Peugeot 407 SW 2,0 HDi

Čas medzi predstavovaním limuzíny a kombi verzie toho istého modelového radu sa výrazne skracuje. Rozdiely sú však stále väčšie, nejde už len o jednoduché pridanie väčšieho batožinového priestoru k limuzíne. Peugot 407 SW to jasne dokazuje.

Rozdiel medzi limuzínou a kombi sa začína už za čelným sklom. Kombi má totiž sklenenú strechu, ktorá nielenže zaujímavo presvetľuje interiér, ale aj púta pozornosť. Vzhľad 407 SW je ťažké ohodnotiť jedným slovom. Impozantný predný previs opticky ukrojil z vnútorného priestoru, presnejšie povedané z batožinového priestoru. Posunutím zadných sedadiel nad zadnú nápravu dosiahli síce konštruktéri zaujímavý vnútorný priestor, dĺžka batožinového priestoru 96 cm je však na kombi trochu malá. Prednosťou kufra sa tak stala šírka medzi podbehmi (113 cm) a výška nakladacej hrany (61 cm). Spomedzi príplatkového vybavenia bola v batožinovom priestore umývateľná plastová podložka vhodná na prevoz všetkého, čo by ináč čalúnené dno kufra znehodnotilo. Testovaný model považujeme za reprezentatívnu vzorku luxusného kombi so širokým vybavením paluby (xenónové svetlomety, navigačný systém, hlasové ovládanie autorádia, dvojzónová klimatizácia, repro JBL, CD menič, vyhrievanie sedadiel). Základné atribúty pohodlného cestovania však 407 SW spĺňa aj bez drahého príplatkového vybavenia. Tvorcovia si mohli dať viac záležať na odkladacích priestoroch a spracovaní detailov. Pochvalu si zaslúži nízky stredový tunel vzadu a príjemne tvarované sedadlá s kombinovaným poťahom textil - koža.

Po takmer dvetisíc kilometroch testu skratka SW znamená pre nás Saloon Wagon. Natiahnutá predná časť umocňuje pocity z riadenia rodinného korábu. Dĺžka a rázvor náprav však prezrádzajú, že ide o typické kombi strednej triedy.

Šetrný milionár
Spotreba paliva dnes nie je ľahostajná ani motoristom, ktorí za rodinné kombi utratia okolo milióna korún. K ťažkému a rozmernému kombi sa v prevažnej miere objednávajú silné a zároveň úsporné naftové motory. V 407 SW sme vyskúšali naftový dvojliter HDi so šestnásťventilovou hlavou valcov a vstrekovaním Commn Rail druhej generácie. K prednostiam motora patrí kutivovaný a tichý chod bez vibrácií, vyrovnaný ťah a prijateľná spotreba. Prekážala nám však jeho oneskorená odozva na zošliapnutie plynového pedála. Pri plnom zaťažení dokáže (overboost) krátkodobo zvýšiť krútiaci moment z 320 na 340 Nm, ale viac by sme ocenili rýchlejšiu reakciu. Motor s výkonom 100 kW (136 k) spotreboval priemerne 6,8 l/100 km. Rýchly presun na Zemplínsku šíravu s dôrazom na čas jazdy vyšiel na 8,6 l/100 km. Váha auta robí svoje v spotrebe i ovládaní. Pri ostrejšom prejazde zákrut a zvlneného povrchu cesty sa predný previs nebezpečne približuje asfaltu. Podvozok by mohol na prudkú zmenu smeru reagovať rýchlejšie. Vo vysokých rýchlostiach je však pri zachovaní potrebného komfortu mimoriadne stabilný. Športová jazda dostala brzdy do varu dosť rýchlo. Pri jednorazovom brzdení z vysokej rýchlosti sa držali dobre. Miliónové kombi 407 SW 2,0 HDi (1 015 000 korún) nie je v žiadnom prípade lacná rodinná záležitosť, bez problémov však obstojí ako pracovné auto a súčasť imidžu podnikateľa. Nám sa páčil vhodne navrhnutý motor a pohoda za volantom.

Batožinový priestor už nie je len potrebou, ale aj miestom pre estetické vyžitie sa dizajnérov. Ide však o skryté riziko, pretože nie každému sa takto stvárnené emócie páčia. Francúzi svoje podvozky stále viac pritvrdzujú a dávajú si záležať na presnom vedení stopy.

Panoramatická sklenená strecha príjemne presvetľuje interiér a spĺňa svoje marketingové poslanie, pretože model 407 SW preslávilo práve nebo nad hlavou. Jazda s priehľadným stropom bez turbulencií je príjemná v podvečerných hodinách prípadne v daždi. Počas horúcich slnečných dní sme radšej využili elektrickú zaťahovaciu roletu.

Dvojdielne otváranie piatych dverí ponúka stále viac luxusných vozidiel s karosériou typu kombi.

 

 

Luxusné verzie značky Peugeot majú vždy niečo, čo chytí za srdce. V tomto prípade sú to príkladne zvládnuté ciferníky meracích prístrojov a predné sedadlá. Dobrý dojem z ovládania auta ruší tlačidlami preplnená stredová konzola.

 


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 667
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 7 228
  3. Vizuálny smog je problém 6 264
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 025
  5. Najkrajšie americké národné parky 2 812
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 680
  7. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 586
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 580
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 039
  10. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 1 952

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

300 novinárov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov po polroku od vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Zrútená inštitúcia, propaganda Súmračná a miliardári na mizine (týždeň Petra Schutza)

Kto by chcel byť v Zuckerbergovej koži?

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.