Opel Zafira - prvá jazda

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek nedávno uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto.

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto. Nová Zafira po svojej predchodkyni prevzala koncepciu usporiadania sedemmiestneho interiéru a premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Napokon variabilita interiéru priniesla predchádzajúcej Zafire úspech, tak prečo v tom nepokračovať.

Okrem drobných vylepšení sklápania sedadiel sa konštruktéri zamerali na odkladacie priestory. Miesto na požadovaný počet schránok a poličiek sa našlo v streche. Aby Zafira kráčala s dobou dostala veľké presklenné plochy na streche a tým pádom svetlejší interiér. Objem batožinového priestoru závisí na počte osôb v sedadlách. Pri využitých zadných núdzových sedadlách a sedemmiestnom usporiadaní ponúkne Zafira 140l. Po sklopení tretieho radu sedadiel do podlahy (v jednej rovine s dnom kufra) vznikne priestor objemu 645 l a po sklopení druhého radu sedadiel sa rodinný van zmení na dodávku s úložným priestorom objemu 1820 l. Pre novú Zafiru je k dispozícii tiež systém FlexOrganizer, ktorý sa už predstavil v modeloch Astra Caravan. Systém sa skladá z dvoch horizontálnych koľajničiek v bokoch batožinového priestoru, do ktorých sa umiestňujú prepážky, rozčleňujúce batožinový priestor na menšie sekcie. Do koľajničiek možno zafixovať  rôzne háčky, viazacie oká a schránky. 

Počas dynamickej prezentácie sme nemali dostatok času vyskúšať všetky možnosti usporiadania interiéru a taktiež otvoriť každú skrinku. Z prvých kilometrov nám však zostal dobrý dojem z priestranného rodinného auta prešpikovaného technikou. Zafira dostala všetky technické vymoženosti novej Astry vrátane aktívneho pruženia CDC (Continuous Damping Control) a interaktívneho podvozka IDS (Interactive driving system). Aktívne pruženie neustále monitoruje kvalitu cesty a v priebehu niekoľkých milisekúnd dokáže zmeniť charakteristiku tlmičov. Výsledkom práce kontinuálne sa meniacej charakteristiky tlmičov je primeraný komfort na každom druhu povrchu ale hlavne bezpečnosť v krízových situáciách. Pri prudkom brzdení a súčasnom zatáčaní sa tlmiče prispôsobia situácii a na stláčanej strane auta doslova stvrdnú. Tým pádom vozidlo menej nakláňa a je stabilnejšie. Zafire s vyšším ťažiskom a vyššou pohotovostnou hmotnosťou inteligentný podvozok prospieva viac než Astre. Vzhľadom na charakteristiky jednotlivých trhov možno považovať ponuku motorov za veľmi širokú a dobre odstupňovanú, veď výrobca ponúka štyri benzínové motory a tri naftové. Naftové motory jednotného objemu 1910 cm existujú v troch vyhotoveniach výkonu 74 až 110 kW. Vďaka motoru 2,0 Turbo s výkonom 147 kW ( 200k) sa stala Zafira najsilnejším autom svojej triedy.

Základný model Zafira Essentia 1.6 16V ECOTEC TWINPORT  stojí  669 900 Sk, čo  je v porovnaní s výbehovým modelom prvej generácie o 23 000 korún menej. Nová Zafira má mať v základnom vybavení  čelné airbagy a  bočné airbagy, protiblokovací systém bŕzd ABS, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládaná predné okná a šestnásťpalcové kolesá.

V druhej polovici tohoto roka rozšíri modelový rad Zafira veľmi atraktívny prírastok: Výkonný, športovo ladený model Zafira OPC, poháňaný preplňovaným dvojlitrovým motorom s výkonom 176 kW/240 k. Tento ušľachtilý agregát, ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm, dokáže Zafiru rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 7,8 s a dosiahne max. rýchlosť 231 km/h, čo Zafiru OPC korunuje na najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný van Európy.

Strecha s odkladacími priestormi a bohatým presklením sa stala dominantou Zafiry.

 

 

Zafira si zachováva premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Priestor v treťom rade je o niečo väčší avšak stále obmedzený. Variabilita interiéru patrí jednoznačne k najlepším v triede. Za zmienku stoja príjemnejšie plasty a kvalita spracovania.

 

 

 

História
V roku 1999 sa Zafira prvej generácie stala prvým kompaktným vanom značky Opel  a vôbec prvým vanom so sedadlami usporiadanými v troch radoch, pričom sedadla tretieho radu bolo možné úplne zapustiť do podlahy. To bola zásluha patentovaného systému Flex7, ktorý Zafire priniesol uznanie aj mnohé ocenenia od odborníkov ako aj laickej verejnosti z celej Európy a presadil ju do pozície predajného bestselleru.

 


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 680
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 797
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 098
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 529