Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG

Polroka po tom, ako sa nový Passat zaskvel v žiari reflektorov ženevského autosalón, sme sa rozhodli preveriť ho v úlohe, pre ktorú bol stvorený. Cesta do Frankfurtu za jesennými automobilovými novinkami nám ponúkla priestor na vyskúšanie jeho cestovateľs

kého poslania.

O triedu vyššie
Passat šiestej generácie posunul doteraz zaužívané hranice vonkajších rozmerov a rovnako rozpínavý je aj v ponuke motorov a vybavenia. Na cestu do Frankfurtu sme dostali vyslovene cestovateľské a manažérske prevedenie s dvojlitrovým naftovým motorom, prevodovkou DSG, xenónovými svetlometmi a kompletným vybavením. Absolvovanie osemsto kilometrovej vzdialenosti „na šup“ však opäť potvrdilo, že čo sa zdá na prvý pohľad nadnesené a snobské, je v skutočnosti veľmi praktické. Ako dôkaz môžu poslúžiť xenónové svetlomety s prídavným osvetľovaním vnútornej strany ostrých zákrut. Stretávacie xenónové svetlo netrápi oči tak ako bežný halogén a pri hustej premávke v noci je jediným zdrojom osvetlenia diaľnice. Diaľkové svetlá totiž nemáte kedy použiť. Sedadlá potiahnuté kožou alkantarou sú na náš vkus trochu tvrdé ale dobre a ľahko nastaviteľné. O niečo nižší by mohol byť aerodynamický šum pri vysokých rýchlostiach. Inak v príkladne zvládnutom interiéri Passatu niet čo vytknúť. Špeciálnu pochvalu si zaslúži priestor a spracovanie detailov.

Legálne pirátstvo
S cieľom preveriť komfort a vlastnosti tvrdšie ladeného podvozka sme dali prednosť českej diaľnici pred rovnako preplnenou sieťou rakúskych ciest. Podvozok tak v prvej fáze absolvoval skúšku na panelovom povrchu. Nízkoprofilové pneumatiky na sedemnásť palcových diskoch znamenajú prínos v stabilite a vedení stopy, ale na spojoch panelov diaľnice sa nechajú počuť a cítiť. Príjemnejšia časť testu začala po vstupe na nemecké územie a vytrvalej jazde na hranici maximálnej rýchlosti. Podvozok precízne likviduje kmity karosérie a dodáva pocit istoty aj pri prejazde zákrutou s dvestovkou na tachometri.

Riešenie ropnej krízy
Kombinácia motora 2,0 TDI a prevodovky DSG je ako zohratý tanečný pár. Ťažko však povedať, kto koho v tanci vedie. Ak však motor po krátkom vytočení stratí dych, prevodovka ho podrží bleskurýchlym preradením. V konečnom dôsledku DSG radí rýchlejšie ako manuálna prevodovka a zároveň prispieva k nižšej priemernej spotrebe. Prekračovanie bežných rýchlostných limitov znamenalo zvýšenie priemernej spotreby udávanej výrobcom na 7,3 l/100 km. Objednať si motor 2.0 TDI (103 kW) s prevodovkou DSG znamená zaplatiť za Volkswagen Passat 1 031 000 Sk a viac. Pomer ceny a ponúknutých vlastností na úrovni vyššej strednej triedy je v tomto prípade veľmi lákavý. Konečný úspech šiestej generácie musia potvrdiť predajné čísla, ale po tejto „služobnej“ ceste chápeme, prečo sa konkurencia jej príchodu tak obávala.

Silnou stránkou v každom smere vyváženého auta sú brzdy a podvozok, teda súčasti, ktoré doposiaľ nevyčnievali ani nezaostávali. Kým motor 2,0 TDI má množstvo vyrovnaných a možno aj lepších konkurentov, prevodovka DSG predstavuje absolútny vrchol.

 

Na pohľad trochu chladný a konzervatívny ale dôsledný do posledného detailu. Interiér Passata nepozná ergonomické prehrešky a nevie, čo je nedostatok priestoru. Dokonca aj chýbajúce ovládanie autorádia na volante vyváži prehľadné autorádio so zabudovaným CD meničom. Podľa nás ide o míľový skok dopredu v porovnaní s predchodcom.

 Xenónové svetlomety odporúčame vodičom, ktorí strávia viac nocí za volantom než v posteli. Prídavné osvetľovanie ostrých zákrut po natočení volantu síce kráča s dobou, ale osvetľuje presne ten priestor v rohu auta, ktorý nevidíte kvôli ľavému prednému stĺpiku. Pri pomalom vchádzaní na miesto s neznámou kvalitou povrchu má svoj význam.

 

 

 

 

 

Pohľad na jednotkovú cenu nafty v Nemecku nie je vskutku optimistický, ale priemerná spotreba 7,3 l/100 km vzhľadom priemernú rýchlosť a proporcie auta vyvoláva úsmev na perách.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 765
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 960
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 645
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 701
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.