SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nový Mercedes-Benz triedy E mieri vysoko

Na autosalóne v Bruseli predstavili nový mercedes triedy E. Jeho vývoj trval 48 mesiacov a náklady dosiahli dve miliardy eúr. Výsledkom je automobil s bezmála 50 systémovými inováciami

. Vo výbave má nová trieda E tiež svetovú premiéru: elektronicky riadené dynamické sedadlo. Mikročip v sedadle vyhodnocuje uhol natočenia volantu, priečne zrýchlenie a rýchlosť jazdy.

Zmenou svojho tvarovania uľahčí napríklad prekonať sediacej osobe odstredivé sily pri prejazde zákruty. V tvaroch novej limuzíny dominujú štyri elipsovité predné svetlá. Na ne nadväzuje karoséria s aerodynamickým súčiniteľom odporu vzduchu v hodnote iba 0,26. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti a ochrane posádky. Nová trieda E má adaptívne dvojstupňové airbagy, ktoré sa nafukujú podľa intenzity nárazu. Podobne dvojstupňové sú aj obmedzovače sily bezpečnostných pásov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Triedu E považuje spoločnosť DaimlerChrysler za srdce značky Mercedes-Benz. Od roku 1995 sa vo svete predalo vyše 1,37 milióna mercedesov triedy E, ktorých podiel vo svojom segmente na svetovom trhu dosahuje 24 percent, v Nemecku sa pohybuje na hranici 40 % a v Spojených štátoch od 15 do 23 %. Na svetové i slovenský trh príde nová trieda E už v marci tohto roku. Dodávať sa začne s tromi benzínovými šesť- a osemvalcovými motormi a výkonmi v rozsahu 130 až 225 kW (177 až 306 k). K dispozícii bude aj štvor- a päťvalec CDI druhej generácie s výkonmi 110 a 190 kW (150 až 258 k). Tieto novo vyvinuté pohonné agregáty zabezpečujú vyššiu dynamiku jazdy, ekologické prevádzku a hospodárnosť.

Oproti svojim predchodcom dosahujú nižšiu spotrebu pohonných látok až o 0,9 l/100 km. K dispozícii budú šesťstupňové manuálne alebo päťstupňové automatické prevodovky s dvomi programami radenia. Novinkou v tejto triede je aj prvý raz vo veľkosériovej výrobe dodávaný elektrohydraulický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Comtrol). Tento systém skracuje brzdnú dráhu a poskytuje bezpečnejšie brzdenie v zákrutách. Pokyny vodiča prenáša elektronicky a nie, ako je zatiaľ bežné mechanicky či hydraulicky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.