Golf GT 1,4 TSI

Prvé reálne pokusy zaviesť priame vstrekovanie benzínu do sériovej výroby skončili pred pár rokmi komerčným neúspechom. Pokušeniu vyrobiť ekologický, úsporný a výkonný motor s priamym vstrekovaním však podľahol koncern VW.

Prvé reálne pokusy zaviesť priame vstrekovanie benzínu do sériovej výroby skončili pred pár rokmi komerčným neúspechom a nad teoreticky pokrokovou technológiou visel otáznik. Pokušeniu vyrobiť ekologický, úsporný a výkonný motor s priamym vstrekovaním podľahol koncern VW. Podľa našich informácií motory s označením FSI sú na polceste k vysnívanému úspechu, pretože technológia FSI je priam predurčená pre stavbu benzínových motorov s turbodúchadlom.
Tu sa zrejme ukrýva odpoveď na otázku, prečo motory 1,4 FSI a 1,6 FSI výraznejšie neoslnili. Agregát 2,0 FSI dosiahol úspech ale skutočný pokrok v priamom vstrekovaní benzínu (korunovaný aj titulom Motor roka) priniesol najvýkonnejší variant 2,0 TFSI. Benzínové turbo dosahuje výkon 200 k, ťahá v celom spektre otáčok a vzhľadom na výkon dosahuje zaujímavú spotrebu. Teória o ideálnom benzínovom motore FSI s turbodúchadlom však naberá výraznejšie kontúry. Predmetom realizácie najnovších poznatkov sa stal kľúčový model Volkswagen Golf vo verzii GT, ktorá bude mať premiéru na IAA vo Frankfurte spolu s najvýkonnejším Golfom R32. V trojici najsilnejších Golfov (GT, GTI a R32) má GT svojské postavenie.
Športovo ladené GT poskytne zaujímavú alternatívu pre milovníkov nafty i benzínu postavenú na dvoch úplne nových motoroch. Známy naftový agregát 2,0 TDI prešiel modernizáciou systému vstrekovania čerpadlo - tryska. Vstrekovače dostali piezoelektrické prvky, ktoré sú schopné v jednom pracovnom cykle piesta rozdeliť vstrek na viac menších. Zachovala sa tak výhoda dokonalého rozprášenia zmesi vysokým tlakom (čerpadlo tryska) ale vďaka „piezoelektrike“ sa motor zbavil nepríjemného klepotu (doterajší systém čerpadlo tryska umožnil iba predvstrek a hlavný vstrek). Priaznivcom nafty bude zvýšený výkon 120 kW plne postačovať. Za doslova technickú lahôdku možno považovať dvojnásobne prepĺňaný benzínový motor 1,4 TSI. Ide o priamy dôkaz, že k priamemu vstreku benzínu FSI patrí turbodúchadl. Motor 1,4 TSI nemá iba jedno ale dve turbodúchadlá, presnejšie povedané jedno turbodúchadlo a druhý turbokompresor poháňaný remenicou. Jediným cieľom konštruktérov bolo dosiahnutie, čo najvyššej účinnosti motora v celom spektre otáčok a tým pádom aj výbornej spotreby pri vysokom výkone. O splnení cieľov svedčí maximálny výkon 125 kW (170k) a krútiaci moment 240 Nm, ktorý kulminuje 1750 až do 4500 ot./min. Krivka výkonu i krútiaceho momentu výrazne pripomína elektromotor schopný ťahať od nulových otáčok.
Mechanicky poháňaný kompresor vyrába tlak vždy keď sa motor točí a to bez ohľadu na to, či vodič potrebuje alebo nepotrebuje výkon. V princípe však kompresor výdatne pomáha v nízkych otáčkach, keď ešte motor nemá potrebné množstvo výfukových plynov na rozbeh klasického turbodúchadla. Ťah v nízkych otáčkach zabezpečuje kompresor, ktorý pri 2400 ot./min. odovzdáva štafetu turbodúchadlu (to sa medzičasom roztáča už od 1500 ot./min). Veľmi dôležitým prvkom vzájomnej spolupráce oboch systémov je Bypass ventil, ktorý prepúšťa nadbytočný tlak z kompresora do turbodúchadla. Takto sa definitívne podarilo odstrániť "turbodieru" a zaručiť okamžitú reakciu motora na stlačenie plynového pedálu. Poháňanie turbodúchadla tlakom vypusteným cez „Bypass“ vzdialene pripomína systém ALS v pretekárskych motoroch, ktorý na inom princípe udržiava turbodúchadlo v otáčkach aj keď motor neťahá. Óda na radosť začína už pri 1750 ot./min. a končí až pri 7200 ot./min. Podľa výrobcu je nový motor dokonca tichší než motor 2.0 FSI, pričom aj spotrebu má nižšiu pri neporovnateľne lepších výkonových parametroch (7,2 l - TSI a 7,6 l - 2.0 FSI). Na dosiahnutie ešte nižšej spotreby bude zameraná „slabšia“ verzia 1,4 TSI (103 kW/140 k), ktorú začnú montovať do Golfa i Tourana už začiatkom budúceho roka.

Golf GT s najsilnejším 1.4 TSI (125 kW/170 k ) vystrelí z 0 na 100 km/h za 7,9s a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku možno za príplatok nahradiť prevodovkou DSG. Charakter modelu GT bude viditeľný aj navonok podľa upraveného nárazníka, masky chladiča s logom GT, dvojitej koncovky výfuku alebo podľa 17-palcových hliníkových kolies s pneumatikami 225/45 R17. Interiér dostal športové sedadlá a trojramenný volant. Pre športovú jazdu je však oveľa podstatnejší znížený podvozok (- 15 mm) a zosilnené brzdy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 667
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 7 228
  3. Vizuálny smog je problém 6 264
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 025
  5. Najkrajšie americké národné parky 2 812
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 680
  7. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 586
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 580
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 039
  10. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 1 952

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

300 novinárov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov po polroku od vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Zrútená inštitúcia, propaganda Súmračná a miliardári na mizine (týždeň Petra Schutza)

Kto by chcel byť v Zuckerbergovej koži?

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.