Fiat Panda 4x4

Fiat Panda, auto roka 2004, už patrí k bežnej súčasti vozového parku na Slovensku, čo sa však nedá povedať o špecializovaných verziách Panda 4x4 a Panda 4x4 Climbing. Práve preto sme vyskúšali Pandu s pohonom všetkých kolies a motorom 1,2 i.

Fiat Panda, auto roka 2004, už patrí k bežnej súčasti vozového parku na Slovensku, čo sa však nedá povedať o špecializovaných verziách Panda 4x4 a Panda 4x4 Climbing. Práve preto sme vyskúšali Pandu s pohonom všetkých kolies a motorom 1,2 i.

Vlastný štýl 
Interiér verzie 4x4 Climbing sa v podstate neodlišuje od bežného modelu. Na výber je štvor- alebo päťmiestne usporiadanie so sklápaním sedadiel alebo bez neho. Najmarkantnejšie rozdiely sú vo vybavení a farebnom vyhotovení interiéru.Verzia Climbing obsahuje niekoľko prvkov nie celkom bežných pri vozidlách tejto kategórie. Sériovo ponúkanú manuálnu klimatizáciu v testovanej verzii nahradila automatická klimatizácia. Bohaté vybavenie môžeme považovať za čiastočnú satisfakciu vstupnej ceny. Základná Panda 4x4 stojí 437 000 korún a Climbing, ktorý má navyše strešné lyžiny, disky z ľahkých zliatin, hmlovky, airbag spolujazdca a klimatizáciu, stojí už 477 000 korún. Prednosťou Pandy je na danú triedu slušný komfort jazdy a vnútorný priestor. Škvrnou na dobre zvládnutej ergonómii je široký stredový tunel a málo miesta pre pravé koleno vodiča. Manévrovacie schopnosti a výhľad z miesta vodiča rozhodne potešia.


Auto pre Horehronie
Výnimočnosť Pandy 4x4 spočíva v pohone všetkých kolies, pri iných automobiloch tejto kategórie nedostupnom. V podstate ide o základný typ pohonu s medzinápravovou spojkou a bez uzávierok či trakčnej kontroly.Za normálnych okolností a pri zábere všetkých kolies dokáže Panda prejsť veľké stúpanie na klzkom povrchu. So zimným obutím to bude ideálne auto pre ženu na Horehroní, Orave alebo v Tatrách. Mimo spevnenej cesty má Panda problém iba vtedy, ak sa jedno z kolies dostane do vzduchu alebo stratí trakciu (kríženie náprav).K veľkým prednostiam patria krátke previsy a vonkajšie rozmery. Predný aj zadný nájazdový uhol je doslova fantastický. Čo však z toho, keď motor má problém ťahať Pandu v takom strmom kopci, do akého by bola schopná vyjsť. Preto odporúčame drahší naftový motor 1,3 multijet. Benzínový agregát 1,2 s výkonom 44 kW je v nízkych otáčkach nevýrazný a po rozbehnutí zase príliš smädný. Na prvom a druhom stupni výkon motora aj stačí, problémy nastávajú vo vyššej rýchlosti.

Skrátka pohon všetkých kolies umožňuje Pande vyjsť aj tam, kde sa ostatné miniautá dostanú iba vrtuľníkom, deficit výkonu je však citeľný. Celková spotreba vyslovene závisí od štýlu jazdy, ale pod 5,2 l/100 km neklesne. V hornatom prostredí sa nám ako bežný priemer javila spotreba 7,2 l/100 km.


Náročné na peniaze
Malé auto na horšie cesty a do ľahkého terénu má svoje prednosti aj napriek vysokej cene. Jednoznačne však odporúčame naftový motor 1,3 multijet. Samozrejme, záleží na tom, čo človek od Pandy 4x4 očakáva. Ideálne miniauto s pohonom všetkých kolies by určite našlo uplatnenie na hornatom Slovensku, ale ako dobre vieme, všetko záleží od hrúbky peňaženky a na tú je Panda 4x4 náročná. (rch)


Naše hodnotenie:

+ vonkajšie rozmery
+ dobrý výhľad z miesta vodiča
+ nájazdové uhly
+ dvojstupňový posilňovač riadenia

- motor
- spotreba


 Pohon všetkých kolies s medzinápravovou viskóznou spojkou plní svoju základnú funkciu rozdeľovať krútiaci moment medzi nápravy. Keď sa dostane Panda 4x4 do terénu, môže mať problémy pri krížení náprav alebo nerovnomerne zaťažených kolesách. Čo nedokáže pohon 4WD, musí zvládnuť vodič.

Takýto predný nájazdový uhol nemajú ani niektoré Suv vozidlá. Panda dokáže vyjsť na extrémne strmú (na pomery osobného auta) terénnu vlnu. Dokonca sme absolvovali trať, na ktorej sa týždeň pred tým jazdil Off-road maratón v Brezne.

 

 Na štrkovej ceste sa tiež nestratí. K športovej jazde jej chýba výkon a širší rozchod kolies. Jazda v kopcoch sa nepríjmene odrazí na spotrebe.

 

Základnú požiadavku – bezpečne zvládnuť stúpanie na zlých a pre osobné auto ťažšie dostupných miestach – zvláda Panda 4x4 Climbing celkom dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 535
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 516
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 006
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 111
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 079
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 883
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Neprehliadnite tiež