SME

Renault Clio má v šiestej generácii tri nové motory a luxusný interiér

V ponuke ostane aj verzia na plyn.

Renault ClioRenault Clio (Zdroj: Renault)

Renault Clio oslavuje svoje 35. narodeniny uvedením novej šiestej generácie. Patrí dlhodobo medzi najpredávanejšie autá B segmentu a aj aktuálne je lídrom predajov v Európe. Dvakrát sa mu podarilo získať medzinárodný titul Auto roka a celkovo sa ho už predalo takmer 17 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn šiestej generácie Clia do istej miery vychádza z konceptu Embleme, hoci sa tu neopakuje maska inšpirovaná prvým kompaktným hatchbackom - Renaultom 16, ktorý prišiel v roku 1965.

Inšpirácia v minuloročnom koncepte je zjavná na prednom nárazníku, kde naznačené nasávacie otvory a LED denné svietenie vytvárajú logo značky, rovnako sa motív opakuje aj na mriežke chladiča.

SkryťVypnúť reklamu

Nové Clio je väčšie, nejde len o optickú zmenu vďaka dlhšej kapote, ale aj celkovo na dĺžku pribudlo 67 mm, z toho v rázvore kolies 8 mm. Do kufra sa zmestí 391 litrov batožiny, no záleží od motorizácie a výbavy.

Všetky verzie majú čierne lemy blatníkov, ktoré opticky zväčšujú kolesá, kľučky zadných dverí ostali skryté v C-stĺpikoch.

Luxusnejší interiér

Interiér vyzerá na malé auto priam prémiovo. Prístrojová doska môže byť potiahnutá látkou alebo v najvyššej výbave Alcantarou. K dispozícii sú dve 10,1-palcové obrazovky, pričom pravá je mierne natočená na vodiča.

Volant Clio preberá od väčších a luxusnejších súrodencov a jeho súčasťou je aj tlačidlo Multi-Sense pre zmenu jazdných režimov.

Už v základnej výbave Evolution je adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, 10-palcová obrazovka infotainmentu s bezdrôtovým zrkadlením smartfónu, cúvacie senzory, manuálna klimatizácia, elektronická parkovacia brzda a prístrojová doska potiahnutá látkou.

SkryťVypnúť reklamu

Vyššia výbava Techno obsahuje vstavaný multimediálny systém Google, automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup a štartovanie, cúvaciu kameru, elektricky sklápateľné zrkadlá, automatické prepínanie diaľkových svetiel, voľbu jazdných režimov a 16-palcové hliníkové disky.

Najvyššia výbava Esprit Alpine okrem športovejšieho vzhľadu pridáva interiér čalúnený Alcantarou, inteligentný tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, bezpečné cúvanie na cestu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a 18-palcové hliníkové disky.

Na benzín aj plyn

Obavy, že nové Clio bude výrazne drahšie, pretože malo byť už len s full-hybridným pohonom, sa zatiaľ nenaplnili. V ponuke budú tri rôzne motorizácie, všetky pre tento model sú nové.

Základom je 1,2-litrový trojvalec TCe 115 s priamym vstrekovaním. Má výkon 85 kW (115 koní) a krútiaci moment 190 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardom je 6-stupňová manuálna prevodovka, novinkou je možnosť 6-stupňového dvojspojkového automatu aj s manuálnym radením pádlami za volantom. Predtým bol litrový trojvalec len s bezstupňovou CVT prevodovkou, ale nie počas celého pôsobenia predošlej generácie.

Kto dával prednosť pohonu na LPG, tiež nebude sklamaný, dostupný je aj v novej generácii Clia. Aj tu už sa vychádza z 1,2 litrového trojvalca Eco-G 120, ktorý, ako už označenie napovedá, má výkon 88 kW (120 koní) a krútiaci moment 200 Nm. Zaujímavosťou je, že v ponuke bude len s automatickou EDC prevodovkou.

S novým efektívnejším hybridom

Do tretice ten najúspornejší motor - full-hybrid E-Tech druhej generácie, ktorý už poznáme z Dacie Bigster.

Ide o 1,8-litrový atmosférický štvorvalec s pomocou dvoch elektromotorov, 1,4 kWh trakčnej batérie a so 6-stupňovou multimódovou prevodovkou bez spojky. Systémový výkon je 118 kW (160 koní) a krútiaci moment 205 Nm vďaka pomoci elektromotora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najefektívnejší hybrid z ponuky Renaultu vie až 80 percent času v meste jazdiť na elektrinu, emisie CO2 sú tak len 89 gramov na kilometer a spotreba 3,9 litra. Je to o 40 percent menej ako pri klasickej benzínovej verzii Clia.

Nové Clio sa bude vyrábať, podobne ako jeho predchodca, v tureckej továrni Oyak Renault v Burse, odkiaľ Renaulty schádzajú z linky už od roku 1971.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 15 836
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 176
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 358
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 804
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 772
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 756
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 683
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 803
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Druhá časť.
  2. Michal Dolňan: Reakcia na článok: Demokrati neprávom obvinili gang Brat za brata z falšovania petície.
  3. Vladimír Krátky: Hrkútanie s Richterom na rádii Expres .
  4. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  5. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  6. Jaroslav Liptak: Je toto Test Amerického Experimentu? A čo je vlastne ten Experiment?
  7. Ľuboslava Šusteková: Poctivý domáci kečup
  8. Ján Korček junior: Čo priniesol august v Premier League?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 317
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 649
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 782
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 010
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 580
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 132
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 031
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 5 003
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťZatvoriť reklamu