SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
OHLASY PO VC TALIANSKA

V Monze kraľoval Montoya, Alonso zvýšil svoj náskok.

Juan Pablo Montoya sa stal víťazom 14. tohtosezónneho podujatia Formule 1 a priniesol tak stajni McLaren Mercedes očakávanú radosť.

Monza 4. septembra (TASR) - Kolumbijský pilot Juan Pablo Montoya z tímu McLaren Mercedes sa stal víťazom 14. tohtosezónneho podujatia seriálu majstrovstiev sveta F1, keď na Veľkej cene Talianska v Monze triumfoval časom 1:14:28,659. Čoskoro 30-ročný rodák z Bogoty zaknihoval svoje šieste víťazstvo v kolotoči pretekov F1 a druhé v aktuálnej sezóne.

Na 2. mieste skončil líder priebežného poradia jazdcov Španiel Fernando Alonso na Renaulte, ktorý si do klasifikácie pripísal ďalších 8 bodov a výraznejšie sa priblížil k premiérovému zisku majstrovského titulu v seriáli efjednotky. Pred bezprostredným konkurentom, Fínom Kimim Räikkönenom z McLarenu Mercedes, má Alonso náskok už 27 bodov, pričom na programe sú ešte štyri Veľké ceny. Alonsov tímový kolega Giancarlo Fisichella obsadil na okruhu v Monze 3. miesto.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kolumbijčan Montoya zaujal na štarte prvú pozíciu, hoci kvalifikáciu na nedeľňajšie preteky vyhral jeho tímový kolega Kimi Räikkönen, no ten pre výmenu motora figuroval na štartovej šachovnici až na 11. mieste. Úvodné zákruty okruhu v Monze nepriniesli veľké posuny jazdcov v poradí a pre Montoyu bolo z hľadiska ďalšej stratégie v pretekoch prvoradé udržať si vedúce postavenie. V 1. kole zaujala kolízia Coultharda, Webbera, Albersa a Karthikeyana, pričom všetci museli ísť k mechanikom.

Räikkönen sa od začiatku trápil na 11. mieste a nedokázal výraznejšie útočiť na vyššie méty, ktoré by druhému mužovi priebežnej klasifikácie zaručovali zisk cenných bodov. Fínsky líder tímu McLaren Mercedes strácal na vedúceho Montoyu v priemere 2 sekundy na kolo. S evidentne ťažkým monopostom vstúpil Räikkönen do pretekov a práve tento moment bol čiastočne plusovým elementom pre stajňu McLaren. Zatiaľ čo ostatní súperi masovo odchádzali do boxov na dotankovanie paliva, Fín sa s pribúdajúcimi minútami stále vyhýbal návšteve u mechanikov a začal sa približovať na vedúceho Montoyu. Až v 28. kole Räikkönen zavítal do boxov, kde mu však okrem paliva museli neplánovane vymeniť aj ľavú zadnú pneumatiku a Fínovi sa začala vidina bodového zisku opäť vzďalovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Po prvých návštevách pretekárov v boxoch sa poradie jazdcov dostalo do pôvodného režimu, Montoya pohodlne viedol pred Alonsom s 10-sekundovým náskokom a tretí Fisichella strácal na španielskeho lídra seriálu MS takmer 19 sekúnd. Montoya tentoraz jazdil racionálne, vyvaroval sa jazdeckých chýb a zbytočne neriskoval, ba naopak každým kolom zvyšoval svoj náskok na čele. Na jeho ramenách ležalo veľké bremeno zodpovednosti, keďže v prípade zaváhania a straty 1. miesta by uvoľnil vedúcu pozíciu Alonsovi, ktorému by sekundoval tímový kolega Fisichella.

Našťastie pre "strieborné šípy" sa katastrofický scenár nekonal, hoci v záverečných kolách mal Montoya značné problémy s ľavou zadnou pneumatikou a jeho náskok pred Alonsom sa začal stenšovať, no temperamentný Juhoameričan dokázal ustrážiť svoju pozíciu. Výborný finiš mal Räikkönen, ktorý sa v priebehu pretekov permanentne staral o miešanie poradia a napokon skončil na bodovanej 4. priečke. Sklamaním bolo vystúpenie jazdcov Ferrari, keď úradujúci majster sveta Michael Schumacher obsadil 10. miesto a jeho kolegu Rubensa Barrichella klasifikovali až na 12. priečke.

Skryť Vypnúť reklamu

Ohlasy po VC Talianska:

Kimi Räikkönen, McLaren Mercedes: "Počas celých pretekov som maximálne zaťažoval vozidlo. Zvolili sme netradičnú stratégiu, no výsledný efekt nezodpovedal môjmu výkonu. Napriek tomu, že moje šance na zisk majstrovského titulu opäť klesli, nevzdávam sa a budem ďalej bojovať."

Ron Dennis, tímový šéf McLarenu Mercedes: "V závere naši stratégovia nesprávne predpokladali, že by Kimi mohol zaútočiť na 2. miesto pred druhou zastávkou Alonsa v boxoch. S priebehom pretekov musíme byť spokojní, zvolili sme výbornú taktiku a Kimi jazdil fantasticky. Matematika jasne hovorí, že stále môžeme pomýšľať na prvenstvo v Pohári konštruktérov a v hre o titul majstra sveta je stále aj Räikkönen."

Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes: "Obavy o stratu prvého miesta som nemal. Napriek problémom s pneumatikou som si Alonsa strážil neustálym sledovaním v spätnom zrkadle. Nemohol som ísť nadoraz, pretože by som sa vystavil vážnemu riziku. Teší ma skutočnosť, že v Monze sme ako tím obstáli lepšie ako jazdci Renaultu."

Skryť Vypnúť reklamu

Fernando Alonso, Renault: "S prispením šťastia môžem o svojom triumfe v tohtoročnom seriáli F1 rozhodnúť ešte pred absolvovaním všetkých pretekov. V závere mi štáb cez vysielačku oznámil, že sa mám pokúsiť predbehnúť Montoyu, ktorý mal problémy s pneumatikou. Nemal som však už dostatok času."





Výsledky VC Talianska (53 kôl, 306,720 km), 1 kolo = 5,793 km:

1. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 1:14:28,659, 2. Fernando Alonso (Šp./Renault) +2,479, 3. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) +17,975, 4. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) +22,775, 5. Jarno Trulli (Tal./Toyota) +33,786, 6. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +43,925, 7. Antonio Pizzonia (Braz./Williams) +44,643, 8. Jenson Button (V.Brit./BAR) +1:03,635, 9. Felipe Massa (Braz./Sauber) +1:15,413, 10. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) +1:36,070, 11. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) +1 kolo, 12. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) +1 kolo, 13. Christian Klien (Rak./Red Bull) +1 kolo, 14. Mark Webber (Austr./Williams) +1 kolo, 15. David Coulthard (Škót./Red Bull) +1 kolo, 16. Takuma Sato (Jap./BAR) +1 kolo, 17. Tiago Monteiro (Port./Jordan) +2 kolá, 18. Robert Doornbos (Hol./Minardi) +2 kolá, 19. Christijan Albers (Hol./Minardi) +2 kolá, 20. Narain Karthikeyan (Ind./Jordan) +3 kolá.

Skryť Vypnúť reklamu

Priebežné poradie jazdcov: 1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 103 bodov, 2. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) 76, 3. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) 55, 4. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 50, 5. Jarno Trulli (Tal./Toyota) 43, 6. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) 41, 7. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) 35, 8. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) 31, 9. Nick Heidfeld (Nem./Williams) 28, 10. Jenson Button (V.Brit./BAR-Honda) a Mark Webber (Austr./Williams) obaja 24.

Poradie Pohára konštruktérov: 1. Renault 144, 2. McLaren-Mercedes 136, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 78, 5. BMW-Williams 54, 6. Red-Bull-Cosworth 27, 7. BAR-Honda 25, 8. Sauber-Petronas 14, 9. Jordan-Toyota 11, 10. Minardi-Cosworth 7.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 341
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 838
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 039
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 023
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 889
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 130
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 460
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 714
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 615
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 576
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.