SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Peugeot 407 Coupé– prvá jazda

Úspešná história dvojdverových športových modelov 404, 504, 406 kupé bola pre Peugeot záväzkom a výzvou zároveň. Výsledky snaženia francúzskeho leva sme hodnotili za volantom horúcej novinky 407 Coupé.

Úspešná história dvojdverových športových modelov 404, 504, 406 kupé bola pre Peugeot záväzkom a výzvou zároveň. Výsledky snaženia francúzskeho leva sme hodnotili za volantom horúcej novinky 407 Coupé.


Nižšie a luxusnejšie
Karoséria mimoriadne podareného tvaru nepotrebuje zvláštny komentár a napokon motoristická verejnosť si vytvorila svoj názor už počas svetovej premiéry na autosalóne vo Frankfurte. Interiér pochopiteľne nadväzuje na limuzínu 407, ale našťastie prináša množstvo zaujímavých detailov, vďaka ktorým Coupé vynikne. Napríklad Coupé má prístrojový panel potiahnutý kožou, výborne tvarované športové sedadlá, novú grafiku meracích prístrojov a citeľne kvalitnejšie materiály. Stredová konzola s množstvom tlačidiel a farebným LCD displejom zostala nezmenená. Opticky aj fyzicky je Coupé viac prilepené k ceste s karosériou nižšou o 4,4 cm a posedom vodiča zníženým o 2 cm. Okrem toho bolo ukotvenie vodičovho sedadla posunuté dozadu o 0,9 cm. Akustický komfort a ticho na palube naberá úplne iný rozmer.


Peugeot 407 Coupé asi najviac poteší tých vodičov, ktorí chcú so športovo vyzerajúcim autom jazdiť rýchlo, ale bez rušivých vplyvov klasického športového auta. Utlmenie vibrácií, rázov od podvozka a aerodynamického hluku je na vysokej a možno až prehnanej úrovni. Hluk nezavalí posádku ani pri rýchlosti 240 km/h, a ani na kľukatých horských cestách s nekvalitným povrchom. Interiér ovládla športová noblesa podoprená výbavou a bezpečnosťou. Posádku chráni sedem airbagov vrátane kolenného a zosilnená karoséria. Široké bočné dvere majú špeciálne kotevné body v strede, ktoré sa zasúvajú do rohu karosérie. Sedadlo po sklopení operadla servomotor posunie maximálne dopredu a vytvorí tak zaujímavý priestor na nastupovanie dozadu. Zadné sedadlá si nezaslúžia prívlastok núdzové, pretože sú to dve pohodlné a dobre tvarované kreslá vybavené kotviacimi bodmi pre detskú sedačku Isofix. Miesto na nohy vzadu nechýba, akurát priestor na hlavu pod strechou, presnejšie pod zadným sklom, je obmedzený. Zavalití cestujúci asi najviac ocenia nárast vnútornej šírky v oblasti ramien. V porovnaní s modelom 407 narástla šírka v oblasti ramien o 12,8 cm (vpredu) a 14,2 cm (vzadu). Konštrukcia plochej zadnej nápravy s viacprvkovým závesom a šikmo uloženým tlmičom dovolila vytvoriť miesto na sedenie a tiež miesto na batožinu. Batožinový priestor slušného objemu 400 l má ako pri každom kupé vysokú nakladaciu hranu a malý vstupný otvor.


Diesel dominuje
Zástupcovia značky očakávajú, že približne polovica predaných modelov pripadne na motor 2,7 V6 HDi. Zvyšných päťdesiat percent si rozdelia dva benzínové motory 2,2 a 3,0i. Ofenzíva naftových motorov je v podstate pochopiteľná, lebo aj nám sa v praxi najviac páčil prvý naftový šesťvalec v histórii značky Peugeot. Slabší benzínový štvorvalec 2,2 i s výkonom 120 kW (163 k) sme nemali možnosť vyskúšať, a tak z údajov o zrýchlení (0 - 100km/h – 9,2s) a priemernej spotrebe (9,2 l/100km) usudzujeme, že pôjde o zaujímavú ale nie najžiadanejšiu motorizáciu. K benzínovému šesťvalcu so sterilne čistým zvukom a chodom si možno vybrať automatickú alebo manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Nám sa jazda s manuálnym radením a výkonom 155 kW (211 k) rozhodne páčila, ale diesel to napokon vyhral. Kultivovaný motor 2,7 V6 HDi (150 kW/204k) ťahá výborne a dokonca si dobre rozumie so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Tá uprednostňuje skôr komfortné radenie, hoci aj v športovom móde. Motoru 2,7 HDi však komótnejšie správanie prevodovky neprekáža. Chýbajúci kontakt s hlukom a vibráciami počas zrýchľovania a zatáčania nám na kľukatých cestách navodil príznaky kinetózy. Peugeot 407 Coupé totiž vyzerá športovo, jazdí rýchlo, ale komfortne, a bez športového precítenia. Istú a veľmi citeľnú zmenu štýlu ponúka nastaviteľná charakteristika pruženia. Mäkká jazda v komfortnom režime sa po prepnutí do športového módu zmení na tvrdú. Vodič potom raz tak dobre cíti cestu a ľahšie môže vykrajovať ostré zákruty. Stvrdnutý podvozok totiž eliminuje náklon a kmity karosérie. Dlhý predný previs má tým pádom väčšiu šancu prežiť jazdu po zvlnenom asfalte. Predný parkovací senzor, chrániaci nárazník pred poškodením pri parkovaní, sa dodáva za príplatok. Zadné senzory sú súčasťou štandardnej výbavy. Nastaviteľné tlmiče pruženia nemožno kombinovať s najslabším motorom 2,2 i. V hodnotení podvozka sme si spomenuli na predchádzajúci model 406 Coupé, ktorý mal o triedu lepší podvozok ako sedan. V prípade 407Coupé sa tiež podarilo vylepšiť jazdné vlastnosti limuzíny malými úpravami, napríklad znížením svetlej výšky, znížením ťažiska (-2,5cm) a rozšírením náprav (+2,3 cm vpredu a +1,9 cm vzadu). Na prvý pohľad sa môže zdať , že žraločie žiabre na boku predného nárazníka majú svoj funkčný význam a chladia brzdy. V skutočnosti ide len o doplnok k atraktívnemu vzhľadu. Na otázku jedného z našich kolegov, prečo tadiaľ neprúdi vzduch k brzdám, zástupcovia Peugeot odpovedali, že brzdy prídavné chladenie nepotrebujú. Nám sa zdá , že aj áno, najmä keď sme luxusné kupé prehnali na horských cestách Španielska.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 751
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 143
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 748
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 721
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 189
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 953
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 850
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 088
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 073
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 985
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric