SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Nový Mercedes-Benz triedy E mieri vysoko

Na autosalóne v Bruseli predstavili nový mercedes triedy E. Jeho vývoj trval 48 mesiacov a náklady dosiahli dve miliardy eúr. Výsledkom je automobil s bezmála 50 systémovými inováciami

. Vo výbave má nová trieda E tiež svetovú premiéru: elektronicky riadené dynamické sedadlo. Mikročip v sedadle vyhodnocuje uhol natočenia volantu, priečne zrýchlenie a rýchlosť jazdy.

Zmenou svojho tvarovania uľahčí napríklad prekonať sediacej osobe odstredivé sily pri prejazde zákruty. V tvaroch novej limuzíny dominujú štyri elipsovité predné svetlá. Na ne nadväzuje karoséria s aerodynamickým súčiniteľom odporu vzduchu v hodnote iba 0,26. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti a ochrane posádky. Nová trieda E má adaptívne dvojstupňové airbagy, ktoré sa nafukujú podľa intenzity nárazu. Podobne dvojstupňové sú aj obmedzovače sily bezpečnostných pásov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Triedu E považuje spoločnosť DaimlerChrysler za srdce značky Mercedes-Benz. Od roku 1995 sa vo svete predalo vyše 1,37 milióna mercedesov triedy E, ktorých podiel vo svojom segmente na svetovom trhu dosahuje 24 percent, v Nemecku sa pohybuje na hranici 40 % a v Spojených štátoch od 15 do 23 %. Na svetové i slovenský trh príde nová trieda E už v marci tohto roku. Dodávať sa začne s tromi benzínovými šesť- a osemvalcovými motormi a výkonmi v rozsahu 130 až 225 kW (177 až 306 k). K dispozícii bude aj štvor- a päťvalec CDI druhej generácie s výkonmi 110 a 190 kW (150 až 258 k). Tieto novo vyvinuté pohonné agregáty zabezpečujú vyššiu dynamiku jazdy, ekologické prevádzku a hospodárnosť.

Oproti svojim predchodcom dosahujú nižšiu spotrebu pohonných látok až o 0,9 l/100 km. K dispozícii budú šesťstupňové manuálne alebo päťstupňové automatické prevodovky s dvomi programami radenia. Novinkou v tejto triede je aj prvý raz vo veľkosériovej výrobe dodávaný elektrohydraulický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Comtrol). Tento systém skracuje brzdnú dráhu a poskytuje bezpečnejšie brzdenie v zákrutách. Pokyny vodiča prenáša elektronicky a nie, ako je zatiaľ bežné mechanicky či hydraulicky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 181
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 131
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 776
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 804
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 444
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 077
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 021
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 824
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Tkačenko

Keď bude chcieť, vybaví aj predčasné voľby.


2 h
Mladé dievčatá sa v Afganistane môžu vzdelávať len v tajných školách.

Fiasko po stiahnutí vojsk Američania dodnes prešetrujú.


12 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  2. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  3. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  4. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  5. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  6. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  7. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  8. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 24 405
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 023
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 309
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 874
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 743
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 525
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 403
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 308
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu