OHLASY PO VC TALIANSKA

V Monze kraľoval Montoya, Alonso zvýšil svoj náskok.

Juan Pablo Montoya sa stal víťazom 14. tohtosezónneho podujatia Formule 1 a priniesol tak stajni McLaren Mercedes očakávanú radosť.

Monza 4. septembra (TASR) - Kolumbijský pilot Juan Pablo Montoya z tímu McLaren Mercedes sa stal víťazom 14. tohtosezónneho podujatia seriálu majstrovstiev sveta F1, keď na Veľkej cene Talianska v Monze triumfoval časom 1:14:28,659. Čoskoro 30-ročný rodák z Bogoty zaknihoval svoje šieste víťazstvo v kolotoči pretekov F1 a druhé v aktuálnej sezóne.

Na 2. mieste skončil líder priebežného poradia jazdcov Španiel Fernando Alonso na Renaulte, ktorý si do klasifikácie pripísal ďalších 8 bodov a výraznejšie sa priblížil k premiérovému zisku majstrovského titulu v seriáli efjednotky. Pred bezprostredným konkurentom, Fínom Kimim Räikkönenom z McLarenu Mercedes, má Alonso náskok už 27 bodov, pričom na programe sú ešte štyri Veľké ceny. Alonsov tímový kolega Giancarlo Fisichella obsadil na okruhu v Monze 3. miesto.

Kolumbijčan Montoya zaujal na štarte prvú pozíciu, hoci kvalifikáciu na nedeľňajšie preteky vyhral jeho tímový kolega Kimi Räikkönen, no ten pre výmenu motora figuroval na štartovej šachovnici až na 11. mieste. Úvodné zákruty okruhu v Monze nepriniesli veľké posuny jazdcov v poradí a pre Montoyu bolo z hľadiska ďalšej stratégie v pretekoch prvoradé udržať si vedúce postavenie. V 1. kole zaujala kolízia Coultharda, Webbera, Albersa a Karthikeyana, pričom všetci museli ísť k mechanikom.

Räikkönen sa od začiatku trápil na 11. mieste a nedokázal výraznejšie útočiť na vyššie méty, ktoré by druhému mužovi priebežnej klasifikácie zaručovali zisk cenných bodov. Fínsky líder tímu McLaren Mercedes strácal na vedúceho Montoyu v priemere 2 sekundy na kolo. S evidentne ťažkým monopostom vstúpil Räikkönen do pretekov a práve tento moment bol čiastočne plusovým elementom pre stajňu McLaren. Zatiaľ čo ostatní súperi masovo odchádzali do boxov na dotankovanie paliva, Fín sa s pribúdajúcimi minútami stále vyhýbal návšteve u mechanikov a začal sa približovať na vedúceho Montoyu. Až v 28. kole Räikkönen zavítal do boxov, kde mu však okrem paliva museli neplánovane vymeniť aj ľavú zadnú pneumatiku a Fínovi sa začala vidina bodového zisku opäť vzďalovať.

Po prvých návštevách pretekárov v boxoch sa poradie jazdcov dostalo do pôvodného režimu, Montoya pohodlne viedol pred Alonsom s 10-sekundovým náskokom a tretí Fisichella strácal na španielskeho lídra seriálu MS takmer 19 sekúnd. Montoya tentoraz jazdil racionálne, vyvaroval sa jazdeckých chýb a zbytočne neriskoval, ba naopak každým kolom zvyšoval svoj náskok na čele. Na jeho ramenách ležalo veľké bremeno zodpovednosti, keďže v prípade zaváhania a straty 1. miesta by uvoľnil vedúcu pozíciu Alonsovi, ktorému by sekundoval tímový kolega Fisichella.

Našťastie pre "strieborné šípy" sa katastrofický scenár nekonal, hoci v záverečných kolách mal Montoya značné problémy s ľavou zadnou pneumatikou a jeho náskok pred Alonsom sa začal stenšovať, no temperamentný Juhoameričan dokázal ustrážiť svoju pozíciu. Výborný finiš mal Räikkönen, ktorý sa v priebehu pretekov permanentne staral o miešanie poradia a napokon skončil na bodovanej 4. priečke. Sklamaním bolo vystúpenie jazdcov Ferrari, keď úradujúci majster sveta Michael Schumacher obsadil 10. miesto a jeho kolegu Rubensa Barrichella klasifikovali až na 12. priečke.

Ohlasy po VC Talianska:

Kimi Räikkönen, McLaren Mercedes: "Počas celých pretekov som maximálne zaťažoval vozidlo. Zvolili sme netradičnú stratégiu, no výsledný efekt nezodpovedal môjmu výkonu. Napriek tomu, že moje šance na zisk majstrovského titulu opäť klesli, nevzdávam sa a budem ďalej bojovať."

Ron Dennis, tímový šéf McLarenu Mercedes: "V závere naši stratégovia nesprávne predpokladali, že by Kimi mohol zaútočiť na 2. miesto pred druhou zastávkou Alonsa v boxoch. S priebehom pretekov musíme byť spokojní, zvolili sme výbornú taktiku a Kimi jazdil fantasticky. Matematika jasne hovorí, že stále môžeme pomýšľať na prvenstvo v Pohári konštruktérov a v hre o titul majstra sveta je stále aj Räikkönen."

Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes: "Obavy o stratu prvého miesta som nemal. Napriek problémom s pneumatikou som si Alonsa strážil neustálym sledovaním v spätnom zrkadle. Nemohol som ísť nadoraz, pretože by som sa vystavil vážnemu riziku. Teší ma skutočnosť, že v Monze sme ako tím obstáli lepšie ako jazdci Renaultu."

Fernando Alonso, Renault: "S prispením šťastia môžem o svojom triumfe v tohtoročnom seriáli F1 rozhodnúť ešte pred absolvovaním všetkých pretekov. V závere mi štáb cez vysielačku oznámil, že sa mám pokúsiť predbehnúť Montoyu, ktorý mal problémy s pneumatikou. Nemal som však už dostatok času."





Výsledky VC Talianska (53 kôl, 306,720 km), 1 kolo = 5,793 km:

1. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 1:14:28,659, 2. Fernando Alonso (Šp./Renault) +2,479, 3. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) +17,975, 4. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) +22,775, 5. Jarno Trulli (Tal./Toyota) +33,786, 6. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +43,925, 7. Antonio Pizzonia (Braz./Williams) +44,643, 8. Jenson Button (V.Brit./BAR) +1:03,635, 9. Felipe Massa (Braz./Sauber) +1:15,413, 10. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) +1:36,070, 11. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) +1 kolo, 12. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) +1 kolo, 13. Christian Klien (Rak./Red Bull) +1 kolo, 14. Mark Webber (Austr./Williams) +1 kolo, 15. David Coulthard (Škót./Red Bull) +1 kolo, 16. Takuma Sato (Jap./BAR) +1 kolo, 17. Tiago Monteiro (Port./Jordan) +2 kolá, 18. Robert Doornbos (Hol./Minardi) +2 kolá, 19. Christijan Albers (Hol./Minardi) +2 kolá, 20. Narain Karthikeyan (Ind./Jordan) +3 kolá.

Priebežné poradie jazdcov: 1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 103 bodov, 2. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) 76, 3. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) 55, 4. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 50, 5. Jarno Trulli (Tal./Toyota) 43, 6. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) 41, 7. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) 35, 8. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) 31, 9. Nick Heidfeld (Nem./Williams) 28, 10. Jenson Button (V.Brit./BAR-Honda) a Mark Webber (Austr./Williams) obaja 24.

Poradie Pohára konštruktérov: 1. Renault 144, 2. McLaren-Mercedes 136, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 78, 5. BMW-Williams 54, 6. Red-Bull-Cosworth 27, 7. BAR-Honda 25, 8. Sauber-Petronas 14, 9. Jordan-Toyota 11, 10. Minardi-Cosworth 7.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  1. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  7. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  8. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  9. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  10. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 69 798
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 741
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 920
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 463
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 7 642
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 037
  7. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 920
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 917
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 426
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 540

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sulík: Hlina sa zaťal, tak asi ešte musíme chvíľu počkať. Ale ja som trpezlivý

O Kočnerovej nahrávke Gorily nehovoril hneď aj preto, aby SaS nepriťažil.

EKONOMIKA

Stavba rodinných domov bude mať nové pravidlá. Zdražie

Štát od roku 2020 povolí len ekologické budovy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.