SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Peugeot 407 SW 2,0 HDi

Čas medzi predstavovaním limuzíny a kombi verzie toho istého modelového radu sa výrazne skracuje. Rozdiely sú však stále väčšie, nejde už len o jednoduché pridanie väčšieho batožinového priestoru k limuzíne. Peugot 407 SW to jasne dokazuje.

Rozdiel medzi limuzínou a kombi sa začína už za čelným sklom. Kombi má totiž sklenenú strechu, ktorá nielenže zaujímavo presvetľuje interiér, ale aj púta pozornosť. Vzhľad 407 SW je ťažké ohodnotiť jedným slovom. Impozantný predný previs opticky ukrojil z vnútorného priestoru, presnejšie povedané z batožinového priestoru. Posunutím zadných sedadiel nad zadnú nápravu dosiahli síce konštruktéri zaujímavý vnútorný priestor, dĺžka batožinového priestoru 96 cm je však na kombi trochu malá. Prednosťou kufra sa tak stala šírka medzi podbehmi (113 cm) a výška nakladacej hrany (61 cm). Spomedzi príplatkového vybavenia bola v batožinovom priestore umývateľná plastová podložka vhodná na prevoz všetkého, čo by ináč čalúnené dno kufra znehodnotilo. Testovaný model považujeme za reprezentatívnu vzorku luxusného kombi so širokým vybavením paluby (xenónové svetlomety, navigačný systém, hlasové ovládanie autorádia, dvojzónová klimatizácia, repro JBL, CD menič, vyhrievanie sedadiel). Základné atribúty pohodlného cestovania však 407 SW spĺňa aj bez drahého príplatkového vybavenia. Tvorcovia si mohli dať viac záležať na odkladacích priestoroch a spracovaní detailov. Pochvalu si zaslúži nízky stredový tunel vzadu a príjemne tvarované sedadlá s kombinovaným poťahom textil - koža.

Po takmer dvetisíc kilometroch testu skratka SW znamená pre nás Saloon Wagon. Natiahnutá predná časť umocňuje pocity z riadenia rodinného korábu. Dĺžka a rázvor náprav však prezrádzajú, že ide o typické kombi strednej triedy.

Šetrný milionár
Spotreba paliva dnes nie je ľahostajná ani motoristom, ktorí za rodinné kombi utratia okolo milióna korún. K ťažkému a rozmernému kombi sa v prevažnej miere objednávajú silné a zároveň úsporné naftové motory. V 407 SW sme vyskúšali naftový dvojliter HDi so šestnásťventilovou hlavou valcov a vstrekovaním Commn Rail druhej generácie. K prednostiam motora patrí kutivovaný a tichý chod bez vibrácií, vyrovnaný ťah a prijateľná spotreba. Prekážala nám však jeho oneskorená odozva na zošliapnutie plynového pedála. Pri plnom zaťažení dokáže (overboost) krátkodobo zvýšiť krútiaci moment z 320 na 340 Nm, ale viac by sme ocenili rýchlejšiu reakciu. Motor s výkonom 100 kW (136 k) spotreboval priemerne 6,8 l/100 km. Rýchly presun na Zemplínsku šíravu s dôrazom na čas jazdy vyšiel na 8,6 l/100 km. Váha auta robí svoje v spotrebe i ovládaní. Pri ostrejšom prejazde zákrut a zvlneného povrchu cesty sa predný previs nebezpečne približuje asfaltu. Podvozok by mohol na prudkú zmenu smeru reagovať rýchlejšie. Vo vysokých rýchlostiach je však pri zachovaní potrebného komfortu mimoriadne stabilný. Športová jazda dostala brzdy do varu dosť rýchlo. Pri jednorazovom brzdení z vysokej rýchlosti sa držali dobre. Miliónové kombi 407 SW 2,0 HDi (1 015 000 korún) nie je v žiadnom prípade lacná rodinná záležitosť, bez problémov však obstojí ako pracovné auto a súčasť imidžu podnikateľa. Nám sa páčil vhodne navrhnutý motor a pohoda za volantom.

Batožinový priestor už nie je len potrebou, ale aj miestom pre estetické vyžitie sa dizajnérov. Ide však o skryté riziko, pretože nie každému sa takto stvárnené emócie páčia. Francúzi svoje podvozky stále viac pritvrdzujú a dávajú si záležať na presnom vedení stopy.

Panoramatická sklenená strecha príjemne presvetľuje interiér a spĺňa svoje marketingové poslanie, pretože model 407 SW preslávilo práve nebo nad hlavou. Jazda s priehľadným stropom bez turbulencií je príjemná v podvečerných hodinách prípadne v daždi. Počas horúcich slnečných dní sme radšej využili elektrickú zaťahovaciu roletu.

Dvojdielne otváranie piatych dverí ponúka stále viac luxusných vozidiel s karosériou typu kombi.

 

 

Luxusné verzie značky Peugeot majú vždy niečo, čo chytí za srdce. V tomto prípade sú to príkladne zvládnuté ciferníky meracích prístrojov a predné sedadlá. Dobrý dojem z ovládania auta ruší tlačidlami preplnená stredová konzola.

 


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  2. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  6. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 940
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 710
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 867
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 253
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 223
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 362
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 201
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 013
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 895
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 814
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


19 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu