BMW 320 d Touring

Tvár trojkového radu BMW je už tridsať rokov rovnaká, s každou novou generáciou sa mení len výraz a prevedenie zodpovedajúce dobe. Obavy z toho, že nová vlna dizajnu úplne pochová klasické štýlové BMW 3 sa postupne rozplynuli, hoci sme čakali menej "hrav

Tvár trojkového radu BMW je už tridsať rokov rovnaká, s každou novou generáciou sa mení len výraz a prevedenie zodpovedajúce dobe. Obavy z toho, že nová vlna dizajnu úplne pochová klasické štýlové BMW 3 sa postupne rozplynuli, hoci sme čakali menej "hravé" športové kombi.

Aerodynamika
Iný pohľad na nové tvary BMW 3 Touring prináša rýchla jazda po diaľnici. Karoséria typu kombi má súčiniteľ odporu vzduchu (Cx) iba 0,30 a z toho vyplýva nízka úroveň aerodynamického hluku. BMW 320d Touring letí vzduchom ako šíp bez turbulencií a ani vo vysokej rýchlosti neobťažuje posádku nadbytočný aerodynamický hluk. Pri presných meraniach (v spolupráci s redakciou Autožurnál) v rámci porovnávacieho testu limuzín strednej triedy dosiahlo nové BMW 3 najnižšie hodnoty vnútorného hluku.
Po zážitku z príkladnej aerodynamiky je nám jasné, prečo sa tvorcovia interiéru zaoberali znížením hlučnosti vnútornej ventilácie.


Autorádio
Dôslednosť a zmysel pre detail cítiť z každého kúta interiéru. Jeden detail však konštruktérom predsa len ušiel. Atypické ovládanie a malý displej dokážeme autorádiu vďaka ovládaniu na volante prepáčiť, plechový zvuk však do auta tejto kategórie určite nepatrí. Výrobcom ospevovaný väčší vnútorný priestor nie je výmysel. Napriek tomu v BMW bude športový posed a z toho vyplývajúci systém sedenia nadradený akýmkoľvek trendom. V konečnom dôsledku existujú aj priestrannejšie autá strednej triedy, ale s úplne inou filozofiou, než má BMW. V porovnaní s konkurenciou objem batožinového priestoru 460 litrov zaostáva.

 

Precítená cesta
Pre priaznivcov značky BMW bude asi najcennejší posed vodiča pripomínajúci pretekársky špeciál. Poloha sedadla voči volantu a pedálom umožňuje dokonalé precítenie kontaktu auta s cestou. Na nerovnom povrchu sa nám kontakt rodinného kombi s cestou zdal pritesný. Na druhej strane podvozok dokáže až neuveriteľne tlmiť kmity karosérie. V praxi to znamená bezproblémový a veľmi rýchly prejazd zákrut. Stabilizačný systém DSC reaguje veľmi jemne a jeho zásahy takmer necítiť. Bezpečnosť vodičovi BMW tak nezväzuje ruky a dovoľuje vychutnať si jazdu. BMW s rozložením hmotnosti na nápravy v pomere 1:1 má oveľa lepšie trakčné vlastnosti ako predný pohon. Zvládanie pretáčavého šmyku s vypnutým DSC je však o niečo náročnejšie. Presné a pomerne priame riadenie iba umocňuje zážitok z jazdy. Pri parkovaní by mohol byť posilňovač riadenia účinnejší.
Na pohľad trochu chladná prístrojová doska si nás získala kvalitou spracovania a dokonalou ergonómiou. Základné sedadlá by mohli mať lepšie bočné vedenie. Inak je interiér prehliadkou dokonalých technických riešení.


Stačí štvorvalec
Štvorvalcové motory nie sú hlavnou doménou BMW, avšak parametre naftového dvojlitra narobili konkurencii veľké starosti. V čase, keď iné naftové motory objemu dva litre ponúkali výkon okolo 103 až 110 kW, BMW predstavilo motor 320d s výkonom 120 kW (163 k). V kultúre chodu patrí agregát medzi priemer, ale v priebehu krútiaceho momentu a výkonu konkurenciu prekonáva. Pri nízkych otáčkach exploduje krútiaci moment jemnejšie ako pri konkurenčnom TDI a ťahá plynulejšie až do vyšších otáčok. Odstupňovanie šesťstupňovej prevodovky výrobca ušil na vyššie rýchlosti. Pri šprinte z pokoja BMW 320d najskôr zaostáva a keď sa blíži k 100 km/h (8,6 s) začína získavať. Športové kombi pod tiažou našej nohy spotrebovalo 6,8 l/100 km. Pritom stačí mierne poľaviť z rýchleho tempa a BMW 320 dT si vystačí s výrobcom udávanou spotrebou 5,9 l/100 km.

Podvozok nemá vo svojej triede konkurenciu. Pre "radosť z jazdy" (ústredné motto značky BMW) možno vypnúť prvý stupeň stabilizačného systému, presnejšie trakčnú kontrolu DTC. Systém tak umožní ľahké pretáčanie kolies a veľmi decentný šmyk. Keby náhodou zadná časť auta "uletela" viac, ako je prípustné, DSC zasiahne.


Meradlom nákupnej ceny BMW 320 dT (1 239 034 Sk) nie je výbava, ale technológie a jazdné pôžitky. Po mechanickej stránke nemá BMW 3 rovnocenného konkurenta. V konečnom dôsledku totiž ide o vyprofilované športové kombi zvýrazňujúce filozofiu značky a nie o všeobecne nadané auto. 


Naše hodnotenie :

+ jazdné vlastnosti
+ motor
+ spotreba
+ pracovisko vodiča
+ tichý interiér

- batožinový priestor
- cena

Väčší rázvor náprav pocítia cestujúci vzadu, kde sú papierovo tri miesta na sedenie. Vysoký stredový tunel a tvarované krajné sedadlá ponúkajú pohodlné sedenie pre dvoch.  

Malé kruhové plochy suchého zipsu na spodnej strane koberca sú dôkazom zmyslu pre detail. Koberec sa ľahko vyberá a zostáva na vopred určenom mieste. Cena auta však narastá.

 

 

 

 

 

 

Bmw vyrába  otvárateľné okno zadných dverí  už veľmi dlho (BMW 5 Touring E34 -1986) a s jeho využitím to myslí vážne. Po otvorení okna sa roleta (kryt batožinového priestoru)  automaticky vysunie smerom k stropu.

 

 

 

 

 

 

 

Bez rezervného kolesa - vďaka  novým pneumatikám s technológiou Run Flat - môže BMW 320 d Touring prísť do pneuservisu aj po prepichnutí pneumatiky.  Po chýbajúcej rezerve zostal pod dnom batožinového priestoru prídavný odkladací priestor .

 

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 546
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 627
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 18 537
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 985
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 914
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 13 237
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 853
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 5 586
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 101
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 4 875

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.