Londýn 19. septembra (TASR) - Tragická nehoda z konca Rely Veľkej Británie, pri ktorej zahynul spolujazdec estónskeho pretekára Markko Märtina Michael Perk, rozprúdila na Ostrovoch debatu o bezpečnostných pravidlách počas pretekov seriálu MS.
"Za zlepšenie bezpečnosti pre jazdcov a divákov sme sa zasadzovali už pred desiatimi rokmi. Smrť pretekára sme nezažili už takmer dve desaťročia," povedal hlavný organizátor britskej Rely David Richards. "Zlepšenie bezpečnosti je vždy na prvom mieste, no motošport vždy zostane nebezpečným."
K poslednej smrti spolujazdca prišlo počas Rely Austrálie 1993, keď zahynul Novozélanďan Rodger Freeth na Subaru. K tragickej nehode prišlo sedem rokov po tom, čo v pretekoch na Korzike v roku 1986 zhoreli v Lancii Fín Henri Toivonen a jeho americký spolujazdec Sergio Cresto.
Michael Park bol bez šance, keď Märtin nezvládol v 15. rýchlostnej skúške na Peugeote 307 WRC jedno zo zákutí šotolinovej trate v južnom Walese a pravou stranou vozidla narazil v rýchlosti do stromu. Pravá strana je práve tou časťou vozidla, ktorá je z pohľadu ochrany pred nehodou jednou z najslabších. "Tento problém vlastne nemá riešenie. Je to najzraniteľnejšia strana na ktoromkoľvek aute, nielen na špeciále pre rely," povedal bývalý spolujazdec Colina McRaea Nicky Grist.