Mazda 5 v Euro NCAP

Číslo päť, použité v označení kompaktného minivanu Mazda 5 nadobudlo ďalší význam. V skúšobniach EURO NCAP totiž prebehla séria nárazových testov s mimoriadne dobrými výsledkymi a celkovým hodnotením na úrovni piatich hviezd.

Číslo päť, použité v označení kompaktného minivanu Mazda 5 nadobudlo ďalší význam. V skúšobniach EURO NCAP totiž prebehla séria nárazových testov s mimoriadne dobrými výsledkymi a celkovým hodnotením na úrovni piatich hviezd.

Úroveň pasívnej bezpečnosti nových automobilov stále stúpa a rozširuje sa aj počet držiteľov piatich hviezd za nárazové skúšky v Euro NCAP (New Car Assessment Programme). Za čelný náraz mazde pridelili 13 bodov, teda 84 % z maximálneho počtu. Malé zaváhanie v čelnom náraze vykompenzovala ochrana posádky pri bočnom náraze ohodnotená na 100 % (18 bodov). Do konečného súčtu 33 bodov technici započítali aj dva body za neodbytný pripomínač nezapnutých bezpečnostných pásov. Mazda venovala veľkú pozornosť ochrane detí v autosedačkách, pretože v tejto disciplíne získala tri hviezdy (64 %) a zaradila sa medzi najbezpečnejšie autá svojej triedy. Drobné nedostatky sa ukázali pri zrážke s chodcom. Predná kapota mazdy je v niektorých miestach nevhodne tvarovaná, prípadne tvrdá. Zisk dvoch hviezd (12 %) za ohľaduplnosť voči chodcovi je však celkom prijateľný výsledok.

Testovaný model :        Mazda 5 1,8 LHD

Hmotnosť :                     1395 kg

Bezpečnostná výbava: Viacstupňové čelné airbagy DualFront, predpínače  bezpečnostných pásov s obmedzovačom tlaku,  bočné a hlavové airbagy, úchyty Isofix pre detskú autosedačku na zadných krajných sedadlách a ABS

 

 

 

Podrobné výsledky testu :

Čelný náraz
Kontakt vodiča s airbagom - v poriadku
Kontakt spolujazdca s airbagom – v poriadku
Kontakt vodiča s volantom - nebol
Posunutie rámu čelného skla – 20 mm
Volant
Posunutie od vodiča - 27 mm
Posudutie k vodičovi - 21 mm
Posunutie do strany - 2 mm vľavo

Koncentrácia tlaku na koleno - nebola
Posunutie pedálov dozadu – pedál spojky - 86 mm
Riziko poškodenia chodidla – stredné

Bočný náraz
Ochrana hlavy airbagom – v poriadku
Ochrana trupu bočnýcm airbagom – v poriadku

Ochrana detí
Použité autosedačky
Pre 18 mesačné dieťa – Britax-Romer Duo Plus Isofix
Pre 3 ročné dieťa - Britax-Romer Duo Plus Isofix
Upozornenie na spolujazdcov airbag – Text a pictogram je na oboch stranách slnečnej clony pred spolujazdcom a tiež pictogram na B stĺpiku

Pohyb hlavy dieťaťa vpred
18 mes. dieťa – ochránené
3 roč. dieťa – ochránené

Zádržný systém hrudníka
18 mesačné dieťa : plné zaťaženie - primeraný
vertikálne zať. - primeraný
3 ročné dieťa : plné zaťaženie. - dobrý
vertikálne zať. – dobrý

Zádržný systém hlavy – bočný náraz
Ochrana hlavy
18 mes. dieťa (demolovaná strana) - ochránená
3 roč. dieťa (nedemolovaná strana) – ochránená

Preťaženie hlavy
18 – mes. dieťa - dobré
3 roč. dieťa - dobré


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 13 290
  2. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 309
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 555
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 367
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 193
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 040
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 522
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 450
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 287
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 249

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi

Ako skompiluje nový cestný zákon život kolobežkárom.

DOMOV

Trabelssie: So Slotom sa stretávam, bavíme sa o babách

Zatiaľ nemá víziu o budúcnosti bývalého Priora v Bratislave.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.