EURO NCAP ZVEREJNIL VÝSLEDOK NÁRAZOVÉHO TESTU

Fiat Punto Grande - najbezpečnejší vo svojej triede

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a s výborným výsledkom absolvoval aj nárazové testy v Euro NCAP.

Skôr, ako sa stihol Fiat Punto Grande zaskvieť v žiari reflektorov autosalónu IAA Frankfurt, získal si popularitu a stal sa predmetom veľkých diskusií o budúcnosti a návrate k úspešnej minulosti. Pri príležitosti včerajšej (6.9.2005) novinárskej prezentácie centrum EuroNCAP uvoľnilo informácie o vykonaných nárazových testoch trojdverového modelu Punto Grande. Výsledok bol v dobrom zmysle slova šokujúci, podobne ako zovňajšok Punta. Fiat dosiahol maximálny počet päť hviezd za ochranu dospelých pri čelnom a bočnom náraze, až tri hviezdy za ochranu detí a tri hviezdy za ochranu chodcov. Dosiahnutými výsledkami prekonal aj nové Clio, ktoré bolo doposiaľ najbezpečnejšie malé auto. Bezpečnosť nového Punta však dosahuje úroveň niektorých automobilov strednej triedy. Skôr, ako prinesieme prostredníctvom redaktora autožurnálu prvé dojmy z jazdy, ponúkame výsledky nárazového testu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silnou stránkou nového Punta Grande je ochrana dospelých cestujúcich pri náraze zboku. Za sériu bočných nárazových testov dostal Fiat 18 bodov (98 %). Za čelný náraz so 40%-ným prekrytím čela automobilu s deformovateľnou prekážkou 14 bodov (85 %). Keď sa ku konečným výsledkom pridajú dva body za pripomínač nezapnutých pásov (seatbelt reminder), súčet predstavuje skvelých 33 bodov. Konkurenčný Renault Clio si za ochranu dospelých vyslúžil tiež päť hviezd a 33 bodov. V ochrane detí bol o niečo lepší ako Fiat, ale ohľadupnosť voči chodcom dopadla v porovnaní s Fiatom mizerne. Na základe podrobnej analýzy výsledkov možno povedať , že Grande Punte je najbezpečnejšie auto svojho segmentu a s výrazným náskokom predstihlo o triedu väčšie Stilo.

Punto - história bezpečnosti
Prvé Punto absolvovalo crash test Euro NCAP v roku 1996. Po dôkladnej analýze priebehu testu a vraku vozidla dostalo Punto I dve hviezdy za ochranu dospelých pasažierov a jednu hviezdu za ochranu chodcov. Ochrana detí sa v tom čase neskúšala. Problémom prvej generácie bolo riziko poranenia nôh vodiča a preťaženie hlavy pri čelnom náraze. O rozdielnej pevnosti a stabilite klietky na prežitie svedčí aj rozdiel v posunutí volantu. Kým vtedy sa volant posunul späť o 213 mm, dnes to je už iba 16 mm. Diferencie však nájdeme aj v pohotovostnej hmotnosti a štruktúrach karosérie. Grande Punto váži 1076 kg, teda o 210 kg viac než jeho predchodca z roku 1996.

 

 Zlepšenie bezpečnosti posádky nastalo s príchodom druhej generácie v roku 1999. Podľa kritérií organizácie Euro NCAP, druhé Punto dokáže ochrániť dospelých na úrovni štyroch hviezd (68 % čelný náraz a 89% bočný náraz). Pri danej úrovni bezpečnosti je celkom pochopiteľné, že súčasný model Punta sa bude naďalej vyrábať spoločne s debutujúcim Puntom Grande.

 

 

 


Crash test Euro NCAP - Fiat Punto Grande  1,2 „dynamic“
Karoséria :
                              trojdverový hatchback

Modelový rok :                        2005

Hmotnosť pri teste :                1076 kg

Podvozoková platforma:        Fiat Grande Punto spoločná pre všetky typy karosérie

Vozidlá postavené na tej
istej platforme:
                      zatiaľ nie (pripravuje sa Opel Corsa)

Bezpečnostné prvky :            čelné airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, bočné airbagy,
                                               hlavové airbagy, pripomínač nezapnutých pásov na predných 
                                               sedadlách, uchytenie detskej sedačky ISOFIX , ABS a EBD.


Podrobné výsledky testu

Čelný náraz
Kontakt vodiča s airbagom               -v poriadku
Kontakt spolujazdca s airbagom       -v poriadku
Kontakt vodiča s volantom               -nie
Posunutie rámu čelného skla            -nie
Volant
Posunutie od vodiča                        -nie
Posudutie k vodičovi                       -16 mm
Posunutie do strany                        -7 mm vpravo

Koncentrácia tlaku na koleno           -nie
Posunutie pedálov dozadu               -21 mm plynový pedál
Riziko poškodenia chodidla              -nie 

Bočný náraz
Ochrana hlavy airbagom                   -v poriadku
Ochrana trupu bočnýcm airbagom      -v poriadku

Ochrana detí
Použité autosedačky
Pre 18 mesačné dieťa                       -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Pre 3 ročné dieťa                             -Britax-Romer Duo Plus Isofix
Upozor. na airbag spolujazdca          -text a pictogram je na oboch stranách slnečnej clony pred spolujazdcom

Pohyb hlavy dieťaťa vpred
18 mes. dieťa                                 -ochránené
3 roč. dieťa                                    -ochránené

Zádržný systém hrudníka
18 mesačné dieťa :zaťaženie           -primeraný
                              vertikálne zať.     -dobrý
3 ročné dieťa :      zaťaženie.           -primeraný 
                             vertikálne zať.     -dobrý

Zádržný systém hlavy  – bočný náraz
Ochrana hlavy
18 mes. dieťa (demolovaná strana) - ochránená
3 roč. dieťa (nedemolovaná strana) – ochránená

Preťaženie hlavy
18 – mes. dieťa                             - primerané
3 roč. dieťa                                   - dobré



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 209
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 354
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 16 683
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 512
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 920
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 14 761
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 828
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 6 504
  9. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 5 899
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 429

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.