SME

Morris Mini Traveller má nástupcu

Na autosalóne IAA vo Frankfurte predstavila automobilka MINI štúdiu nazvanú Mini Concept Frankfurt. Odhliadnuc od novej techniky a špeciálneho otvárania dverí ide o prvé trojdverové kombi od čias Morris Mini Traveller.

Nie každej automobilke sa podarí návrat do histórie, teda postavenie moderného automobilu s výrazovými prostriedkami jeho úspešného predchodcu. Mini túto úlohu zvládlo aj napriek tomu , že dnešné Mini je imidžové a už vôbec nie ľudové auto. Na požiadavky doby reagoval výrobca zavedením naftového motora (Mini One D) a tiež predstavením verzie cabrio. Napriek súčasnému úspechu nadišiel čas ukázať, čo bude ďalej. Na autosalóne IAA vo Frankfurte predstavila automobilka MINI štúdiu nazvanú Mini Concept. Odhliadnuc od novej techniky a špeciálneho otvárania dverí ide o prvé trojdverové kombi od čias Trabantu Kombi a Škody 1202. Podobnosť so spomenutými vozidlami je čisto náhodná, pretože skutočný predchodca štúdie pochádza z roku 1960. Vtedy sa predávala špeciálna cestovná verzia Morris Mini Traveller a Austin Seven Countryman. Samozrejme Mini s predĺženým rázvorom má úplne iné ambície, ale zároveň naznačuje, kam chce značka Mini smerovať. Podľa nás ide o predvoj väčšieho auta zameraného na priestor. Možné je aj to, že mini Concept skončí ako štúdia bez pokračovania vo firemnom múzeu. Nám síce Mini Concept pripomína trojdverové kombi, no podľa automobilky ide o „štýl cestovania v 21 storočí“. Každý zo štyroch cestujúcich má samostané kreslo s dostatkom miesta na nohy aj v zadnej časti auta. Interiér oplýva šedou farbou a ušľachtilými materiálmi. Zadný batožinový priestor označený ako Cargobox má odkladacie priestory v strope a krídlové dvere. Tie sa však neotvárajú obvyklým spôsobom, ale sa na unášacom mechanizme posunú vzad a následne dobokov. Samozrejme elektromechanicky pomocou diaľkového ovládania. Atypické otváranie sa ušlo aj predným predĺženým dverám. Tie sa najskôr otvoria pod neveľkým uhlom a následne posunú vpred. Posádka tak môže pohodlne nastúpiť a Mini nepotrebuje extrémne veľké parkovacie miesto. Klasické otváranie tak dlhých dverí by totiž zabralo veľa miesta. Do galérie sme zaradili nikoľko fotografií z výroby koncepčného automobilu. Tvorcovia si dali záležať aj na stvárnení interiéru  a použitých materiáloch ako koža, chróm a hliník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Rastislav Chvála

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 6 605
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 222
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 875
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 842
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 365
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 802
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 494
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 150
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  2. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  3. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  4. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  5. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  6. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  7. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  8. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 781
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 091
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 918
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 164
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 141
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 297
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 974
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 369
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu