SME
Utorok, 18. máj, 2021 | Meniny má ViolaKrížovkyKrížovky

Honda FR-V 2,2 i-CTDi - prvá jazda

Naftový motor sa pred pár rokmi vo vozidlách značky Honda objavoval iba sporadicky. Dnes je situácia iná, Honda má vlastný a moderný diesel 2,2 i-CTDi, ktorý sa dostal pod kapotu modelu FR-V. My máme za sebou prvé kilometre jazdy.

Honda si v priebehu niekoľkých desaťročí získala povesť popredného výrobcu technicky vyspelých benzínových motorov, pretože diesel sa v jej modeloch objavil iba sporadicky. Pritom išlo vždy o motor prevzatý od inej značky. Európsky trh si však žiadal moderný diesel, a preto značka presiaknutá arómou benzínu vyvinula naftový motor svojpomocne. Zvrat nastal pred poldruha rokom, keď Honda uvidela na trh prvý turbodiesel vlastnej konštrukcie. Zavedenie kultivovaného štvorvalca 2,2 i-CTDi znamenal okamžitý obrat v modelovom rade Accord. Podiel benzínových motorov v Európe výrazne klesol a zákazníci začali preferovať turbodiesel. Pomery na európskych trhoch si vynútili montáž mierne upraveného motora aj do ľahkého terénneho vozidla Honda CR-V. Automobilu kategórie SUV totiž naftový motor chýbal ako soľ, čo dokumentujú predaje po jeho zavedení. Okrem výrazne väčšieho záujmu o Hondu CR-V okamžite po zavedení naftového motora, predaj benzínových verzií klesol na 0% a 100% ostatných vozidiel malo diesel 2,2 i-CTDi. Vydarený motor má pred sebou skvelú budúcnosť a musí na drahý vývoj zarobiť, preto sa objavuje aj v kombinácii s rodinným vozidlom Honda FR-V.

Honda FR-V svojim konceptom šesťmiestneho interiéru s variabilným usporiadaním sedadiel vskutku zaujala a na našom trhu sa v priebehu prvých sedem mesiacov tohto roka vyhupla na štvrté miesto svojej kategórie. Zavedením nového naftového motora má ďalšiu šancu svoje postavenie vylepšiť, prípadne si ho udržať. Doposiaľ sa totiž FR-V predávala iba s dvomi benzínovými motormi a konkurencia zatiaľ ťažila z prítomnosti moderných naftových agregátov. Navyše najlacnejšia verzia 1,7 VTEC po stránke motorizácie uspokojila iba nenáročných vodičov. Geniálnej koncepcii interiéru 3+3 chýbal silný naftový motor. Zavedením nového turbodiesela sa v FR-V zmenilo iba pár detailov na kontrolných prístrojoch (rozsah otáčkomera, kontrolka žhavenia, stupnica tachometra) a prednom nárazníku. Kvôli prístupu vzduchu k medzichladiču stlačeného vzduchu sa zmenil tvar a prevedenie predných svetiel do hmly. Vybavenie verzie FR-V 2,2 i-CTDi sa plne zhoduje s benzínovou verziou 2,0 i-VTEC. Ide o najvyšší stupeň vybavenia a tomu zodpovedá aj cena rodinného vanu 2,2 i-CTDi (919 000 Sk). Honda FR-V s benzínovým motorom 2,0 i-VTEC a v rovnakej výbave stojí 849 000 SK (-70 000 Sk) a model 1,7 VTEC s najnižším stupňom vybavenia 759 000 Sk.

Prínos motora v dynamike i prevádzkových nákladoch cítiť už po pár kilometroch. Nehovoriac o kultúre chodu motora v celom spektre otáčok. V porovnaní s motorom dodávaným do modelu Accord má verzia pre FR-V inak tvarovaný povrch piestu. Naďalej však využíva blok motora odlievaný metódou polotuhého liatia, vyvažovacie hriadele a excentricky uložený kľukový hriadeľ. Pre model FR-V je určená šesťstupňová prevodovka, ktorá pomáha prekonať trochu úzke spektrum činných otáčok motora. Jazda s tichým motorom nás oslovila a hoci sme pri dynamickom skúšaní motora dosiahli priemer 8,2 l/100 km (Honda už začala dodávať palubné počítače), chce sa nám veriť priemernej spotrebe udávanej výrobcom 6,3 l/100 km. V mestskej premávke a pri predbiehaní padne vhod viac krútiaci moment 340 Nm než výkon 103 kW (140 k). Niektoré konkurenčné motory už ponúkajú v danej objemovej kategórii vyšší výkon a o niečo agresívnejší ťah, ale jazda s FR-V 2,2 i-CTDi nás presvedčila o tom, že v kultúre chodu sa mu zatiaľ nevyrovnajú. Spod kapoty počuť len jemný šepot a to bez ohľadu na otáčky a spôsob jazdy. Do interiéru preniká skôr aerodynamický hluk, prípadne hluk od podvozku. Dynamický diesel Honde FR-V chýbal a podľa nášho názoru ide o veľmi zaujímavú aj keď nie lacnú motorizáciu. Nový motor prechádza stálym vylepšovaním, aby mohol existovať ešte pekných pár rokov. Aby dokázal splniť rastúce požiadavky na nízku spotrebu a ekológiu zároveň, už teraz dosahuje hodnoty potrebné pre emisnú normu Euro 4 aj bez filtra pevných častíc.

Možností, ako využiť vnútorný priestor, je viacero. Základom filozofie usporiadania sedadiel 3+3 bola požiadavka, aby pri plnom obsadení viac ako piatimi osobami zostalo dostatok miesta na batožinu. Konkurenčné šesť alebo sedem miestne minivany majú tretí rad sedadiel v podstate v batožinovom priestore. Ten sa pri plnom obsadení scvrkne na minimum. Zadné sedadlá v FR-V po sklopení tvoria jednu rovinu s dnom batožinového priestoru.

 

Čelný airbag spolujazdca poskytuje spoločnú ochranu dvom pasažierom. Výrobca dokonca povoľuje umiestniť na predné stredné sedadlo detskú autosedačku uchytenú systémom Isofix. V žiadnom prípade však nesmie byť použitá protismerná sedačka, pretože dvojitý airbag sa nedá vypnúť. Ďalšie dve miesta pre detskú autosedačku uchytenú systémom Isofix sú vyhradené na zadných sedadlách. Miestom pre tri detské autosedačky (systém ISOFIX) sa nemôže pochváliť každý minivan.

 

 


Predaj malých MPV na slovenskom trhu za 1 – 7. 2005

1.Renault Kangoo 98 ks
2.Citroen Picasso 61 ks
3.Seat Altea 61 ks
4.Honda FR-V 48 ks
5.Toyota Corolla Verso 48 ks
6.VW Touran 45 ks
7.Ford Focus C-Max 42 ks
8.Peugeot Partner 40 ks
9.Opel Combo 39 ks
10. Renault Scenic 37 ks


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  2. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  3. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  4. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  5. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  6. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  7. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  8. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  9. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  10. Prekvapia hokejový svet? Slovensko ide na šampionát s mladíkmi
  1. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  2. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  3. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  4. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  5. Prekvapia hokejový svet? Slovensko ide na šampionát s mladíkmi
  6. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  7. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  8. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  9. Bakalárske študijné programy na FVT
  10. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  1. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 14 776
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 10 572
  3. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 587
  4. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 8 319
  5. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 8 291
  6. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 464
  7. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 962
  8. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 6 147
  9. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 639
  10. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí 4 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vybrežený Hron, ktorý zatopil cestu medzi Zvolenom a Ostrou Lúkou.

Hydrologické výstrahy vydali až po najvyšší stupeň.

19m
Ústavný súd sídli v Košiciach.

Ústavný súd naposledy nariadil prepustenie z väzby pred štrnástimi rokmi.

16 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008.

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

23 h
Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj