IAA Frankfurt - ďalšie novinky

Veľkosť autosalónu môže byť vyjadrená počtom vystavovateľov, rozlohou výstavnej plochy ale aj počtom noviniek, ktorých bolo na IAA vyše osemdesiat. Z nášho fotoaparátu sme vybrali niekoľko ďalších premiér aj s krátkym popisom.

Veľkosť autosalónu môže byť vyjadrená počtom vystavovateľov, veľkosťou výstavnej plochy, prípadne počtom noviniek, ktorých bolo na IAA vyše osemdesiat. Z nášho fotoaparátu sme vybrali niekoľko ďalších premiér aj s krátkym popisom.

Hyundai Getz sa v priebehu troch rokov svojej existencie vypracoval na najpredávanejší model značky a s počtom predaných kusov 550 000 poriadne zamiešal karty aj v segmente malých vozidiel. Okrem priaznivého pomeru medzi cenou a výbavou si získal priazeň aj moderným vzhľadom. Preto sú zmeny na karosérii veľmi citlivé, aby zachovali pôvodný ráz auta ale osviežili zároveň. Jemné vylepšenia sa dotýkajú aj interiéru s kvalitnejším vypracovaním plastov, novým čalúnením a technológiou LED diód na prístrojovej doske. Po usadení do interiéru nás uvítala vôňa a textilné čalúnenie pripomínajúce Fabiu. Čisto náhodná podobnosť však v sebe ukrýva symboliku, pretože na našom trhu patrí Getz medzi výrazných konkurentov najmenšej Škody. Aby Hyundai dobehol Škodu aj po technickej stránke, inovovaný Getz dostal stabilizačný systém ESP, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách a sadu nových motorov. Z európskeho pohľadu bude zaujímavý naftový štvorvalec 1,5 CRDi dostupný v dvoch verziách výkonu 64 kW(88k) a 81 kW (110k). Škála nových benzínovým motorov objemu 1,1 1,4 a 1,6 l sa môže pochváliť tichším chodom a splnenou emisnou normou Euro4.

Blízku budúcnosť značky Ford a príchod tretej generácie modelu Mondeo avizuje štúdia Iosis, avšak prítomnosť patrí svetovej premiére minivanu Galaxy, ktorého sériovú podobu spoznáme už budúci rok. Z úspešných trojičiek Galaxy, Alhambra a Sharan sa dal na sólový únik práve Ford. Nová generácia Galaxy oplýva bohatším presklením, má zvýraznené blatníky a pôsobí výrazne ľahším dojmom než predchodca. V duchu módnych trednov bude mať Galaxy presklenú strechu. Vo vnútri sú tri rady sedadiel a samozrejme viac miesta. Silnou stránkou Galaxy má byť variabilita vnútorného priestoru, ponuka motorov a šírka štandardného vybavenia. Všetky podrobnosti budú známe v priebehu roka. Súbežne s Galaxy príde na trh aj sériová verzia konceptu SAV (Sport Activity Vehicle), ktorý bol verejnosti predstavený na jarnom autosalóne v Ženeve. Pestrú paletu noviniek Forda rozšíril facelift modelov Fiesta a Fusion a tiež Ford Focus ST s výkonom 166 kW (225k).



Na jednom a tom istom autosalóne sa v európskej premiére stretli dvaja odvekí rivali. Subaru impreza STi a Mitsubishi Lancer Evo IX sú v podstate dvaja a jediní predstavitelia svojej triedy. Impreza Sti 2006 dostala novú prednú masku, nový 2,5 litrový turbomotor s výkonom 206 kW(280k) a vyšším krútiacim momentom 392 Nm. Subaru stavia svoju filozofiu na symetrickom pohone všetkých kolies Symetrical all wheel drive s adaptívnym stredovým diferenciálom, ktorý dokáže meniť pomer krútiaceho momentu medzi nápravami od 35:65 do 41:59. Mitsubishi Lancer Evo IX sa navonok takmer nezmenil. V podstate ide o drobné úpravy aerodynamiky vozidla. Interiér vyzerá výrazne kvalitnejšie a hodnotnejšie, aby jeho budúci majitelia neplakali pri pohľade na palubnú dosku. Prevodovka je už od základnej verzie šesťstupňová ako v Impreze STi. Výkon dvojlitrového motora vzrástol na konkurenscieschopných 206 kW, (280k) ale krútiaci moment zostal v porovnaní s predchodcom nezmenený (355 Nm). V porovnaní s Imprezou Sti ide o handicap objemu, keďže Subaru presedlalo na 2,5 l. Nízke ťažisko, aktívne diferenciály a perfektne naladený podvozok zostávajú naďalej hlavným tromfom Mitsubishi Lancer Evo IX.


Nový kabriolet Volkswagen Eos nie je ani zďaleka jedinou jesennou novinkou z Volfsburgu, pretože na podvozkovej platforme piatej generácie Golfa vznikol sedan Jetta. Meno Bora tak oficiálne zaniklo a aj v podmienkach európskeho trhu sa bude kompaktný sedan volať tak ako vždy predtým - Jetta. Najrýchlejší sériovo vyrábaný Golf všetkých čias nesie označenie R32. Názov prezrádza, že pod kapotou ukrýva naprieč uložený 3,2 litrový šesťvalec FSI s výkonom 184 kW (250k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Pri danom výkone sa ako najvhodnejšie ukázalo riešenie s pohonom všetkých kolies 4Motion. Na výber bude šesťstupňová manuálna prevodovka alebo automatická DSG so šiestimi stupňami a dvomi spojkami. Golf 32 tak hravo pokorí stovku za 6,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Technické danosti auta prezrádza veľmi jemne zmenený vonkajší dizajn. Súčasťou vybavenia R32 sú aj športové sedadlá Recaro, hliníkové pedále a ďalšie drobnosti.



Citroen si pre túto jeseň pripravil koncepčnú štúdiu C-Sportlounge a zameral sa na inováciu modelu C3. Bolo by zbytočné hovoriť o novom Citroene C3, pretože malé kozmetické zmeny, nové plasty, krajšie výplne dverí a rozšírenie motorizácie nemožno považovať za kompletnú renováciu modelu. Citroen C3 vyzerá napohľad drsnejšie a športovejšie, čiže môže osloviť stále viac mužov. Doposiaľ jedno z najväčších vozidiel B segmentu sa pripravuje na útok Punta Grande skvalitnením interiéru a zavedením silného naftového motora 1,6 HDi 110 DPFS s filtrom pevných častíc. Naftový motor spĺňa emisnú normu Euro 4 a dosahuje maximálny výkon 81 kW (110k), pričom nesmieme zabudnúť na atraktívnu priemernú spotrebu 4,9 l/100km. Vysoký výkon si vyžiadal vylepšenie brzdovej sústavy a sériovú montáž systému ESP.

Suzuki sa nedokáže uspokojiť s rekordným nárastom v predaji malých automobilov a podobný úspech očakáva aj v segmente ľahkých terénnych automobilov, kde má rokmi vybudovanú dobrú povesť. Technicky zastaralú Vitaru však po autosalóne vo Frankfurte nahradí nová Grand Vitara dodávaná v dvoch verziách samonosnej karosérie a s tromi motormi. Z pohľadu európskeho trhu bude určite zaujímavá Grand Vitara s naftovým motorom 1,9 DDiS výkonu 95 kW (130 k). Do trojdverovej karosérie si možno okrem naftového motora objednať aj benzínový motor 1,6 VVT so záprahom 106 koní (78 kW). Päťdverovú Grand Vitaru bude zase poháňať benzínový dvojliter s výkonom 84 kW (115k). Všetky varianty s výnimkou najslabšej verzie budú mať permanentný pohon všetkých kolies a prídavnú redukčnú prevodovku. Výrazný krok vpred sľubuje pohľad do úplne nového interiéru.

Modelová obroda značky Kia začína naberať správny kurz a po dobre zvládnutej modernizácii modelov Sportage a Rio prichádza na rad Magentis. Ťažkopádny kórejský dizajn nabral správny kurz a na IAA sme uvideli dobre vypracované auto strednej triedy so zaujímavým vnútorným priestorom, vybavením a motorizáciou. Magentis prerástol predchodcu vo všetkých smeroch. Väčší rázvor náprav priniesol viac miesta v kabíne a zredukoval predný previs o 2,5 cm. Vrchol motorizácie aj naďalej tróni smädný šesťvalec 2,7 V6 s výkonom zvýšeným na 138 kW (188 k). Oveľa zaujímavejšou pohonnou jednotkou bude benzínový štvorvalec 2,0 CVVT (106 kW/145k) prípadne zbrusu nový diesel 2,0 CRDi (103 kW/140 k).


Nissan sa v ostatnom čase sústredil na výrobu a vývoj terénnych a športovoúžitkových vozidiel. Bokom však nezostávajú ani osobné automobily vhodné na každý deň. Motoristickú verejnosť príjemne prekvapil veľkopriestorový rodinný hatchback Note. Päťdverové a paťmiestne vozidlo s vysokou strechou a variabilným interiérom poháňajú dva benzínové agregáty 1,4 (65 kW) a 1,6 (81 kW) prípadne dve verzie naftového motora 1,5 dCi s výkonom (50 kW) resp (63 kW).


Renault v  nasadil do boja nové Clio v troj a päťdverovom vyhotovení. Premiéru na stránkach tlače má už za sebou, preto stojí za pozornosť vo Frankfurte predstavené Clio Sport concept. Zatiaľ ide o štúdiu superšportového malého auta, s veľavravným výzorom, upravenými nárazníkmi a difúzorom v zadnom nárazníku. Aerodynamické prvky prevzaté z F1 iba dokumentujú ako blízko má Renault k motoristickému športu. Clio Sport bude poháňať dvojlitrový motor spojený so šesťstupňovou prevodovkou a spomaľovanie agresívneho auta majú zase na starosti brzdy Brembo.


Čistá budúcnosť a znižovanie spotreby benzínu leží na srdci všetkých automobiliek nevynímajúc luxusné a silné automobily s veľkou spotrebou. Príchod sedemmiestneho terénneho vozidla audi Q7 preto sprevádza téma hybridného pohonu. Nečudo veď na pohon majestátneho SUV treba niekoľko sto kilowattov a samozrejme aj patričné množstvo pohonných hmôt. Audi Q7 Hybrid využíva elektromotor (32 kW, 200 Nm) umiestnený medzi osemvalcový benzínový motor a automatickú prevodovku. O tom, či elektromotor práve pomáha benzínovému motoru alebo vyrába elektrický prúd pre batérie, rozhoduje zložitá elektronika. Hybridný pohon prináša úsporu paliva a vodiča neukráti o jazdné pôžitky, nakoľko Q7 Hybrid zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Priemerná spotreba klesla vďaka použitiu elektromotora o 13 %, pričom v meste je úspora paliva ešte väčšia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 526
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 107
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 948
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 10 576
  5. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 10 427
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 569
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 327
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 5 788
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 609
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 418

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Biskupov prípad údajného obťažovania už rieši prokuratúra

Polícia tvrdí, že skutok sexuálneho zneužívania sa nestal.

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

DOMOV

Odchod Matoviča už Danko nerieši, poslanci o ňom nehlasovali

Parlamentný výbor navrhol pokutu pre šéfa OĽaNO ešte vlani v marci.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.