Subaru Forester 2006 – prvá jazda

Filozofia značky Subaru sa nemení a tomuto štandardu zodpovedá aj modernizovaný Forester modelového roku 2006, ktorý sme vyskúšali v sychravom jesennom počasí ako ušitom pre Subaru.

Filozofia značky Subaru sa nemení a tomuto štandardu zodpovedá aj modernizovaný Forester modelového roku 2006, ktorý sme vyskúšali v sychravom jesennom počasí ako ušitom pre Subaru.

Vietor, hustý dážď, rozmočené lúky a lesné cesty s veľkými mlákami tvoria síce ideálne podmienky pre Subaru Forester, no tento model už ani zďaleka nie je taký surový ako kedysi. Interiér oplýva komfortom, kvalitnými materiálmi a honosne sa tváriacou prístrojovou doskou. Hodnota Subaru spočíva v pohone všetkých kolies a symetrickom usporiadaní pohonného ústrojenstva, ale po krátkom čase za volantom môžeme konštatovať, že nadobúdacej cene konečne zodpovedá aj interiér. Karoséria modelového roku 2006 má zmenených iba niekoľko detailov kozmetického charakteru a hoci asi zachováva tie isté proporcie, ponúka viac miesta (+5 cm) na zadných sedadlách. Modernizovaný Forester príde na trh v dvoch stupňoch vybavenia a tomu zodpovedajúcich motoroch. Základ tvorí dvojlitrový štvorvalcový motor typu Boxer s výkonom 116 kW (158 k). Vylepšenia na motore majú priniesť nižšiu spotrebu, ktorú sme si v priebehu krátkeho testu nemohli overiť. Zvýšený výkon na 158 k v porovnaní s predchodcom (125 k) pozitívne ovplyvnil jazdné vlastnosti zvlášť v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nový motor sa nám zdá konečne dôstojný reprezentant značky v tejto objemovej triede. So štvorstupňovou automatickou prevodovkou si už tak dobre nerozumie, respektíve prevodovka temperament motora výrazne krotí. Z tohto pohľadu sa nám zdá automatická prevodovka vyslovene nevhodná. O niečom úplne inom je Forester 2,5 XT. Písmeno T prezrádza prítomnosť turbodúchadla a silného motora boxer 2,5 Turbo s výkonom 169 kW (230k) a krútiacim momentom 320 Nm. Subaru už nebude vyrábať dve verzie s rôznym objemom motora pre Ameriku a Európu a prikláňa sa tak k jednotnej verzii 2,5 Turbo. Forester Turbo zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,0 s a prenecháva vodičovi voľný priestor na realizáciu, aspoň pri krátkej prezentačnej jazde sa nás zmocnil pocit voľnosti za volantom. Korigovať natočenie auta v zákrute pomocou plynového pedálu má niečo do seba. Okrem vyššieho výkonu sa drahší Forester XT líši od modelu X širším vybavením, konkrétne o jeden palec väčšími kolesami (17“) navigačným systémom s DVD, automatickou klimatizáciou, presklennou strechou, xenónovými svetlometmi a systémom Hillholder. Oba modely majú automatickú nivelizáciu zadnej nápravy, teda udržiavanie rovnakej svetlej výšky bez ohľadu na zaťaženie. S Foresterom modelového roku 2006 sa na Slovensku zavádza služba mobility Subaru Assistance.

Tak subjektívne veci ako vonkajší vzhľad nie sú pre Subaru podstatné. Dizajn sa príležitostne prispôsobí dobe, ale filozofia symetrického pohonu a rozloženia hmoty zostávajú nemenné. Napriek elektronickej revolúcii v pohonoch všetkých kolies je vodič Subaru pánom situácie.

 

Forester patrí do lesa a na lesné cesty. Nevadí, že vonku prší a furmanská cesta sa zmení na rozbahnenú skúšobnú dráhu. Organizátor nám nepripravil extrémny terén, ale na tejto trati by mali cestné „štvorkolky“ problém.

 

 

Zmeny na karosérii nového modelu Forester majú kozmetický charakter. Zmenil sa výraz masky chladiča, pribudli nové svetlá. Zadné svetlá pripomínajú prácu tuningovej firmy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  7. Najužitočnejšia appka
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  3. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  4. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  5. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  6. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  7. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  8. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  1. Najužitočnejšia appka 16 332
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 650
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 714
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 738
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 901
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 522
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 193
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 005
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 413

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

AUTO

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.