. Vo výbave má nová trieda E tiež svetovú premiéru: elektronicky riadené dynamické sedadlo. Mikročip v sedadle vyhodnocuje uhol natočenia volantu, priečne zrýchlenie a rýchlosť jazdy.
Zmenou svojho tvarovania uľahčí napríklad prekonať sediacej osobe odstredivé sily pri prejazde zákruty. V tvaroch novej limuzíny dominujú štyri elipsovité predné svetlá. Na ne nadväzuje karoséria s aerodynamickým súčiniteľom odporu vzduchu v hodnote iba 0,26. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti a ochrane posádky. Nová trieda E má adaptívne dvojstupňové airbagy, ktoré sa nafukujú podľa intenzity nárazu. Podobne dvojstupňové sú aj obmedzovače sily bezpečnostných pásov.
Triedu E považuje spoločnosť DaimlerChrysler za srdce značky Mercedes-Benz. Od roku 1995 sa vo svete predalo vyše 1,37 milióna mercedesov triedy E, ktorých podiel vo svojom segmente na svetovom trhu dosahuje 24 percent, v Nemecku sa pohybuje na hranici 40 % a v Spojených štátoch od 15 do 23 %. Na svetové i slovenský trh príde nová trieda E už v marci tohto roku. Dodávať sa začne s tromi benzínovými šesť- a osemvalcovými motormi a výkonmi v rozsahu 130 až 225 kW (177 až 306 k). K dispozícii bude aj štvor- a päťvalec CDI druhej generácie s výkonmi 110 a 190 kW (150 až 258 k). Tieto novo vyvinuté pohonné agregáty zabezpečujú vyššiu dynamiku jazdy, ekologické prevádzku a hospodárnosť.
Oproti svojim predchodcom dosahujú nižšiu spotrebu pohonných látok až o 0,9 l/100 km. K dispozícii budú šesťstupňové manuálne alebo päťstupňové automatické prevodovky s dvomi programami radenia. Novinkou v tejto triede je aj prvý raz vo veľkosériovej výrobe dodávaný elektrohydraulický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Comtrol). Tento systém skracuje brzdnú dráhu a poskytuje bezpečnejšie brzdenie v zákrutách. Pokyny vodiča prenáša elektronicky a nie, ako je zatiaľ bežné mechanicky či hydraulicky.
Autor: mb-g