Detroit 22. marca (TASR) - Honda Motor Co. Ltd. zníži náklady na drahé katalyzátory pomocou novej technológie, ktorá obmedzuje obsah drahých kovov v základnom systéme o 50% až 70%. Honda tak ako prvá automobilka použije náter z oxidov kovov z dielne spoločnosti Catalytic Solutions Inc. (CSI), ktorá v katalyzátoroch minimalizuje obsah drahých kovov, ako platina, paládium a ródium.
CSI vyvinul náter z oxidov kovov, ktorý je schopný znížiť obsah škodlivých emisíí, napríklad, oxidov dusíka a uhľovodíkov a zároveň odolať vysokým teplotám vo výfukových systémoch vozidiel. Hovorkyňa CSI Kristina Calkinsová vysvetľuje, že katalyzátor je treťou najdrahšou časťou vozidla a ich systém umožňuje úsporu nákladov v rozsahu od 40 USD do 200 USD na automobil v závislosti od jeho typu.
Katalyzátory pre väčšie vozidlá v dôsledku vyššej spotreby obsahujú viac drahých kovov než u menších modelov. Náklady na katalyzátor u športovo-úžitkového vozidla prekračuje jedine cena motora a prevodovky.
Honda, ktorá v CSI vlastní 10%, použije novú technológiu v novom modeli Honda Stepwgn, ktorá sa na japonský trh dostane v apríli. Predstavitelia automobilky však odmietli presne určiť výšku úspor nákladov, ktoré prinesie technológia CSI.
Ako informuje agentúra Reuters, ceny paládia v januári a februári dosiahli rekordnú výšku takmer 1 100 USD za uncu, čo štvornásobne prevyšuje cenu zlata. Príčinou bol pokles dodávok ruského paládia, ktoré sa na celosvetových dodávkach podieľa približne dvomi tretinami. Alternatívnym riešením je síce lacnejšia platina, ktorá však nezachytáva toľko škodlivých plynov ako paládium.