SME
Nedeľa, 23. január, 2022 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Mercedes C 320 CDI Sport Edition

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Zatiaľ posledná renovácia vzhľadu triedy C prebehla v roku 2004, teda presne štyri roky po predstavení súčasného modelového radu. Stredná trieda Mercedesu tak bude na trhu pomaly šesť rokov. Roky sa však ani v automobilovom priemysle zamaskovať nedajú a skôr, ako sa verejnosti ukáže nový model, záujemcovia o súčasné Céčko sa budú musieť uspokojiť s menším vnútorným priestorom a kratším rázvorom náprav, než majú noví konkurenti. Mierny deficit priestoru cítiť na zadných sedadlách i sedadle spolujazdca. Kvalita dielenského spracovania, materiály a dekorácie patria stále na vrchol triedy. Elegancia dýcha z každého detailu vrátane pekných diskov priemeru 17 palcov. Vpredu boli obuté pneumatiky rozmeru 225/45 R17 a vzadu 245/45 R17.

Kráľovský diesel
Kombinácia moderného naftového motora 320 CDI a sedemstupňovej automatickej prevodovky G Tronic určite poslúži aj nasledujúcej generácii, pretože ide o súčasnú špičku. Je omylom myslieť si, že automatická prevodovka potláča temperament športovo ladeného naftového motora. Práve naopak, verzia s automatickou prevodovkou dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h lepšie o 1,2 s (6,9 s) a tiež o 4 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť (250 km/h), než model s manuálnou prevodovkou. Priemerná spotreba podľa výrobcu 7,3 l/100 km je iba o 0,4 litra. Nám sa však iba pri dobrej vôli podarilo zísť na 7,5 l/100 km. Spotreba 8,5 l/100 km je už o niečo reálnejšia, ale náš priemer sa ustálil až na 9,5 l/100 km. Určite to nie je veľa, keď si uvedomíte, čo za to poskytne motor vhodný aj do lietadla. Iba o niečo vyššie nad voľnobežnými otáčkami kulminuje krútiaci moment 510 Nm (1600 ot./min.) a už o dvetisíc otáčok neskôr motor prekypuje plným výkonom 165 kW (224 k). V praxi to znamená dostatok sily v ktoromkoľvek pásme otáčok. Sedemstupňová prevodovka radí tak plynule, že v automatickom režime zrýchľovanie na "plný plyn" pripomína vzlietnutie lietadla. Dynamickým vlastnostiam Mercedesu C 320 CDI sú slovenské diaľnice i legislatíva priúzke. Pri rýchlosti 130 km/h totiž prevodovka stále rozmýšľa, či vôbec zaradiť siedmy prevodový stupeň. Rozmýšľanie a preraďovanie trvá inak krátko. V manuálnom móde radenia sme čakali, že prevodovka podrží zaradený stupeň aj pri dosiahnutí maximálnych otáčok. Nestalo sa a prevodovka preradila. Je to však jedno, aj po klesnutí otáčok motor výborne ťahá. Napokon, pri vypnutom stabilizačnom systéme preradenie pôsobí ako tlmič pretáčavého šmyku.

Druhý dych
Mercedes nabral tesne pred dôchodkom druhý dych a ešte je schopný ukázať konkurentom, čo dokáže rokmi vyladené a precízne spracované auto. Bezchybný motor a prevodovka však prerástli možnosti podvozka, ktorý už ťažšie pohlcuje priečne vlny vo vysokej rýchlosti a v porovnaní s konkurenciou by si zaslúžil modernizáciu. Skúsenosti Mercedesu s extra silnými modelmi AMG sa však premietli do účinných bŕzd. Skúšaná verzia 320 CDI jasne ukazuje, že nasledovník má na čom stavať, najmä ak si udrží cenu súčasnej verzie (1 499 000 Sk).

Naše hodnotenie

+ motor
+ spotreba
+ prevodovka
+ kvalita spracovania

- vnútorný priestor
- mäkký podvozok



Ani automatická prevodovka nedokáže stlmiť dravý temperament motora. Skôr naopak, sedemstupňový automat nachádza vždy vhodný prevod. Zručný vodič si užije s C 320 CDI a pohonom zadnej nápravy zábavu aj na suchom asfalte


Prednosti bezchybného motora vynikajú najmä pri vysokých rýchlostiach a počas predbiehania. Práca s naftovou náložou si však vyžaduje opatrnosť, lebo prudšie stlačenie akcelerátora na mokrej vozovke pretočí kolesá aj v rýchlosti okolo 90 km/h. Spotrebu považujeme za primeranú.

Konzervatívny a pre značku príznačný dizajn zostáva napriek veku stále aktuálny. Nadčasová elegancia ide ruka v ruke s dobrou cenou pri ďalšom predaji.

Kombinácia použitých materiálov vo verzii Sport edition a kvality spracovania stále vyráža dych. Pri tak silnom motore a výraznej dynamike auta sme čakali výraznejšie tvarované predné sedadlá, aj keď tieto, potiahnuté kombináciou kože a textilu, sú na vysokej úrovni.

Priestor na sedenie zodpovedá dobe svojho vzniku. Pasažieri na zadných sedadlách nie sú vyslovene stiesnení ale najnovšie modely strednej triedy ponúkajú o niečo viac miesta.  

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 786
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 046
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 845
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 3 525
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 392
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 3 145
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 685
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 684
  9. Mecom ide na zelenú 2 083
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 344
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demonštranti držia fotografie zavraždenej novinárky Daphne Caruanovej-Galiziovej.

Prečo by sa Slovensko nemalo inšpirovať ostrovným štátom.


30. dec
Zuzana Kepplová.

Keď hlavný záujem je nenavoziť.


5 h

V januári 2017 sme sa dozvedeli, že Andrej Danko si od ministra obrany nechal prideliť titul kapitána.


Riaditeľ INEKO Dušan Zachar

Reforma na krátko prinesie i problémy.


20. jan

Neprehliadnite tiež

Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan

Blogy SME

  1. Róbert Lešš: Ruža za cenu kávy na Farskej
  2. Lea Linerová: Keď vás umlčí demokracia
  3. Rudolfa Vallová: Nezakrývajme si ďalej svoje oči
  4. Věra Tepličková: Čo dôležité sme sa dnes v jednej z diskusných relácií dozvedeli?
  5. Michal Šustek: Riešenia udržateľnosti dôchodkového systému (zníženie zodpovednosti štátu 1-3/9) - 3. časť
  6. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy
  7. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  8. Miro Koseček: Homofóbia v cirkvách raz skončí
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 120
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 11 983
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 101
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 879
  5. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 090
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 479
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 464
  8. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 3 306
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu