SME

Terénny Golf Marrakesch bude VW vyrábať vo Wolfsburgu, a nie v Portugalsku

Frankfurt nad Mohanon 25. septembra (TASR) Najväčšia európska automobilka Volkswagen (VW) bude predbežne svoje terénne auto Golf Marrakesch predsa len ...

Frankfurt nad Mohanon 25. septembra (TASR) Najväčšia európska automobilka Volkswagen (VW) bude predbežne svoje terénne auto Golf Marrakesch predsa len vyrábať v materskom závode vo Wolfsburgu, a nie, ako hrozilo predstavenstvo, v Portugalsku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Rokovania sú veľmi konštruktívne," uviedol zdroj z koncernu, oboznámený s rozhovormi medzi manažmentom a podnikovou radou. Obe strany sú na dobrej ceste k zhode. Podľa sobotňajšieho vydania denníka Bild sa predstavenstvo a podniková rada v zásade už dohodli, a to ešte pred oficiálnym rozhodnutím, ktoré sa očakáva v pondelok večer. Zamestnanci už vyhlásili, že sú pripravení na výrazné ústupky v otázke mzdových nákladov, aby sa automobil mohol zhotovovať v Nemecku. Hovorca koncernu sa k tomu nechcel vyjadriť.

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie VW pohrozilo zamestnancom, že plánovaný model bude od roku 2007 vyrábať v Portugalsku, kde môže každé auto vyrobiť o 1 000 EUR, v prepočte asi 38 546 SKK, lacnejšie než vo Wolfsburgu. Predstavenstvo preto žiada od podnikovej rady výrazné ústupky, aby sa znížili výrobné náklady v materskom závode. Rozhodnutie sa považuje za test ochoty zamestnancov ku kompromisu a mohlo by ukázať smer ďalším 5 západonemeckým závodom VW.

VW chce do roku 2008 znížiť výrobné náklady vo svojich závodoch predovšetkým úsporami personálu o viac ako 1 miliardu EUR. Šéf značky VW Wolfgang Bernhard však na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte ubezpečil, že koncern nechce odstúpiť od tarifnej dohody, hoci tak zneli informácie v médiách. Tarifná dohoda zabezpečuje zhruba 100 000 zamestnancom v západonemeckých fabrikách podstatne vyššie príjmy ako vo zvyšku kovospracujúceho priemyslu.

SkryťVypnúť reklamu

Údaje o možnom zrušení až 30 000 pracovných miest v Európe, ktoré sa objavili v médiách, označil Bernhard za "vytiahnuté z rukáva". Neuviedol však, koľko pracovných miest napokon zostane. V celej Európe zamestnáva VW okolo 12 000 ľudí.

Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de

(1 EUR = 38,546 SKK)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 770
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 718
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 408
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 298
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 815
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 542
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 416
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 912
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 215
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 926
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 504
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 788
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 318
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu