SME
Nedeľa, 23. január, 2022 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Fiat Punto Grande - najbezpečnejší vo svojej triede

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a s výborným výsledkom absolvoval aj nárazové testy v Euro NCAP.

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a stal sa predmetom veľkých diskusií o budúcnosti a návrate k úspešnej minulosti. Pri príležitosti včerajšej (6.9.2005) novinárskej prezentácie centrum EuroNCAP uvoľnilo informácie o vykonaných nárazových testoch trojdverového modelu Punto Grande. Výsledok bol v dobrom zmysle slova šokujúci, podobne ako zovňajšok Punta. Fiat dosiahol maximálny počet päť hviezd za ochranu dospelých pri čelnom a bočnom náraze, až tri hviezdy za ochranu detí a tri hviezdy za ochranu chodcov. Dosiahnutými výsledkami prekonal aj nové Clio, ktoré bolo doposiaľ najbezpečnejšie malé auto. Bezpečnosť nového Punta však dosahuje úroveň niektorých automobilov strednej triedy. Skôr, ako prinesieme prostredníctvom redaktora autožurnálu prvé dojmy z jazdy, ponúkame výsledky nárazového testu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silnou stránkou nového Punta Grande je ochrana dospelých cestujúcich pri náraze zboku. Za sériu bočných nárazových testov dostal Fiat 18 bodov (98 %). Za čelný náraz so 40%-ným prekrytím čela automobilu s deformovateľnou prekážkou 14 bodov (85 %). Keď sa ku konečným výsledkom pridajú dva body za pripomínač nezapnutých pásov (seatbelt reminder), súčet predstavuje skvelých 33 bodov. Konkurenčný Renault Clio si za ochranu dospelých vyslúžil tiež päť hviezd a 33 bodov. V ochrane detí bol o niečo lepší ako Fiat, ale ohľadupnosť voči chodcom dopadla v porovnaní s Fiatom mizerne. Na základe podrobnej analýzy výsledkov možno povedať , že Grande Punte je najbezpečnejšie auto svojho segmentu a s výrazným náskokom predstihlo o triedu väčšie Stilo.

Skryť Vypnúť reklamu

Punto - história bezpečnosti
Prvé Punto absolvovalo crash test Euro NCAP v roku 1996. Po dôkladnej analýze priebehu testu a vraku vozidla dostalo Punto I dve hviezdy za ochranu dospelých pasažierov a jednu hviezdu za ochranu chodcov. Ochrana detí sa v tom čase neskúšala. Problémom prvej generácie bolo riziko poranenia nôh vodiča a preťaženie hlavy pri čelnom náraze. O rozdielnej pevnosti a stabilite klietky na prežitie svedčí aj rozdiel v posunutí volantu. Kým vtedy sa volant posunul späť o 213 mm, dnes to je už iba 16 mm. Diferencie však nájdeme aj v pohotovostnej hmotnosti a štruktúrach karosérie. Grande Punto váži 1076 kg, teda o 210 kg viac než jeho predchodca z roku 1996.

 

 Zlepšenie bezpečnosti posádky nastalo s príchodom druhej generácie v roku 1999. Podľa kritérií organizácie Euro NCAP, druhé Punto dokáže ochrániť dospelých na úrovni štyroch hviezd (68 % čelný náraz a 89% bočný náraz). Pri danej úrovni bezpečnosti je celkom pochopiteľné, že súčasný model Punta sa bude naďalej vyrábať spoločne s debutujúcim Puntom Grande.

Skryť Vypnúť reklamu

 

 

 


Crash test Euro NCAP - Fiat Punto Grande  1,2 „dynamic“
Karoséria :
                              trojdverový hatchback

Modelový rok :                        2005

Hmotnosť pri teste :                1076 kg

Podvozoková platforma:        Fiat Grande Punto spoločná pre všetky typy karosérie

Vozidlá postavené na tej
istej platforme:
                      zatiaľ nie (pripravuje sa Opel Corsa)

Bezpečnostné prvky :            čelné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, bočné airbagy,
                                               hlavové airbagy, pripomínač nezapnutých pásov na predných 
                                               sedadlách, uchytenie detskej sedačky ISOFIX , ABS a EBD.

Skryť Vypnúť reklamu

Podrobné výsledky testu

Čelný náraz
Kontakt vodiča s airbagom               -v poriadku
Kontakt spolujazdca s airbagom       -v poriadku
Kontakt vodiča s volantom               -nie
Posunutie rámu čelného skla            -nie
Volant
Posunutie od vodiča                        -nie
Posudutie k vodičovi                       -16 mm
Posunutie do strany                        -7 mm vpravo

Skryť Vypnúť reklamu

Koncentrácia tlaku na koleno           -nie
Posunutie pedálov dozadu               -21 mm plynový pedál
Riziko poškodenia chodidla              -nie 

Bočný náraz
Ochrana hlavy airbagom                   -v poriadku
Ochrana trupu bočnýcm airbagom      -v poriadku

Skryť Vypnúť reklamu

Ochrana detí
Použité autosedačky
Pre 18 mesačné dieťa                       -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Pre 3 ročné dieťa                             -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Upozor. na airbag spolujazdca          -text a pictogram je na oboch stranách slnečnej clony pred spolujazdcom

Skryť Vypnúť reklamu

Pohyb hlavy dieťaťa vpred
18 mes. dieťa                                 -ochránené
3 roč. dieťa                                    -ochránené

Zádržný systém hrudníka
18 mesačné dieťa :zaťaženie           -primeraný
                              vertikálne zať.     -dobrý
3 ročné dieťa :      zaťaženie.           -primeraný 
                             vertikálne zať.     -dobrý

Skryť Vypnúť reklamu

Zádržný systém hlavy  – bočný náraz
Ochrana hlavy
18 mes. dieťa (demolovaná strana) - ochránená
3 roč. dieťa (nedemolovaná strana) – ochránená

Preťaženie hlavy
18 – mes. dieťa                             - primerané
3 roč. dieťa                                   - dobré

Skryť Vypnúť reklamu



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 746
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 045
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 905
  4. Marrákeš je červená perla Maroka 3 543
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 176
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 944
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 2 783
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 455
  9. Mecom ide na zelenú 1 951
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


18 h
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 27. - Heroické dobývanie Antarktídy - Dosiahnutie južného pólu (1910 - 1913) - časť 1/2
  2. Tomáš Tenczer: Čo robíme na mobiloch 5 hodín denne?
  3. Jozef Legény: Mestské lesy Revúca 2012-2021: Šklbanie sliepky čo znáša zlaté vajcia. Rok 2026 - predaj vopred určenému záujemcovi?
  4. Viktor Pamula: Čo nám dali čiastočné výsledky sčítania obyvateľstva
  5. Dušan Vršanský: Informačná spoločnosť 21. storočia - ako RTVS zarába peniaze
  6. Anton Kaiser: Vzácne archeologické objavy germánskej kultúry
  7. Věra Tepličková: 2 roky s COVIDom mojimi očami...
  8. Anna Milanová: Parfém... 2021
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 076
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 9 008
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 042
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 807
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 401
  6. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 4 273
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 236
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 710
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu