SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
VYSKÚŠALI SME ŠPORTOVÝ MODEL OCTAVIA RS

Octavia RS - najrýchlejšia Škoda

Iba dva dni pred slávnostnou priemiérou na IAA vo Frankfurte sme vyskúšali najrýchlejšiu sériovo vyrábanú Škodu všetkých čias. Športový model RS s charakteristickými črtami má svoje pevné miesto, pretože plán predaja počíta s päť percentným podielom

Škoda Octavia RS - turbo na každý deň

Iba dva dni pred slávnostnou priemiérou na IAA vo Frankfurte sme vyskúšali najrýchlejšiu sériovo vyrábanú Škodu všetkých čias. Športový model RS s charakteristickými črtami má svoje pevné miesto, pretože plán predaja počíta s päť percentným podielom v rámci celkového predaja Octavie.

Pohľad na základné technické údaje prezrádza, že Škoda Octavia RS ponúka približne rovnaké jazdné výkony ako VW Golf GTI vybavený tým istým motorom 2,0 TFSI (147kW/200k) a v podstate aj podvozkom. Octavia RS vyzerá lepšie naživo, než na fotografii a je dostatočne dizajnovo odlíšená od bežného modelu. Trochu rozporuplne pôsobia úzke odrazovky v zadnom nárazníku. Tvorcovia dizajnu ich nazvali „kočičí oči“, no podľa nás oči majú byť vpredu. Príjemne prekvapil luxusne a športovo ladený interiér s prepracovanými sedadlami, hliníkovými pedálmi a preštylizovanou prístrojovou doskou. Volant v porovnaní s okolím trochu zaostáva a pri tak rýchlej Octavii nám chýbalo výraznejšie tvarovanie a diaľkové ovládanie autorádia. Kozmetické úpravy špecifikácie RS neobmedzujú komfort a tým pádom si Octavia zachováva všetky rysy rodinného vozidla s nadštandardným výkonom. Jemné fučanie pretlakového ventilu turbodúchdla v interiéri takmer nepočuť a to isté platí o výfukovom potrubí. Okolostojaci majú z rozozvučaného motora oveľa lepší zážitok, než vodič. Nevýrazný zvuk výfuku v interiéri je asi jediným a posledným sklamaním z dobre vyladeného auta. Motor Octavie 2,0 TFSI ťahá už od 1850 ot./ min a až do 6000 ot./min. zostáva v plnej kondícii. Viac ako zrýchlenie z pokoja na 100 km/h (7,3s) nám imponovala pružnosť vo vyšších rýchlostiach a neustála ochota zrýchľovať. Primerane tvrdý podvozok s vrodeným ľahko nedotáčavým charakterom poskytuje istotu ale aj zábavu. Pri prudkom brzdení by padli vhod tvrdšie tlmiče. Aj človek s alergiou na kompromisy musí uznať, že spojenie rodinného auta so športovým zvládla Škoda veľmi dobre. Zástupcovia automobilky pripúšťajú, že časom sa v ponuke objaví aj prevodovka DSG.
Excelentné spojenie emócií v proporciách rodinného auta bude stáť 940 000 Sk (liftback) resp. 985 000 Sk (kombi). Danej cene zodpovedá okrem našej peňaženky všetko – vybavenie, jazdné vlastnosti a dizajn.

Kombi vyzerá o niečo civilnejšie než liftback, ale ponúka výrazne väčší úžitok pri nezmenených jazdných vlastnostiach. Najrýchlejšie kombi v dejinách Škody dosahuje maximálnu rýchlosť 238 km/h. Počas testovacích jázd nám viac učarovala karoséria Liftback.

Pohľad na prístrojovú dosku so striebornými ciferníkmi meracích prístrojov a strieborným obkladom stredového panelu dokonale vyjadruje charakter auta. Výrazne a výborne tvarované predné sedadlá majú bočnú oporu potiahnutú kožou, sedák a operadlo zase protišmykovou textíliou.

 

 

Octaviu RS už zďaleka rozoznať podľa zadného „krídla“ a príplatkových diskov priemeru 18 palcov. V štandardnej výbave sú totiž menšie 17“ disky.

Aj bezpečný podvozok má svoje hranice. S vypnutým stabilizačným systémom sa mladoboleslavský rýchlik správa mierne pretáčavo.



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 440
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 645
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 739
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 304
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 026
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 519
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 412
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 231
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 238
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N