SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Deväť európskych miest chce autobusy s nulovou hodnotou škodlivých emisií

Londýn 22. marca (TASR) - Deväť európskych miest oznámilo vytvorenie záujmového združenia na vybudovanie "flotily" mestských autobusov s nulovou hodnotou ...

Londýn 22. marca (TASR) - Deväť európskych miest oznámilo vytvorenie záujmového združenia na vybudovanie "flotily" mestských autobusov s nulovou hodnotou škodlivín vo výfukových plynoch. Ich partnerom sa stal nemecko-americký automobilový koncern DaimlerChrysler, ktorý bude pre ne vyrábať autobusy so spaľovacími komorami (fuel cells).

Priemyselní analytici však varujú, že obchod bude brzdiť vysoká cena nového výrobku. Autobus s nulovou emisiou škodlivín bude stáť okolo 1,25 milióna eúr, kým za bežný autobus sa platí 250 000 eúr. Napriek tomu sa predstavitelia miest rozhodli kúpiť ich 30. Dostanú ich koncom roku 2002 a v roku 2003.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Do združenia vstúpili Amsterdam, Barcelona, Hamburg, Londýn, Luxemburg, Porto, Štokholm, Stuttgart a Reykjavík. Spolu s nimi mestské dopravné podniky v kanadskom Vancouveri, americkom štáte Kalifornia a v Južnej Amerike.

V spaľovacích komorách dochádza k zlučovaniu vodíka a kyslíka, pričom vzniká elektrická energia a ako odpad voda. Elektrina poháňa motor a vozidlo nevyfukuje do ovzdušia nijaké škodliviny.

Šéf divízie autobusov v DaimlerChrysleri Wolfgang Dietz pokladá objednávku na 30 vozidiel za veľmi dobrý štart pre túto novú technológiu. Ako uvádza anglický denník Financial Times, niekoľko firiem už oznámilo výrobu dopravných prostriedkov s novým druhom motora. Zatiaľ sa však za nevýhodu - okrem vysokej výrobnej ceny - pokladá aj chýbajúca sieť čerpacích staníc na palivo. Autobusy sa však považujú za najvhodnejší mobilný prostriedok pre novú technológiu najmä v prípade, že sa používajú len v mestskej hromadnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 43,644 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 7 143
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 991
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 125
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 399
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 357
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 309
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 4 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


19 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


23 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  2. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  3. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  4. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  5. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  6. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  7. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 063
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 347
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 708
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 649
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 577
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 818
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 634
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 2 633
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu