Nemecká ADAC Rallye má už dvadsaťtri rokov, ale súčasťou kalendára Majstrovstiev sveta (WRC) je iba od roku 2002. V priebehu krátkeho času si získala povesť nesmierne náročného a obávaného asfaltového podujatia. V priebehu troch dní sa mení lokalita i charakter rýchlostných skúšok. Navyše od rely Monte Carlo je nemecká rely prvá čisto asfaltová súťaž v kalendári MS.
Súťaž je situovaná v okolí starobylého mesta Trier, a v známej vinárskej oblasti Mosel neďaleko hraníc s Francúzskom, Belgickom a Luxemburskom. Dnešná prvá etapa so šiestimi rýchlostnými skúškami ( 119,4 km) vedie práve moselskými vinohradmi severovýchodne od Trieru, kde na posádky čakajú úzke kľukaté trate lemované vinicami. Najdlhšia sobotná etapa má sedem rýchlostných skúšok (146 km), prechádza bývalým vojenským výcvikovým priestorom Baumholder a zahŕňa najdlhšiu rýchlostnú skúšku Panzerplatte a tiež divácky atraktívny okruh St. Wendel. Druhý deň rely bude mať zrejme rozhodujúci význam v celkovom poradí, pretože náročné a extrémne rýchle zákruty lemujú betónové protitankové steny. Rýchlostné skúšky záverečného dňa (90,10 km) prechádzajú sárskym (Saarbrucken) regiónom juhovýchodne od Trieru. Podľa väčšiny jazdcov bude rozhodujúcim faktorom počasie : „Veľmi sa na rely Nemecka teším, pretože to bude ďalšia príležitosť ísť s Fabiou WRC 05. Dúfam, že nám bude priať počasie, aby som mohol naplniť svoj cieľ“ povedal Jan Kopecký, ktorý ako jediný český jazdec dostal tohto roku miesto v továrenskom tíme Škoda. Nemecká rely môže rozhodnúť o ďalšom smerovaní úradujúceho českého majstra. Oveľa ťažšiu úlohu bude mať mladý Francúz Alex Bengué, ktorý musí zbierať body do celkového hodnotenia MS a vylepšiť tak hrôzostrašnú pozíciu značky. Tímová jednotka Armin Schwarz zrejme neprekročí svoj tieň a iba veľmi ťažko zasiahne do bojov v prvej desiatke. Škoda sa tak potáca nad hranicou ďalšieho fungovania v kolotoči WRC. Jedinou
záchranou Škody môžu byť bodované umiestnenia na zostávajúcich šiestich podujatiach WRC. Na základe výsledkov z januárovej Rely Monte Carlo možno očakávať, že jedinou oporou českého tímu bude práve húževnatý Alex Bengué: „Túto súťaž mám veľmi rád, pretože je každý deň iná. Pre mňa bude dôležité ísť naplno hneď po štarte. Od Monte Carla som v majstrovstvách sveta nejazdil a neviem presne akí rýchli budú súperi. Verím, že odstup bude veľmi tesný“. Najlepšiu východiskovú pozíciu má pred Rely Nemecka Citroen a úradujúci majster Sveta Sebastien Loeb. Vedúci jazdec tohtoročného šampionátu v Nemecku vyhral už trikrát a svoj hetrik môže iba vylepšiť. Rok pred vstupom Adac Rallye do svetového šampionátu (2001) si z Trieru odniesol víťazstvo Philippe Bugalski na Citroene Xsara WRC. Citroen tak dosiahol štyri víťazstvá v rade a môže neohrozene kraľovať aj v tomto roku. Navyše Sebastien Loeb pochádza z francúzskeho územia vzdialeného iba pár kilometrov od nemeckých hraníc a dôverne pozná trate v okolí Trieru. Cestu za víťazstvom mu môže zahatať Marcus Gronholm, ktorý v Nemecku stál dvakrát na stupni víťazov. Petter Solberg , tretí v priebežnom hodotení jazdcov doposiaľ na Adac rallye nebodoval. Dokonca si nedávno zranil zápästie a ešte začiatkom tohto týždňa chodil s bandážou na ruke.
Poradie v MS WRC pred Adac Rallye
Jazdci
1. Loeb 83 b
2. Gronholm 55 b
3. P. Solberg 53 b
4. Martin 48 b
5. Gardemeister 47 b
Značky
1. Peugeot 106 b
2. Citroen 105 b
3. Ford 69 b
4. Subaru 59 b
5. Mitsubishi 43 b
6. Škoda 8 b