Filozofia značky Subaru sa nemení a tomuto štandardu zodpovedá aj modernizovaný Forester modelového roku 2006, ktorý sme vyskúšali v sychravom jesennom počasí ako ušitom pre Subaru.
Vietor, hustý dážď, rozmočené lúky a lesné cesty s veľkými mlákami tvoria síce ideálne podmienky pre Subaru Forester, no tento model už ani zďaleka nie je taký surový ako kedysi. Interiér oplýva komfortom, kvalitnými materiálmi a honosne sa tváriacou prístrojovou doskou. Hodnota Subaru spočíva v pohone všetkých kolies a symetrickom usporiadaní pohonného ústrojenstva, ale po krátkom čase za volantom môžeme konštatovať, že nadobúdacej cene konečne zodpovedá aj interiér. Karoséria modelového roku 2006 má zmenených iba niekoľko detailov kozmetického charakteru a hoci asi zachováva tie isté proporcie, ponúka viac miesta (+5 cm) na zadných sedadlách. Modernizovaný Forester príde na trh v dvoch stupňoch vybavenia a tomu zodpovedajúcich motoroch. Základ tvorí dvojlitrový štvorvalcový motor typu Boxer s výkonom 116 kW (158 k). Vylepšenia na motore majú
priniesť nižšiu spotrebu, ktorú sme si v priebehu krátkeho testu nemohli overiť. Zvýšený výkon na 158 k v porovnaní s predchodcom (125 k) pozitívne ovplyvnil jazdné vlastnosti zvlášť v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nový motor sa nám zdá konečne dôstojný reprezentant značky v tejto objemovej triede. So štvorstupňovou automatickou prevodovkou si už tak dobre nerozumie, respektíve prevodovka temperament motora výrazne krotí. Z tohto pohľadu sa nám zdá automatická prevodovka vyslovene nevhodná. O niečom úplne inom je Forester 2,5 XT. Písmeno T prezrádza prítomnosť turbodúchadla a silného motora boxer 2,5 Turbo s výkonom 169 kW (230k) a krútiacim momentom 320 Nm. Subaru už nebude vyrábať dve verzie s rôznym objemom motora pre Ameriku a Európu a prikláňa sa tak k jednotnej verzii 2,5 Turbo. Forester Turbo zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,0 s a prenecháva vodičovi voľný priestor na realizáciu, aspoň pri krátkej prezentačnej jazde sa nás zmocnil pocit voľnosti za volantom. Korigovať natočenie auta v zákrute pomocou plynového pedálu má niečo do seba. Okrem vyššieho výkonu sa drahší Forester XT líši od modelu X širším vybavením, konkrétne o jeden palec väčšími kolesami (17“) navigačným systémom s DVD, automatickou klimatizáciou, presklennou strechou, xenónovými svetlometmi a systémom Hillholder. Oba modely majú automatickú nivelizáciu zadnej nápravy, teda udržiavanie rovnakej svetlej výšky bez ohľadu na zaťaženie. S Foresterom modelového roku 2006 sa na Slovensku zavádza služba mobility Subaru Assistance.
Tak subjektívne veci ako vonkajší vzhľad nie sú pre Subaru podstatné. Dizajn sa príležitostne prispôsobí dobe, ale filozofia symetrického pohonu a rozloženia hmoty zostávajú nemenné. Napriek elektronickej revolúcii v pohonoch všetkých kolies je vodič Subaru pánom situácie.
Forester patrí do lesa a na lesné cesty. Nevadí, že vonku prší a furmanská cesta sa zmení na rozbahnenú skúšobnú dráhu. Organizátor nám nepripravil extrémny terén, ale na tejto trati by mali cestné „štvorkolky“ problém.
Zmeny na karosérii nového modelu Forester majú kozmetický charakter. Zmenil sa výraz masky chladiča, pribudli nové svetlá. Zadné svetlá pripomínajú prácu tuningovej firmy.