Spoločnosť Interbrand, ktorá sa venuje globálnemu poradenstvu značiek, zostavila rebríček Best Global Brands venovaný najhodnotnejším značkám. Sú medzi nimi aj tie automobilové a dávajú predstavu, ktoré sú v súčasnosti najúspešnejšie.
Hodnota automobilovej značky závisí od viacerých finančných ukazovateľov, ako sú vnímanie spotrebiteľmi, spoľahlivosť či pozícia na trhu.
Trhová kapitalizácia je pre zmenu veľkosť a hodnota značky určená akciovým trhom a zahŕňa aj nesplatené akcie.
Pri trhovej kapitalizácii má najväčšiu hodnotu americká Tesla, odhaduje sa na vyše 1,1 bilióna amerických dolárov, teda 1100 miliárd dolárov. Na druhom mieste je Toyota a na treťom čínsky BYD.

Z pohľadu automobilovej značky má však podľa Interbrandu najväčšiu hodnotu japonská Toyota, cenená je na 74,2 miliardy dolárov, teda 63,82 miliardy eur. Pozitívne je vnímaná vďaka spoľahlivosti, investíciám do nových technológií a vedúcej pozícii vo full-hybridoch. Medziročne si značka polepšila o dve percentá a celkovo je šiestou najúspešnejšou značkou. Tou je Apple s hodnotou 470,9 miliardy dolárov.
Za Toyotou je z automobilových značiek dvojkou Mercedes-Benz ohodnotený na 50,1 miliardy dolárov, čím predbehol BMW. Až potom nasleduje Tesla s hodnotou 29,5 miliardy dolárov.
Značka zaznamenala medziročný pokles o 35,2 percenta, čo je najvýraznejší prepad v automobilovom sektore. Dôvodom vraj je okrem vyjadrení aj kontroverzné počínanie Elona Muska, po tom, ako ho americký prezident Donald Trump poveril riadením oddelenia pre efektivitu vlády USA.
Podobne veľký medziročný prepad značky zažil už len Nissan, ktorému hodnota klesla o 32,5 miliardy dolárov.

Talianska značka Ferrari, ktorá vyrába luxusné športové autá v malých objemoch, je v rebríčku z pohľadu automobilových značiek na 8. mieste, celkovo zo všetkých veľkých značiek na 54. mieste.
Je to však Ferrari, ktoré vie na predaji jedného auta zarobiť zo všetkých najviac, profit má 118 124 eur. S výrazne nižším profitom nasledujú Land Rover, Porsche a Mercedes.
Najhodnotnejšie automobilové značky podľa Interbrandu | |||||
poradie | značka | hodnota | medziroč. rozdiel | celkové poradie | |
1. | Toyota | 74,2 mld. $ | 63,8 mld. € | +2,0 % | 6. |
2. | Mercedes | 50,1 mld. $ | 43,1 mld. € | -15,0 % | 10. |
3. | BMW | 46,8 mld. $ | 40,3 mld. € | -10,0 % | 14. |
4. | Tesla | 29,5 mld. $ | 25,4 mld. € | -35,2 % | 25. |
5. | Honda | 24,8 mld. $ | 21,3 mld. € | -7,3 % | 29. |
6. | Hyundai | 24,6 mld. $ | 21,2 mld. € | +6,9 % | 30. |
7. | Audi | 15,4 mld. $ | 13,3 mld. € | -10,7 % | 52. |
8. | Ferrari | 15,4 mld. $ | 13,3 mld. € | +17,8 % | 54. |
9. | Volkswagen | 15,0 mld. $ | 12,9 mld. € | -9,1 % | 56. |
10. | Porsche | 15,0 mld. $ | 12,9 mld. € | -13,9 % | 57. |