombi, zatiaľ čo Superb si stále zachováva svoju povestnú všestrannosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dokáže totiž hrať úlohu manažérskej limuzíny, ale aj praktického rodinného kombi. Rovnako široká je aj paleta dostupných pohonov, ktoré okrem benzínových a naftových motorov zahŕňajú po prvý raz aj plug-in hybrid.

SkryťVypnúť reklamu

Jediné čo v ponuke chýba je športový model. Hoci klebety o verzii RS kolujú už roky, Škoda aspoň zatiaľ takýto model nepredstavila. Aspoň čiastočne by ho však mohol zastúpiť práve testovaný Superb vo výbave Sportline s výkonným dvojlitrom TSI pod kapotou.

Výrazná farba vykrúca krky

Aj najnovšia generácia si zachováva pomerne jednoduchý a konzervatívny dizajn. Dokáže byť elegantne nenápadným autom, ale všetko mení výrazná červená metalíza Carmine.

Tá krásne kontrastuje s lesklými čiernymi prvkami, ktoré pri verzii Sportline nahrádzajú elegantnejší chróm. V rovnakej farbe je tiež decentný spojler na veku kufra.

V základe obúva 18-palcové disky, testované auto však dostalo ešte o palec väčšie príplatkové kolesá. Športový imidž Superbu pristane, čo dokazovali aj časté zvedavé pohľady okoloidúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Tento štýl sa preniesol aj do interiéru, ktorý je zahalený v tmavých farbách a čalúnený príjemným materiálom Suedia, ktorý pripomína Alcantaru. Príliš nám nesedela iba imitácia karbónu, ktorá je však pri športovo ladených modeloch prakticky povinnosťou.

Špecifický pre túto verziu je aj trojramenný volant v perforovanej koži alebo športové sedadlá. Tie sú mimochodom vynikajúce, poskytujú dostatočnú oporu v zákrutách ale zostávajú nadpriemerne pohodlné. Navyše sú štandardne vybavené masážnymi funkciami, ktoré prekonávajú aj niektoré prémiové modely.

Ovládanie na jednotku

V porovnaní s mnohými inými koncernovými príbuznými oceňujeme vernosť fyzickým ovládačom. Vynikajúco riešená je hlavne trojica multifunkčných otočných ovládačov Smart Dials pod 13-palcovým displejom infotainmentu.

SkryťVypnúť reklamu

Ich funkcia sa mení stlačením displeja v prostrednej časti, následne už zvolenú funkciu ovládate otočením. Tie krajné majú na starosti tepelný komfort, ovládajú klimatizáciu alebo vyhrievanie a ventiláciu sedadiel. Prostredný ovládač umožňuje napríklad meniť jazdný režim či ovládať hlasitosť výborného prémiového audiosystému Canton.

O infotainmente sa nebudeme zbytočne rozpisovať, je prehľadný, rýchly, a dobre známy z iných modelov. To isté platí o prispôsobiteľnom prístrojovom paneli pred vodičom, ale aj o príplatkovom head-up displeji, ktorý na čelné sklo premieta najdôležitejšie údaje v jednoduchej a dobre čitateľnej grafike.

Superb vždy bodoval aj priestorom na zadných sedadlách, čo sa nezmenilo ani v najnovšej generácii. Okrem priestoru rozmaznáva cestujúcich trojzónovou klimatizáciou už v základe, vyššie výbavy pridávajú vyhrievané sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímavá výbava už v základe

Často sa stretávame s názorom, že Superb je na Škodu príliš drahý. Stačí si však pozrieť zoznam výbavy už v základnej verzii Selection a pochopíte, že vyššia cena je opodstatnená.

Už tá totiž ponúka mnohé prvky na ktoré sme zvyknutí skôr z drahších áut, ako je napríklad spomínaná klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, bezdrôtová nabíjačka či parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Najväčším prekvapením sú však štandardne montované akustické bočné okná, ktoré výrazne znižujú hluk v kabíne.

Pochváliť tiež musíme spracovanie kabíny, od ktorej by sa opäť mohla poučiť nejedna prémiová značka. Ani omnoho drahšie autá napríklad často nemajú odkladacie priestory vo dverách čalúnené kobercom.

Nesmieme zabúdať ani na množstvo typických Simply Clever prvkov, napríklad dnes už legendárny dáždnik vo dverách. Oceňujeme hlavne praktické riešenia v batožinovom priestore, ktoré ešte zlepšujú jeho využiteľnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samotný kufor ponúka štedrých 645 litrov objemu, ktoré sa skrývajú za elektricky ovládanými piatymi dverami. Tie sa vyklápajú spolu so zadným sklom, takže odhalia skutočne obrovský nakladací otvor. Po sklopení sedadiel ponúkne až 1 795 litrov objemu, príliš nezaostáva ani za praktickejším kombi.

Športový len naoko

Výbava Sportline sa dotkla aj techniky, konkrétne dostala progresívne riadenie a športovo naladený podvozok nižší o 15 milimetrov. Testované auto bolo vybavené príplatkovým adaptívnym podvozkom DCC Plus s dvojventilovými tlmičmi.

Z jeho naladenia je zjavné, že v Škode vedia, aké sú silné stránky pohodlnej limuzíny. Je mimoriadne komfortný aj na 19-palcových kolesách a túto vlastnosť si zachováva aj v športovom režime, hoci za cenu výraznejších náklonov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Superb ani v tejto verzii nie je športovým autom na rezanie zákrut, hoci jeho výkon k tomu môže nabádať. Silný benzínový dvojliter z neho však robí perfektný diaľničný koráb na rýchle prekonávanie dlhých vzdialeností.

Motor 2,0 TSI už poznáme z výkonného Kodiaqu RS, no ľahšiemu Superbu dodáva ešte lepšie zrýchlenie. Vďaka výkonu 195 kW (265 koní) je najsilnejšou aj najrýchlejšou verziou Superbu, na stovku vystrelí už za 5,6 sekundy a nestráca dych ani ďaleko za ňou.

Dopomáha si k tomu aj pohonom všetkých kolies a rýchlymi reakciami sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG. K jej odstupňovaniu nemáme žiadne výhrady, radí krásne hladko, iba pri rozbehoch či jazde v kolóne je trochu zbytočne agresívna na takéto komfortné auto.

Vynikajúcu dynamiku sme síce očakávali, no tento motor prekvapil aj po iných stránkach. Napriek športovému imidžu je totiž mimoriadne hladký a tichý, čo z neho robí perfektnú voľbu v podobnom aute.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Škoda RS oslavuje 50 rokov a najnovší Kodiaq nerobí menu hanbu (prvá jazda) Čítajte 

Výkon neznamená vysokú spotrebu

V neposlednom rade je tu spotreba, ktorou tiež prekonal naše očakávania. Samozrejme, ak si výkon auta užívate či jazdíte prevažne v meste, nie je problém prekročiť aj 10 litrov, no pri pokojnom jazdení sme dosiahli príjemných 7,7 litra kombinovanej spotreby. Pri plynulej jazde na okresných cestách sme sa dokonca priblížili k hranici šiestich litrov na sto kilometrov.

Superb Sportline s najvýkonnejším motorom možno nie je skutočnou náhradou za neexistujúci model RS, je však perfektným autom hlavne na dlhé cesty, s ktorým si viete užiť aj občasnú ostrú jazdu.

Aj v tejto konfigurácii je však v prvom rade praktickou a komfortnou limuzínou, ktorá prekvapuje svojou všestrannosťou. Len v tomto prípade dostala zopár koní a poriadnu dávku športového imidžu navyše.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Z testovacieho zápisníka
Značka a modelŠkoda Superb
VerziaSportline 2,0 TSI 265k 4x4
Cena modelu od / verzia od / testovací model (eur)40 330 / 56 150 / 61 734
Motordvojlitrový benzínový štvorvalec s turbom, 1984 cm3
Výkon kW (k) / pri otáčkach (ot. / min.)195 (265) / 5000 – 6500
Krút. moment (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)400 / 1650 – 4350
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická dvojspojková / 7
Zrýchlenie z 0 Ţ 100 km/h (s)5,6
Kombinovaná spotreba - výrobca / test (l / 100km)7,5 – 8,0 / 7,7
Objem palivovej nádrže (l)66
Rozmer pneumatík235/40 R19
Pohotovostná hmotnosť (kg)1726 – 1862
Objem batožinového priestoru (l)645 / 1795 (sklopené sedadlá)
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)2 841; 4 912; 1 849; 1 481

Škoda

Súvisiace témy: Limuzíny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 6 668
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 080
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 649
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 542
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 828
  6. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 4 539
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 313
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 985
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Toľko sme sa báli eskalovať...
  2. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba!
  3. Tomáš Kuvik: 30,1260
  4. Viktor Pamula: Stojím pri Poľsku
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Filip Glejdura: Láska vo výpredaji
  7. Nicholas Wintzler: Letokruhy cibule
  8. Martin Pollák: Prečo mal Molotov visieť vedľa Ribbentropa a je to dnes dôležité?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 55 140
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 850
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 988
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 620
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 6 608
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 873
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 903
  8. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 4 586
  1. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  2. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  3. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  4. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  5. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  6. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  7. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  8. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
SkryťZatvoriť reklamu