SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

DaimlerChrysler neprevezme podiel vo Volkswagene

Frankfurt nad Mohanom 2. októbra (TASR) Automobilka DaimlerChrysler vylúčila, že by sa mala podieľať na koncerne Volkswagen (VW). Obidve automobilky však ...

Frankfurt nad Mohanom 2. októbra (TASR) Automobilka DaimlerChrysler vylúčila, že by sa mala podieľať na koncerne Volkswagen (VW). Obidve automobilky však podľa šéfa Mercedesu vedú rozhovory o spoločných výrobných projektoch.

"Neprevezmeme žiadny podiel vo Volkswagene," uviedol hovorca spoločnosti DaimlerChrysler. "Ani v budúcnosti," dodal, ale zdôraznil, že DaimlerChrysler chce s VW ďalej spolupracovať na jednotlivých projektoch. Automobilky už spolupracujú v oblasti prepravy.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

"Rokujeme s VW o výrobných projektoch. Preverujeme, či sa to oplatí pre obidve strany," uviedol designovaný šéf DaimlerChrysler Dieter Zetsche pre sobotňajšie vydanie denníka Stuttgarter Zeitung. Okrem toho DaimlerChrysler rokuje s VW o minivane. "Preverujeme tiež, či existujú aj ďalšie možnosti, ako by sme mohli spoluprácu zintenzívniť. Ide pri tom o celý rad projektov. Stretávame sa preto pravidelne," povedal Zetsche pre denník.

Podľa správy denníka Die Welt rokujú DaimlerChrysler a VW o spolupráci pri automobile Smart. Firmy hľadajú možnosť, či by sa nová generácia 4-sedadlového modelu ForFour dala vyrábať vo VW. Z tohto dôvodu cestoval v auguste šéf Smartu Ulrich Walker do Wolfsburgu. Hovorcovia VW a DaimlerChrysler nechceli túto správu komentovať. Zetsche pre Stuttgarter Zeitung uviedol, že DaimlerChrysler si chce Smart ponechať a predpokladá, že táto značka bude existovať ešte aj v roku 2010.

Skryť Vypnúť reklamu

Rovnako ako výrobca športových automobilov Porsche aj DaimlerChrysler rokoval o svojom angažovaní sa v najväčšej európskej automobilke. Hovorkyňa spoločnosti DaimlerChrysler v piatok uviedla, že rozhovory sa uskutočnili na podnet koncernu VW, neviedli však k žiadnemu výsledku. "Volkswagen nastolil túto tému v posledných rokoch viackrát. No bezvýsledne. O detailoch rozhovorov však zásadne neinformujeme," uviedol Zetsche. Nemecká spolková krajina Dolné Sasko, ktorá je doteraz najväčším akcionárom koncernu VW, dala jasne najavo, že vstup spoločnosti DaimlerChrysler do automobilky vo Wolfsburgu by bol v jej záujme.

Minulý víkend informovala automobilka Porsche, že sa chce podieľať 20 % na kmeňovom kapitále VW, aby ochránila výrobcu automobilov vo Wolfsburgu pred nepriateľským prevzatím. V stredu večer Porsche oznámil, že získal 10,26 % kmeňových akcií VW. Podľa zdrojov z VW sa chce dozorná rada na mimoriadnom zasadnutí 10. októbra zaoberať vstupom Porsche do VW.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.