Päťnásobný Majster sveta v automobilových súťažiach, Tommi Makkinen po ukončení aktívnej kariéry zostal verný kráľovnej motoristického športu. Vo svojej rely škole pripravuje mladých jazdcov na kariéru a venuje sa tiež výrobe súťažných automobilov skupiny N – produkčné vozidlá. Na augustovej rely Fínska dokonca predstavil homologované Subaru Impreza skupiny N modelového roku 2006. Homologizácia súťažného vozidla vstúpi do
platnosti 1.1.2006. Upravený dvojlitrový turbomotor s predpísanými úpravami a restriktorom dosahuje maximálny výkon 275 k už pri 4000 ot./min. Impozantný krútiaci moment 535 Nm má vodič k dispozícii pri 3500 ot./min. V ponuke je zatiaľ päť stupňová DOX prevodovka postavená podľa novej homologizácie 2006. Predný diferenciál je vybavený samosvorom podobne ako diferenciál zadnej nápravy. Elektronicky riadený medzinápravový diferenciál rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 41 % : 59 %. Pruženie pochádza z dielne Tommi Makkinen, podobne ako niektoré časti interiéru. Napríklad karbónový obklad dverí, podložky pod nohy na podlahe a sedadlá nesú značku Tommi Makkinen. Bezpečnostná klietka má hmotnosť iba 41 kg a pohotovostná hmotnosť auta neprekračuje 1330 kg. Výnimočné športové náradie bude k dispozícii od septembra 2006.
Autor: foto autor