SME

Vývoj elektromobilov nechávajú na Čínu, známe značky si z konkurencie robia partnerov

Automobilky chcú ušetriť čas aj náklady.

Nissan N7, ktorý vyvinul Dongfeng.Nissan N7, ktorý vyvinul Dongfeng. (Zdroj: Nissan)

Slovenský automobilový trh tento rok zažíva nezvyčajne silnú expanziu v podobe čínskych značiek. Začiatkom roka sa predstavil BYD a DR Automobiles, nasledovali XPeng, Hongqi, Omoda, Jaecoo a nedávno sa pridal Leapmotor a BAIC.

Podobná situácia je aj v iných európskych krajinách. Rýchly rast predajov sa dal očakávať, no tieto značky štartujú od nuly, pochváliť sa tak môžu medziročným nárastom predajov aj o vyše 100 percent.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Európe rastú, ale pomaly

Zo štatistík registrácií nových osobných vozidiel JATO Dynamics v krajinách Európskej únie vyplýva, že čínske značky majú podiel 5,1 percenta za prvý polrok 2025 a celkovo ich na starom kontinente v rôznych krajinách dokopy pôsobí štyridsať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najväčší konkurent Tesly prišiel na Slovensko, šoférovali sme BYD Seal Čítajte 

Zaujímavejšie je, že v auguste dokázalo MG registrovať viac nových áut ako Tesla a Fiat dokopy a tiež, že BYD predbehol v predajoch značky ako Suzuki a Jeep.

Prečo sa v Európe pôsobiace automobilky trápia pri drahom vývoji elektromobilov, vidieť na ich predajoch. Tie aktuálne tvoria 17-percentný podiel, zvyšných 83 percent stále patrí novým autám so spaľovacím motorom vrátane hybridov.

Čínske znalosti sa im zídu

Očakáva sa, že zabehnuté európske aj japonské značky v najbližších rokoch začnú vo väčšej miere využívať spoluprácu s čínskymi a hlavným dôvodom sú elektromobily.

Vývoj v Číne rýchlo napreduje a technickou vyspelosťou už neraz predbieha známych hráčov.

Keďže podiel v predaji nových elektromobilov v Európe nerastie tak rýchlo, ako sa očakávalo, výrobcovia v snahe plniť čoraz prísnejšie emisné normy hľadajú spôsoby, ako neprerobiť pri nákladnom vývoji elektromobilov. Z čínskych konkurentov sa môžu stať strategickí partneri.

SkryťVypnúť reklamu

Popri znížení nákladov na vývoj je jednou zo zásadných výhod aj skrátenie jeho času.

Súvisiaci článok Renault oživí ikonu 90. rokov, bude z nej dostupný elektromobil Čítajte 

Renault sa napríklad pochválil, že s čínskym partnerom, ktorého meno zatiaľ neprezradil, vyvinul nové elektrické Twingo za dva roky. Je to o polovicu kratšie, ako je štandard. Vyrábať ho pritom bude v Slovinsku. Volkswagen, s ktorým pôvodne francúzska značka rokovala o spolupráci, príde s obdobným malým modelom až v roku 2027.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CBH7C na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Elektromobily

Mercedes-Benz CLA 350 4Matic

Neskôr ponuku doplní mild-hybrid či praktickejšie kombi.


9
Modely Tesla Cybertruck.

Vedenie firmy poukázalo na výrazný rast nákladov.


TASR 2
Súvisiace témy: Nissan, Japonské autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 872
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 845
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 238
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 5 091
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 608
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 836
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 752
  8. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 1 476
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nagy prišiel pre hazard o reštauráciu, dom a pol milióna eur.

Hazard by zrušil, hovorí, že kým nevidí kasíno, nemyslí naň.


4

Zamysleli ste sa nad tým, prečo za zvýšil zdravotný a nie sociálny odvod?


1
Stará Vajnorská v Bratislave.

Na čele je údajná „čínska práčka peňazí“.


Ilustračné foto.

Miesto na lakťovej opierke len pre teba.


1
reklama
  1. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  2. Vladimír Krátky: Pomrzneme ?!
  3. Martin Fronk: Oslava stáročnej tradície na hrade
  4. Irena Šimuneková: Studený hrad, ktorý už nie je hradom
  5. Petra Machová: Večná dilema - first minute alebo last minute?
  6. Zdravotní Klauni: Byť zdravotným klaunom pre seniorov znamená viac než len rozosmievať
  7. Martin Fronk: Dva Dni Po Oslave, Ktorá Vám Pripomenie Staré Dobré Časy: Zastavil sa Čas v Litave?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Ivanka pri Dunaji
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 26 284
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 427
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 001
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 297
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 182
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 6 075
  7. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 5 825
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 212
  1. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  2. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  3. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  4. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  5. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  6. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  7. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  8. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
SkryťZatvoriť reklamu