SME
reklama

Kia Sportage 2,0 CRDi

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Odporúčame EX
Kia Sportage prišla na trh o pol roka neskôr ako po technickej stránke identický súrodenec Tucson, ale v každom prípade nič nezmeškala. Dokonca sa nám zdá, že niektoré detaily (kryt batožinového priestoru, prístrojový panel) sú vypracované lepšie než v modeloch Hyundai Tucson. Kia Sportage stelesňuje cenovo prijateľné auto, ktoré sa na nič nehrá a poskytne všetko potrebné. Na rozdiel od základnej verzie LX (s plastovým vencom volantu mala testovaná Kia Sportage EX kožený poťah volantu a radiacej páky, automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu, palubný počítač, ESP, bočné airbagy vpredu aj vzadu, nárazníky vo farbe karosérie a množstvo iných drobností. Veľmi príjemné spolužitie s praktickým autom trochu naštrbilo komplikované nastavovanie výšky a sklonu sedáka vodičovho sedadla a nevýhodná poloha (nízko a príliš vpravo) radiacej páky. Naopak uznanie patrí dobre tvarovaným predným sedadlám a kombinovaným poťahom textil/koža. Hlavnou devízou interiéru zostáva vnútorný priestor, množstvo odkladacích priestorov, dobrý výhľad z miesta vodiča a premyslené sklápanie zadných sedadiel. Zadné operadlá po sklopení vytvoria rovnú plochu s dnom batožinového priestoru.

Lenivý ale príjemný
Naftový motor 2,0 CRDi je zrejme najslabšou ale akceptovateľnou stránkou modelu. V praxi sa správa kultivovane a pokiaľ si vodič nepotrpí na nadpriemernú dynamiku, určite bude spokojný. Jednoducho výkon 82 kW (112k) a 250 Nm v každodennej praxi 2,0 CRDi postačí, ale v porovnaní s konkurenciou už mierne zaostáva. Navyše reakcia na stlačenie plynu prichádza ako ozvena v doline. Akonáhle sa vodič nechá strhnúť tempom doby, môže počítať so spotrebou 8,2 až 9,1 l/100km, v teréne o liter viac. Predstava výrobcu o priemernej spotrebe 7,1 l/100km sa nám zdá príliš ružová. Nový dvojlitrový diesel 2,0 CRDI určený pre automobily Kia a Hyundai je už na svete a mohol by obohatiť aj Sportage.

Klobúk dole
Presviedčať priaznivcov ťažkých vozidiel kategórie Offroad o tom, že aj ľahké SUV má pohon 4x4, nemá zmysel. Stále budú totiž tvrdiť, že nejde o stály ale občasný pohon všetkých kolies. V podstate majú pravdu, pretože Sportage má za štandardných podmienok poháňanú iba prednú nápravu a zadná náprava potiahne iba vtedy, ak predné kolesá začnú preklzávať. V prenose výkonu na šmykľavom a nerovnom povrchu patrí Kia (s ESP) v triede stredných SUV k špičke a plní tak základné poslanie: umožniť vodičovi bez trápenia výjsť tam, kde by to bolo s pohonom jednej nápravy komplikované alebo nemožné. Kia Sportage je vo všetkých smeroch vyvážené a cenovo prijateľné SUV s dôrazom na praktické vlastnosti. Základný model 2,0i LX stojí 749 700 Sk a testovaný model CRDi EX 927 700 Sk. Ľahké terénne vozidlá Sportage a Sorento dokážu presvedčiť o stále stúpajúcej kvalite a úrovni značky. Príchodom nového Rais sa zrejme pohnú ľady aj v segmente osobných vozidiel, kde doposiaľ Kia mierne zaostávala.

Čas medzi zaregistrovaním preklzu predných kolies a presunom hnacieho momentu sa výrazne skrátil. Medzinápravová spojka ovládaná elektromagnetom reaguje rýchlo a citlivo. V ťažko prejazdnom teréne (do 30 km/h) možno využiť zablokovanie spojky s pevne nastaveným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 50:50. V blatistom teréne sa tak zlepšia trakčné vlastnosti a zvýrazní nedotáčavé správanie auta.

 Jediným slabým miestom je nízka svetlosť podvozka v oblasti prednej nápravy. Stabilita na ceste , ovládanie a brzdy plne zodpovedajú očakávaniam i cenovej relácii.

 

 

 

 

 

Modely s trakčnou kotrolou a bez ESP môžu mať pri krížení náprav problémy. Systém ESP (testované vozidlo) dokáže nezávisle pribrzďovať ktorékoľvek koleso a aspoň symbolicky nahradiť uzávierku diferenciálu. Kia nezostala stáť ani vtedy, keď boli dve protiľahlé kolesá vo vzduchu.

 

 

 

Otváranie okna piatych dverí je dnes skôr záležitosťou módy než praktického využitia. Občasné uloženie malého nákupu cez okno však nevylučujeme.

 

Dve koncovky výfuku vyzerajú mimoriadne pútavo. Na pohľad sa môže zdať, že pod kapotou je minimálne trojlitrový šesťvalec. Skutočnosť je však iná.

 

 

 

Naše hodnotenie :
+vnútorný priestor
+cena verzus vybavenie
+jazdné vlastnosti
+trakcia

- výkon motora
- poloha radiacej páky

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 753
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 525
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 444
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 603
  5. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 483
  6. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 467
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 233
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 020
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  2. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  3. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  4. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  5. Marek Tocimák: Prelomenie
  6. Michal Ježek: Nedeľný príhovor súdruha Blahu
  7. Ondřej Havelka: Buddhistický festival v himálajském klášteře Lamayuru nabízí ASMR vibe AF
  8. Viktor Pamula: Pozvánka na protest
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 221
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 878
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 534
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 156
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 148
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 648
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 9 564
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 521
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu