SME
Nedeľa, 23. január, 2022 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Honda FR-V 2,2 i-CTDi - prvá jazda

Naftový motor sa pred pár rokmi vo vozidlách značky Honda objavoval iba sporadicky. Dnes je situácia iná, Honda má vlastný a moderný diesel 2,2 i-CTDi, ktorý sa dostal pod kapotu modelu FR-V. My máme za sebou prvé kilometre jazdy.

Honda si v priebehu niekoľkých desaťročí získala povesť popredného výrobcu technicky vyspelých benzínových motorov, pretože diesel sa v jej modeloch objavil iba sporadicky. Pritom išlo vždy o motor prevzatý od inej značky. Európsky trh si však žiadal moderný diesel, a preto značka presiaknutá arómou benzínu vyvinula naftový motor svojpomocne. Zvrat nastal pred poldruha rokom, keď Honda uvidela na trh prvý turbodiesel vlastnej konštrukcie. Zavedenie kultivovaného štvorvalca 2,2 i-CTDi znamenal okamžitý obrat v modelovom rade Accord. Podiel benzínových motorov v Európe výrazne klesol a zákazníci začali preferovať turbodiesel. Pomery na európskych trhoch si vynútili montáž mierne upraveného motora aj do ľahkého terénneho vozidla Honda CR-V. Automobilu kategórie SUV totiž naftový motor chýbal ako soľ, čo dokumentujú predaje po jeho zavedení. Okrem výrazne väčšieho záujmu o Hondu CR-V okamžite po zavedení naftového motora, predaj benzínových verzií klesol na 0% a 100% ostatných vozidiel malo diesel 2,2 i-CTDi. Vydarený motor má pred sebou skvelú budúcnosť a musí na drahý vývoj zarobiť, preto sa objavuje aj v kombinácii s rodinným vozidlom Honda FR-V.

Honda FR-V svojim konceptom šesťmiestneho interiéru s variabilným usporiadaním sedadiel vskutku zaujala a na našom trhu sa v priebehu prvých sedem mesiacov tohto roka vyhupla na štvrté miesto svojej kategórie. Zavedením nového naftového motora má ďalšiu šancu svoje postavenie vylepšiť, prípadne si ho udržať. Doposiaľ sa totiž FR-V predávala iba s dvomi benzínovými motormi a konkurencia zatiaľ ťažila z prítomnosti moderných naftových agregátov. Navyše najlacnejšia verzia 1,7 VTEC po stránke motorizácie uspokojila iba nenáročných vodičov. Geniálnej koncepcii interiéru 3+3 chýbal silný naftový motor. Zavedením nového turbodiesela sa v FR-V zmenilo iba pár detailov na kontrolných prístrojoch (rozsah otáčkomera, kontrolka žhavenia, stupnica tachometra) a prednom nárazníku. Kvôli prístupu vzduchu k medzichladiču stlačeného vzduchu sa zmenil tvar a prevedenie predných svetiel do hmly. Vybavenie verzie FR-V 2,2 i-CTDi sa plne zhoduje s benzínovou verziou 2,0 i-VTEC. Ide o najvyšší stupeň vybavenia a tomu zodpovedá aj cena rodinného vanu 2,2 i-CTDi (919 000 Sk). Honda FR-V s benzínovým motorom 2,0 i-VTEC a v rovnakej výbave stojí 849 000 SK (-70 000 Sk) a model 1,7 VTEC s najnižším stupňom vybavenia 759 000 Sk.

Prínos motora v dynamike i prevádzkových nákladoch cítiť už po pár kilometroch. Nehovoriac o kultúre chodu motora v celom spektre otáčok. V porovnaní s motorom dodávaným do modelu Accord má verzia pre FR-V inak tvarovaný povrch piestu. Naďalej však využíva blok motora odlievaný metódou polotuhého liatia, vyvažovacie hriadele a excentricky uložený kľukový hriadeľ. Pre model FR-V je určená šesťstupňová prevodovka, ktorá pomáha prekonať trochu úzke spektrum činných otáčok motora. Jazda s tichým motorom nás oslovila a hoci sme pri dynamickom skúšaní motora dosiahli priemer 8,2 l/100 km (Honda už začala dodávať palubné počítače), chce sa nám veriť priemernej spotrebe udávanej výrobcom 6,3 l/100 km. V mestskej premávke a pri predbiehaní padne vhod viac krútiaci moment 340 Nm než výkon 103 kW (140 k). Niektoré konkurenčné motory už ponúkajú v danej objemovej kategórii vyšší výkon a o niečo agresívnejší ťah, ale jazda s FR-V 2,2 i-CTDi nás presvedčila o tom, že v kultúre chodu sa mu zatiaľ nevyrovnajú. Spod kapoty počuť len jemný šepot a to bez ohľadu na otáčky a spôsob jazdy. Do interiéru preniká skôr aerodynamický hluk, prípadne hluk od podvozku. Dynamický diesel Honde FR-V chýbal a podľa nášho názoru ide o veľmi zaujímavú aj keď nie lacnú motorizáciu. Nový motor prechádza stálym vylepšovaním, aby mohol existovať ešte pekných pár rokov. Aby dokázal splniť rastúce požiadavky na nízku spotrebu a ekológiu zároveň, už teraz dosahuje hodnoty potrebné pre emisnú normu Euro 4 aj bez filtra pevných častíc.

Možností, ako využiť vnútorný priestor, je viacero. Základom filozofie usporiadania sedadiel 3+3 bola požiadavka, aby pri plnom obsadení viac ako piatimi osobami zostalo dostatok miesta na batožinu. Konkurenčné šesť alebo sedem miestne minivany majú tretí rad sedadiel v podstate v batožinovom priestore. Ten sa pri plnom obsadení scvrkne na minimum. Zadné sedadlá v FR-V po sklopení tvoria jednu rovinu s dnom batožinového priestoru.

 

Čelný airbag spolujazdca poskytuje spoločnú ochranu dvom pasažierom. Výrobca dokonca povoľuje umiestniť na predné stredné sedadlo detskú autosedačku uchytenú systémom Isofix. V žiadnom prípade však nesmie byť použitá protismerná sedačka, pretože dvojitý airbag sa nedá vypnúť. Ďalšie dve miesta pre detskú autosedačku uchytenú systémom Isofix sú vyhradené na zadných sedadlách. Miestom pre tri detské autosedačky (systém ISOFIX) sa nemôže pochváliť každý minivan.

 

 


Predaj malých MPV na slovenskom trhu za 1 – 7. 2005

1.Renault Kangoo 98 ks
2.Citroen Picasso 61 ks
3.Seat Altea 61 ks
4.Honda FR-V 48 ks
5.Toyota Corolla Verso 48 ks
6.VW Touran 45 ks
7.Ford Focus C-Max 42 ks
8.Peugeot Partner 40 ks
9.Opel Combo 39 ks
10. Renault Scenic 37 ks


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 785
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 048
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 850
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 3 510
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 385
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 3 141
  7. Marrákeš je červená perla Maroka 2 706
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 680
  9. Mecom ide na zelenú 2 083
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demonštranti držia fotografie zavraždenej novinárky Daphne Caruanovej-Galiziovej.

Prečo by sa Slovensko nemalo inšpirovať ostrovným štátom.


30. dec
Zuzana Kepplová.

Keď hlavný záujem je nenavoziť.


4 h

V januári 2017 sme sa dozvedeli, že Andrej Danko si od ministra obrany nechal prideliť titul kapitána.


Riaditeľ INEKO Dušan Zachar

Reforma na krátko prinesie i problémy.


20. jan

Neprehliadnite tiež

Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan

Blogy SME

  1. Róbert Lešš: Ruža za cenu kávy na Farskej
  2. Lea Linerová: Keď vás umlčí demokracia
  3. Věra Tepličková: Čo dôležité sme sa dnes v jednej z diskusných relácií dozvedeli?
  4. Rudolfa Vallová: Nezakrývajme si ďalej svoje oči
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy
  6. Michal Šustek: Riešenia udržateľnosti dôchodkového systému (zníženie zodpovednosti štátu 1-3/9) - 3. časť
  7. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  8. Martina Meriačová: Svetelný cestovateľ
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 119
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 11 954
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 097
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 876
  5. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 070
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 479
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 458
  8. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 3 278
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu