SME

Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG

Polroka po tom, ako sa nový Passat zaskvel v žiari reflektorov ženevského autosalón, sme sa rozhodli preveriť ho v úlohe, pre ktorú bol stvorený. Cesta do Frankfurtu za jesennými automobilovými novinkami nám ponúkla priestor na vyskúšanie jeho cestovateľs

kého poslania.

O triedu vyššie
Passat šiestej generácie posunul doteraz zaužívané hranice vonkajších rozmerov a rovnako rozpínavý je aj v ponuke motorov a vybavenia. Na cestu do Frankfurtu sme dostali vyslovene cestovateľské a manažérske prevedenie s dvojlitrovým naftovým motorom, prevodovkou DSG, xenónovými svetlometmi a kompletným vybavením. Absolvovanie osemsto kilometrovej vzdialenosti „na šup“ však opäť potvrdilo, že čo sa zdá na prvý pohľad nadnesené a snobské, je v skutočnosti veľmi praktické. Ako dôkaz môžu poslúžiť xenónové svetlomety s prídavným osvetľovaním vnútornej strany ostrých zákrut. Stretávacie xenónové svetlo netrápi oči tak ako bežný halogén a pri hustej premávke v noci je jediným zdrojom osvetlenia diaľnice. Diaľkové svetlá totiž nemáte kedy použiť. Sedadlá potiahnuté kožou alkantarou sú na náš vkus trochu tvrdé ale dobre a ľahko nastaviteľné. O niečo nižší by mohol byť aerodynamický šum pri vysokých rýchlostiach. Inak v príkladne zvládnutom interiéri Passatu niet čo vytknúť. Špeciálnu pochvalu si zaslúži priestor a spracovanie detailov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Legálne pirátstvo
S cieľom preveriť komfort a vlastnosti tvrdšie ladeného podvozka sme dali prednosť českej diaľnici pred rovnako preplnenou sieťou rakúskych ciest. Podvozok tak v prvej fáze absolvoval skúšku na panelovom povrchu. Nízkoprofilové pneumatiky na sedemnásť palcových diskoch znamenajú prínos v stabilite a vedení stopy, ale na spojoch panelov diaľnice sa nechajú počuť a cítiť. Príjemnejšia časť testu začala po vstupe na nemecké územie a vytrvalej jazde na hranici maximálnej rýchlosti. Podvozok precízne likviduje kmity karosérie a dodáva pocit istoty aj pri prejazde zákrutou s dvestovkou na tachometri.

Riešenie ropnej krízy
Kombinácia motora 2,0 TDI a prevodovky DSG je ako zohratý tanečný pár. Ťažko však povedať, kto koho v tanci vedie. Ak však motor po krátkom vytočení stratí dych, prevodovka ho podrží bleskurýchlym preradením. V konečnom dôsledku DSG radí rýchlejšie ako manuálna prevodovka a zároveň prispieva k nižšej priemernej spotrebe. Prekračovanie bežných rýchlostných limitov znamenalo zvýšenie priemernej spotreby udávanej výrobcom na 7,3 l/100 km. Objednať si motor 2.0 TDI (103 kW) s prevodovkou DSG znamená zaplatiť za Volkswagen Passat 1 031 000 Sk a viac. Pomer ceny a ponúknutých vlastností na úrovni vyššej strednej triedy je v tomto prípade veľmi lákavý. Konečný úspech šiestej generácie musia potvrdiť predajné čísla, ale po tejto „služobnej“ ceste chápeme, prečo sa konkurencia jej príchodu tak obávala.

SkryťVypnúť reklamu

Silnou stránkou v každom smere vyváženého auta sú brzdy a podvozok, teda súčasti, ktoré doposiaľ nevyčnievali ani nezaostávali. Kým motor 2,0 TDI má množstvo vyrovnaných a možno aj lepších konkurentov, prevodovka DSG predstavuje absolútny vrchol.

 

Na pohľad trochu chladný a konzervatívny ale dôsledný do posledného detailu. Interiér Passata nepozná ergonomické prehrešky a nevie, čo je nedostatok priestoru. Dokonca aj chýbajúce ovládanie autorádia na volante vyváži prehľadné autorádio so zabudovaným CD meničom. Podľa nás ide o míľový skok dopredu v porovnaní s predchodcom.

 Xenónové svetlomety odporúčame vodičom, ktorí strávia viac nocí za volantom než v posteli. Prídavné osvetľovanie ostrých zákrut po natočení volantu síce kráča s dobou, ale osvetľuje presne ten priestor v rohu auta, ktorý nevidíte kvôli ľavému prednému stĺpiku. Pri pomalom vchádzaní na miesto s neznámou kvalitou povrchu má svoj význam.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

 

 

Pohľad na jednotkovú cenu nafty v Nemecku nie je vskutku optimistický, ale priemerná spotreba 7,3 l/100 km vzhľadom priemernú rýchlosť a proporcie auta vyvoláva úsmev na perách.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 878
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 480
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 552
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 195
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 2 991
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 715
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 437
  8. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny 2 355
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. ASEKOL SK: Dušičky : Ako uctiť pamiatku zosnulých s láskou k blízkym aj k planéte
  2. Roland Vizner: Je akciový trh predražený? Sme v bubline? Praktický návod, ako merať „drahotu“ akcií a ako investovať na vrchole trhu.
  3. Zdravotní Klauni: List do neba
  4. Martin Pollák: Steblá šírej stepi
  5. Monika Albertiová: Chlapci, vám už musí… Vám to musí behať!
  6. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  7. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  8. Vladimír Krátky: Pomrzneme ?!
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 30 620
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 591
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 225
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 967
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 629
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 500
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 299
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 184
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťZatvoriť reklamu