Peugeot 407 SW 2,0 HDi

Čas medzi predstavovaním limuzíny a kombi verzie toho istého modelového radu sa výrazne skracuje. Rozdiely sú však stále väčšie, nejde už len o jednoduché pridanie väčšieho batožinového priestoru k limuzíne. Peugot 407 SW to jasne dokazuje.

Rozdiel medzi limuzínou a kombi sa začína už za čelným sklom. Kombi má totiž sklenenú strechu, ktorá nielenže zaujímavo presvetľuje interiér, ale aj púta pozornosť. Vzhľad 407 SW je ťažké ohodnotiť jedným slovom. Impozantný predný previs opticky ukrojil z vnútorného priestoru, presnejšie povedané z batožinového priestoru. Posunutím zadných sedadiel nad zadnú nápravu dosiahli síce konštruktéri zaujímavý vnútorný priestor, dĺžka batožinového priestoru 96 cm je však na kombi trochu malá. Prednosťou kufra sa tak stala šírka medzi podbehmi (113 cm) a výška nakladacej hrany (61 cm). Spomedzi príplatkového vybavenia bola v batožinovom priestore umývateľná plastová podložka vhodná na prevoz všetkého, čo by ináč čalúnené dno kufra znehodnotilo. Testovaný model považujeme za reprezentatívnu vzorku luxusného kombi so širokým vybavením paluby (xenónové svetlomety, navigačný systém, hlasové ovládanie autorádia, dvojzónová klimatizácia, repro JBL, CD menič, vyhrievanie sedadiel). Základné atribúty pohodlného cestovania však 407 SW spĺňa aj bez drahého príplatkového vybavenia. Tvorcovia si mohli dať viac záležať na odkladacích priestoroch a spracovaní detailov. Pochvalu si zaslúži nízky stredový tunel vzadu a príjemne tvarované sedadlá s kombinovaným poťahom textil - koža.

Po takmer dvetisíc kilometroch testu skratka SW znamená pre nás Saloon Wagon. Natiahnutá predná časť umocňuje pocity z riadenia rodinného korábu. Dĺžka a rázvor náprav však prezrádzajú, že ide o typické kombi strednej triedy.

Šetrný milionár
Spotreba paliva dnes nie je ľahostajná ani motoristom, ktorí za rodinné kombi utratia okolo milióna korún. K ťažkému a rozmernému kombi sa v prevažnej miere objednávajú silné a zároveň úsporné naftové motory. V 407 SW sme vyskúšali naftový dvojliter HDi so šestnásťventilovou hlavou valcov a vstrekovaním Commn Rail druhej generácie. K prednostiam motora patrí kutivovaný a tichý chod bez vibrácií, vyrovnaný ťah a prijateľná spotreba. Prekážala nám však jeho oneskorená odozva na zošliapnutie plynového pedála. Pri plnom zaťažení dokáže (overboost) krátkodobo zvýšiť krútiaci moment z 320 na 340 Nm, ale viac by sme ocenili rýchlejšiu reakciu. Motor s výkonom 100 kW (136 k) spotreboval priemerne 6,8 l/100 km. Rýchly presun na Zemplínsku šíravu s dôrazom na čas jazdy vyšiel na 8,6 l/100 km. Váha auta robí svoje v spotrebe i ovládaní. Pri ostrejšom prejazde zákrut a zvlneného povrchu cesty sa predný previs nebezpečne približuje asfaltu. Podvozok by mohol na prudkú zmenu smeru reagovať rýchlejšie. Vo vysokých rýchlostiach je však pri zachovaní potrebného komfortu mimoriadne stabilný. Športová jazda dostala brzdy do varu dosť rýchlo. Pri jednorazovom brzdení z vysokej rýchlosti sa držali dobre. Miliónové kombi 407 SW 2,0 HDi (1 015 000 korún) nie je v žiadnom prípade lacná rodinná záležitosť, bez problémov však obstojí ako pracovné auto a súčasť imidžu podnikateľa. Nám sa páčil vhodne navrhnutý motor a pohoda za volantom.

Batožinový priestor už nie je len potrebou, ale aj miestom pre estetické vyžitie sa dizajnérov. Ide však o skryté riziko, pretože nie každému sa takto stvárnené emócie páčia. Francúzi svoje podvozky stále viac pritvrdzujú a dávajú si záležať na presnom vedení stopy.

Panoramatická sklenená strecha príjemne presvetľuje interiér a spĺňa svoje marketingové poslanie, pretože model 407 SW preslávilo práve nebo nad hlavou. Jazda s priehľadným stropom bez turbulencií je príjemná v podvečerných hodinách prípadne v daždi. Počas horúcich slnečných dní sme radšej využili elektrickú zaťahovaciu roletu.

Dvojdielne otváranie piatych dverí ponúka stále viac luxusných vozidiel s karosériou typu kombi.

 

 

Luxusné verzie značky Peugeot majú vždy niečo, čo chytí za srdce. V tomto prípade sú to príkladne zvládnuté ciferníky meracích prístrojov a predné sedadlá. Dobrý dojem z ovládania auta ruší tlačidlami preplnená stredová konzola.

 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku?
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  3. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  5. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  6. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  7. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  8. Zažite elektromobilitu na vlastnej koži v up! city
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  10. Slovenskí podnikatelia veria v pozitívny vývoj
  1. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  2. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  4. Realitná činnosť ako podnikanie
  5. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  6. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Verde Park farbí útulný domov na zeleno
  9. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €!
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 38 083
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 19 642
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 13 464
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 689
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 246
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 186
  7. Najkrajšie ostrovy Talianska 3 280
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 964
  9. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 2 963
  10. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 592

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Koľko partnerov treba mať, kým nájdeme pravú lásku

Nehanbite sa za bruško a sprosté tetovanie, mierte vysoko a mierte často. Matematické tipy, ako zlepšiť svoje šance na úspešné zoznámenie.

dnes píše jaroslav rumpli

Už to s nimi nevydržal ani prezident

Špina je zažratá.

KULTÚRA

Peter Lipa: Moje skutočné meno bolo pre mňa nebezpečné

Peter Lipa oslavuje 75 rokov. Hovorí, že pri živote ho drží záujem o hudbu

AUTO

Povinná výbava nových áut sa o tri roky výrazne zmení

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy.

Neprehliadnite tiež

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.

Prvá servisná prehliadka auta: Ako prebieha a na čo si dať pozor

Prijímací technik by vám mal povedať, čo všetko sa s autom bude robiť.