SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Opel Zafira - prvá jazda

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek nedávno uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto.

Pre automobilku Opel je tohtoročná jeseň mimoriadne bohatá. Asi najväčšiu pozornosť zo všetkých noviniek uvedených na trh vzbudzuje nová Zafira, pretože na rozdiel od inovovaných modelov Vectra a Signum ide o zbrusu nové auto. Nová Zafira po svojej predchodkyni prevzala koncepciu usporiadania sedemmiestneho interiéru a premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Napokon variabilita interiéru priniesla predchádzajúcej Zafire úspech, tak prečo v tom nepokračovať.

Okrem drobných vylepšení sklápania sedadiel sa konštruktéri zamerali na odkladacie priestory. Miesto na požadovaný počet schránok a poličiek sa našlo v streche. Aby Zafira kráčala s dobou dostala veľké presklenné plochy na streche a tým pádom svetlejší interiér. Objem batožinového priestoru závisí na počte osôb v sedadlách. Pri využitých zadných núdzových sedadlách a sedemmiestnom usporiadaní ponúkne Zafira 140l. Po sklopení tretieho radu sedadiel do podlahy (v jednej rovine s dnom kufra) vznikne priestor objemu 645 l a po sklopení druhého radu sedadiel sa rodinný van zmení na dodávku s úložným priestorom objemu 1820 l. Pre novú Zafiru je k dispozícii tiež systém FlexOrganizer, ktorý sa už predstavil v modeloch Astra Caravan. Systém sa skladá z dvoch horizontálnych koľajničiek v bokoch batožinového priestoru, do ktorých sa umiestňujú prepážky, rozčleňujúce batožinový priestor na menšie sekcie. Do koľajničiek možno zafixovať  rôzne háčky, viazacie oká a schránky. 

Počas dynamickej prezentácie sme nemali dostatok času vyskúšať všetky možnosti usporiadania interiéru a taktiež otvoriť každú skrinku. Z prvých kilometrov nám však zostal dobrý dojem z priestranného rodinného auta prešpikovaného technikou. Zafira dostala všetky technické vymoženosti novej Astry vrátane aktívneho pruženia CDC (Continuous Damping Control) a interaktívneho podvozka IDS (Interactive driving system). Aktívne pruženie neustále monitoruje kvalitu cesty a v priebehu niekoľkých milisekúnd dokáže zmeniť charakteristiku tlmičov. Výsledkom práce kontinuálne sa meniacej charakteristiky tlmičov je primeraný komfort na každom druhu povrchu ale hlavne bezpečnosť v krízových situáciách. Pri prudkom brzdení a súčasnom zatáčaní sa tlmiče prispôsobia situácii a na stláčanej strane auta doslova stvrdnú. Tým pádom vozidlo menej nakláňa a je stabilnejšie. Zafire s vyšším ťažiskom a vyššou pohotovostnou hmotnosťou inteligentný podvozok prospieva viac než Astre. Vzhľadom na charakteristiky jednotlivých trhov možno považovať ponuku motorov za veľmi širokú a dobre odstupňovanú, veď výrobca ponúka štyri benzínové motory a tri naftové. Naftové motory jednotného objemu 1910 cm existujú v troch vyhotoveniach výkonu 74 až 110 kW. Vďaka motoru 2,0 Turbo s výkonom 147 kW ( 200k) sa stala Zafira najsilnejším autom svojej triedy.

Základný model Zafira Essentia 1.6 16V ECOTEC TWINPORT  stojí  669 900 Sk, čo  je v porovnaní s výbehovým modelom prvej generácie o 23 000 korún menej. Nová Zafira má mať v základnom vybavení  čelné airbagy a  bočné airbagy, protiblokovací systém bŕzd ABS, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládaná predné okná a šestnásťpalcové kolesá.

V druhej polovici tohoto roka rozšíri modelový rad Zafira veľmi atraktívny prírastok: Výkonný, športovo ladený model Zafira OPC, poháňaný preplňovaným dvojlitrovým motorom s výkonom 176 kW/240 k. Tento ušľachtilý agregát, ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm, dokáže Zafiru rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 7,8 s a dosiahne max. rýchlosť 231 km/h, čo Zafiru OPC korunuje na najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný van Európy.

Strecha s odkladacími priestormi a bohatým presklením sa stala dominantou Zafiry.

 

 

Zafira si zachováva premyslený systém sklápania sedadiel Flex 7. Priestor v treťom rade je o niečo väčší avšak stále obmedzený. Variabilita interiéru patrí jednoznačne k najlepším v triede. Za zmienku stoja príjemnejšie plasty a kvalita spracovania.

 

 

 

História
V roku 1999 sa Zafira prvej generácie stala prvým kompaktným vanom značky Opel  a vôbec prvým vanom so sedadlami usporiadanými v troch radoch, pričom sedadla tretieho radu bolo možné úplne zapustiť do podlahy. To bola zásluha patentovaného systému Flex7, ktorý Zafire priniesol uznanie aj mnohé ocenenia od odborníkov ako aj laickej verejnosti z celej Európy a presadil ju do pozície predajného bestselleru.

 


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 232
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 698
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 633
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 381
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 017
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 430
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 13 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  2. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť.
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné.
  4. Ladislav Boršoš: Valloslava/nahlas…
  5. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  6. Zuzana Cascino: Striptér duše
  7. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  1. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 882
  2. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 290
  3. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 799
  4. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  5. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 2 902
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  8. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 242
  1. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  2. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  3. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  4. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  5. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  6. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  7. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu