SME

Šéf VW chce do svojho odchodu do dôchodku zvýšiť ziskovosť koncernu na 6,5 %

Wolfsburg 23. marca (TASR) - Približne rok a pol pred svojím odchodom do dôchodku chce 63-ročný šéf najväčšieho európskeho automobilového koncernu Volkswagen ...


Wolfsburg 23. marca (TASR) - Približne rok a pol pred svojím odchodom do dôchodku chce 63-ročný šéf najväčšieho európskeho automobilového koncernu Volkswagen (VW) Ferdinand Piech pokračovať v jeho rozvoji, aj keď sa konjunktúra v sektore oslabuje. Piech chce dosiahnuť svoj cieľ, o ktorom hovoril pri nástupe do vedúcej funkcie vo VW v roku 1993: zvýšiť ziskovosť koncernu na 6,5 %.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obrat VW dosiahol vlani 167,3 miliardy mariek (v roku 1999 bol 147 miliárd DEM) a zisk pred zdanením 6,78 miliardy mariek. Zisk po zdanení vzrástol v porovnaní s rokom o 144 miliónov na 4,03 miliardy mariek. Koncern vlani investoval 12 miliárd mariek, o 1,3 miliardy viac ako predvlani. Na výskum a vývoj venoval 8,1 miliardy mariek, čo bol medziročne výsledok vyšší o 700 miliónov mariek.

SkryťVypnúť reklamu

VW vlani vyrobil viac ako päť miliónov vozidiel. Zamestnával 324 400 pracovníkov, takmer o 18 000 viac než v roku 1999. Kým výsledok na akciu bol predvlani 3,96 marky, v minulom roku stúpol na 9,67 marky. Všetky značky koncernu okrem španielskeho Seatu dosiahli rast výroby. Zásoby hotových automobilov sú na ideálnej výške.

VW profitoval z nemeckej daňovej reformy, ale aj zo zlepšenia výsledkov v Latinskej Amerike, Severnej Amerike, Afrike. Poškodila ho však smernica EÚ o starých autách. Keby nebolo tohto nepriaznivého vplyvu, ziskovosť koncernu by vlani bola namiesto 4,6 % o 0,6 % vyššia. Piech povedal, že stanovený cieľ chce dosiahnuť do konca svojho zotrvania na čele VW.

Podľa Piecha sa tento rok bude v koncerne realizovať množstvo opatrení na zvýšenie výnosnosti podnikateľskej činnosti. Na viacerých modeloch sa budú používať totožné moduly, napríklad brzdové a iné. Pritom tvarom karosérií a elektronických vybavením riadenia sa podľa Piecha dajú vytvárať rozličné charaktery vozidiel, takže unifikácia v tomto smere vozidlám koncernu nehrozí.

SkryťVypnúť reklamu

(1 DEM = 22,284 SKK)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 781
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 600
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 427
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 292
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 802
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 433
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 399
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 913
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 217
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 935
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 506
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 591
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 320
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu