CIVIC SEDAN A CIVIC KUPÉ

Ďalšie verzie modelového radu Civic odhalené!

Po 5-dverovom hatchbacku, ktorý bol vyvinutý podľa požiadaviek európskych zákazníkov a predávať sa bude výhradne na trhoch starého kontinentu, zverejnila Honda prvé oficiálne snímky aj ďalších dvoch verzií karosérie.

Ďalšie verzie modelového radu Civic odhalené!

Po 5-dverovom hatchbacku, ktorý bol vyvinutý podľa požiadaviek európskych zákazníkov a predávať sa bude výhradne na trhoch starého kontinentu, zverejnila Honda prvé oficiálne snímky aj ďalších dvoch verzií karosérie. Tie podobne ako predošlá generácia vznikali za veľkou mlákou, kde si aj odbijú svetovú premiéru. Dvojdverové kupé a štvordverový sedan vychádzajú po štylistickej stránke z úplne iného základu ako európsky hatchback. Ich predskokanom bola štúdia Civic Si predstavená začiatkom roka na autosalóne v Chicagu. Fantasticky vyzerajúce ostré športové kupé už v tom čase na 90% zodpovedalo skutočnému kupé ôsmej generácie. Podobný postup Honda zvolila aj v prípade európskej 5-dverovej verzie predstavenej v marci v Ženeve.
Zaujímavo vyzerá najmä predná časť kupé. Tradičná päťuhoľníková maska chladiča je výrazne sploštená a opticky spája úzke svetlomety. Veľký nasávací otvor v prednom nárazníku dodáva prednej časti pravé športové korenie a všetko korunujú do kapoty pretiahnuté stĺpiky, popri ktorých blatníky opticky výrazne vystupujú z karosérie. Veľmi impozantne tiež pôsobí jednoliata bočná línia plynulo prechádzajúca od predného až po zadné svetlo. Zadná časť je jednoduchšia, ako by chcela byť menej nápadná. Pri navrhovaní zadných svetiel sa štylisti očividne inšpirovali u Audi A4, ale skalní fanúšikovia to tentokrát určite radi prehliadnu.

Sedan pôsobí na prvý pohľad trochu jemnejšie. Má oblejšie tvary, inú prednú masku a samozrejme úplne odlišnú zadnú časť, ktorá zase počnúc C stĺpikmi, tvarom zadných blatníkov a zadných združených svetiel sa podobá na Subaru Legacy sedan predošlej generácie. Interiér oboch verzií je takmer rovnaký. Na európsky model nadväzujú americké verzie aj ďalšími prvkami. Napríklad meracími prístrojmi, rozdelenými do dvoch poschodí a podobne je umiestnená i tvarovaná radiaca páka. Sedan budú na americkom trhu poháňať iba dva motory. Nový zážihový štvorvalec 1.8 i-VTEC (103 kW/140 k), ktorý je tiež v ponuke európskeho modelu a vyniká systémom variabilného časovania a zdvihu ventilov i -VTEC, otvárajúcim ventily podľa zaťaženia a ďalších prevádzkových podmienok. Druhou alternatívou je hybridný pohon, ktorý spája zážihový štvorvalec 1.3 l (61 kW/83 k) s elektromotorom (6,5 kW/9 k). V tejto kombinácií by mal Civicu udeľovať dynamiku v praxi porovnateľnú so zážihovým motorom 1.6 l, ale s podstatne nižšou spotrebou (kombinovaný cyklus 4,9 l/100 km). Pohonné jednotky pre sedan sa budú dodávať s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatom. Kupé Si dostane 6-stupňový manuál. Základnou pohonnou jednotkou pre kupé bude už spomínaný motor 1.8 i-VTEC. Ešte viac do tuhého pôjde ak sa rozhodnete pre otáčky milujúci dvojliter 2.0 i-VTEC známy zo súčasnej generácie modelu Civic Type-R s výkonom 147 kW/200 k . Zatiaľ nie je ešte upresnené, či sa verzia sedan v tejto podobe dostane aj do Európy. Keď ale vychádzame z toho, že bolo by priveľmi nákladné vyvíjať sedan samostatne pre Európu a samostatne pre ostatný svet, s najväčšou pravdepodobnosťou príde do Európy ten istý model, len mierne upravený. O kupé vôbec nepochybujeme, lebo vyzerá už teraz dostatočne európsky. Na európsky trh by mal byť najskôr uvedený sedan. Jeho premiéra je naplánovaná na ženevský autosalón v marci budúceho roka. Na jeseň by malo potom prísť kupé a neskôr aj verzia Type-R s výkonom okolo 225 k.


Miesta pre kolená bude aj v novom sedane neúrekom. Potešiteľné tiež je, že výrobca vzadu zachoval rovnú podlahu bez stredového tunelu.

 

 

 

 

 



 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 518
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 619
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 389
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 977
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 385
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 913
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 949
  10. Najužitočnejšia appka 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.