Ako dnes v Barcelone uviedol hovorca Seatu, neexistuje plán na predaj značky, ani na potenciálne ukončenie činnosti automobilky. V rovnakom duchu sa vyjadril aj hovorca koncernu VW vo Wolfsburgu.
Magazín Der Spiegel informoval, že Seat musí do polovice roku 2006 podstatne zvýšiť tržby a zisk. Značka potrebuje vyprodukovať dostatok finančných prostriedkov, aby boli oprávnené ďalšie investície do nových modelov. V prípade, že sa to Seatu nepodarí, mohol by VW využiť závod španielskej automobilky v Martorell na montáž iných modelov koncernu. Značka Seat by sa potom napríklad mohla ponúknuť na predaj čínskym výrobcom, ktorí sa tlačia na európsky trh.
Hovorca Seatu označil správu za "čistú špekuláciu". Faktom je, že sa automobilka nachádza v etape reštrukturalizácie. Aby reorganizáciu zvládla, potrebuje však firma čas.
Seat je s 16 000 zamestnancami už dlho problémovým dieťaťom koncernu VW. V minulom roku poklesol globálny predaj značky o takmer 4 % na 442 000 áut. Španielska tlač najnovšie informovala, že aj v tomto roku možno očakávať ďalší pokles odbytu - predovšetkým na trhoch v Európe.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.