Wlfsburg 30. augusta (TASR) - o
Šéf divízie úžitkových áut Bernd Wiedemann chce týmto opatrením zachrániť pracovné miesta, keďže v Hannoveri sa končí s produkciou dodávky LT. Odbyt tohto modelu sa pritom vyvíjal lepšie, ako sa doteraz predpokladalo. Najskôr sa v hannoverskej montážnej fabrike mal vyrábať retromodel Microbus, čo malo zabezpečiť prácu ďalším 1 500 novým zamestnancom. Realizácia tohto projektu však bola v marci odvolaná, a tak v závode bojujú proti hroziacej strate pracovných miest.
Nemecký výrobca skúma, či namiesto Microbusu dokáže vyrábať iné veľkopriestorové osobné vozidlo pre americký trh. Ako noviny ďalej informovali, do úvahy prichádza ďalší vývoj v Európe ponúkaného VW Sharan, rovnako ako aj postavenie novej dodávky špeciálne pre amerických zákazníkov.
Wiedemann sa s uspokojením vyjadril v súvislosti s vývojom odbytu úžitkových áut v Južnej Amerike. V období január až máj tohto roka sa na kontinente predalo 10 625 kusov áut, čo zodpovedá trhovému podielu 32 %. V danom segmente VW predstihol DaimlerChrysler, ktorý má 30-% trhový podiel. "S naším podielom sme momentálne spokojní," povedal Wiedemann. "Teraz rozšírime koncept na iné trhy." Volkswagen sa pritom chce zamerať osobitne na Južnú Afriku a Blízky východ.
Informoval o tom denník Financial Times Deutschland.