SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Golf GT 1,4 TSI

Prvé reálne pokusy zaviesť priame vstrekovanie benzínu do sériovej výroby skončili pred pár rokmi komerčným neúspechom. Pokušeniu vyrobiť ekologický, úsporný a výkonný motor s priamym vstrekovaním však podľahol koncern VW.

Prvé reálne pokusy zaviesť priame vstrekovanie benzínu do sériovej výroby skončili pred pár rokmi komerčným neúspechom a nad teoreticky pokrokovou technológiou visel otáznik. Pokušeniu vyrobiť ekologický, úsporný a výkonný motor s priamym vstrekovaním podľahol koncern VW. Podľa našich informácií motory s označením FSI sú na polceste k vysnívanému úspechu, pretože technológia FSI je priam predurčená pre stavbu benzínových motorov s turbodúchadlom.
Tu sa zrejme ukrýva odpoveď na otázku, prečo motory 1,4 FSI a 1,6 FSI výraznejšie neoslnili. Agregát 2,0 FSI dosiahol úspech ale skutočný pokrok v priamom vstrekovaní benzínu (korunovaný aj titulom Motor roka) priniesol najvýkonnejší variant 2,0 TFSI. Benzínové turbo dosahuje výkon 200 k, ťahá v celom spektre otáčok a vzhľadom na výkon dosahuje zaujímavú spotrebu. Teória o ideálnom benzínovom motore FSI s turbodúchadlom však naberá výraznejšie kontúry. Predmetom realizácie najnovších poznatkov sa stal kľúčový model Volkswagen Golf vo verzii GT, ktorá bude mať premiéru na IAA vo Frankfurte spolu s najvýkonnejším Golfom R32. V trojici najsilnejších Golfov (GT, GTI a R32) má GT svojské postavenie.
Športovo ladené GT poskytne zaujímavú alternatívu pre milovníkov nafty i benzínu postavenú na dvoch úplne nových motoroch. Známy naftový agregát 2,0 TDI prešiel modernizáciou systému vstrekovania čerpadlo - tryska. Vstrekovače dostali piezoelektrické prvky, ktoré sú schopné v jednom pracovnom cykle piesta rozdeliť vstrek na viac menších. Zachovala sa tak výhoda dokonalého rozprášenia zmesi vysokým tlakom (čerpadlo tryska) ale vďaka „piezoelektrike“ sa motor zbavil nepríjemného klepotu (doterajší systém čerpadlo tryska umožnil iba predvstrek a hlavný vstrek). Priaznivcom nafty bude zvýšený výkon 120 kW plne postačovať. Za doslova technickú lahôdku možno považovať dvojnásobne prepĺňaný benzínový motor 1,4 TSI. Ide o priamy dôkaz, že k priamemu vstreku benzínu FSI patrí turbodúchadl. Motor 1,4 TSI nemá iba jedno ale dve turbodúchadlá, presnejšie povedané jedno turbodúchadlo a druhý turbokompresor poháňaný remenicou. Jediným cieľom konštruktérov bolo dosiahnutie, čo najvyššej účinnosti motora v celom spektre otáčok a tým pádom aj výbornej spotreby pri vysokom výkone. O splnení cieľov svedčí maximálny výkon 125 kW (170k) a krútiaci moment 240 Nm, ktorý kulminuje 1750 až do 4500 ot./min. Krivka výkonu i krútiaceho momentu výrazne pripomína elektromotor schopný ťahať od nulových otáčok.
Mechanicky poháňaný kompresor vyrába tlak vždy keď sa motor točí a to bez ohľadu na to, či vodič potrebuje alebo nepotrebuje výkon. V princípe však kompresor výdatne pomáha v nízkych otáčkach, keď ešte motor nemá potrebné množstvo výfukových plynov na rozbeh klasického turbodúchadla. Ťah v nízkych otáčkach zabezpečuje kompresor, ktorý pri 2400 ot./min. odovzdáva štafetu turbodúchadlu (to sa medzičasom roztáča už od 1500 ot./min). Veľmi dôležitým prvkom vzájomnej spolupráce oboch systémov je Bypass ventil, ktorý prepúšťa nadbytočný tlak z kompresora do turbodúchadla. Takto sa definitívne podarilo odstrániť "turbodieru" a zaručiť okamžitú reakciu motora na stlačenie plynového pedálu. Poháňanie turbodúchadla tlakom vypusteným cez „Bypass“ vzdialene pripomína systém ALS v pretekárskych motoroch, ktorý na inom princípe udržiava turbodúchadlo v otáčkach aj keď motor neťahá. Óda na radosť začína už pri 1750 ot./min. a končí až pri 7200 ot./min. Podľa výrobcu je nový motor dokonca tichší než motor 2.0 FSI, pričom aj spotrebu má nižšiu pri neporovnateľne lepších výkonových parametroch (7,2 l - TSI a 7,6 l - 2.0 FSI). Na dosiahnutie ešte nižšej spotreby bude zameraná „slabšia“ verzia 1,4 TSI (103 kW/140 k), ktorú začnú montovať do Golfa i Tourana už začiatkom budúceho roka.

Golf GT s najsilnejším 1.4 TSI (125 kW/170 k ) vystrelí z 0 na 100 km/h za 7,9s a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku možno za príplatok nahradiť prevodovkou DSG. Charakter modelu GT bude viditeľný aj navonok podľa upraveného nárazníka, masky chladiča s logom GT, dvojitej koncovky výfuku alebo podľa 17-palcových hliníkových kolies s pneumatikami 225/45 R17. Interiér dostal športové sedadlá a trojramenný volant. Pre športovú jazdu je však oveľa podstatnejší znížený podvozok (- 15 mm) a zosilnené brzdy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 031
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 893
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 029
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 015
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 875
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 725
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 389
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 665
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 567
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.