SME

Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG

Polroka po tom, ako sa nový Passat zaskvel v žiari reflektorov ženevského autosalón, sme sa rozhodli preveriť ho v úlohe, pre ktorú bol stvorený. Cesta do Frankfurtu za jesennými automobilovými novinkami nám ponúkla priestor na vyskúšanie jeho cestovateľs

kého poslania.

O triedu vyššie
Passat šiestej generácie posunul doteraz zaužívané hranice vonkajších rozmerov a rovnako rozpínavý je aj v ponuke motorov a vybavenia. Na cestu do Frankfurtu sme dostali vyslovene cestovateľské a manažérske prevedenie s dvojlitrovým naftovým motorom, prevodovkou DSG, xenónovými svetlometmi a kompletným vybavením. Absolvovanie osemsto kilometrovej vzdialenosti „na šup“ však opäť potvrdilo, že čo sa zdá na prvý pohľad nadnesené a snobské, je v skutočnosti veľmi praktické. Ako dôkaz môžu poslúžiť xenónové svetlomety s prídavným osvetľovaním vnútornej strany ostrých zákrut. Stretávacie xenónové svetlo netrápi oči tak ako bežný halogén a pri hustej premávke v noci je jediným zdrojom osvetlenia diaľnice. Diaľkové svetlá totiž nemáte kedy použiť. Sedadlá potiahnuté kožou alkantarou sú na náš vkus trochu tvrdé ale dobre a ľahko nastaviteľné. O niečo nižší by mohol byť aerodynamický šum pri vysokých rýchlostiach. Inak v príkladne zvládnutom interiéri Passatu niet čo vytknúť. Špeciálnu pochvalu si zaslúži priestor a spracovanie detailov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Legálne pirátstvo
S cieľom preveriť komfort a vlastnosti tvrdšie ladeného podvozka sme dali prednosť českej diaľnici pred rovnako preplnenou sieťou rakúskych ciest. Podvozok tak v prvej fáze absolvoval skúšku na panelovom povrchu. Nízkoprofilové pneumatiky na sedemnásť palcových diskoch znamenajú prínos v stabilite a vedení stopy, ale na spojoch panelov diaľnice sa nechajú počuť a cítiť. Príjemnejšia časť testu začala po vstupe na nemecké územie a vytrvalej jazde na hranici maximálnej rýchlosti. Podvozok precízne likviduje kmity karosérie a dodáva pocit istoty aj pri prejazde zákrutou s dvestovkou na tachometri.

Riešenie ropnej krízy
Kombinácia motora 2,0 TDI a prevodovky DSG je ako zohratý tanečný pár. Ťažko však povedať, kto koho v tanci vedie. Ak však motor po krátkom vytočení stratí dych, prevodovka ho podrží bleskurýchlym preradením. V konečnom dôsledku DSG radí rýchlejšie ako manuálna prevodovka a zároveň prispieva k nižšej priemernej spotrebe. Prekračovanie bežných rýchlostných limitov znamenalo zvýšenie priemernej spotreby udávanej výrobcom na 7,3 l/100 km. Objednať si motor 2.0 TDI (103 kW) s prevodovkou DSG znamená zaplatiť za Volkswagen Passat 1 031 000 Sk a viac. Pomer ceny a ponúknutých vlastností na úrovni vyššej strednej triedy je v tomto prípade veľmi lákavý. Konečný úspech šiestej generácie musia potvrdiť predajné čísla, ale po tejto „služobnej“ ceste chápeme, prečo sa konkurencia jej príchodu tak obávala.

SkryťVypnúť reklamu

Silnou stránkou v každom smere vyváženého auta sú brzdy a podvozok, teda súčasti, ktoré doposiaľ nevyčnievali ani nezaostávali. Kým motor 2,0 TDI má množstvo vyrovnaných a možno aj lepších konkurentov, prevodovka DSG predstavuje absolútny vrchol.

 

Na pohľad trochu chladný a konzervatívny ale dôsledný do posledného detailu. Interiér Passata nepozná ergonomické prehrešky a nevie, čo je nedostatok priestoru. Dokonca aj chýbajúce ovládanie autorádia na volante vyváži prehľadné autorádio so zabudovaným CD meničom. Podľa nás ide o míľový skok dopredu v porovnaní s predchodcom.

 Xenónové svetlomety odporúčame vodičom, ktorí strávia viac nocí za volantom než v posteli. Prídavné osvetľovanie ostrých zákrut po natočení volantu síce kráča s dobou, ale osvetľuje presne ten priestor v rohu auta, ktorý nevidíte kvôli ľavému prednému stĺpiku. Pri pomalom vchádzaní na miesto s neznámou kvalitou povrchu má svoj význam.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

 

 

Pohľad na jednotkovú cenu nafty v Nemecku nie je vskutku optimistický, ale priemerná spotreba 7,3 l/100 km vzhľadom priemernú rýchlosť a proporcie auta vyvoláva úsmev na perách.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 513
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 802
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 565
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 437
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 533
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 321
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu