SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Mercedes C 320 CDI Sport Edition

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Mercedes triedy C si v závere kariéry trúfol na nové konkurenčné modely so silnými naftovými motormi. Ako zbraň mu poslúži moderný šesťvalcový diesel 320 CDI kombinovaný so sedemstupňovou prevodovkou 7G-Tronic.

Zatiaľ posledná renovácia vzhľadu triedy C prebehla v roku 2004, teda presne štyri roky po predstavení súčasného modelového radu. Stredná trieda Mercedesu tak bude na trhu pomaly šesť rokov. Roky sa však ani v automobilovom priemysle zamaskovať nedajú a skôr, ako sa verejnosti ukáže nový model, záujemcovia o súčasné Céčko sa budú musieť uspokojiť s menším vnútorným priestorom a kratším rázvorom náprav, než majú noví konkurenti. Mierny deficit priestoru cítiť na zadných sedadlách i sedadle spolujazdca. Kvalita dielenského spracovania, materiály a dekorácie patria stále na vrchol triedy. Elegancia dýcha z každého detailu vrátane pekných diskov priemeru 17 palcov. Vpredu boli obuté pneumatiky rozmeru 225/45 R17 a vzadu 245/45 R17.

Kráľovský diesel
Kombinácia moderného naftového motora 320 CDI a sedemstupňovej automatickej prevodovky G Tronic určite poslúži aj nasledujúcej generácii, pretože ide o súčasnú špičku. Je omylom myslieť si, že automatická prevodovka potláča temperament športovo ladeného naftového motora. Práve naopak, verzia s automatickou prevodovkou dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h lepšie o 1,2 s (6,9 s) a tiež o 4 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť (250 km/h), než model s manuálnou prevodovkou. Priemerná spotreba podľa výrobcu 7,3 l/100 km je iba o 0,4 litra. Nám sa však iba pri dobrej vôli podarilo zísť na 7,5 l/100 km. Spotreba 8,5 l/100 km je už o niečo reálnejšia, ale náš priemer sa ustálil až na 9,5 l/100 km. Určite to nie je veľa, keď si uvedomíte, čo za to poskytne motor vhodný aj do lietadla. Iba o niečo vyššie nad voľnobežnými otáčkami kulminuje krútiaci moment 510 Nm (1600 ot./min.) a už o dvetisíc otáčok neskôr motor prekypuje plným výkonom 165 kW (224 k). V praxi to znamená dostatok sily v ktoromkoľvek pásme otáčok. Sedemstupňová prevodovka radí tak plynule, že v automatickom režime zrýchľovanie na "plný plyn" pripomína vzlietnutie lietadla. Dynamickým vlastnostiam Mercedesu C 320 CDI sú slovenské diaľnice i legislatíva priúzke. Pri rýchlosti 130 km/h totiž prevodovka stále rozmýšľa, či vôbec zaradiť siedmy prevodový stupeň. Rozmýšľanie a preraďovanie trvá inak krátko. V manuálnom móde radenia sme čakali, že prevodovka podrží zaradený stupeň aj pri dosiahnutí maximálnych otáčok. Nestalo sa a prevodovka preradila. Je to však jedno, aj po klesnutí otáčok motor výborne ťahá. Napokon, pri vypnutom stabilizačnom systéme preradenie pôsobí ako tlmič pretáčavého šmyku.

Druhý dych
Mercedes nabral tesne pred dôchodkom druhý dych a ešte je schopný ukázať konkurentom, čo dokáže rokmi vyladené a precízne spracované auto. Bezchybný motor a prevodovka však prerástli možnosti podvozka, ktorý už ťažšie pohlcuje priečne vlny vo vysokej rýchlosti a v porovnaní s konkurenciou by si zaslúžil modernizáciu. Skúsenosti Mercedesu s extra silnými modelmi AMG sa však premietli do účinných bŕzd. Skúšaná verzia 320 CDI jasne ukazuje, že nasledovník má na čom stavať, najmä ak si udrží cenu súčasnej verzie (1 499 000 Sk).

Naše hodnotenie

+ motor
+ spotreba
+ prevodovka
+ kvalita spracovania

- vnútorný priestor
- mäkký podvozok



Ani automatická prevodovka nedokáže stlmiť dravý temperament motora. Skôr naopak, sedemstupňový automat nachádza vždy vhodný prevod. Zručný vodič si užije s C 320 CDI a pohonom zadnej nápravy zábavu aj na suchom asfalte


Prednosti bezchybného motora vynikajú najmä pri vysokých rýchlostiach a počas predbiehania. Práca s naftovou náložou si však vyžaduje opatrnosť, lebo prudšie stlačenie akcelerátora na mokrej vozovke pretočí kolesá aj v rýchlosti okolo 90 km/h. Spotrebu považujeme za primeranú.

Konzervatívny a pre značku príznačný dizajn zostáva napriek veku stále aktuálny. Nadčasová elegancia ide ruka v ruke s dobrou cenou pri ďalšom predaji.

Kombinácia použitých materiálov vo verzii Sport edition a kvality spracovania stále vyráža dych. Pri tak silnom motore a výraznej dynamike auta sme čakali výraznejšie tvarované predné sedadlá, aj keď tieto, potiahnuté kombináciou kože a textilu, sú na vysokej úrovni.

Priestor na sedenie zodpovedá dobe svojho vzniku. Pasažieri na zadných sedadlách nie sú vyslovene stiesnení ale najnovšie modely strednej triedy ponúkajú o niečo viac miesta.  

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 192
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 838
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 628
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 537
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 725
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 561
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 372
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 170
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept