Düsseldorf 19.februára (TASR) - Volkswagen (VW), najväčší európsky automobilový koncern, dosiahol vlani podľa predbežných výsledkov zisk 4,51 mld. eúr, čo je o 700 mil.eúr viac ako predvlani.
Avšak časy, ktoré čakajú na VW, budú ťažšie. Analytici spochybňujú absorpčné schopnosti automobilových trhov v západnej Európe, USA a Južnej Amerike. K tomu treba pripočítať, že modely Golf a Passat začínajú byť trochu zastarané. Nástupca Golfu príde na trh až na budúci rok. Zvyšuje sa aj tlak zosilnených automobiliek na trhu, napríklad Fiatu, Renaulta a Peugeota, a to tak v kvalite, ako aj zlepšení dizajnu. Práve preto v počte zaevidovaných áut do prevádzky v januári ustúpil VW z prvej priečky na druhé miesto za svojich francúzskych konkurentov.
Prognózy uvádzajú, že v 2. polroku 2002 sa situácia na svetovom automobilovom trhu zlepší. Z toho by mohol ťažiť VW, ktorý ma vo svojom výrobnom programe 75 % sortimentu osobných motorových vozidiel.
Nový šéf koncernu Bernd Pischetsrieder, ktorý v apríli nahradí úspešného Ferdinanda Pi‰cha, sa rozhodol začať svoje pôsobenie v tejto funkcii reštrukturalizáciou priemyselného impéria. Ako napísal nemecký denník Die Welt, v zásade rozdeľuje závody do dvoch skupín. Jedna bude vyrábať športové automobily a druhá "konzervatívne" modely. Toto rozdelenie je nevyhnutné, aby sa zabránilo vnútrokoncernovému kanibalizmu. Prejavoval sa tým, že jednotlivé dcérske automobilky VW vyrábali podobné modely, a potom si nimi konkurovali na tých istých trhoch.
Napriek všetkým problémom by sa mal kurz akcií nielen udržať na terajšej úrovni nad 50 eúr, ale niektoré banky predpokladajú jeho zhodnotenie v tomto roku až o 20 %.
(1 EUR =42,250 SKK)
* jns gl