SME

Kia Sportage 2,0 CRDi

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Stále odsúvaný návrat do rozmáhajúceho sa segmentu malých SUV priniesol svoje ovocie, pretože Kia vymenila nemoderný dizajn a zastaralú techniku prvého modelu Sportage za koncepciu moderného SUV.

Odporúčame EX
Kia Sportage prišla na trh o pol roka neskôr ako po technickej stránke identický súrodenec Tucson, ale v každom prípade nič nezmeškala. Dokonca sa nám zdá, že niektoré detaily (kryt batožinového priestoru, prístrojový panel) sú vypracované lepšie než v modeloch Hyundai Tucson. Kia Sportage stelesňuje cenovo prijateľné auto, ktoré sa na nič nehrá a poskytne všetko potrebné. Na rozdiel od základnej verzie LX (s plastovým vencom volantu mala testovaná Kia Sportage EX kožený poťah volantu a radiacej páky, automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu, palubný počítač, ESP, bočné airbagy vpredu aj vzadu, nárazníky vo farbe karosérie a množstvo iných drobností. Veľmi príjemné spolužitie s praktickým autom trochu naštrbilo komplikované nastavovanie výšky a sklonu sedáka vodičovho sedadla a nevýhodná poloha (nízko a príliš vpravo) radiacej páky. Naopak uznanie patrí dobre tvarovaným predným sedadlám a kombinovaným poťahom textil/koža. Hlavnou devízou interiéru zostáva vnútorný priestor, množstvo odkladacích priestorov, dobrý výhľad z miesta vodiča a premyslené sklápanie zadných sedadiel. Zadné operadlá po sklopení vytvoria rovnú plochu s dnom batožinového priestoru.

Lenivý ale príjemný
Naftový motor 2,0 CRDi je zrejme najslabšou ale akceptovateľnou stránkou modelu. V praxi sa správa kultivovane a pokiaľ si vodič nepotrpí na nadpriemernú dynamiku, určite bude spokojný. Jednoducho výkon 82 kW (112k) a 250 Nm v každodennej praxi 2,0 CRDi postačí, ale v porovnaní s konkurenciou už mierne zaostáva. Navyše reakcia na stlačenie plynu prichádza ako ozvena v doline. Akonáhle sa vodič nechá strhnúť tempom doby, môže počítať so spotrebou 8,2 až 9,1 l/100km, v teréne o liter viac. Predstava výrobcu o priemernej spotrebe 7,1 l/100km sa nám zdá príliš ružová. Nový dvojlitrový diesel 2,0 CRDI určený pre automobily Kia a Hyundai je už na svete a mohol by obohatiť aj Sportage.

Klobúk dole
Presviedčať priaznivcov ťažkých vozidiel kategórie Offroad o tom, že aj ľahké SUV má pohon 4x4, nemá zmysel. Stále budú totiž tvrdiť, že nejde o stály ale občasný pohon všetkých kolies. V podstate majú pravdu, pretože Sportage má za štandardných podmienok poháňanú iba prednú nápravu a zadná náprava potiahne iba vtedy, ak predné kolesá začnú preklzávať. V prenose výkonu na šmykľavom a nerovnom povrchu patrí Kia (s ESP) v triede stredných SUV k špičke a plní tak základné poslanie: umožniť vodičovi bez trápenia výjsť tam, kde by to bolo s pohonom jednej nápravy komplikované alebo nemožné. Kia Sportage je vo všetkých smeroch vyvážené a cenovo prijateľné SUV s dôrazom na praktické vlastnosti. Základný model 2,0i LX stojí 749 700 Sk a testovaný model CRDi EX 927 700 Sk. Ľahké terénne vozidlá Sportage a Sorento dokážu presvedčiť o stále stúpajúcej kvalite a úrovni značky. Príchodom nového Rais sa zrejme pohnú ľady aj v segmente osobných vozidiel, kde doposiaľ Kia mierne zaostávala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Čas medzi zaregistrovaním preklzu predných kolies a presunom hnacieho momentu sa výrazne skrátil. Medzinápravová spojka ovládaná elektromagnetom reaguje rýchlo a citlivo. V ťažko prejazdnom teréne (do 30 km/h) možno využiť zablokovanie spojky s pevne nastaveným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 50:50. V blatistom teréne sa tak zlepšia trakčné vlastnosti a zvýrazní nedotáčavé správanie auta.

 Jediným slabým miestom je nízka svetlosť podvozka v oblasti prednej nápravy. Stabilita na ceste , ovládanie a brzdy plne zodpovedajú očakávaniam i cenovej relácii.

 

 

 

 

 

Modely s trakčnou kotrolou a bez ESP môžu mať pri krížení náprav problémy. Systém ESP (testované vozidlo) dokáže nezávisle pribrzďovať ktorékoľvek koleso a aspoň symbolicky nahradiť uzávierku diferenciálu. Kia nezostala stáť ani vtedy, keď boli dve protiľahlé kolesá vo vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

Otváranie okna piatych dverí je dnes skôr záležitosťou módy než praktického využitia. Občasné uloženie malého nákupu cez okno však nevylučujeme.

 

Dve koncovky výfuku vyzerajú mimoriadne pútavo. Na pohľad sa môže zdať, že pod kapotou je minimálne trojlitrový šesťvalec. Skutočnosť je však iná.

 

 

 

Naše hodnotenie :
+vnútorný priestor
+cena verzus vybavenie
+jazdné vlastnosti
+trakcia

- výkon motora
- poloha radiacej páky

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 655
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 263
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 802
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 761
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 954
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 454
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 3 214
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 539
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Štvrtá časť - Atentát na Heydricha.
  2. Martin Turčan: Keď stretnete na ulici voliča Smeru, rehumanizujte sa!
  3. Ivan Mlynár: Vyšetrovatelia policajnej inšpekcie – líhať si večer do postele s čistým svedomím neoceníte len vy.
  4. Rado Surovka: Ako poraziť Fica ?
  5. Irena Šimuneková: Vlkolínec, dedinka, kde sa zastavil čas...
  6. Julius Kravjar: Slovenské vody liečivé (2)
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vražda na ostrove Molat: zlato, cudzie DNA a nájdená loď. Podozrivý Slovák ostáva vo väzbe
  8. Katarina Strakova: Obecná kasa v Sklenom sa nekontrolovane otvára - nie pre občanov
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 947
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 598
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 206
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 772
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 649
  6. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 435
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 371
  8. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 358
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu