SME

VW Jetta – malý Passat

Návrat k dobre známemu menu nie je náhodný. Volkswagen Jetta so 6,6 miliónmi predaných kusov patrí k najvýznamnejším modelom značky. Či bude nová Jetta rovnako úspešná ako jej predchádzajúci model, ukáže čas.

Návrat k dobre známemu menu nie je náhodný. Volkswagen Jetta so 6,6 miliónmi predaných kusov patrí k najvýznamnejším modelom značky. Či bude nová Jetta rovnako úspešná ako jej predchádzajúci model, ukáže čas.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie príliš úspešný model Bora príchodom piatej generácie kompaktného sedanu zaniká a v Európe a Spojených štátoch bude existovať iba Jetta. Volkswagen tak urobil hrubú čiaru za modelom Bora a rozhodol sa na báze modelu Golf postaviť atraktívny sedan. Lepšie povedané malý Passat. Premena z Bory na Jettu znamená nárast vonkajších všetkých rozmerov. Nová Jetta je teraz 455 centimetrov dlhá (+17,8 centimetrov), 178 centimetrov široká (+4,6 centimetra) a 146 centimetrov (+1,3 centimetra) vysoká. Konečne väčší priestor na zadných sedadlách pramení v rázvore náprav zväčšenom na 258 centimetrov (+6,5 centimetra). Pasažieri vzadu tak dostali 6,5 centimetra naviac. Už podľa zovňajšku je jasné, že silnou stránkou kompaktného sedanu bude batožinový priestor s objemom 527 litrov (+72 litrov). Jetta disponuje sériovo LED diódami v zadných svetlách, teda v štýle VW Golf Plus a Passatu. Na prvý pohľad síce ide o módny prvok, výskum však jednoznačne dokázal, že LED svetlám patrí budúcnosť, pretože majú rýchlejšiu odozvu, nižšiu spotrebu energie, dlhšiu životnosť a lepšiu svietivosť. Pri nevhodnej kombinácii svetiel však môže smerové svetlo splývať s brzdovým. Volkswagen Jetta štartuje (od 10.10.2005) v Európe a aj na slovenskom trhu so šiestimi štvorvalcovými motormi (štyrmi benzínovými a dvomi naftovými). Výkonové spektrum siaha od 75 kW/102 k až po 147 kW/200 k . Tri zo zážihových a všetky naftové agregáty majú priame vstrekovanie paliva a spĺňajú normu EU-4. Motory TDI a motor 2.0 TFSI, známy z Golfa GTI, sa dajú na želanie vybaviť športovou prevodovkou DSG s priamym radením. Pre zvyšné dva benzínové agregáty sa dajú okrem toho na želanie objednať šesťstupňové automatické prevodovky Tiptronic. Nová Jetta sa vyrába v mexickom závode Puebla, kde karosériu zvárajú laserovou technikou. V porovnaní s predchodcom sa dĺžka zvaru zväčšila 14-násobne, čím sa výrazne zvýšila statická a dynamická tuhosť karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 358
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 440
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 780
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 519
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 429
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 122
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 642
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 294
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 088
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 805
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 255
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 9 536
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu