SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Mercedes C 320 CDI Sport Edition

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Zatiaľ posledná renovácia vzhľadu triedy C prebehla v roku 2004, teda presne štyri roky po predstavení súčasného modelového radu. Stredná trieda Mercedesu tak bude na trhu pomaly šesť rokov. Roky sa však ani v automobilovom priemysle zamaskovať nedajú a skôr, ako sa verejnosti ukáže nový model, záujemcovia o súčasné Céčko sa budú musieť uspokojiť s menším vnútorným priestorom a kratším rázvorom náprav, než majú noví konkurenti. Mierny deficit priestoru cítiť na zadných sedadlách i sedadle spolujazdca. Kvalita dielenského spracovania, materiály a dekorácie patria stále na vrchol triedy. Elegancia dýcha z každého detailu vrátane pekných diskov priemeru 17 palcov. Vpredu boli obuté pneumatiky rozmeru 225/45 R17 a vzadu 245/45 R17.

Kráľovský diesel
Kombinácia moderného naftového motora 320 CDI a sedemstupňovej automatickej prevodovky G Tronic určite poslúži aj nasledujúcej generácii, pretože ide o súčasnú špičku. Je omylom myslieť si, že automatická prevodovka potláča temperament športovo ladeného naftového motora. Práve naopak, verzia s automatickou prevodovkou dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h lepšie o 1,2 s (6,9 s) a tiež o 4 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť (250 km/h), než model s manuálnou prevodovkou. Priemerná spotreba podľa výrobcu 7,3 l/100 km je iba o 0,4 litra. Nám sa však iba pri dobrej vôli podarilo zísť na 7,5 l/100 km. Spotreba 8,5 l/100 km je už o niečo reálnejšia, ale náš priemer sa ustálil až na 9,5 l/100 km. Určite to nie je veľa, keď si uvedomíte, čo za to poskytne motor vhodný aj do lietadla. Iba o niečo vyššie nad voľnobežnými otáčkami kulminuje krútiaci moment 510 Nm (1600 ot./min.) a už o dvetisíc otáčok neskôr motor prekypuje plným výkonom 165 kW (224 k). V praxi to znamená dostatok sily v ktoromkoľvek pásme otáčok. Sedemstupňová prevodovka radí tak plynule, že v automatickom režime zrýchľovanie na "plný plyn" pripomína vzlietnutie lietadla. Dynamickým vlastnostiam Mercedesu C 320 CDI sú slovenské diaľnice i legislatíva priúzke. Pri rýchlosti 130 km/h totiž prevodovka stále rozmýšľa, či vôbec zaradiť siedmy prevodový stupeň. Rozmýšľanie a preraďovanie trvá inak krátko. V manuálnom móde radenia sme čakali, že prevodovka podrží zaradený stupeň aj pri dosiahnutí maximálnych otáčok. Nestalo sa a prevodovka preradila. Je to však jedno, aj po klesnutí otáčok motor výborne ťahá. Napokon, pri vypnutom stabilizačnom systéme preradenie pôsobí ako tlmič pretáčavého šmyku.

Druhý dych
Mercedes nabral tesne pred dôchodkom druhý dych a ešte je schopný ukázať konkurentom, čo dokáže rokmi vyladené a precízne spracované auto. Bezchybný motor a prevodovka však prerástli možnosti podvozka, ktorý už ťažšie pohlcuje priečne vlny vo vysokej rýchlosti a v porovnaní s konkurenciou by si zaslúžil modernizáciu. Skúsenosti Mercedesu s extra silnými modelmi AMG sa však premietli do účinných bŕzd. Skúšaná verzia 320 CDI jasne ukazuje, že nasledovník má na čom stavať, najmä ak si udrží cenu súčasnej verzie (1 499 000 Sk).

Naše hodnotenie

+ motor
+ spotreba
+ prevodovka
+ kvalita spracovania

- vnútorný priestor
- mäkký podvozok



Ani automatická prevodovka nedokáže stlmiť dravý temperament motora. Skôr naopak, sedemstupňový automat nachádza vždy vhodný prevod. Zručný vodič si užije s C 320 CDI a pohonom zadnej nápravy zábavu aj na suchom asfalte


Prednosti bezchybného motora vynikajú najmä pri vysokých rýchlostiach a počas predbiehania. Práca s naftovou náložou si však vyžaduje opatrnosť, lebo prudšie stlačenie akcelerátora na mokrej vozovke pretočí kolesá aj v rýchlosti okolo 90 km/h. Spotrebu považujeme za primeranú.

Konzervatívny a pre značku príznačný dizajn zostáva napriek veku stále aktuálny. Nadčasová elegancia ide ruka v ruke s dobrou cenou pri ďalšom predaji.

Kombinácia použitých materiálov vo verzii Sport edition a kvality spracovania stále vyráža dych. Pri tak silnom motore a výraznej dynamike auta sme čakali výraznejšie tvarované predné sedadlá, aj keď tieto, potiahnuté kombináciou kože a textilu, sú na vysokej úrovni.

Priestor na sedenie zodpovedá dobe svojho vzniku. Pasažieri na zadných sedadlách nie sú vyslovene stiesnení ale najnovšie modely strednej triedy ponúkajú o niečo viac miesta.  

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 868
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 429
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 548
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 542
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 637
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 048
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 910
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 627
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 433
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 760
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.