Bratislava 13. februára (TASR) - Predaj nových osobných automobilov v januári 2002 na Slovensku klesol oproti predchádzajúcemu roku o 4,7 %, keď sa predalo 3 542 osobných vozidiel oproti 3 713 v januári 2001. Predaj malých úžitkových automobilov klesol ešte viac; oproti 416 predaným v januári 2001 sa v prvom mesiaci tohto roka predalo 257 týchto vozidiel, čo predstavuje pokles o 38,3 %.
Januárový predaj podľa Márie Novákovej zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR zodpovedá očakávanému miernemu poklesu celoročného odbytu na zhruba 72 000 až 74 000 predaných áut, zatiaľ čo v uplynulom roku dosiahol predaj osobných a malých úžitkových vozidiel 76 276 kusov. Výraznejší januárový pokles pripisuje ZAP SR nevyjasnenosti legislatívy v prípade možnosti odpočtu dane z pridanej hodnoty.
Najpredávanejším automobilom v kategórii osobných a malých úžitkových automobilov na Slovensku bola v prvom mesiaci tohto roka Škoda, ktorej trhový podiel dosiahol 42,3 %, a to aj napriek tomu, že úžitkové vozidlá tento mesiac nepredávala. Po Škode nasleduje Renault s takmer 8-% podielom, Peugeot (7,2 %), Volkswagen (6,1 %), Fiat (4,9 %), Opel (4,3 %), Daewoo (4,0 %) a Seat s necelými 4 %. Prvú desiatku uzatvárajú Citro‰n a Mercedes, obaja s podielom o niečo vyšším ako 3 %. "V SR sa tak prvý raz medzi 10 najžiadanejších značiek dostala i luxusná značka vozidiel," doplnila M. Nováková.
* tan zll