SME

Škoda Fabia Combi s priemernou spotrebou 3 l/100 km

Najlepšia posádka 24. ročníka tradičnej motoristickej súťaže o najnižšiu spotrebu „Economy Run 2005“, zložená Michalom Šimůnkom a Radkou Šimůnkovou, dosiahla s vozidlom Fabia Combi 1.9 TDI PD/74 kW priemernú spotrebu 3,063 l/100 km.

Trasu s celkovou dĺžkou takmer 600 km, ktorá viedla po cestách stredočeského kraja, absolvovali s priemernou rýchlosťou 54,078 km/h. Len o niečo vyššiu spotrebu dosiahla najlepšia posádka Petr Farník a Zdeněk Urban v kategórii benzínových motorov. S vozidlom Škoda Fabia 1.2 HTP/47 kW došli do cieľa v Kosmonosoch pri Mladej Boleslavi s priemernou spotrebou 3,533 l/100 km (pri priemernej rýchlosti 53,66 km/h.). Zmyslom tradičnej motoristickej súťaže „Economy Run“ je dokázať, že aj v hustej cestnej premávke sa dá dosiahnuť so súčasnými modernými vozidlami dobrá priemerná cestovná rýchlosť pri malej spotrebe paliva. Súťaže sa môžu zúčastniť len neupravené vozidlá značky Škoda, určené pre obyčajnú cestnú premávku. Akékoľvek individuálne úpravy vrátane demontáže niektorých prvkov výbavy (sedadlá, sklopenie bočných zrkadiel a pod.) znamenajú vylúčenie zo súťaže. Pred a počas súťaže sa kontroluje aj tlak v pneumatikách s povolenou toleranciou podľa predpisov, stanovených výrobcom. Pre vyhodnotenie celkového poradia v jednotlivých skupinách (benzínové motory, dieselové motory) a kategóriách sa používa tzv. index pomernej spotreby FEI (Fuel Efficiency Index), ktorý zohľadňuje hmotnosť súťažných vozidiel. FEI sa vypočítava ako jedna desatina aritmetického priemeru dvojnásobku dosiahnutej spotreby a spotreby prepočítanej na 1 tonu hmotnosti vozidla podľa vzorca: FEI = 1/10 x (2xN + N/m)/3 (kde je „N“ - dosiahnutá priemerná spotreba v litroch a „m“ je pohotovostná hmotnosť vozidla). Tohtoročného, už 24. ročníka súťaže „Economy Run“ sa zúčastnilo spolu 64 zástupcov modelových radov Škoda Fabia, Octavia a Superb, z toho 41 vozidiel v kategórii „benzínových motorov“ a 23 vozidiel v kategórii „dieselových motorov“. Spestrením súťaže bola aj účasť 14 posádok, zložených z domácich a zahraničných motoristických novinárov. V samostatnej kategórii „media“ zvíťazil medzi benzínovými motormi redaktor denníku MD Dnes, Miroslav Hájek. S vozidlom Fabia 1.4 16V/55 kW dosiahol spotrebu 4,389 l/100 km, pri priemernej rýchlosti 53,798 km/h. Medzi dieselovými motormi bola najlepšia novinárska posádka Karel Beránek a Jana Beránková s vozidlom Fabia Combi 1,9 TDI PD/74 kW (priemerná spotreba: 3,68 l/100 km, priemerná rýchlosť: 53,938 km/h).
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 358
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 068
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 942
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 138
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 897
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 133
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 251
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 969
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 812
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 209
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 171
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu