SME

V Monze kraľoval Montoya, Alonso zvýšil svoj náskok.

Juan Pablo Montoya sa stal víťazom 14. tohtosezónneho podujatia Formule 1 a priniesol tak stajni McLaren Mercedes očakávanú radosť.

Monza 4. septembra (TASR) - Kolumbijský pilot Juan Pablo Montoya z tímu McLaren Mercedes sa stal víťazom 14. tohtosezónneho podujatia seriálu majstrovstiev sveta F1, keď na Veľkej cene Talianska v Monze triumfoval časom 1:14:28,659. Čoskoro 30-ročný rodák z Bogoty zaknihoval svoje šieste víťazstvo v kolotoči pretekov F1 a druhé v aktuálnej sezóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na 2. mieste skončil líder priebežného poradia jazdcov Španiel Fernando Alonso na Renaulte, ktorý si do klasifikácie pripísal ďalších 8 bodov a výraznejšie sa priblížil k premiérovému zisku majstrovského titulu v seriáli efjednotky. Pred bezprostredným konkurentom, Fínom Kimim Räikkönenom z McLarenu Mercedes, má Alonso náskok už 27 bodov, pričom na programe sú ešte štyri Veľké ceny. Alonsov tímový kolega Giancarlo Fisichella obsadil na okruhu v Monze 3. miesto.

SkryťVypnúť reklamu

Kolumbijčan Montoya zaujal na štarte prvú pozíciu, hoci kvalifikáciu na nedeľňajšie preteky vyhral jeho tímový kolega Kimi Räikkönen, no ten pre výmenu motora figuroval na štartovej šachovnici až na 11. mieste. Úvodné zákruty okruhu v Monze nepriniesli veľké posuny jazdcov v poradí a pre Montoyu bolo z hľadiska ďalšej stratégie v pretekoch prvoradé udržať si vedúce postavenie. V 1. kole zaujala kolízia Coultharda, Webbera, Albersa a Karthikeyana, pričom všetci museli ísť k mechanikom.

Räikkönen sa od začiatku trápil na 11. mieste a nedokázal výraznejšie útočiť na vyššie méty, ktoré by druhému mužovi priebežnej klasifikácie zaručovali zisk cenných bodov. Fínsky líder tímu McLaren Mercedes strácal na vedúceho Montoyu v priemere 2 sekundy na kolo. S evidentne ťažkým monopostom vstúpil Räikkönen do pretekov a práve tento moment bol čiastočne plusovým elementom pre stajňu McLaren. Zatiaľ čo ostatní súperi masovo odchádzali do boxov na dotankovanie paliva, Fín sa s pribúdajúcimi minútami stále vyhýbal návšteve u mechanikov a začal sa približovať na vedúceho Montoyu. Až v 28. kole Räikkönen zavítal do boxov, kde mu však okrem paliva museli neplánovane vymeniť aj ľavú zadnú pneumatiku a Fínovi sa začala vidina bodového zisku opäť vzďalovať.

SkryťVypnúť reklamu

Po prvých návštevách pretekárov v boxoch sa poradie jazdcov dostalo do pôvodného režimu, Montoya pohodlne viedol pred Alonsom s 10-sekundovým náskokom a tretí Fisichella strácal na španielskeho lídra seriálu MS takmer 19 sekúnd. Montoya tentoraz jazdil racionálne, vyvaroval sa jazdeckých chýb a zbytočne neriskoval, ba naopak každým kolom zvyšoval svoj náskok na čele. Na jeho ramenách ležalo veľké bremeno zodpovednosti, keďže v prípade zaváhania a straty 1. miesta by uvoľnil vedúcu pozíciu Alonsovi, ktorému by sekundoval tímový kolega Fisichella.

Našťastie pre "strieborné šípy" sa katastrofický scenár nekonal, hoci v záverečných kolách mal Montoya značné problémy s ľavou zadnou pneumatikou a jeho náskok pred Alonsom sa začal stenšovať, no temperamentný Juhoameričan dokázal ustrážiť svoju pozíciu. Výborný finiš mal Räikkönen, ktorý sa v priebehu pretekov permanentne staral o miešanie poradia a napokon skončil na bodovanej 4. priečke. Sklamaním bolo vystúpenie jazdcov Ferrari, keď úradujúci majster sveta Michael Schumacher obsadil 10. miesto a jeho kolegu Rubensa Barrichella klasifikovali až na 12. priečke.

SkryťVypnúť reklamu

Ohlasy po VC Talianska:

Kimi Räikkönen, McLaren Mercedes: "Počas celých pretekov som maximálne zaťažoval vozidlo. Zvolili sme netradičnú stratégiu, no výsledný efekt nezodpovedal môjmu výkonu. Napriek tomu, že moje šance na zisk majstrovského titulu opäť klesli, nevzdávam sa a budem ďalej bojovať."

Ron Dennis, tímový šéf McLarenu Mercedes: "V závere naši stratégovia nesprávne predpokladali, že by Kimi mohol zaútočiť na 2. miesto pred druhou zastávkou Alonsa v boxoch. S priebehom pretekov musíme byť spokojní, zvolili sme výbornú taktiku a Kimi jazdil fantasticky. Matematika jasne hovorí, že stále môžeme pomýšľať na prvenstvo v Pohári konštruktérov a v hre o titul majstra sveta je stále aj Räikkönen."

Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes: "Obavy o stratu prvého miesta som nemal. Napriek problémom s pneumatikou som si Alonsa strážil neustálym sledovaním v spätnom zrkadle. Nemohol som ísť nadoraz, pretože by som sa vystavil vážnemu riziku. Teší ma skutočnosť, že v Monze sme ako tím obstáli lepšie ako jazdci Renaultu."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fernando Alonso, Renault: "S prispením šťastia môžem o svojom triumfe v tohtoročnom seriáli F1 rozhodnúť ešte pred absolvovaním všetkých pretekov. V závere mi štáb cez vysielačku oznámil, že sa mám pokúsiť predbehnúť Montoyu, ktorý mal problémy s pneumatikou. Nemal som však už dostatok času."





Výsledky VC Talianska (53 kôl, 306,720 km), 1 kolo = 5,793 km:

1. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 1:14:28,659, 2. Fernando Alonso (Šp./Renault) +2,479, 3. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) +17,975, 4. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) +22,775, 5. Jarno Trulli (Tal./Toyota) +33,786, 6. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +43,925, 7. Antonio Pizzonia (Braz./Williams) +44,643, 8. Jenson Button (V.Brit./BAR) +1:03,635, 9. Felipe Massa (Braz./Sauber) +1:15,413, 10. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) +1:36,070, 11. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) +1 kolo, 12. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) +1 kolo, 13. Christian Klien (Rak./Red Bull) +1 kolo, 14. Mark Webber (Austr./Williams) +1 kolo, 15. David Coulthard (Škót./Red Bull) +1 kolo, 16. Takuma Sato (Jap./BAR) +1 kolo, 17. Tiago Monteiro (Port./Jordan) +2 kolá, 18. Robert Doornbos (Hol./Minardi) +2 kolá, 19. Christijan Albers (Hol./Minardi) +2 kolá, 20. Narain Karthikeyan (Ind./Jordan) +3 kolá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priebežné poradie jazdcov: 1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 103 bodov, 2. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) 76, 3. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) 55, 4. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 50, 5. Jarno Trulli (Tal./Toyota) 43, 6. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) 41, 7. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) 35, 8. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) 31, 9. Nick Heidfeld (Nem./Williams) 28, 10. Jenson Button (V.Brit./BAR-Honda) a Mark Webber (Austr./Williams) obaja 24.

Poradie Pohára konštruktérov: 1. Renault 144, 2. McLaren-Mercedes 136, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 78, 5. BMW-Williams 54, 6. Red-Bull-Cosworth 27, 7. BAR-Honda 25, 8. Sauber-Petronas 14, 9. Jordan-Toyota 11, 10. Minardi-Cosworth 7.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 261
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 730
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 936
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 929
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 666
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 944
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu