Kia Sportage 2,0 CRDi

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Odporúčame EX
Kia Sportage prišla na trh o pol roka neskôr ako po technickej stránke identický súrodenec Tucson, ale v každom prípade nič nezmeškala. Dokonca sa nám zdá, že niektoré detaily (kryt batožinového priestoru, prístrojový panel) sú vypracované lepšie než v modeloch Hyundai Tucson. Kia Sportage stelesňuje cenovo prijateľné auto, ktoré sa na nič nehrá a poskytne všetko potrebné. Na rozdiel od základnej verzie LX (s plastovým vencom volantu mala testovaná Kia Sportage EX kožený poťah volantu a radiacej páky, automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu, palubný počítač, ESP, bočné airbagy vpredu aj vzadu, nárazníky vo farbe karosérie a množstvo iných drobností. Veľmi príjemné spolužitie s praktickým autom trochu naštrbilo komplikované nastavovanie výšky a sklonu sedáka vodičovho sedadla a nevýhodná poloha (nízko a príliš vpravo) radiacej páky. Naopak uznanie patrí dobre tvarovaným predným sedadlám a kombinovaným poťahom textil/koža. Hlavnou devízou interiéru zostáva vnútorný priestor, množstvo odkladacích priestorov, dobrý výhľad z miesta vodiča a premyslené sklápanie zadných sedadiel. Zadné operadlá po sklopení vytvoria rovnú plochu s dnom batožinového priestoru.

Lenivý ale príjemný
Naftový motor 2,0 CRDi je zrejme najslabšou ale akceptovateľnou stránkou modelu. V praxi sa správa kultivovane a pokiaľ si vodič nepotrpí na nadpriemernú dynamiku, určite bude spokojný. Jednoducho výkon 82 kW (112k) a 250 Nm v každodennej praxi 2,0 CRDi postačí, ale v porovnaní s konkurenciou už mierne zaostáva. Navyše reakcia na stlačenie plynu prichádza ako ozvena v doline. Akonáhle sa vodič nechá strhnúť tempom doby, môže počítať so spotrebou 8,2 až 9,1 l/100km, v teréne o liter viac. Predstava výrobcu o priemernej spotrebe 7,1 l/100km sa nám zdá príliš ružová. Nový dvojlitrový diesel 2,0 CRDI určený pre automobily Kia a Hyundai je už na svete a mohol by obohatiť aj Sportage.

Klobúk dole
Presviedčať priaznivcov ťažkých vozidiel kategórie Offroad o tom, že aj ľahké SUV má pohon 4x4, nemá zmysel. Stále budú totiž tvrdiť, že nejde o stály ale občasný pohon všetkých kolies. V podstate majú pravdu, pretože Sportage má za štandardných podmienok poháňanú iba prednú nápravu a zadná náprava potiahne iba vtedy, ak predné kolesá začnú preklzávať. V prenose výkonu na šmykľavom a nerovnom povrchu patrí Kia (s ESP) v triede stredných SUV k špičke a plní tak základné poslanie: umožniť vodičovi bez trápenia výjsť tam, kde by to bolo s pohonom jednej nápravy komplikované alebo nemožné. Kia Sportage je vo všetkých smeroch vyvážené a cenovo prijateľné SUV s dôrazom na praktické vlastnosti. Základný model 2,0i LX stojí 749 700 Sk a testovaný model CRDi EX 927 700 Sk. Ľahké terénne vozidlá Sportage a Sorento dokážu presvedčiť o stále stúpajúcej kvalite a úrovni značky. Príchodom nového Rais sa zrejme pohnú ľady aj v segmente osobných vozidiel, kde doposiaľ Kia mierne zaostávala.

Čas medzi zaregistrovaním preklzu predných kolies a presunom hnacieho momentu sa výrazne skrátil. Medzinápravová spojka ovládaná elektromagnetom reaguje rýchlo a citlivo. V ťažko prejazdnom teréne (do 30 km/h) možno využiť zablokovanie spojky s pevne nastaveným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 50:50. V blatistom teréne sa tak zlepšia trakčné vlastnosti a zvýrazní nedotáčavé správanie auta.

 Jediným slabým miestom je nízka svetlosť podvozka v oblasti prednej nápravy. Stabilita na ceste , ovládanie a brzdy plne zodpovedajú očakávaniam i cenovej relácii.

 

 

 

 

 

Modely s trakčnou kotrolou a bez ESP môžu mať pri krížení náprav problémy. Systém ESP (testované vozidlo) dokáže nezávisle pribrzďovať ktorékoľvek koleso a aspoň symbolicky nahradiť uzávierku diferenciálu. Kia nezostala stáť ani vtedy, keď boli dve protiľahlé kolesá vo vzduchu.

 

 

 

Otváranie okna piatych dverí je dnes skôr záležitosťou módy než praktického využitia. Občasné uloženie malého nákupu cez okno však nevylučujeme.

 

Dve koncovky výfuku vyzerajú mimoriadne pútavo. Na pohľad sa môže zdať, že pod kapotou je minimálne trojlitrový šesťvalec. Skutočnosť je však iná.

 

 

 

Naše hodnotenie :
+vnútorný priestor
+cena verzus vybavenie
+jazdné vlastnosti
+trakcia

- výkon motora
- poloha radiacej páky

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 518
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 619
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 389
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 977
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 385
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 913
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 949
  10. Najužitočnejšia appka 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.