Vývoj halogénových a xenónových svetlometov síce stále napreduje, ale ich schopnosť dostatočne osvetliť cestu v noci je vzhľadom na rýchlosť auta stále nedostatočná. Mercedes preto niekoľko rokov pripravoval systém nočného videnia principiálne vychádzajúci zo systému, ktorý používa armáda. Sériovú podobu asistenta nočného videnia sme mali možnosť spoznať na autosalóne IAA Frankfurt v novej triede S. Asistent nočného videnia využíva dva infračervené svetlomety umiestnené hneď vedľa bežných svetiel. Vysielané infračervené svetlo má ďaleko väčší dosah ako bežné svetlomety, pretože neosvetľuje protiidúcich vodičov a tak nemusí byť sklopené do cesty. Na rozdiel od vojenského komanda, vodič mercedesu nepotrebuje infračervené okuliare, pretože obraz snímaný kamerou sa zobrazuje na displeji. V prípade, že sa pred autom objaví nečakaná prekážka, vodič Mercedesu ju vidí oveľa skôr, než sa ukáže vo svetle bežných svetlometov. Asistent nočného videnia pomáha nielen v obciach, kde sa pohybuje množstvo chodcov, ale aj na diaľniciach, kde môže stáť neosvetlené pokazené vozidlo. Na nemeckej diaľnici pri rýchlosti 200km/h prejde auto za jednu sekundu 55 m. Teda za niečo viac ako sekundu je na konci úseku , ktorý osvetľujú svetlomety. Ak k prejdenej vzdialenosti prirátame približný reakčný čas jednu sekundu a brzdnú dráhu z tejto rýchlosti (cca 100 m), vychádza nám, že vodič potrebuje na diaľnici dobre vidieť aspoň do vzdialenosti 350 m. Asistent nočného videnia mu to umožní.
Novovyvinutý systém nočného videnia pre Mercedes triedy S výrazne zväčšuje a zlepšuje výhľad vodiča v tme. Vďaka infračerveným svetlám uvidí prekážku oveľa skôr než ju osvetlia konvenčné svetlomety.
Výstupný displej systému umiestnený v kaplnke prístrojov zobrazí pretransformovaný obraz a indikuje vzdialenosť od prekážky.
Aby vodič nemusel používať infračervené okuliare, cestu osvetlenú infračervenými svetlami sníma kamera umiestnená za čelným sklom.
Asistent nočného videnia funguje v spolupráci s klasickými svetlometmi a zapína sa tlačidlom na prístrojovej doske.