Nie každej automobilke sa podarí návrat do histórie, teda postavenie moderného automobilu s výrazovými prostriedkami jeho úspešného predchodcu. Mini túto úlohu zvládlo aj napriek tomu , že dnešné Mini je imidžové a už vôbec nie ľudové auto. Na požiadavky doby reagoval výrobca zavedením naftového motora (Mini One D) a tiež predstavením verzie cabrio. Napriek súčasnému úspechu nadišiel čas ukázať, čo bude ďalej. Na autosalóne IAA vo Frankfurte predstavila automobilka MINI štúdiu nazvanú Mini Concept. Odhliadnuc od novej techniky a špeciálneho otvárania dverí ide o prvé trojdverové kombi od čias Trabantu Kombi a Škody 1202. Podobnosť so spomenutými vozidlami je čisto náhodná, pretože skutočný predchodca štúdie pochádza z roku 1960. Vtedy sa predávala špeciálna cestovná verzia Morris Mini Traveller a Austin Seven Countryman. Samozrejme Mini s predĺženým rázvorom má úplne iné ambície, ale zároveň naznačuje, kam chce značka Mini smerovať. Podľa nás ide o predvoj väčšieho auta zameraného na priestor. Možné je aj to, že mini Concept skončí ako štúdia bez pokračovania vo firemnom múzeu. Nám síce Mini Concept pripomína trojdverové kombi, no podľa automobilky ide o „štýl cestovania v 21 storočí“. Každý zo štyroch cestujúcich má samostané kreslo s dostatkom miesta na nohy aj v zadnej časti auta. Interiér oplýva šedou farbou a ušľachtilými materiálmi. Zadný batožinový priestor označený ako Cargobox má odkladacie priestory v strope a krídlové dvere. Tie sa však neotvárajú obvyklým spôsobom, ale sa na unášacom mechanizme posunú vzad a následne dobokov. Samozrejme elektromechanicky pomocou diaľkového ovládania. Atypické otváranie sa ušlo aj predným predĺženým dverám. Tie sa najskôr
otvoria pod neveľkým uhlom a následne posunú vpred. Posádka tak môže pohodlne nastúpiť a Mini nepotrebuje extrémne veľké parkovacie miesto. Klasické otváranie tak dlhých dverí by totiž zabralo veľa miesta. Do galérie sme zaradili nikoľko fotografií z výroby koncepčného automobilu. Tvorcovia si dali záležať aj na stvárnení interiéru a použitých materiáloch ako koža, chróm a hliník.
Autor: Rastislav Chvála