Mercedes C 320 CDI Sport Edition

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Zatiaľ posledná renovácia vzhľadu triedy C prebehla v roku 2004, teda presne štyri roky po predstavení súčasného modelového radu. Stredná trieda Mercedesu tak bude na trhu pomaly šesť rokov. Roky sa však ani v automobilovom priemysle zamaskovať nedajú a skôr, ako sa verejnosti ukáže nový model, záujemcovia o súčasné Céčko sa budú musieť uspokojiť s menším vnútorným priestorom a kratším rázvorom náprav, než majú noví konkurenti. Mierny deficit priestoru cítiť na zadných sedadlách i sedadle spolujazdca. Kvalita dielenského spracovania, materiály a dekorácie patria stále na vrchol triedy. Elegancia dýcha z každého detailu vrátane pekných diskov priemeru 17 palcov. Vpredu boli obuté pneumatiky rozmeru 225/45 R17 a vzadu 245/45 R17.

Kráľovský diesel
Kombinácia moderného naftového motora 320 CDI a sedemstupňovej automatickej prevodovky G Tronic určite poslúži aj nasledujúcej generácii, pretože ide o súčasnú špičku. Je omylom myslieť si, že automatická prevodovka potláča temperament športovo ladeného naftového motora. Práve naopak, verzia s automatickou prevodovkou dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h lepšie o 1,2 s (6,9 s) a tiež o 4 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť (250 km/h), než model s manuálnou prevodovkou. Priemerná spotreba podľa výrobcu 7,3 l/100 km je iba o 0,4 litra. Nám sa však iba pri dobrej vôli podarilo zísť na 7,5 l/100 km. Spotreba 8,5 l/100 km je už o niečo reálnejšia, ale náš priemer sa ustálil až na 9,5 l/100 km. Určite to nie je veľa, keď si uvedomíte, čo za to poskytne motor vhodný aj do lietadla. Iba o niečo vyššie nad voľnobežnými otáčkami kulminuje krútiaci moment 510 Nm (1600 ot./min.) a už o dvetisíc otáčok neskôr motor prekypuje plným výkonom 165 kW (224 k). V praxi to znamená dostatok sily v ktoromkoľvek pásme otáčok. Sedemstupňová prevodovka radí tak plynule, že v automatickom režime zrýchľovanie na "plný plyn" pripomína vzlietnutie lietadla. Dynamickým vlastnostiam Mercedesu C 320 CDI sú slovenské diaľnice i legislatíva priúzke. Pri rýchlosti 130 km/h totiž prevodovka stále rozmýšľa, či vôbec zaradiť siedmy prevodový stupeň. Rozmýšľanie a preraďovanie trvá inak krátko. V manuálnom móde radenia sme čakali, že prevodovka podrží zaradený stupeň aj pri dosiahnutí maximálnych otáčok. Nestalo sa a prevodovka preradila. Je to však jedno, aj po klesnutí otáčok motor výborne ťahá. Napokon, pri vypnutom stabilizačnom systéme preradenie pôsobí ako tlmič pretáčavého šmyku.

Druhý dych
Mercedes nabral tesne pred dôchodkom druhý dych a ešte je schopný ukázať konkurentom, čo dokáže rokmi vyladené a precízne spracované auto. Bezchybný motor a prevodovka však prerástli možnosti podvozka, ktorý už ťažšie pohlcuje priečne vlny vo vysokej rýchlosti a v porovnaní s konkurenciou by si zaslúžil modernizáciu. Skúsenosti Mercedesu s extra silnými modelmi AMG sa však premietli do účinných bŕzd. Skúšaná verzia 320 CDI jasne ukazuje, že nasledovník má na čom stavať, najmä ak si udrží cenu súčasnej verzie (1 499 000 Sk).

Naše hodnotenie

+ motor
+ spotreba
+ prevodovka
+ kvalita spracovania

- vnútorný priestor
- mäkký podvozok



Ani automatická prevodovka nedokáže stlmiť dravý temperament motora. Skôr naopak, sedemstupňový automat nachádza vždy vhodný prevod. Zručný vodič si užije s C 320 CDI a pohonom zadnej nápravy zábavu aj na suchom asfalte


Prednosti bezchybného motora vynikajú najmä pri vysokých rýchlostiach a počas predbiehania. Práca s naftovou náložou si však vyžaduje opatrnosť, lebo prudšie stlačenie akcelerátora na mokrej vozovke pretočí kolesá aj v rýchlosti okolo 90 km/h. Spotrebu považujeme za primeranú.

Konzervatívny a pre značku príznačný dizajn zostáva napriek veku stále aktuálny. Nadčasová elegancia ide ruka v ruke s dobrou cenou pri ďalšom predaji.

Kombinácia použitých materiálov vo verzii Sport edition a kvality spracovania stále vyráža dych. Pri tak silnom motore a výraznej dynamike auta sme čakali výraznejšie tvarované predné sedadlá, aj keď tieto, potiahnuté kombináciou kože a textilu, sú na vysokej úrovni.

Priestor na sedenie zodpovedá dobe svojho vzniku. Pasažieri na zadných sedadlách nie sú vyslovene stiesnení ale najnovšie modely strednej triedy ponúkajú o niečo viac miesta.  

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 546
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 627
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 18 537
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 985
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 914
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 13 237
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 853
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 5 586
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 101
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 4 875

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.