Deväť európskych miest chce autobusy s nulovou hodnotou škodlivých emisií

Londýn 22. marca (TASR) - Deväť európskych miest oznámilo vytvorenie záujmového združenia na vybudovanie "flotily" mestských autobusov s nulovou hodnotou ...

Londýn 22. marca (TASR) - Deväť európskych miest oznámilo vytvorenie záujmového združenia na vybudovanie "flotily" mestských autobusov s nulovou hodnotou škodlivín vo výfukových plynoch. Ich partnerom sa stal nemecko-americký automobilový koncern DaimlerChrysler, ktorý bude pre ne vyrábať autobusy so spaľovacími komorami (fuel cells).

Priemyselní analytici však varujú, že obchod bude brzdiť vysoká cena nového výrobku. Autobus s nulovou emisiou škodlivín bude stáť okolo 1,25 milióna eúr, kým za bežný autobus sa platí 250 000 eúr. Napriek tomu sa predstavitelia miest rozhodli kúpiť ich 30. Dostanú ich koncom roku 2002 a v roku 2003.

Do združenia vstúpili Amsterdam, Barcelona, Hamburg, Londýn, Luxemburg, Porto, Štokholm, Stuttgart a Reykjavík. Spolu s nimi mestské dopravné podniky v kanadskom Vancouveri, americkom štáte Kalifornia a v Južnej Amerike.

V spaľovacích komorách dochádza k zlučovaniu vodíka a kyslíka, pričom vzniká elektrická energia a ako odpad voda. Elektrina poháňa motor a vozidlo nevyfukuje do ovzdušia nijaké škodliviny.

Šéf divízie autobusov v DaimlerChrysleri Wolfgang Dietz pokladá objednávku na 30 vozidiel za veľmi dobrý štart pre túto novú technológiu. Ako uvádza anglický denník Financial Times, niekoľko firiem už oznámilo výrobu dopravných prostriedkov s novým druhom motora. Zatiaľ sa však za nevýhodu - okrem vysokej výrobnej ceny - pokladá aj chýbajúca sieť čerpacích staníc na palivo. Autobusy sa však považujú za najvhodnejší mobilný prostriedok pre novú technológiu najmä v prípade, že sa používajú len v mestskej hromadnej doprave.

(1 EUR = 43,644 SKK)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 279
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 387
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 459
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 191
  5. Kam do tepla v januári? 1 763
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 577
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 550
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 433
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 147
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 914

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.