SME

Ďalšie verzie modelového radu Civic odhalené!

Po 5-dverovom hatchbacku, ktorý bol vyvinutý podľa požiadaviek európskych zákazníkov a predávať sa bude výhradne na trhoch starého kontinentu, zverejnila Honda prvé oficiálne snímky aj ďalších dvoch verzií karosérie.

Ďalšie verzie modelového radu Civic odhalené!

Po 5-dverovom hatchbacku, ktorý bol vyvinutý podľa požiadaviek európskych zákazníkov a predávať sa bude výhradne na trhoch starého kontinentu, zverejnila Honda prvé oficiálne snímky aj ďalších dvoch verzií karosérie. Tie podobne ako predošlá generácia vznikali za veľkou mlákou, kde si aj odbijú svetovú premiéru. Dvojdverové kupé a štvordverový sedan vychádzajú po štylistickej stránke z úplne iného základu ako európsky hatchback. Ich predskokanom bola štúdia Civic Si predstavená začiatkom roka na autosalóne v Chicagu. Fantasticky vyzerajúce ostré športové kupé už v tom čase na 90% zodpovedalo skutočnému kupé ôsmej generácie. Podobný postup Honda zvolila aj v prípade európskej 5-dverovej verzie predstavenej v marci v Ženeve.
Zaujímavo vyzerá najmä predná časť kupé. Tradičná päťuhoľníková maska chladiča je výrazne sploštená a opticky spája úzke svetlomety. Veľký nasávací otvor v prednom nárazníku dodáva prednej časti pravé športové korenie a všetko korunujú do kapoty pretiahnuté stĺpiky, popri ktorých blatníky opticky výrazne vystupujú z karosérie. Veľmi impozantne tiež pôsobí jednoliata bočná línia plynulo prechádzajúca od predného až po zadné svetlo. Zadná časť je jednoduchšia, ako by chcela byť menej nápadná. Pri navrhovaní zadných svetiel sa štylisti očividne inšpirovali u Audi A4, ale skalní fanúšikovia to tentokrát určite radi prehliadnu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Sedan pôsobí na prvý pohľad trochu jemnejšie. Má oblejšie tvary, inú prednú masku a samozrejme úplne odlišnú zadnú časť, ktorá zase počnúc C stĺpikmi, tvarom zadných blatníkov a zadných združených svetiel sa podobá na Subaru Legacy sedan predošlej generácie. Interiér oboch verzií je takmer rovnaký. Na európsky model nadväzujú americké verzie aj ďalšími prvkami. Napríklad meracími prístrojmi, rozdelenými do dvoch poschodí a podobne je umiestnená i tvarovaná radiaca páka. Sedan budú na americkom trhu poháňať iba dva motory. Nový zážihový štvorvalec 1.8 i-VTEC (103 kW/140 k), ktorý je tiež v ponuke európskeho modelu a vyniká systémom variabilného časovania a zdvihu ventilov i -VTEC, otvárajúcim ventily podľa zaťaženia a ďalších prevádzkových podmienok. Druhou alternatívou je hybridný pohon, ktorý spája zážihový štvorvalec 1.3 l (61 kW/83 k) s elektromotorom (6,5 kW/9 k). V tejto kombinácií by mal Civicu udeľovať dynamiku v praxi porovnateľnú so zážihovým motorom 1.6 l, ale s podstatne nižšou spotrebou (kombinovaný cyklus 4,9 l/100 km). Pohonné jednotky pre sedan sa budú dodávať s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatom. Kupé Si dostane 6-stupňový manuál. Základnou pohonnou jednotkou pre kupé bude už spomínaný motor 1.8 i-VTEC. Ešte viac do tuhého pôjde ak sa rozhodnete pre otáčky milujúci dvojliter 2.0 i-VTEC známy zo súčasnej generácie modelu Civic Type-R s výkonom 147 kW/200 k . Zatiaľ nie je ešte upresnené, či sa verzia sedan v tejto podobe dostane aj do Európy. Keď ale vychádzame z toho, že bolo by priveľmi nákladné vyvíjať sedan samostatne pre Európu a samostatne pre ostatný svet, s najväčšou pravdepodobnosťou príde do Európy ten istý model, len mierne upravený. O kupé vôbec nepochybujeme, lebo vyzerá už teraz dostatočne európsky. Na európsky trh by mal byť najskôr uvedený sedan. Jeho premiéra je naplánovaná na ženevský autosalón v marci budúceho roka. Na jeseň by malo potom prísť kupé a neskôr aj verzia Type-R s výkonom okolo 225 k.

SkryťVypnúť reklamu


Miesta pre kolená bude aj v novom sedane neúrekom. Potešiteľné tiež je, že výrobca vzadu zachoval rovnú podlahu bez stredového tunelu.

 

 

 

 

 



 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 202
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 918
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 499
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 531
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 313
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu