Rozdiel medzi limuzínou a kombi sa začína už za čelným sklom. Kombi má totiž sklenenú strechu, ktorá nielenže zaujímavo presvetľuje interiér, ale aj púta pozornosť. Vzhľad 407 SW je ťažké ohodnotiť jedným slovom. Impozantný predný previs opticky ukrojil z vnútorného priestoru, presnejšie povedané z batožinového priestoru. Posunutím zadných sedadiel nad zadnú nápravu dosiahli síce konštruktéri zaujímavý vnútorný priestor, dĺžka batožinového priestoru 96 cm je však na kombi trochu malá. Prednosťou kufra sa tak stala šírka medzi podbehmi (113 cm) a výška nakladacej hrany (61 cm). Spomedzi príplatkového vybavenia bola v batožinovom priestore umývateľná plastová podložka vhodná na prevoz všetkého, čo by ináč čalúnené dno kufra znehodnotilo. Testovaný model považujeme za reprezentatívnu vzorku luxusného kombi so širokým vybavením paluby (xenónové svetlomety, navigačný systém, hlasové ovládanie autorádia, dvojzónová klimatizácia, repro JBL, CD menič, vyhrievanie sedadiel). Základné atribúty pohodlného cestovania však 407 SW
spĺňa aj bez drahého príplatkového vybavenia. Tvorcovia si mohli dať viac záležať na odkladacích priestoroch a spracovaní detailov. Pochvalu si zaslúži nízky stredový tunel vzadu a príjemne tvarované sedadlá s kombinovaným poťahom textil - koža.
Po takmer dvetisíc kilometroch testu skratka SW znamená pre nás Saloon Wagon. Natiahnutá predná časť umocňuje pocity z riadenia rodinného korábu. Dĺžka a rázvor náprav však prezrádzajú, že ide o typické kombi strednej triedy.
Šetrný milionár
Spotreba paliva dnes nie je ľahostajná ani motoristom, ktorí za rodinné kombi utratia okolo milióna korún. K ťažkému a rozmernému kombi sa v prevažnej miere objednávajú silné a zároveň úsporné naftové motory. V 407 SW sme vyskúšali naftový dvojliter HDi so šestnásťventilovou hlavou valcov a vstrekovaním Commn Rail druhej generácie. K prednostiam motora patrí kutivovaný a tichý chod bez vibrácií, vyrovnaný ťah a prijateľná spotreba. Prekážala nám však jeho oneskorená odozva na zošliapnutie plynového pedála. Pri plnom zaťažení dokáže (overboost) krátkodobo zvýšiť krútiaci moment z 320 na 340 Nm, ale viac by sme ocenili rýchlejšiu reakciu. Motor s výkonom 100 kW (136 k) spotreboval priemerne 6,8 l/100 km. Rýchly presun na Zemplínsku šíravu s dôrazom na čas jazdy vyšiel na 8,6 l/100 km. Váha auta robí svoje v spotrebe i ovládaní. Pri ostrejšom prejazde zákrut a zvlneného povrchu cesty sa predný previs nebezpečne približuje asfaltu. Podvozok by mohol na prudkú zmenu smeru reagovať rýchlejšie. Vo vysokých rýchlostiach je však pri zachovaní potrebného komfortu mimoriadne stabilný. Športová jazda dostala brzdy do varu dosť rýchlo. Pri jednorazovom brzdení z vysokej rýchlosti sa držali dobre. Miliónové kombi 407 SW 2,0 HDi (1 015 000 korún) nie je v žiadnom prípade lacná rodinná záležitosť, bez problémov však obstojí ako pracovné auto a súčasť imidžu podnikateľa. Nám sa páčil vhodne navrhnutý motor a pohoda za volantom.
Batožinový priestor už nie je len potrebou, ale aj miestom pre estetické vyžitie sa dizajnérov. Ide však o skryté riziko, pretože nie každému sa takto stvárnené emócie páčia. Francúzi svoje podvozky stále viac pritvrdzujú a dávajú si záležať na presnom vedení stopy.
Panoramatická sklenená strecha príjemne presvetľuje interiér a spĺňa svoje marketingové poslanie, pretože model 407 SW preslávilo práve nebo nad hlavou. Jazda s priehľadným stropom bez turbulencií je príjemná v podvečerných hodinách prípadne v daždi. Počas horúcich slnečných dní sme radšej využili elektrickú zaťahovaciu roletu.
Dvojdielne otváranie piatych dverí ponúka stále viac luxusných vozidiel s karosériou typu kombi.
Luxusné verzie značky Peugeot majú vždy niečo, čo chytí za srdce. V tomto prípade sú to príkladne zvládnuté ciferníky meracích prístrojov a predné sedadlá. Dobrý dojem z ovládania auta ruší tlačidlami preplnená stredová konzola.