Dosahovanie maximálnych rýchlostí za hranicou 300 km/h už dávno nie je iba doménou športových vozidiel Lamborghini, Ferrari, Bugatti prípadne Porsche. Čo dokážu dnešné športovoladené limuzíny jasne dokumentujú vozidlá BMW radu M. Ich skutočný potenciál však v sériovej verzii brzdí obmedzovač rýchlosti na 250 km/h, ktorým sú okrem BMW vybavené aj vozidlá Mercedes a prípadne Audi. Pre majiteľov BMW M5 však zásah obmedzovača rýchlosti vyvoláva frustrujúci pocit, pretože M5 s desaťvalcovým motorom výkonu 507 k ešte pri 250 km/h citeľne „ťahá“ na rozdiel od automobilov s nižším výkonom, kde sa ručička tachometra k 250 km/h ledva doplazí. Na druhej strane pri dnešnom stave a hustote premávky je aj v Nemecku problém jazdiť tak vysokou rýchlosťou. Keby náhodou
Pre prípad, že by sa napriek spomenutým skutočnostiam niekomu 250 km/h v BMW M5 málilo, firma Hartge (tradičný úpravca BMW) ponúka poodhalenie skutočného potenciálu BMW M5. Prídavné zariadenie vyradí obmedzovač z činnosti a dovolí luxusnému sedanu dosiahnuť rýchlosť 320 km/h. Odstránením obmedzovača práca firmy Hartge nekončí. Podvozok vybavený pružinami aj tlmičmi Hartge je nižší o 3 cm, a disky Classic sú obuté do špeciálnych pneumatík rozmeru 255/30 ZR 21 (vpredu) a 295/25 ZR 21 (vzadu). Samozrejmosťou je vyzdobenie interiéru, ktorého fotografiu zatiať Hartge nezverejnila. Vonkajšie úpravy karosérie sú zamerané na zlepšenie aerodynamiky a stability vozidla vo vysokej rýchlosti. Prúdenie vzduchu pod autom upravuje difúzor medzi tlmičmi výfukového potrubia. História
Firma Hartge má veľmi bohaté skúsenosti s úpravou vozidiel BMW, Mini a Range Rover a rukami jej inžinierov prešli aj predchádzajúce a na pohľad menej agresívne generácie BMW M5. Kým predchádzajúca M5 Hartge (E39) mala stupnicu tachometra ciachovanú do 320 km/h a jej maximálka končila pred hranicou 300 km/h, súčasný model už túto rýchlosť bez problémov dosahuje.
Nie všetko sa podarí
Do našej fotogalérie sme pridali aj fotografiu upraveného BMW M6 z dielne Hartge. Podľa nášho názoru ide o nepodarený zásah do dizajnu pekného auta. Napokon o tom je tunning : čo je podľa niekoho gýč , to sa inému páči. K tomuto autu však mohlo Hratge pristupovať citlivejšie.