Renault Clio oslavuje svoje 35. narodeniny uvedením novej šiestej generácie. Patrí dlhodobo medzi najpredávanejšie autá B segmentu a aj aktuálne je lídrom predajov v Európe. Dvakrát sa mu podarilo získať medzinárodný titul Auto roka a celkovo sa ho už predalo takmer 17 miliónov.
Dizajn šiestej generácie Clia do istej miery vychádza z konceptu Embleme, hoci sa tu neopakuje maska inšpirovaná prvým kompaktným hatchbackom - Renaultom 16, ktorý prišiel v roku 1965.
Rozmery Renault Clio:
- Rázvor: 2 591 mm
- Dĺžka: 4 116 mm
- Šírka: 1 768 mm
- Výška: 1 451 mm
- Kufor: 391 l
Inšpirácia v minuloročnom koncepte je zjavná na prednom nárazníku, kde naznačené nasávacie otvory a LED denné svietenie vytvárajú logo značky, rovnako sa motív opakuje aj na mriežke chladiča.
Nové Clio je väčšie, nejde len o optickú zmenu vďaka dlhšej kapote, ale aj celkovo na dĺžku pribudlo 67 mm, z toho v rázvore kolies 8 mm. Do kufra sa zmestí 391 litrov batožiny, no záleží od motorizácie a výbavy.
Všetky verzie majú čierne lemy blatníkov, ktoré opticky zväčšujú kolesá, kľučky zadných dverí ostali skryté v C-stĺpikoch.
Luxusnejší interiér
Interiér vyzerá na malé auto priam prémiovo. Prístrojová doska môže byť potiahnutá látkou alebo v najvyššej výbave Alcantarou. K dispozícii sú dve 10,1-palcové obrazovky, pričom pravá je mierne natočená na vodiča.
Volant Clio preberá od väčších a luxusnejších súrodencov a jeho súčasťou je aj tlačidlo Multi-Sense pre zmenu jazdných režimov.

Už v základnej výbave Evolution je adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, 10-palcová obrazovka infotainmentu s bezdrôtovým zrkadlením smartfónu, cúvacie senzory, manuálna klimatizácia, elektronická parkovacia brzda a prístrojová doska potiahnutá látkou.
Vyššia výbava Techno obsahuje vstavaný multimediálny systém Google, automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup a štartovanie, cúvaciu kameru, elektricky sklápateľné zrkadlá, automatické prepínanie diaľkových svetiel, voľbu jazdných režimov a 16-palcové hliníkové disky.
Najvyššia výbava Esprit Alpine okrem športovejšieho vzhľadu pridáva interiér čalúnený Alcantarou, inteligentný tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, bezpečné cúvanie na cestu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a 18-palcové hliníkové disky.
Na benzín aj plyn
Obavy, že nové Clio bude výrazne drahšie, pretože malo byť už len s full-hybridným pohonom, sa zatiaľ nenaplnili. V ponuke budú tri rôzne motorizácie, všetky pre tento model sú nové.
Základom je 1,2-litrový trojvalec TCe 115 s priamym vstrekovaním. Má výkon 85 kW (115 koní) a krútiaci moment 190 Nm.

Štandardom je 6-stupňová manuálna prevodovka, novinkou je možnosť 6-stupňového dvojspojkového automatu aj s manuálnym radením pádlami za volantom. Predtým bol litrový trojvalec len s bezstupňovou CVT prevodovkou, ale nie počas celého pôsobenia predošlej generácie.
Kto dával prednosť pohonu na LPG, tiež nebude sklamaný, dostupný je aj v novej generácii Clia. Aj tu už sa vychádza z 1,2 litrového trojvalca Eco-G 120, ktorý, ako už označenie napovedá, má výkon 88 kW (120 koní) a krútiaci moment 200 Nm. Zaujímavosťou je, že v ponuke bude len s automatickou EDC prevodovkou.
S novým efektívnejším hybridom
Do tretice ten najúspornejší motor - full-hybrid E-Tech druhej generácie, ktorý už poznáme z Dacie Bigster.

Ide o 1,8-litrový atmosférický štvorvalec s pomocou dvoch elektromotorov, 1,4 kWh trakčnej batérie a so 6-stupňovou multimódovou prevodovkou bez spojky. Systémový výkon je 118 kW (160 koní) a krútiaci moment 205 Nm vďaka pomoci elektromotora.
Najefektívnejší hybrid z ponuky Renaultu vie až 80 percent času v meste jazdiť na elektrinu, emisie CO2 sú tak len 89 gramov na kilometer a spotreba 3,9 litra. Je to o 40 percent menej ako pri klasickej benzínovej verzii Clia.
Nové Clio sa bude vyrábať, podobne ako jeho predchodca, v tureckej továrni Oyak Renault v Burse, odkiaľ Renaulty schádzajú z linky už od roku 1971.