SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Opel Zafira - prvá jazda

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek nedávno uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto.

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto. Nová Zafira po svojej predchodkyni prevzala koncepciu usporiadania sedemmiestneho interiéru a premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Napokon variabilita interiéru priniesla predchádzajúcej Zafire úspech, tak prečo v tom nepokračovať.

Okrem drobných vylepšení sklápania sedadiel sa konštruktéri zamerali na odkladacie priestory. Miesto na požadovaný počet schránok a poličiek sa našlo v streche. Aby Zafira kráčala s dobou dostala veľké presklenné plochy na streche a tým pádom svetlejší interiér. Objem batožinového priestoru závisí na počte osôb v sedadlách. Pri využitých zadných núdzových sedadlách a sedemmiestnom usporiadaní ponúkne Zafira 140l. Po sklopení tretieho radu sedadiel do podlahy (v jednej rovine s dnom kufra) vznikne priestor objemu 645 l a po sklopení druhého radu sedadiel sa rodinný van zmení na dodávku s úložným priestorom objemu 1820 l. Pre novú Zafiru je k dispozícii tiež systém FlexOrganizer, ktorý sa už predstavil v modeloch Astra Caravan. Systém sa skladá z dvoch horizontálnych koľajničiek v bokoch batožinového priestoru, do ktorých sa umiestňujú prepážky, rozčleňujúce batožinový priestor na menšie sekcie. Do koľajničiek možno zafixovať  rôzne háčky, viazacie oká a schránky. 

Počas dynamickej prezentácie sme nemali dostatok času vyskúšať všetky možnosti usporiadania interiéru a taktiež otvoriť každú skrinku. Z prvých kilometrov nám však zostal dobrý dojem z priestranného rodinného auta prešpikovaného technikou. Zafira dostala všetky technické vymoženosti novej Astry vrátane aktívneho pruženia CDC (Continuous Damping Control) a interaktívneho podvozka IDS (Interactive driving system). Aktívne pruženie neustále monitoruje kvalitu cesty a v priebehu niekoľkých milisekúnd dokáže zmeniť charakteristiku tlmičov. Výsledkom práce kontinuálne sa meniacej charakteristiky tlmičov je primeraný komfort na každom druhu povrchu ale hlavne bezpečnosť v krízových situáciách. Pri prudkom brzdení a súčasnom zatáčaní sa tlmiče prispôsobia situácii a na stláčanej strane auta doslova stvrdnú. Tým pádom vozidlo menej nakláňa a je stabilnejšie. Zafire s vyšším ťažiskom a vyššou pohotovostnou hmotnosťou inteligentný podvozok prospieva viac než Astre. Vzhľadom na charakteristiky jednotlivých trhov možno považovať ponuku motorov za veľmi širokú a dobre odstupňovanú, veď výrobca ponúka štyri benzínové motory a tri naftové. Naftové motory jednotného objemu 1910 cm existujú v troch vyhotoveniach výkonu 74 až 110 kW. Vďaka motoru 2,0 Turbo s výkonom 147 kW ( 200k) sa stala Zafira najsilnejším autom svojej triedy.

Základný model Zafira Essentia 1.6 16V ECOTEC TWINPORT  stojí  669 900 Sk, čo  je v porovnaní s výbehovým modelom prvej generácie o 23 000 korún menej. Nová Zafira má mať v základnom vybavení  čelné airbagy a  bočné airbagy, protiblokovací systém bŕzd ABS, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládaná predné okná a šestnásťpalcové kolesá.

V druhej polovici tohoto roka rozšíri modelový rad Zafira veľmi atraktívny prírastok: Výkonný, športovo ladený model Zafira OPC, poháňaný preplňovaným dvojlitrovým motorom s výkonom 176 kW/240 k. Tento ušľachtilý agregát, ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm, dokáže Zafiru rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 7,8 s a dosiahne max. rýchlosť 231 km/h, čo Zafiru OPC korunuje na najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný van Európy.

Strecha s odkladacími priestormi a bohatým presklením sa stala dominantou Zafiry.

 

 

Zafira si zachováva premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Priestor v treťom rade je o niečo väčší avšak stále obmedzený. Variabilita interiéru patrí jednoznačne k najlepším v triede. Za zmienku stoja príjemnejšie plasty a kvalita spracovania.

 

 

 

História
V roku 1999 sa Zafira prvej generácie stala prvým kompaktným vanom značky Opel  a vôbec prvým vanom so sedadlami usporiadanými v troch radoch, pričom sedadla tretieho radu bolo možné úplne zapustiť do podlahy. To bola zásluha patentovaného systému Flex7, ktorý Zafire priniesol uznanie aj mnohé ocenenia od odborníkov ako aj laickej verejnosti z celej Európy a presadil ju do pozície predajného bestselleru.

 


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 033
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 688
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 626
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 206
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 964
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 585
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 021
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 838
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 541
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 720
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marcel Slávik

Minister hospodárstva na neho podal trestné oznámenie.

23m
Ilustračná fotografia.

Testovanie sa koná od 18. do 26. januára.

1 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Valec OĽaNO ide ďalej

Peter Tkačenko

Niekto zabudol, že terajšia vláda je zajtrajšia opozícia.

3 h