EURO NCAP ZVEREJNIL VÝSLEDOK NÁRAZOVÉHO TESTU

Fiat Punto Grande - najbezpečnejší vo svojej triede

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a s výborným výsledkom absolvoval aj nárazové testy v Euro NCAP.

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a stal sa predmetom veľkých diskusií o budúcnosti a návrate k úspešnej minulosti. Pri príležitosti včerajšej (6.9.2005) novinárskej prezentácie centrum EuroNCAP uvoľnilo informácie o vykonaných nárazových testoch trojdverového modelu Punto Grande. Výsledok bol v dobrom zmysle slova šokujúci, podobne ako zovňajšok Punta. Fiat dosiahol maximálny počet päť hviezd za ochranu dospelých pri čelnom a bočnom náraze, až tri hviezdy za ochranu detí a tri hviezdy za ochranu chodcov. Dosiahnutými výsledkami prekonal aj nové Clio, ktoré bolo doposiaľ najbezpečnejšie malé auto. Bezpečnosť nového Punta však dosahuje úroveň niektorých automobilov strednej triedy. Skôr, ako prinesieme prostredníctvom redaktora autožurnálu prvé dojmy z jazdy, ponúkame výsledky nárazového testu.

Článok pokračuje pod video reklamou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silnou stránkou nového Punta Grande je ochrana dospelých cestujúcich pri náraze zboku. Za sériu bočných nárazových testov dostal Fiat 18 bodov (98 %). Za čelný náraz so 40%-ným prekrytím čela automobilu s deformovateľnou prekážkou 14 bodov (85 %). Keď sa ku konečným výsledkom pridajú dva body za pripomínač nezapnutých pásov (seatbelt reminder), súčet predstavuje skvelých 33 bodov. Konkurenčný Renault Clio si za ochranu dospelých vyslúžil tiež päť hviezd a 33 bodov. V ochrane detí bol o niečo lepší ako Fiat, ale ohľadupnosť voči chodcom dopadla v porovnaní s Fiatom mizerne. Na základe podrobnej analýzy výsledkov možno povedať , že Grande Punte je najbezpečnejšie auto svojho segmentu a s výrazným náskokom predstihlo o triedu väčšie Stilo.

Punto - história bezpečnosti
Prvé Punto absolvovalo crash test Euro NCAP v roku 1996. Po dôkladnej analýze priebehu testu a vraku vozidla dostalo Punto I dve hviezdy za ochranu dospelých pasažierov a jednu hviezdu za ochranu chodcov. Ochrana detí sa v tom čase neskúšala. Problémom prvej generácie bolo riziko poranenia nôh vodiča a preťaženie hlavy pri čelnom náraze. O rozdielnej pevnosti a stabilite klietky na prežitie svedčí aj rozdiel v posunutí volantu. Kým vtedy sa volant posunul späť o 213 mm, dnes to je už iba 16 mm. Diferencie však nájdeme aj v pohotovostnej hmotnosti a štruktúrach karosérie. Grande Punto váži 1076 kg, teda o 210 kg viac než jeho predchodca z roku 1996.

 

 Zlepšenie bezpečnosti posádky nastalo s príchodom druhej generácie v roku 1999. Podľa kritérií organizácie Euro NCAP, druhé Punto dokáže ochrániť dospelých na úrovni štyroch hviezd (68 % čelný náraz a 89% bočný náraz). Pri danej úrovni bezpečnosti je celkom pochopiteľné, že súčasný model Punta sa bude naďalej vyrábať spoločne s debutujúcim Puntom Grande.

 

 

 


Crash test Euro NCAP - Fiat Punto Grande  1,2 „dynamic“
Karoséria :
                              trojdverový hatchback

Modelový rok :                        2005

Hmotnosť pri teste :                1076 kg

Podvozoková platforma:        Fiat Grande Punto spoločná pre všetky typy karosérie

Vozidlá postavené na tej
istej platforme:
                      zatiaľ nie (pripravuje sa Opel Corsa)

Bezpečnostné prvky :            čelné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, bočné airbagy,
                                               hlavové airbagy, pripomínač nezapnutých pásov na predných 
                                               sedadlách, uchytenie detskej sedačky ISOFIX , ABS a EBD.


Podrobné výsledky testu

Čelný náraz
Kontakt vodiča s airbagom               -v poriadku
Kontakt spolujazdca s airbagom       -v poriadku
Kontakt vodiča s volantom               -nie
Posunutie rámu čelného skla            -nie
Volant
Posunutie od vodiča                        -nie
Posudutie k vodičovi                       -16 mm
Posunutie do strany                        -7 mm vpravo

Koncentrácia tlaku na koleno           -nie
Posunutie pedálov dozadu               -21 mm plynový pedál
Riziko poškodenia chodidla              -nie 

Bočný náraz
Ochrana hlavy airbagom                   -v poriadku
Ochrana trupu bočnýcm airbagom      -v poriadku

Ochrana detí
Použité autosedačky
Pre 18 mesačné dieťa                       -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Pre 3 ročné dieťa                             -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Upozor. na airbag spolujazdca          -text a pictogram je na oboch stranách slnečnej clony pred spolujazdcom

Pohyb hlavy dieťaťa vpred
18 mes. dieťa                                 -ochránené
3 roč. dieťa                                    -ochránené

Zádržný systém hrudníka
18 mesačné dieťa :zaťaženie           -primeraný
                              vertikálne zať.     -dobrý
3 ročné dieťa :      zaťaženie.           -primeraný 
                             vertikálne zať.     -dobrý

Zádržný systém hlavy  – bočný náraz
Ochrana hlavy
18 mes. dieťa (demolovaná strana) - ochránená
3 roč. dieťa (nedemolovaná strana) – ochránená

Preťaženie hlavy
18 – mes. dieťa                             - primerané
3 roč. dieťa                                   - dobré



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Will Slovakia stay at the forefront of a technology?
  2. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  3. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  4. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  5. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  6. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  7. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  8. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  9. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  10. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 558
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 310
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 772
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 438
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 143
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 584
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 213
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 176
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 665
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 124

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Fukatscha

Futbalová bitka? Vraj je to neodolateľné vzrušenie

Prečo sa futbaloví fanúšikovia bijú a hokejoví spoločne zabávajú.

ŽENA

Etnologička: Aj na slovenskej dedine boli panny len na oko

O predstieraných, posvätných aj starých pannách rozpráva Tatiana Bužeková.

Neprehliadnite tiež

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.