Rím 6. septembra (TASR) - Fiat stavia všetko na jednu kartu. Nový model Grande Punto, ktorý bol dnes predstavený zahraničným novinárom v Turíne, má definitívne pomôcť koncernu vrátiť sa do čiernych čísel. "Keď sa nám to nepodarí teraz, potom nikdy," povedal prezident Fiatu Luca di Montezemolo. Koncern plánuje predať v prvom roku 350 000 až 400 000 nových modelov Punto - čím pokryje štvrtinu celkového odbytu áut značky Fiat. Spoločnosť zároveň zverejnila, že do konca roka chce nadviazať nové, zrejme medzinárodné partnerstvo s cieľom rozvinúť svoju automobilovú divíziu. Fiat sa začiatkom roka rozišiel po 5 rokoch s americkým partnerom General Motors. "Pôjde o priemyselnú a nie finančnú alianciu. Nebude to ázijský partner," objasnil výkonný riaditeľ Fiatu Sergio Marchionne. Bez ďalších podrobností naznačil, že pôjde o "v určitom zmysle európskeho partnera".
Ide o tretiu generáciu obľúbeného modelu, ktorý sa prvý raz objavil na trhu pred 12 rokmi. Nový model je s dĺžkou 4,03 metra o takmer 20 centimetrov dlhší ako jeho predchodca. Zákazníci majú na výber z dvoch benzínových motorov ako aj štyroch turbodieselových agregátov.
Vozidlo vyvinuli v priebehu troch rokov experti a technický tím okolo popredného autodizajnéra Giorgetta Giugiariho. "Najdôležitejšie na aute je krása. Je to ako pri žene, musí ti hneď padnúť do oka. A nové Punto tento potenciál má, fascinuje okamžite," povedal di Montezemolo pre noviny La Stampa.
Autor: rch