Honda pomocou novej technológie obmedzí drahé kovy v katalyzátoroch

Detroit 22. marca (TASR) - Honda Motor Co. Ltd. zníži náklady na drahé katalyzátory pomocou novej technológie, ktorá obmedzuje obsah drahých kovov v ...

Detroit 22. marca (TASR) - Honda Motor Co. Ltd. zníži náklady na drahé katalyzátory pomocou novej technológie, ktorá obmedzuje obsah drahých kovov v základnom systéme o 50% až 70%. Honda tak ako prvá automobilka použije náter z oxidov kovov z dielne spoločnosti Catalytic Solutions Inc. (CSI), ktorá v katalyzátoroch minimalizuje obsah drahých kovov, ako platina, paládium a ródium.

CSI vyvinul náter z oxidov kovov, ktorý je schopný znížiť obsah škodlivých emisíí, napríklad, oxidov dusíka a uhľovodíkov a zároveň odolať vysokým teplotám vo výfukových systémoch vozidiel. Hovorkyňa CSI Kristina Calkinsová vysvetľuje, že katalyzátor je treťou najdrahšou časťou vozidla a ich systém umožňuje úsporu nákladov v rozsahu od 40 USD do 200 USD na automobil v závislosti od jeho typu.

Katalyzátory pre väčšie vozidlá v dôsledku vyššej spotreby obsahujú viac drahých kovov než u menších modelov. Náklady na katalyzátor u športovo-úžitkového vozidla prekračuje jedine cena motora a prevodovky.

Honda, ktorá v CSI vlastní 10%, použije novú technológiu v novom modeli Honda Stepwgn, ktorá sa na japonský trh dostane v apríli. Predstavitelia automobilky však odmietli presne určiť výšku úspor nákladov, ktoré prinesie technológia CSI.

Ako informuje agentúra Reuters, ceny paládia v januári a februári dosiahli rekordnú výšku takmer 1 100 USD za uncu, čo štvornásobne prevyšuje cenu zlata. Príčinou bol pokles dodávok ruského paládia, ktoré sa na celosvetových dodávkach podieľa približne dvomi tretinami. Alternatívnym riešením je síce lacnejšia platina, ktorá však nezachytáva toľko škodlivých plynov ako paládium.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 779
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 036
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 689
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 138
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 009
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 761

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.