VYSKÚŠALI SME ŠPORTOVÝ MODEL OCTAVIA RS

Octavia RS - najrýchlejšia Škoda

Iba dva dni pred slávnostnou priemiérou na IAA vo Frankfurte sme vyskúšali najrýchlejšiu sériovo vyrábanú Škodu všetkých čias. Športový model RS s charakteristickými črtami má svoje pevné miesto, pretože plán predaja počíta s päť percentným podielom

Škoda Octavia RS - turbo na každý deň

Iba dva dni pred slávnostnou priemiérou na IAA vo Frankfurte sme vyskúšali najrýchlejšiu sériovo vyrábanú Škodu všetkých čias. Športový model RS s charakteristickými črtami má svoje pevné miesto, pretože plán predaja počíta s päť percentným podielom v rámci celkového predaja Octavie.

Pohľad na základné technické údaje prezrádza, že Škoda Octavia RS ponúka približne rovnaké jazdné výkony ako VW Golf GTI vybavený tým istým motorom 2,0 TFSI (147kW/200k) a v podstate aj podvozkom. Octavia RS vyzerá lepšie naživo, než na fotografii a je dostatočne dizajnovo odlíšená od bežného modelu. Trochu rozporuplne pôsobia úzke odrazovky v zadnom nárazníku. Tvorcovia dizajnu ich nazvali „kočičí oči“, no podľa nás oči majú byť vpredu. Príjemne prekvapil luxusne a športovo ladený interiér s prepracovanými sedadlami, hliníkovými pedálmi a preštylizovanou prístrojovou doskou. Volant v porovnaní s okolím trochu zaostáva a pri tak rýchlej Octavii nám chýbalo výraznejšie tvarovanie a diaľkové ovládanie autorádia. Kozmetické úpravy špecifikácie RS neobmedzujú komfort a tým pádom si Octavia zachováva všetky rysy rodinného vozidla s nadštandardným výkonom. Jemné fučanie pretlakového ventilu turbodúchdla v interiéri takmer nepočuť a to isté platí o výfukovom potrubí. Okolostojaci majú z rozozvučaného motora oveľa lepší zážitok, než vodič. Nevýrazný zvuk výfuku v interiéri je asi jediným a posledným sklamaním z dobre vyladeného auta. Motor Octavie 2,0 TFSI ťahá už od 1850 ot./ min a až do 6000 ot./min. zostáva v plnej kondícii. Viac ako zrýchlenie z pokoja na 100 km/h (7,3s) nám imponovala pružnosť vo vyšších rýchlostiach a neustála ochota zrýchľovať. Primerane tvrdý podvozok s vrodeným ľahko nedotáčavým charakterom poskytuje istotu ale aj zábavu. Pri prudkom brzdení by padli vhod tvrdšie tlmiče. Aj človek s alergiou na kompromisy musí uznať, že spojenie rodinného auta so športovým zvládla Škoda veľmi dobre. Zástupcovia automobilky pripúšťajú, že časom sa v ponuke objaví aj prevodovka DSG.
Excelentné spojenie emócií v proporciách rodinného auta bude stáť 940 000 Sk (liftback) resp. 985 000 Sk (kombi). Danej cene zodpovedá okrem našej peňaženky všetko – vybavenie, jazdné vlastnosti a dizajn.

Kombi vyzerá o niečo civilnejšie než liftback, ale ponúka výrazne väčší úžitok pri nezmenených jazdných vlastnostiach. Najrýchlejšie kombi v dejinách Škody dosahuje maximálnu rýchlosť 238 km/h. Počas testovacích jázd nám viac učarovala karoséria Liftback.

Pohľad na prístrojovú dosku so striebornými ciferníkmi meracích prístrojov a strieborným obkladom stredového panelu dokonale vyjadruje charakter auta. Výrazne a výborne tvarované predné sedadlá majú bočnú oporu potiahnutú kožou, sedák a operadlo zase protišmykovou textíliou.

 

 

Octaviu RS už zďaleka rozoznať podľa zadného „krídla“ a príplatkových diskov priemeru 18 palcov. V štandardnej výbave sú totiž menšie 17“ disky.

Aj bezpečný podvozok má svoje hranice. S vypnutým stabilizačným systémom sa mladoboleslavský rýchlik správa mierne pretáčavo.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 774
  2. Vizuálny smog je problém 10 692
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 5 196
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 756
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 130
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 014
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 519
  8. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 2 506
  9. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 126
  10. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 114

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

KULTÚRA

Prezidentom pripomínala ľudskosť. Zomrela kráľovná, Aretha Franklin

Speváčka odišla po dlhom boji so zákernou chorobou.

DOMOV

Bývalý policajný prezident Gašpar robí poradcu ministerke Sakovej

Gašpar patril k najbližším spolupracovníkom bývalého ministra vnútra Roberta Kaliňáka.

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.