SME
reklama

BMW M5 Hartge - 320 km/h

Dosahovanie maximálnych rýchlostí za hranicou 300 km/h už dávno nie je iba doménou športových vozidiel Lamborghini, Ferrari, Bugatti prípadne Porsche.

Dosahovanie maximálnych rýchlostí za hranicou 300 km/h už dávno nie je iba doménou športových vozidiel Lamborghini, Ferrari, Bugatti prípadne Porsche. Čo dokážu dnešné športovoladené limuzíny jasne dokumentujú vozidlá BMW radu M. Ich skutočný potenciál však v sériovej verzii brzdí obmedzovač rýchlosti na 250 km/h, ktorým sú okrem BMW vybavené aj vozidlá Mercedes a prípadne Audi. Pre majiteľov BMW M5 však zásah obmedzovača rýchlosti vyvoláva frustrujúci pocit, pretože M5 s desaťvalcovým motorom výkonu 507 k ešte pri 250 km/h citeľne „ťahá“ na rozdiel od automobilov s nižším výkonom, kde sa ručička tachometra k 250 km/h ledva doplazí. Na druhej strane pri dnešnom stave a hustote premávky je aj v Nemecku problém jazdiť tak vysokou rýchlosťou.

Keby náhodou

Pre prípad, že by sa napriek spomenutým skutočnostiam niekomu 250 km/h v BMW M5 málilo, firma Hartge (tradičný úpravca BMW) ponúka poodhalenie skutočného potenciálu BMW M5. Prídavné zariadenie vyradí obmedzovač z činnosti a dovolí luxusnému sedanu dosiahnuť rýchlosť 320 km/h. Odstránením obmedzovača práca firmy Hartge nekončí. Podvozok vybavený pružinami aj tlmičmi Hartge je nižší o 3 cm, a disky Classic sú obuté do špeciálnych pneumatík rozmeru 255/30 ZR 21 (vpredu) a 295/25 ZR 21 (vzadu). Samozrejmosťou je vyzdobenie interiéru, ktorého fotografiu zatiať Hartge nezverejnila. Vonkajšie úpravy karosérie sú zamerané na zlepšenie aerodynamiky a stability vozidla vo vysokej rýchlosti. Prúdenie vzduchu pod autom upravuje difúzor medzi tlmičmi výfukového potrubia.

História

Firma Hartge má veľmi bohaté skúsenosti s úpravou vozidiel BMW, Mini a Range Rover a rukami jej inžinierov prešli aj predchádzajúce a na pohľad menej agresívne generácie BMW M5. Kým predchádzajúca M5 Hartge (E39) mala stupnicu tachometra ciachovanú do 320 km/h a jej maximálka končila pred hranicou 300 km/h, súčasný model už túto rýchlosť bez problémov dosahuje.



Nie všetko sa podarí

Do našej fotogalérie sme pridali aj fotografiu upraveného BMW M6 z dielne Hartge. Podľa nášho názoru ide o nepodarený zásah do dizajnu pekného auta. Napokon o tom je tunning : čo je podľa niekoho gýč , to sa inému páči. K tomuto autu však mohlo Hratge pristupovať citlivejšie.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 743
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 389
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 430
  4. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 962
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 863
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 631
  7. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 499
  8. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 136
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Medvede pokazili ľudia, treba ich opäť naučiť sa báť


Na snímke minister spravodlivosti SR Boris Susko.

Audit sa mal skončiť už pred dvoma týždňami.


Historickú budovu burzy v Kodani zachvátil požiar, jej veža sa zrútila,

Z budovy zo 17. storočia sa snažili zachrániť obrazy.


TASR
Protest na podporu RTVS.

Politici nás najskôr trestali tým, že do relácií chodili.


reklama
  1. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  2. Marek Tocimák: Prelomenie
  3. Michal Ježek: Nedeľný príhovor súdruha Blahu
  4. Ondřej Havelka: Buddhistický festival v himálajském klášteře Lamayuru nabízí ASMR vibe AF
  5. Viktor Pamula: Pozvánka na protest
  6. Michaela Vaníková Svoboda: Základy ľudštiny, časť prvá
  7. Martin Bača: Bola si to ty...
  8. Martin Zielosko: Ripley
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 977
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 780
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 498
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 088
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 108
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 635
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 12 440
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 405
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu