Fiat Panda 4x4

Fiat Panda, auto roka 2004, už patrí k bežnej súčasti vozového parku na Slovensku, čo sa však nedá povedať o špecializovaných verziách Panda 4x4 a Panda 4x4 Climbing. Práve preto sme vyskúšali Pandu s pohonom všetkých kolies a motorom 1,2 i.

Fiat Panda, auto roka 2004, už patrí k bežnej súčasti vozového parku na Slovensku, čo sa však nedá povedať o špecializovaných verziách Panda 4x4 a Panda 4x4 Climbing. Práve preto sme vyskúšali Pandu s pohonom všetkých kolies a motorom 1,2 i.

Vlastný štýl 
Interiér verzie 4x4 Climbing sa v podstate neodlišuje od bežného modelu. Na výber je štvor- alebo päťmiestne usporiadanie so sklápaním sedadiel alebo bez neho. Najmarkantnejšie rozdiely sú vo vybavení a farebnom vyhotovení interiéru.Verzia Climbing obsahuje niekoľko prvkov nie celkom bežných pri vozidlách tejto kategórie. Sériovo ponúkanú manuálnu klimatizáciu v testovanej verzii nahradila automatická klimatizácia. Bohaté vybavenie môžeme považovať za čiastočnú satisfakciu vstupnej ceny. Základná Panda 4x4 stojí 437 000 korún a Climbing, ktorý má navyše strešné lyžiny, disky z ľahkých zliatin, hmlovky, airbag spolujazdca a klimatizáciu, stojí už 477 000 korún. Prednosťou Pandy je na danú triedu slušný komfort jazdy a vnútorný priestor. Škvrnou na dobre zvládnutej ergonómii je široký stredový tunel a málo miesta pre pravé koleno vodiča. Manévrovacie schopnosti a výhľad z miesta vodiča rozhodne potešia.


Auto pre Horehronie
Výnimočnosť Pandy 4x4 spočíva v pohone všetkých kolies, pri iných automobiloch tejto kategórie nedostupnom. V podstate ide o základný typ pohonu s medzinápravovou spojkou a bez uzávierok či trakčnej kontroly.Za normálnych okolností a pri zábere všetkých kolies dokáže Panda prejsť veľké stúpanie na klzkom povrchu. So zimným obutím to bude ideálne auto pre ženu na Horehroní, Orave alebo v Tatrách. Mimo spevnenej cesty má Panda problém iba vtedy, ak sa jedno z kolies dostane do vzduchu alebo stratí trakciu (kríženie náprav).K veľkým prednostiam patria krátke previsy a vonkajšie rozmery. Predný aj zadný nájazdový uhol je doslova fantastický. Čo však z toho, keď motor má problém ťahať Pandu v takom strmom kopci, do akého by bola schopná vyjsť. Preto odporúčame drahší naftový motor 1,3 multijet. Benzínový agregát 1,2 s výkonom 44 kW je v nízkych otáčkach nevýrazný a po rozbehnutí zase príliš smädný. Na prvom a druhom stupni výkon motora aj stačí, problémy nastávajú vo vyššej rýchlosti.

Skrátka pohon všetkých kolies umožňuje Pande vyjsť aj tam, kde sa ostatné miniautá dostanú iba vrtuľníkom, deficit výkonu je však citeľný. Celková spotreba vyslovene závisí od štýlu jazdy, ale pod 5,2 l/100 km neklesne. V hornatom prostredí sa nám ako bežný priemer javila spotreba 7,2 l/100 km.


Náročné na peniaze
Malé auto na horšie cesty a do ľahkého terénu má svoje prednosti aj napriek vysokej cene. Jednoznačne však odporúčame naftový motor 1,3 multijet. Samozrejme, záleží na tom, čo človek od Pandy 4x4 očakáva. Ideálne miniauto s pohonom všetkých kolies by určite našlo uplatnenie na hornatom Slovensku, ale ako dobre vieme, všetko záleží od hrúbky peňaženky a na tú je Panda 4x4 náročná. (rch)


Naše hodnotenie:

+ vonkajšie rozmery
+ dobrý výhľad z miesta vodiča
+ nájazdové uhly
+ dvojstupňový posilňovač riadenia

- motor
- spotreba


 Pohon všetkých kolies s medzinápravovou viskóznou spojkou plní svoju základnú funkciu rozdeľovať krútiaci moment medzi nápravy. Keď sa dostane Panda 4x4 do terénu, môže mať problémy pri krížení náprav alebo nerovnomerne zaťažených kolesách. Čo nedokáže pohon 4WD, musí zvládnuť vodič.

Takýto predný nájazdový uhol nemajú ani niektoré Suv vozidlá. Panda dokáže vyjsť na extrémne strmú (na pomery osobného auta) terénnu vlnu. Dokonca sme absolvovali trať, na ktorej sa týždeň pred tým jazdil Off-road maratón v Brezne.

 

 Na štrkovej ceste sa tiež nestratí. K športovej jazde jej chýba výkon a širší rozchod kolies. Jazda v kopcoch sa nepríjmene odrazí na spotrebe.

 

Základnú požiadavku – bezpečne zvládnuť stúpanie na zlých a pre osobné auto ťažšie dostupných miestach – zvláda Panda 4x4 Climbing celkom dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 667
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 7 228
  3. Vizuálny smog je problém 6 264
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 025
  5. Najkrajšie americké národné parky 2 812
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 680
  7. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 586
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 580
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 039
  10. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 1 952

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

300 novinárov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov po polroku od vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Zrútená inštitúcia, propaganda Súmračná a miliardári na mizine (týždeň Petra Schutza)

Kto by chcel byť v Zuckerbergovej koži?

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.