Čo je pre dizajn mercedesov typické? Pre limuzíny určite kryt veľkého chladiča s výraznou mrežou. A práve ňou sa dizajnéri rozhodli zaujať pri najnovšom koncepte Vision Iconic predstavenom počas šanghajského týždňa módy.
Európske automobilky si čoraz viac uvedomujú, aké dôležité je pripomínať bohatú históriu ich značky, no zároveň sa pozerať do budúcnosti. Spojiť staré a nové býva výzvou, no Mercedes sa o to pokúsil.
Podľa šéfdizajnéra značky Gordena Wagenera sú na koncepte Vision Iconic viditeľné inšpirácie art deco éry 30. rokov minulého storočia, ale aj neskorších 50. rokov, keď vznikol vôbec najkrajší Mercedes 300 SL a zároveň je tu aj jasný odkaz na 70. roky, keď vznikol nesmrteľný sedan W123.

Extrémne dlhá kapota zakončená veľkou charakteristickou mrežou vzbudzuje rešpekt, zadná časť je jasnou inšpiráciou najkrajšieho kupé, rovnako aj tvar zadných horizontálnych svetiel.
Ešte zaujímavejšia je však matná čierna farba karosérie, pretože ide o inovatívnu solárnu úpravu s fotovolticky aktívnym povrchom. Mercedes tvrdí, že pri ploche 14 štvorcových metrov, čo zodpovedá stredne veľkému SUV, by pri ideálnych podmienkach mohol takýto povrch vyrobiť energiu pre dojazd elektromobilu až 12-tisíc kilometrov ročne, pričom vychádzal zo štúdie dopadu svetla v domovskom Stuttgarte.
Zaujímavý je tiež interiér, ktorý sa zaobíde bez obrazoviek, a značka hovorí o hyperanalógovom luxuse pripomínajúcom salóniky áut z 30. rokov. Moderné tvary prístrojovej dosky sa síce nezaprú, no všade prítomná mosadz a dôraz na remeselné detaily dodávajú až steampunkový nádych.

Koncept je vybavený systémom autonómneho jazdenia úrovne 4, o bezpečné šoférovanie miesto vodiča, ktorý si zatiaľ môže zdriemnuť, sa starajú neuromorfné počítače, ktoré sa majú vyznačovať rýchlymi reakciami a napodobňovaním ľudského mozgu.
Akékoľvek informácie o pohone Mercedes nezverejnil, ide primárne o show car, teda jediné vyrobené koncepčné vozidlo, ktorého úlohou je pútať pozornosť verejnosti.