Peugeot 407 Coupé– prvá jazda

Úspešná história dvojdverových športových modelov 404, 504, 406 kupé bola pre Peugeot záväzkom a výzvou zároveň. Výsledky snaženia francúzskeho leva sme hodnotili za volantom horúcej novinky 407 Coupé.

Úspešná história dvojdverových športových modelov 404, 504, 406 kupé bola pre Peugeot záväzkom a výzvou zároveň. Výsledky snaženia francúzskeho leva sme hodnotili za volantom horúcej novinky 407 Coupé.


Nižšie a luxusnejšie
Karoséria mimoriadne podareného tvaru nepotrebuje zvláštny komentár a napokon motoristická verejnosť si vytvorila svoj názor už počas svetovej premiéry na autosalóne vo Frankfurte. Interiér pochopiteľne nadväzuje na limuzínu 407, ale našťastie prináša množstvo zaujímavých detailov, vďaka ktorým Coupé vynikne. Napríklad Coupé má prístrojový panel potiahnutý kožou, výborne tvarované športové sedadlá, novú grafiku meracích prístrojov a citeľne kvalitnejšie materiály. Stredová konzola s množstvom tlačidiel a farebným LCD displejom zostala nezmenená. Opticky aj fyzicky je Coupé viac prilepené k ceste s karosériou nižšou o 4,4 cm a posedom vodiča zníženým o 2 cm. Okrem toho bolo ukotvenie vodičovho sedadla posunuté dozadu o 0,9 cm. Akustický komfort a ticho na palube naberá úplne iný rozmer.


Peugeot 407 Coupé asi najviac poteší tých vodičov, ktorí chcú so športovo vyzerajúcim autom jazdiť rýchlo, ale bez rušivých vplyvov klasického športového auta. Utlmenie vibrácií, rázov od podvozka a aerodynamického hluku je na vysokej a možno až prehnanej úrovni. Hluk nezavalí posádku ani pri rýchlosti 240 km/h, a ani na kľukatých horských cestách s nekvalitným povrchom. Interiér ovládla športová noblesa podoprená výbavou a bezpečnosťou. Posádku chráni sedem airbagov vrátane kolenného a zosilnená karoséria. Široké bočné dvere majú špeciálne kotevné body v strede, ktoré sa zasúvajú do rohu karosérie. Sedadlo po sklopení operadla servomotor posunie maximálne dopredu a vytvorí tak zaujímavý priestor na nastupovanie dozadu. Zadné sedadlá si nezaslúžia prívlastok núdzové, pretože sú to dve pohodlné a dobre tvarované kreslá vybavené kotviacimi bodmi pre detskú sedačku Isofix. Miesto na nohy vzadu nechýba, akurát priestor na hlavu pod strechou, presnejšie pod zadným sklom, je obmedzený. Zavalití cestujúci asi najviac ocenia nárast vnútornej šírky v oblasti ramien. V porovnaní s modelom 407 narástla šírka v oblasti ramien o 12,8 cm (vpredu) a 14,2 cm (vzadu). Konštrukcia plochej zadnej nápravy s viacprvkovým závesom a šikmo uloženým tlmičom dovolila vytvoriť miesto na sedenie a tiež miesto na batožinu. Batožinový priestor slušného objemu 400 l má ako pri každom kupé vysokú nakladaciu hranu a malý vstupný otvor.


