SME
Sobota, 15. máj, 2021 | Meniny má ŽofiaKrížovkyKrížovky

Kia Sportage 2,0 CRDi

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Odporúčame EX
Kia Sportage prišla na trh o pol roka neskôr ako po technickej stránke identický súrodenec Tucson, ale v každom prípade nič nezmeškala. Dokonca sa nám zdá, že niektoré detaily (kryt batožinového priestoru, prístrojový panel) sú vypracované lepšie než v modeloch Hyundai Tucson. Kia Sportage stelesňuje cenovo prijateľné auto, ktoré sa na nič nehrá a poskytne všetko potrebné. Na rozdiel od základnej verzie LX (s plastovým vencom volantu mala testovaná Kia Sportage EX kožený poťah volantu a radiacej páky, automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu, palubný počítač, ESP, bočné airbagy vpredu aj vzadu, nárazníky vo farbe karosérie a množstvo iných drobností. Veľmi príjemné spolužitie s praktickým autom trochu naštrbilo komplikované nastavovanie výšky a sklonu sedáka vodičovho sedadla a nevýhodná poloha (nízko a príliš vpravo) radiacej páky. Naopak uznanie patrí dobre tvarovaným predným sedadlám a kombinovaným poťahom textil/koža. Hlavnou devízou interiéru zostáva vnútorný priestor, množstvo odkladacích priestorov, dobrý výhľad z miesta vodiča a premyslené sklápanie zadných sedadiel. Zadné operadlá po sklopení vytvoria rovnú plochu s dnom batožinového priestoru.

Lenivý ale príjemný
Naftový motor 2,0 CRDi je zrejme najslabšou ale akceptovateľnou stránkou modelu. V praxi sa správa kultivovane a pokiaľ si vodič nepotrpí na nadpriemernú dynamiku, určite bude spokojný. Jednoducho výkon 82 kW (112k) a 250 Nm v každodennej praxi 2,0 CRDi postačí, ale v porovnaní s konkurenciou už mierne zaostáva. Navyše reakcia na stlačenie plynu prichádza ako ozvena v doline. Akonáhle sa vodič nechá strhnúť tempom doby, môže počítať so spotrebou 8,2 až 9,1 l/100km, v teréne o liter viac. Predstava výrobcu o priemernej spotrebe 7,1 l/100km sa nám zdá príliš ružová. Nový dvojlitrový diesel 2,0 CRDI určený pre automobily Kia a Hyundai je už na svete a mohol by obohatiť aj Sportage.

Klobúk dole
Presviedčať priaznivcov ťažkých vozidiel kategórie Offroad o tom, že aj ľahké SUV má pohon 4x4, nemá zmysel. Stále budú totiž tvrdiť, že nejde o stály ale občasný pohon všetkých kolies. V podstate majú pravdu, pretože Sportage má za štandardných podmienok poháňanú iba prednú nápravu a zadná náprava potiahne iba vtedy, ak predné kolesá začnú preklzávať. V prenose výkonu na šmykľavom a nerovnom povrchu patrí Kia (s ESP) v triede stredných SUV k špičke a plní tak základné poslanie: umožniť vodičovi bez trápenia výjsť tam, kde by to bolo s pohonom jednej nápravy komplikované alebo nemožné. Kia Sportage je vo všetkých smeroch vyvážené a cenovo prijateľné SUV s dôrazom na praktické vlastnosti. Základný model 2,0i LX stojí 749 700 Sk a testovaný model CRDi EX 927 700 Sk. Ľahké terénne vozidlá Sportage a Sorento dokážu presvedčiť o stále stúpajúcej kvalite a úrovni značky. Príchodom nového Rais sa zrejme pohnú ľady aj v segmente osobných vozidiel, kde doposiaľ Kia mierne zaostávala.

Čas medzi zaregistrovaním preklzu predných kolies a presunom hnacieho momentu sa výrazne skrátil. Medzinápravová spojka ovládaná elektromagnetom reaguje rýchlo a citlivo. V ťažko prejazdnom teréne (do 30 km/h) možno využiť zablokovanie spojky s pevne nastaveným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 50:50. V blatistom teréne sa tak zlepšia trakčné vlastnosti a zvýrazní nedotáčavé správanie auta.

 Jediným slabým miestom je nízka svetlosť podvozka v oblasti prednej nápravy. Stabilita na ceste , ovládanie a brzdy plne zodpovedajú očakávaniam i cenovej relácii.

 

 

 

 

 

Modely s trakčnou kotrolou a bez ESP môžu mať pri krížení náprav problémy. Systém ESP (testované vozidlo) dokáže nezávisle pribrzďovať ktorékoľvek koleso a aspoň symbolicky nahradiť uzávierku diferenciálu. Kia nezostala stáť ani vtedy, keď boli dve protiľahlé kolesá vo vzduchu.

 

 

 

Otváranie okna piatych dverí je dnes skôr záležitosťou módy než praktického využitia. Občasné uloženie malého nákupu cez okno však nevylučujeme.

 

Dve koncovky výfuku vyzerajú mimoriadne pútavo. Na pohľad sa môže zdať, že pod kapotou je minimálne trojlitrový šesťvalec. Skutočnosť je však iná.

 

 

 

Naše hodnotenie :
+vnútorný priestor
+cena verzus vybavenie
+jazdné vlastnosti
+trakcia

- výkon motora
- poloha radiacej páky

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  9. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  10. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 16 387
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 12 560
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 10 186
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 432
  5. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 7 628
  6. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 118
  7. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 6 981
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 357
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 161
  10. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť 5 433
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Makroekonóm VÚB banky Michal Lehuta.

V dobiehaní Západu zaostávame, upozorňuje analytik Michal Lehuta.

14. máj
Označenie hranice s Českou republikou.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 387-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 203 obetí.

17 h
Futbalisti ŠK Slovan Bratislava sa radujú po zisku majstrovského titulu vo Fortuna lige.

Slovan potvrdil titul suverénnou výhrou.

4 h
Raketový útok na výškovú budovu v Gaze, v ktorej malo svoje kancelárie viacero zahraničných médií.

Izraelská armáda na chystaný útok upozornila, budovu včas evakuovali.

8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

14 h
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj