SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Šéf VW chce do svojho odchodu do dôchodku zvýšiť ziskovosť koncernu na 6,5 %

Wolfsburg 23. marca (TASR) - Približne rok a pol pred svojím odchodom do dôchodku chce 63-ročný šéf najväčšieho európskeho automobilového koncernu Volkswagen ...


Wolfsburg 23. marca (TASR) - Približne rok a pol pred svojím odchodom do dôchodku chce 63-ročný šéf najväčšieho európskeho automobilového koncernu Volkswagen (VW) Ferdinand Piech pokračovať v jeho rozvoji, aj keď sa konjunktúra v sektore oslabuje. Piech chce dosiahnuť svoj cieľ, o ktorom hovoril pri nástupe do vedúcej funkcie vo VW v roku 1993: zvýšiť ziskovosť koncernu na 6,5 %.

Obrat VW dosiahol vlani 167,3 miliardy mariek (v roku 1999 bol 147 miliárd DEM) a zisk pred zdanením 6,78 miliardy mariek. Zisk po zdanení vzrástol v porovnaní s rokom o 144 miliónov na 4,03 miliardy mariek. Koncern vlani investoval 12 miliárd mariek, o 1,3 miliardy viac ako predvlani. Na výskum a vývoj venoval 8,1 miliardy mariek, čo bol medziročne výsledok vyšší o 700 miliónov mariek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

VW vlani vyrobil viac ako päť miliónov vozidiel. Zamestnával 324 400 pracovníkov, takmer o 18 000 viac než v roku 1999. Kým výsledok na akciu bol predvlani 3,96 marky, v minulom roku stúpol na 9,67 marky. Všetky značky koncernu okrem španielskeho Seatu dosiahli rast výroby. Zásoby hotových automobilov sú na ideálnej výške.

VW profitoval z nemeckej daňovej reformy, ale aj zo zlepšenia výsledkov v Latinskej Amerike, Severnej Amerike, Afrike. Poškodila ho však smernica EÚ o starých autách. Keby nebolo tohto nepriaznivého vplyvu, ziskovosť koncernu by vlani bola namiesto 4,6 % o 0,6 % vyššia. Piech povedal, že stanovený cieľ chce dosiahnuť do konca svojho zotrvania na čele VW.

Podľa Piecha sa tento rok bude v koncerne realizovať množstvo opatrení na zvýšenie výnosnosti podnikateľskej činnosti. Na viacerých modeloch sa budú používať totožné moduly, napríklad brzdové a iné. Pritom tvarom karosérií a elektronických vybavením riadenia sa podľa Piecha dajú vytvárať rozličné charaktery vozidiel, takže unifikácia v tomto smere vozidlám koncernu nehrozí.

SkryťVypnúť reklamu

(1 DEM = 22,284 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 344
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 488
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 132
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 981
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 275
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 677
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 584
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 501
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


21 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 411
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 290
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 290
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 028
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 885
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 699
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 619
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu