Ďalšie verzie modelového radu Civic odhalené!
Po 5-dverovom hatchbacku, ktorý bol vyvinutý podľa požiadaviek európskych zákazníkov a predávať sa bude výhradne na trhoch starého kontinentu, zverejnila Honda prvé oficiálne snímky aj ďalších dvoch verzií karosérie. Tie podobne ako predošlá generácia vznikali za veľkou mlákou, kde si aj odbijú svetovú premiéru. Dvojdverové kupé a štvordverový sedan vychádzajú po štylistickej stránke z úplne iného základu ako európsky hatchback. Ich predskokanom bola štúdia Civic Si predstavená začiatkom roka na autosalóne v Chicagu. Fantasticky vyzerajúce ostré športové kupé už v tom čase na 90% zodpovedalo skutočnému kupé ôsmej generácie. Podobný postup Honda zvolila aj v prípade európskej 5-dverovej verzie predstavenej v marci v Ženeve.
Zaujímavo vyzerá najmä predná časť kupé. Tradičná päťuhoľníková maska chladiča je výrazne sploštená a opticky spája úzke svetlomety. Veľký nasávací otvor v prednom nárazníku dodáva prednej časti pravé športové korenie a všetko korunujú do kapoty pretiahnuté stĺpiky, popri ktorých blatníky opticky výrazne vystupujú z karosérie. Veľmi impozantne tiež pôsobí jednoliata bočná línia plynulo prechádzajúca od predného až po zadné svetlo. Zadná časť je jednoduchšia, ako by chcela byť menej nápadná. Pri navrhovaní zadných svetiel sa štylisti očividne inšpirovali u Audi A4, ale skalní fanúšikovia to tentokrát určite radi prehliadnu.
Sedan pôsobí na prvý pohľad trochu jemnejšie. Má oblejšie tvary, inú prednú masku a samozrejme úplne odlišnú zadnú časť, ktorá zase počnúc C stĺpikmi, tvarom zadných blatníkov a zadných združených svetiel sa podobá na Subaru Legacy sedan predošlej generácie. Interiér oboch verzií je takmer rovnaký. Na európsky model nadväzujú americké verzie aj ďalšími prvkami. Napríklad meracími prístrojmi, rozdelenými do dvoch poschodí a podobne je umiestnená i tvarovaná radiaca páka. Sedan budú na americkom trhu poháňať iba dva motory. Nový zážihový štvorvalec 1.8 i-VTEC (103 kW/140 k), ktorý je tiež v ponuke európskeho modelu a vyniká systémom variabilného časovania a zdvihu ventilov i -VTEC, otvárajúcim ventily podľa zaťaženia a ďalších prevádzkových podmienok. Druhou alternatívou je hybridný pohon, ktorý spája zážihový štvorvalec 1.3 l (61 kW/83 k) s elektromotorom (6,5 kW/9 k). V tejto kombinácií by mal Civicu udeľovať dynamiku v praxi porovnateľnú so zážihovým motorom 1.6 l, ale s podstatne nižšou spotrebou (kombinovaný cyklus 4,9 l/100 km). Pohonné jednotky pre sedan sa budú dodávať s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatom. Kupé Si dostane 6-stupňový manuál. Základnou pohonnou jednotkou pre kupé bude už spomínaný motor 1.8 i-VTEC. Ešte viac do tuhého pôjde ak sa rozhodnete pre otáčky milujúci dvojliter 2.0 i-VTEC známy zo súčasnej generácie modelu Civic Type-R s výkonom 147 kW/200 k . Zatiaľ nie je ešte upresnené, či sa verzia sedan v tejto podobe dostane aj do Európy. Keď ale vychádzame z toho, že bolo by priveľmi nákladné vyvíjať sedan samostatne pre Európu a samostatne pre ostatný svet, s najväčšou pravdepodobnosťou príde do Európy ten istý model, len mierne upravený. O kupé vôbec nepochybujeme, lebo vyzerá už teraz dostatočne európsky. Na európsky trh by mal byť najskôr uvedený sedan. Jeho premiéra je naplánovaná na ženevský autosalón v marci budúceho roka. Na jeseň by malo potom prísť kupé a neskôr aj verzia Type-R s výkonom okolo 225 k.
Miesta pre kolená bude aj v novom sedane neúrekom. Potešiteľné tiež je, že výrobca vzadu zachoval rovnú podlahu bez stredového tunelu.