ubishi, ktoré pripravuje novú generáciu modelu L200.
O úspechoch pôvodne čisto pracovného vozidla svedčí fakt, že thajský závod Mitsubishi stihol od roku 1998 vyrobiť až 700 000 kusov L 200. Okrem toho si Pick up L200 vyslúžil rešpekt v motoristickom športe a vytrvalostných súťažiach. Po frontálnom útoku automobilky Nissan sa v Mitsubishi pustili do vývoja nového modelu L200, ktorý sa v Európe objaví v polovici budúceho roka. Aký bude design nového pick-up L200 naznačili špeciály už počas Rally Dakar 2005. Nový pick-up L200 sa inšpiroval designom konceptu vozidla Pajero EVO 2+2 z roku 2002 a dakarským špeciálom Pajero Evolution, s ktorými ho spájajú takmer rovnaké výrazne oblé línie a mriežka chladiča v tvare hory Fuji. Dizajnéri Mitsubishi Motors rozpracovali námet dakarských špeciálov a vyvinuli koncept nového terénneho pick-up, ktorý si ponechá pôvodné označenie L200. Slabinou úspešného automobilu bol priestor na zadných sedadlách. S príchodom novej generácie má však nastať radikálna zmena a L200 poskytne najväčší vnútorný priestor v novo definovanej triede Sports Utility Truck (S.U.T.). Po výraznej dizajnovej premene budú naďalej k dispozícii tri verzie karosérie - Single Cab, Club Cab a 4-dverový Double Cab. Po technickej stránke stojí za zmienku stály pohon všetkých kolies tzv. „Super Select 4-wheel drive system”, stabilizačný systém, systém trakčnej kontroly, 17´´ kolesá a najmenší polomer otáčania vo svojom segmente. Priaznivci pravých off road vozidiel si môžu vydýchnuť, pretože rámová konštrukcia podvozka zostala zachovaná v kombinácii s nezávislým zavesením predných kolies a tuhou zadnou nápravou. Mitsubishi L200 bude mať európsku premiéru na Autosalóne v Bologni už 1. decembra tohto roku. Zatiaľ máme k dipozícii „náladové fotografie vybraných častí karosérie.
Autor: rch