SME

Opel Zafira - prvá jazda

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek nedávno uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto.

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto. Nová Zafira po svojej predchodkyni prevzala koncepciu usporiadania sedemmiestneho interiéru a premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Napokon variabilita interiéru priniesla predchádzajúcej Zafire úspech, tak prečo v tom nepokračovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem drobných vylepšení sklápania sedadiel sa konštruktéri zamerali na odkladacie priestory. Miesto na požadovaný počet schránok a poličiek sa našlo v streche. Aby Zafira kráčala s dobou dostala veľké presklenné plochy na streche a tým pádom svetlejší interiér. Objem batožinového priestoru závisí na počte osôb v sedadlách. Pri využitých zadných núdzových sedadlách a sedemmiestnom usporiadaní ponúkne Zafira 140l. Po sklopení tretieho radu sedadiel do podlahy (v jednej rovine s dnom kufra) vznikne priestor objemu 645 l a po sklopení druhého radu sedadiel sa rodinný van zmení na dodávku s úložným priestorom objemu 1820 l. Pre novú Zafiru je k dispozícii tiež systém FlexOrganizer, ktorý sa už predstavil v modeloch Astra Caravan. Systém sa skladá z dvoch horizontálnych koľajničiek v bokoch batožinového priestoru, do ktorých sa umiestňujú prepážky, rozčleňujúce batožinový priestor na menšie sekcie. Do koľajničiek možno zafixovať  rôzne háčky, viazacie oká a schránky. 

SkryťVypnúť reklamu

Počas dynamickej prezentácie sme nemali dostatok času vyskúšať všetky možnosti usporiadania interiéru a taktiež otvoriť každú skrinku. Z prvých kilometrov nám však zostal dobrý dojem z priestranného rodinného auta prešpikovaného technikou. Zafira dostala všetky technické vymoženosti novej Astry vrátane aktívneho pruženia CDC (Continuous Damping Control) a interaktívneho podvozka IDS (Interactive driving system). Aktívne pruženie neustále monitoruje kvalitu cesty a v priebehu niekoľkých milisekúnd dokáže zmeniť charakteristiku tlmičov. Výsledkom práce kontinuálne sa meniacej charakteristiky tlmičov je primeraný komfort na každom druhu povrchu ale hlavne bezpečnosť v krízových situáciách. Pri prudkom brzdení a súčasnom zatáčaní sa tlmiče prispôsobia situácii a na stláčanej strane auta doslova stvrdnú. Tým pádom vozidlo menej nakláňa a je stabilnejšie. Zafire s vyšším ťažiskom a vyššou pohotovostnou hmotnosťou inteligentný podvozok prospieva viac než Astre. Vzhľadom na charakteristiky jednotlivých trhov možno považovať ponuku motorov za veľmi širokú a dobre odstupňovanú, veď výrobca ponúka štyri benzínové motory a tri naftové. Naftové motory jednotného objemu 1910 cm existujú v troch vyhotoveniach výkonu 74 až 110 kW. Vďaka motoru 2,0 Turbo s výkonom 147 kW ( 200k) sa stala Zafira najsilnejším autom svojej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Základný model Zafira Essentia 1.6 16V ECOTEC TWINPORT  stojí  669 900 Sk, čo  je v porovnaní s výbehovým modelom prvej generácie o 23 000 korún menej. Nová Zafira má mať v základnom vybavení  čelné airbagy a  bočné airbagy, protiblokovací systém bŕzd ABS, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládaná predné okná a šestnásťpalcové kolesá.

V druhej polovici tohoto roka rozšíri modelový rad Zafira veľmi atraktívny prírastok: Výkonný, športovo ladený model Zafira OPC, poháňaný preplňovaným dvojlitrovým motorom s výkonom 176 kW/240 k. Tento ušľachtilý agregát, ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm, dokáže Zafiru rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 7,8 s a dosiahne max. rýchlosť 231 km/h, čo Zafiru OPC korunuje na najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný van Európy.

SkryťVypnúť reklamu

Strecha s odkladacími priestormi a bohatým presklením sa stala dominantou Zafiry.

 

 

Zafira si zachováva premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Priestor v treťom rade je o niečo väčší avšak stále obmedzený. Variabilita interiéru patrí jednoznačne k najlepším v triede. Za zmienku stoja príjemnejšie plasty a kvalita spracovania.

 

 

 

História

V roku 1999 sa Zafira prvej generácie stala prvým kompaktným vanom značky Opel  a vôbec prvým vanom so sedadlami usporiadanými v troch radoch, pričom sedadla tretieho radu bolo možné úplne zapustiť do podlahy. To bola zásluha patentovaného systému Flex7, ktorý Zafire priniesol uznanie aj mnohé ocenenia od odborníkov ako aj laickej verejnosti z celej Európy a presadil ju do pozície predajného bestselleru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 450
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 257
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 680
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 390
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 555
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 838
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 782
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu