Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto. Nová Zafira po svojej predchodkyni prevzala koncepciu usporiadania sedemmiestneho interiéru a premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Napokon variabilita interiéru priniesla predchádzajúcej Zafire úspech, tak prečo v tom nepokračovať.
Okrem drobných vylepšení sklápania sedadiel sa konštruktéri zamerali na odkladacie priestory. Miesto na požadovaný počet schránok a poličiek sa našlo v streche. Aby Zafira kráčala s dobou dostala veľké presklenné plochy na streche a tým pádom svetlejší interiér. Objem batožinového priestoru závisí na počte osôb v sedadlách. Pri využitých zadných núdzových sedadlách a sedemmiestnom usporiadaní ponúkne Zafira 140l. Po sklopení tretieho radu sedadiel do podlahy (v jednej rovine s dnom kufra) vznikne priestor objemu 645 l a po sklopení druhého radu sedadiel sa rodinný van zmení na dodávku s úložným priestorom objemu 1820 l. Pre novú Zafiru je k dispozícii tiež systém FlexOrganizer, ktorý sa už predstavil v modeloch Astra Caravan. Systém sa skladá z dvoch horizontálnych koľajničiek v bokoch batožinového priestoru, do ktorých sa umiestňujú prepážky, rozčleňujúce batožinový priestor na menšie sekcie. Do koľajničiek možno zafixovať rôzne háčky, viazacie oká a schránky.
Počas dynamickej prezentácie sme nemali dostatok času vyskúšať všetky možnosti usporiadania interiéru a taktiež otvoriť každú skrinku. Z prvých kilometrov nám však zostal dobrý dojem z priestranného rodinného auta prešpikovaného technikou. Zafira dostala všetky technické vymoženosti novej Astry vrátane aktívneho pruženia CDC (Continuous Damping Control) a interaktívneho podvozka IDS (Interactive driving system). Aktívne pruženie neustále monitoruje kvalitu cesty a v priebehu niekoľkých milisekúnd dokáže zmeniť charakteristiku tlmičov. Výsledkom práce kontinuálne sa meniacej charakteristiky tlmičov je primeraný komfort na každom druhu povrchu ale hlavne bezpečnosť v krízových situáciách. Pri prudkom brzdení a súčasnom zatáčaní sa tlmiče prispôsobia situácii a na stláčanej strane auta doslova stvrdnú. Tým pádom vozidlo menej nakláňa a je stabilnejšie. Zafire s vyšším ťažiskom a vyššou pohotovostnou hmotnosťou inteligentný podvozok prospieva viac než Astre. Vzhľadom na charakteristiky jednotlivých trhov možno považovať ponuku motorov za veľmi širokú a dobre odstupňovanú, veď výrobca ponúka štyri benzínové motory a tri naftové. Naftové motory jednotného objemu 1910 cm existujú v troch vyhotoveniach výkonu 74 až 110 kW. Vďaka motoru 2,0 Turbo s výkonom 147 kW ( 200k) sa stala Zafira najsilnejším autom svojej triedy.
Základný model Zafira Essentia 1.6 16V ECOTEC TWINPORT stojí 669 900 Sk, čo je v porovnaní s výbehovým modelom prvej generácie o 23 000 korún menej. Nová Zafira má mať v základnom vybavení čelné airbagy a bočné airbagy, protiblokovací systém bŕzd ABS, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládaná predné okná a šestnásťpalcové kolesá.
V druhej polovici tohoto roka rozšíri modelový rad Zafira veľmi atraktívny prírastok: Výkonný, športovo ladený model Zafira OPC, poháňaný preplňovaným dvojlitrovým motorom s výkonom 176 kW/240 k. Tento ušľachtilý agregát, ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm, dokáže Zafiru rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 7,8 s a dosiahne max. rýchlosť 231 km/h, čo Zafiru OPC korunuje na najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný van Európy.
Strecha s odkladacími priestormi a bohatým presklením sa stala dominantou Zafiry.
Zafira si zachováva premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Priestor v treťom rade je o niečo väčší avšak stále obmedzený. Variabilita interiéru patrí jednoznačne k najlepším v triede. Za zmienku stoja príjemnejšie plasty a kvalita spracovania.
História
V roku 1999 sa Zafira prvej generácie stala prvým kompaktným vanom značky Opel a vôbec prvým vanom so sedadlami usporiadanými v troch radoch, pričom sedadla tretieho radu bolo možné úplne zapustiť do podlahy. To bola zásluha patentovaného systému Flex7, ktorý Zafire priniesol uznanie aj mnohé ocenenia od odborníkov ako aj laickej verejnosti z celej Európy a presadil ju do pozície predajného bestselleru.