Diesel dominuje
Zástupcovia značky očakávajú, že približne polovica predaných modelov pripadne na motor 2,7 V6 HDi. Zvyšných päťdesiat percent si rozdelia dva benzínové motory 2,2 a 3,0i. Ofenzíva naftových motorov je v podstate pochopiteľná, lebo aj nám sa v praxi najviac páčil prvý naftový šesťvalec v histórii značky Peugeot. Slabší benzínový štvorvalec 2,2 i s výkonom 120 kW (163 k) sme nemali možnosť vyskúšať, a tak z údajov o zrýchlení (0 - 100km/h – 9,2s) a priemernej spotrebe (9,2 l/100km) usudzujeme, že pôjde o zaujímavú ale nie najžiadanejšiu motorizáciu. K benzínovému šesťvalcu so sterilne čistým zvukom a chodom si možno vybrať automatickú alebo manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Nám sa jazda s manuálnym radením a výkonom 155 kW (211 k) rozhodne páčila, ale diesel to napokon vyhral. Kultivovaný motor 2,7 V6 HDi (150 kW/204k) ťahá výborne a dokonca si dobre rozumie so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Tá uprednostňuje skôr komfortné radenie, hoci aj v športovom móde. Motoru 2,7 HDi však komótnejšie správanie prevodovky neprekáža. Chýbajúci kontakt s hlukom a vibráciami počas zrýchľovania a zatáčania nám na kľukatých cestách navodil príznaky kinetózy. Peugeot 407 Coupé totiž vyzerá športovo, jazdí rýchlo, ale komfortne, a bez športového precítenia. Istú a veľmi citeľnú zmenu štýlu ponúka nastaviteľná charakteristika pruženia. Mäkká jazda v komfortnom režime sa po prepnutí do športového módu zmení na tvrdú. Vodič potom raz tak dobre cíti cestu a ľahšie môže vykrajovať ostré zákruty. Stvrdnutý podvozok totiž eliminuje náklon a kmity karosérie. Dlhý predný previs má tým pádom väčšiu šancu prežiť jazdu po zvlnenom asfalte. Predný parkovací senzor, chrániaci nárazník pred poškodením pri parkovaní, sa dodáva za príplatok. Zadné senzory sú súčasťou štandardnej výbavy. Nastaviteľné tlmiče pruženia nemožno kombinovať s najslabším motorom 2,2 i. V hodnotení podvozka sme si spomenuli na predchádzajúci model 406 Coupé, ktorý mal o triedu lepší podvozok ako sedan. V prípade 407Coupé sa tiež podarilo vylepšiť jazdné vlastnosti limuzíny malými úpravami, napríklad znížením svetlej výšky, znížením ťažiska (-2,5cm) a rozšírením náprav (+2,3 cm vpredu a +1,9 cm vzadu). Na prvý pohľad sa môže zdať , že žraločie žiabre na boku predného nárazníka majú svoj funkčný význam a chladia brzdy. V skutočnosti ide len o doplnok k atraktívnemu vzhľadu. Na otázku jedného z našich kolegov, prečo tadiaľ neprúdi vzduch k brzdám, zástupcovia Peugeot odpovedali, že brzdy prídavné chladenie nepotrebujú. Nám sa zdá , že aj áno, najmä keď sme luxusné kupé prehnali na horských cestách Španielska.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  4. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  5. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  1. Do we have "Sagans" in language education?
  2. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  5. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  6. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  7. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Realitná činnosť ako podnikanie
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 22 348
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 074
  3. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 13 023
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 12 211
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 807
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 727
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 232
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 599
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 586
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 693

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Hrádza proti extrémizmu sa rozpadla (píše Michal Havran)

Fašisti na nič iné nečakali

EKONOMIKA

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami.

ŠPORT

Mali by Slováci hrať v Košiciach alebo v Bratislave? (anketa)

Konečné rozhodnutie oznámia v utorok.

DOMOV

Novinára, ktorého žaloval Paška za ohováranie, oslobodia

Súd mu za článol vymeral podmienku 18 mesiacov a zákaz činnosti.

Neprehliadnite tiež

Renault zverejnil ceny športových noviniek. Koľko stojí Mégane R.S. a Twingo GT?

Cenovo sa tretia generácia rýchleho Méganu môže porovnať s Hyundaiom i30 N.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť. Štát tiež zníži pokuty a umožní rozšíriť počet staníc.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.