SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nový Mercedes-Benz triedy E mieri vysoko

Na autosalóne v Bruseli predstavili nový mercedes triedy E. Jeho vývoj trval 48 mesiacov a náklady dosiahli dve miliardy eúr. Výsledkom je automobil s bezmála 50 systémovými inováciami

. Vo výbave má nová trieda E tiež svetovú premiéru: elektronicky riadené dynamické sedadlo. Mikročip v sedadle vyhodnocuje uhol natočenia volantu, priečne zrýchlenie a rýchlosť jazdy.

Zmenou svojho tvarovania uľahčí napríklad prekonať sediacej osobe odstredivé sily pri prejazde zákruty. V tvaroch novej limuzíny dominujú štyri elipsovité predné svetlá. Na ne nadväzuje karoséria s aerodynamickým súčiniteľom odporu vzduchu v hodnote iba 0,26. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti a ochrane posádky. Nová trieda E má adaptívne dvojstupňové airbagy, ktoré sa nafukujú podľa intenzity nárazu. Podobne dvojstupňové sú aj obmedzovače sily bezpečnostných pásov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Triedu E považuje spoločnosť DaimlerChrysler za srdce značky Mercedes-Benz. Od roku 1995 sa vo svete predalo vyše 1,37 milióna mercedesov triedy E, ktorých podiel vo svojom segmente na svetovom trhu dosahuje 24 percent, v Nemecku sa pohybuje na hranici 40 % a v Spojených štátoch od 15 do 23 %. Na svetové i slovenský trh príde nová trieda E už v marci tohto roku. Dodávať sa začne s tromi benzínovými šesť- a osemvalcovými motormi a výkonmi v rozsahu 130 až 225 kW (177 až 306 k). K dispozícii bude aj štvor- a päťvalec CDI druhej generácie s výkonmi 110 a 190 kW (150 až 258 k). Tieto novo vyvinuté pohonné agregáty zabezpečujú vyššiu dynamiku jazdy, ekologické prevádzku a hospodárnosť.

Oproti svojim predchodcom dosahujú nižšiu spotrebu pohonných látok až o 0,9 l/100 km. K dispozícii budú šesťstupňové manuálne alebo päťstupňové automatické prevodovky s dvomi programami radenia. Novinkou v tejto triede je aj prvý raz vo veľkosériovej výrobe dodávaný elektrohydraulický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Comtrol). Tento systém skracuje brzdnú dráhu a poskytuje bezpečnejšie brzdenie v zákrutách. Pokyny vodiča prenáša elektronicky a nie, ako je zatiaľ bežné mechanicky či hydraulicky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 694
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 147
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 501
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 931
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 282
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon