Peking 16. septembra (TASR) - Americký výrobca áut Chrysler rozširuje svoju produkciu v Číne, aby mohol intenzívnejšie pôsobiť na rastúcom trhu. Nový šéf Chrysleru Tom LaSorda oznámil dnes v Pekingu, že limuzínu 300C budú od konca roka 2006 vyrábať v spoločnom podniku DaimlerChrysleru v čínskom hlavnom meste. Predtým už bola dohodnutá licenčná zmluva na minivany v Južnej Číne a Taiwane. Investície na tieto 3 projekty predstavujú 300 miliónov EUR, v prepočte 11,55 miliardy SKK. "Čína je najrýchlejšie rastúci trh na svete," povedal LaSorda. "Preto je pre Chrysler dôležité rozhliadať sa po Číne ako najdôležitejšom trhu pre budúci rast."
Nový šéf Chrysleru sa sťažoval na extrémne nízke čísla predaja z rokov 2004 a 2005 v Číne. "Nie sme spokojní s týmito číslami." V najbližších rokoch chce obrat "viac ako strojnásobiť". Chrysler bol pred 21 rokmi prvý, ktorý vytvoril vôbec spoločný podnik s Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) v Pekingu, ktorý mal problémy. Chrysler vyrába teraz v Pekingu Jeep Cherokee a pre Mitsubishi. Cenu za limuzínu 300C, ktorá sa bude vyrábať v novom závode v Pekingu, nechcel LaSorda prezradiť. Model stojí dnes v importe okolo 400 000 jüanov, v prepočte 1,6 milióna SKK.
Člen predstavenstva DaimlerChrysler Rüdiger Grube uviedol, že produkcia 300C neznamená riziko konkurencie pre Mercedes-Benz triedy E, ktorý sa má v Pekingu montovať od konca roku 2005. Model 300C je oveľa cenovo výhodnejší. Grube oznámil, že v tomto roku oznámia výrobu ďalšieho modelu od Chrysleru v Pekingu. Chrysler vyplní na základe stratégie koncernu v Číne podnikanie z hľadiska objemu, zatiaľ čo Mercedes-Benz má pokryť malý prémiový segment. S dodatočnými 300 miliónmi EUR na 3 projekty investoval DaimlerChrysler v regióne 5 miliárd EUR.
LaSorda chce v nasledujúcom polroku zistiť, ktoré modely by boli ešte primerané pre čínsky trh. "Stratégiou je, pomaly postupovať dopredu a zabezpečiť, aby sa dosiahol ziskový rast." Uznal, že spoločnosť sa počas krízy v roku 2000 a 2001 priveľmi Čínou nezaoberala. "Ale teraz sa chceme sústrediť na tento región." Teraz je Chrysler "malý spoluhráč v tejto krajine". Špekulácie o možnom vývoze áut vyrobených v Číne LaSorda vyvrátil: "Nemáme žiadne plány na export."
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.
(1 EUR = 38,498 SKK; 1 CNY = 3,916 SKK)