EURO NCAP ZVEREJNIL VÝSLEDOK NÁRAZOVÉHO TESTU

Fiat Punto Grande - najbezpečnejší vo svojej triede

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a s výborným výsledkom absolvoval aj nárazové testy v Euro NCAP.

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a stal sa predmetom veľkých diskusií o budúcnosti a návrate k úspešnej minulosti. Pri príležitosti včerajšej (6.9.2005) novinárskej prezentácie centrum EuroNCAP uvoľnilo informácie o vykonaných nárazových testoch trojdverového modelu Punto Grande. Výsledok bol v dobrom zmysle slova šokujúci, podobne ako zovňajšok Punta. Fiat dosiahol maximálny počet päť hviezd za ochranu dospelých pri čelnom a bočnom náraze, až tri hviezdy za ochranu detí a tri hviezdy za ochranu chodcov. Dosiahnutými výsledkami prekonal aj nové Clio, ktoré bolo doposiaľ najbezpečnejšie malé auto. Bezpečnosť nového Punta však dosahuje úroveň niektorých automobilov strednej triedy. Skôr, ako prinesieme prostredníctvom redaktora autožurnálu prvé dojmy z jazdy, ponúkame výsledky nárazového testu.

Článok pokračuje pod video reklamou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silnou stránkou nového Punta Grande je ochrana dospelých cestujúcich pri náraze zboku. Za sériu bočných nárazových testov dostal Fiat 18 bodov (98 %). Za čelný náraz so 40%-ným prekrytím čela automobilu s deformovateľnou prekážkou 14 bodov (85 %). Keď sa ku konečným výsledkom pridajú dva body za pripomínač nezapnutých pásov (seatbelt reminder), súčet predstavuje skvelých 33 bodov. Konkurenčný Renault Clio si za ochranu dospelých vyslúžil tiež päť hviezd a 33 bodov. V ochrane detí bol o niečo lepší ako Fiat, ale ohľadupnosť voči chodcom dopadla v porovnaní s Fiatom mizerne. Na základe podrobnej analýzy výsledkov možno povedať , že Grande Punte je najbezpečnejšie auto svojho segmentu a s výrazným náskokom predstihlo o triedu väčšie Stilo.

Punto - história bezpečnosti
Prvé Punto absolvovalo crash test Euro NCAP v roku 1996. Po dôkladnej analýze priebehu testu a vraku vozidla dostalo Punto I dve hviezdy za ochranu dospelých pasažierov a jednu hviezdu za ochranu chodcov. Ochrana detí sa v tom čase neskúšala. Problémom prvej generácie bolo riziko poranenia nôh vodiča a preťaženie hlavy pri čelnom náraze. O rozdielnej pevnosti a stabilite klietky na prežitie svedčí aj rozdiel v posunutí volantu. Kým vtedy sa volant posunul späť o 213 mm, dnes to je už iba 16 mm. Diferencie však nájdeme aj v pohotovostnej hmotnosti a štruktúrach karosérie. Grande Punto váži 1076 kg, teda o 210 kg viac než jeho predchodca z roku 1996.

 

 Zlepšenie bezpečnosti posádky nastalo s príchodom druhej generácie v roku 1999. Podľa kritérií organizácie Euro NCAP, druhé Punto dokáže ochrániť dospelých na úrovni štyroch hviezd (68 % čelný náraz a 89% bočný náraz). Pri danej úrovni bezpečnosti je celkom pochopiteľné, že súčasný model Punta sa bude naďalej vyrábať spoločne s debutujúcim Puntom Grande.

 

 

 


Crash test Euro NCAP - Fiat Punto Grande  1,2 „dynamic“
Karoséria :
                              trojdverový hatchback

Modelový rok :                        2005

Hmotnosť pri teste :                1076 kg

Podvozoková platforma:        Fiat Grande Punto spoločná pre všetky typy karosérie

Vozidlá postavené na tej
istej platforme:
                      zatiaľ nie (pripravuje sa Opel Corsa)

Bezpečnostné prvky :            čelné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, bočné airbagy,
                                               hlavové airbagy, pripomínač nezapnutých pásov na predných 
                                               sedadlách, uchytenie detskej sedačky ISOFIX , ABS a EBD.


Podrobné výsledky testu

Čelný náraz
Kontakt vodiča s airbagom               -v poriadku
Kontakt spolujazdca s airbagom       -v poriadku
Kontakt vodiča s volantom               -nie
Posunutie rámu čelného skla            -nie
Volant
Posunutie od vodiča                        -nie
Posudutie k vodičovi                       -16 mm
Posunutie do strany                        -7 mm vpravo

Koncentrácia tlaku na koleno           -nie
Posunutie pedálov dozadu               -21 mm plynový pedál
Riziko poškodenia chodidla              -nie 

Bočný náraz
Ochrana hlavy airbagom                   -v poriadku
Ochrana trupu bočnýcm airbagom      -v poriadku

Ochrana detí
Použité autosedačky
Pre 18 mesačné dieťa                       -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Pre 3 ročné dieťa                             -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Upozor. na airbag spolujazdca          -text a pictogram je na oboch stranách slnečnej clony pred spolujazdcom

Pohyb hlavy dieťaťa vpred
18 mes. dieťa                                 -ochránené
3 roč. dieťa                                    -ochránené

Zádržný systém hrudníka
18 mesačné dieťa :zaťaženie           -primeraný
                              vertikálne zať.     -dobrý
3 ročné dieťa :      zaťaženie.           -primeraný 
                             vertikálne zať.     -dobrý

Zádržný systém hlavy  – bočný náraz
Ochrana hlavy
18 mes. dieťa (demolovaná strana) - ochránená
3 roč. dieťa (nedemolovaná strana) – ochránená

Preťaženie hlavy
18 – mes. dieťa                             - primerané
3 roč. dieťa                                   - dobré



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 323
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 830
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 990
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 969
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 372
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 051
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 767
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 369
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 364

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež