SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Zhovárame sa: s Philippe Métrasom, generálnym riaditeľom spoločnosti Renault Slovensko O slovenskom automobilovom trhu a automobiloch Renault

„Automobily Renault majú v sebe istú osobnosť. Myslím si, že predstavovaním nových konceptov sa značka Renault dokázala predstaviť ako vizionársky výrobca. Dokumentujú to aj koncepty a modely, ktoré často pôsobili veľmi odvážne, nakoniec sa predsa presadi

Značku Renault netreba osobitne predstavovať. Jej automobily sa úspešne predávajú v Európe i vo svete. Predsa však – ako by ste vy charakterizovali značku a automobily Renault?
li a stali sa veľmi úspešnými. Dobrým príkladom je napríklad Scénic, ktorý vďaka svojmu úspechu sa stal veľmi rýchlo napodobňovaný mnohými značkami. Renault je aj značka, ktorá sa snaží rozdávať srdečnosť, čo sa prejavuje napríklad v konštrukcii, kvalite alebo v oblasti „pobytu na palube“. Renault ako výrobca má aj veľkú dávku odvahy. Okrem základných produktov sa to prejavilo teraz návratom značky do pretekov formuly 1.“     

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ako vidíte postavenie značky medzi európskymi výrobcami osobných automobilov?
„Značka Renault je už štyri roky lídrom na automobilovom trhu osobných a úžitkových vozidiel v západnej Európe. Na trhu v krajinách strednej a východnej Európy sme na treťom mieste. A ak by sme chceli porovnávať, hovoriť o celosvetovom postavení našej značky, je lepšie hovoriť o postavení aliancie Renault a Nissan. V priebehu roka 2001 Renault a Nissan predali spolu približne 5 miliónov automobilov, čo je 9,2-percentný podiel na svetovom automobilovom trhu.“ 

Renault ako jedna z mála svetových automobiliek si udržuje svoju nezávislosť. Prednedávnom však uzavrel pomerne tesné partnerstvo s japonským Nissanom. V čom bude jeho prínos pre ďalší rozvoj automobilov Renault?
„V prvom rade treba zdôrazniť, že ide o alianciu, nie fúziu. Nissan zostáva japonským výrobcom, Renault francúzskym. Z tohto hľadiska neexistuje riziko, že by sa poškodila identita jednej alebo druhej značky. To znamená, že nissany zostanú nissanmi, a renaulty zostanú renaultmi. Samozrejme, dúfame, že Nissan  získa vďaka kvalite Renaultu a Renault získa vďaka kvalite automobilov Nissan. To platí tak pre obchodnú, ako aj výrobnú oblasť spolupráce.“

Skryť Vypnúť reklamu

Renault zapustil na Slovensku hlboké korene už v časoch „hlbokého“ socializmu. Slovenský zákazník mal teda k nim blízko aj po zmene politickej situácie. Napriek tomuto fiktívnemu náskoku predaj automobilov Renault dlhší čas neprofitoval z vybudovanej pozície. Prečo?
„Začiatkom 90-tych rokov okrem škodovky všetci začínali od nuly. Prakticky hneď sme sa začali zaujímať o slovenský trh a neboli sme poslední, ktorí sa prezentovali v úlohe importéra ako filiálka výrobcu. Prišli sme na Slovensko s politikou nie krátkodobého úspechu. Náš úspech sa dostavil.“

Vybudovanie vlastného importérskeho zastúpenia veľmi zmenilo situáciu Renaulta na slovenskom trhu. Aké opatrenia bolo potrebné urobiť?
„Slovensko má teraz v parížskej centrále Renaultu rovnakú pozíciu ako ostatné krajiny. A to je to, čo veľa zmenilo. Teraz vlastne výrobca dohliada na organizáciu predaja, ktorá musí byť vždy veľmi komplexná. A to nám umožňuje lepšie pracovať."

Skryť Vypnúť reklamu

V rebríčku predajcov za uplynulý rok poskočil Renault na Slovensku na druhé miesto. Iste aj vďaka Thalii, inovovanému Cliu a novej generácii Laguny. Alebo aj niečomu inému?
„Kľúčom k úspechu sú produkty, produktová škála. Ak nemáte atraktívne modely, k úspechu sa určite nedopracujete. A potom, je tu určitá zrelosť Renaulta, či už v oblasti kompletnej kvalitnej predajnej siete, tým myslím výborné pokrytie územia Slovenska, a taktiež aj efekt prítomnosti a dobre štruktúrovanej filiálky. Tu sú korene úspechov – druhé miesto na trhu.“

Cíti sa teraz Renault na slovenskom automobilovom trhu lepšie?
„Renault sa cíti na Slovensku dobre, pretože vydobyť si druhé miesto na dynamizujúcom sa trhu je potešujúce. Z tohto úspechu sa nám nezakrútila hlava, sme si vedomí, že máme toho ešte veľa na práci.“

Skryť Vypnúť reklamu

Dôležitý pre predaj je sieť predajcov. Máte ju na Slovensku dobudovanú?
„Pokrytie teritória Slovenska je veľmi dobré. Vyplýva to aj z výsledkov geografických predajov na území Slovenska. To znamená, že nepredávame len v Bratislave. Naša sieť predajcov je dostatočná i dynamická. Výsledky z roku 2001 to plne dokazujú. Budeme však do nej ďalej investovať. Chceme ju však ďalej rozvíjať. Určite prídu zmeny, aby sa čo najlepšie pokrylo územie Slovenska, ale už súčasný stav považujem za veľmi dobre štruktúrovaný.“

Udržať sa na čele znamená zároveň starať sa o zákazníka. Aký prístup k nemu volí Renault?
„Jednou z tém, ktorými sa intenzívne zaoberám, je náš prístup ku klientovi. A tak budeme ďalej rozvíjať našu ponuku v oblasti predaja i služieb, podobne ako sme to urobili v minulom roku, keď sme prišli so službou Renault Assistance. Pracujeme na spokojnosti klientov v popredajných službách vďaka  prieskumom spokojnosti „Kvalita, služby a servis“. V oblasti informačnej a obchodnej činnosti sme prišli s istou politikou štandardov. Ďalším príkladom je internetová stránka, ktorá nás utvrdzuje v tom, že je to správny prístup v ponuke informácií.“

Skryť Vypnúť reklamu

Aká injekcia by slovenskému trhu pomohla?
„Automobilový trh je odrazom ekonomickej situácie v danej krajine a myslím, že perspektívy rozvoja automobilového trhu sú práve také, aké sú perspektívy rozvoja celej krajiny. Integrácia do EÚ a následný ekonomický rozvoj bude určite krokom vpred. Z tohto hľadiska automobilový trh na Slovensku ešte len čaká na objavenie. V každom prípade, právna, fiskálna aj zákonodarná stránka automobilového trhu  na Slovensku sa veľmi približuje k tej situácii, aká je v Európskej únii.“

Zastavme sa na chvíľu ešte pri modeli Thalia. S akou stratégiou ste ho uvádzali na trh?
„Model Thalia má svoju veľmi racionálnu klientelu, teda klientov, ktorí nakupujú po premýšľaní, zvažujú a porovnávajú. Táto klientela nenakupuje len na základe ceny, ale porovnáva, zaoberá sa vzťahom medzi vybavením vozidla a jeho cenou. Je to klientela, ktorá hľadá a porovnáva, zaoberá sa vzťahom hodnoty vozidla a jeho ceny. Na Slovensku sú aj lacnejšie autá ako Thalia, ale pomer hodnoty a ceny je horší.“

Skryť Vypnúť reklamu

Nová generácia Laguny zmenila doterajšiu stratégiu tohto modelu. Aký cieľ si dal výrobca pri jej vývoji?
„Do novej Laguny vložil Renault veľké ambície. Bola koncipovaná tak, aby nám pomohla uspieť na všetkých trhoch. Často a zaslúžene sa spomínane v oblasti bezpečnosti. Je to vozidlo, ktoré bolo v mnohých smeroch koncipované na spôsob  vozidla vyššej triedy. Počas prvého roku predaja nová Laguna skutočne naplnila väčšinu cieľov v európskych krajinách a má úspech aj na Slovensku.“

Značka Renault už roky prichádza stále s niečím novým. Takým bol Espace, neskôr Twingo a Scénic, po nich Avantime a teraz Vel Satis. Čo si od jeho uvedenia Renault sľubuje?
„Vel Satis je automobil, ktorý má silný dizajn a ponuku „pobytu na palube“  skutočne výnimočnú. Je skutočnou osobnosťou. Vel Satis je alternatívou pre luxusnú triedu. Vo Vel Satise sa odráža tradícia, ktorá sa vytvorila pri prezentovaní koncepčných áut.“

Skryť Vypnúť reklamu

Dizajn automobilov značky Renault je výsledkom vlastných návrhov alebo spolupráce s niektorým dizajnérskym centrom?
„Dizajn všetkých vozidiel Renault je vytváraný v našich dizajnérskych centrách v Paríži a Barcelone. Všetky automobily, ktoré máme v súčasnosti v ponuke, vzišli z dizajnérskej dielne Technocentra v Paríži. Niet vozidla, ktoré by bolo navrhnuté inými dizajnérmi.“

K obohateniu a oživeniu terajšej ponuky značky má prispieť aj nový Mégane. Kedy sa očakáva jeho premiéra?
„Jeho vývoj a overovanie prototypov práve prebieha.“

Neočakáva sa aj obmena najmenšieho modelu Twingo?
„V súčasnosti je predaj Twinga veľmi dobrý. Jeho dizajn je stále moderný, nezostarel, vo výrobe bude pokračovať.“

Už dlhší čas chýba vašej značke vlajková loď.
„O priamom nástupcovi Safrana sa neuvažuje, ale novou vlajkovou loďou Renaultu bude Vel Satis.“

Skryť Vypnúť reklamu

Na čom vy osobne jazdíte?
„V súčasnosti na Renaulte Espace, čoskoro ho však vymením za Vel Satis. V podstate to zodpovedá mojim automobilovým ambíciám.“

Prvý najväčší európsky autosalón roka v Ženeve je na dohľad. Čím tu prekvapí Renault?
„Určite prídeme s viacerými novinkami. Myslím si, že predstavený bude nový Espace. Espace je určite typickým príkladom produkcie Renaultu, a keď sme v roku 1983 s ním vyšli, bol jediným tohto druhu na trhu. Po devätnástich rokoch je Espace svojím spôsobom meradlo kvality v tomto segmente. Dodávam len, že to bolo v tom čase veľmi odvážne prísť s takýmto autom na trh. Čas však ukázal, že to bol správny krok.“

Môžete na záver prezradiť, aké projekty pripravuje Renault pre najbližšie roky?
„Veľkým projektom je rozvoj úspešnej aliance Renault-Nissan. Čo sa týka  Renaultu, hlavným cieľom  je rozvíjať značku prostredníctvom svojich produktov. To, čo v budúcnosti ešte posilní značku Renault, bude ešte väčšia pestrosť a rozmanitosť ponuky a posilnenie identity značky. Na jednej strane  budeme ešte viac diverzifikovať modelový rad, na druhej strane mu dáme ešte väčšiu jednotu. Názorne to uvidíte na budúcich modeloch značky Renault.“ 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 554
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 725
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 464
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 403
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 874
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 925
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 451
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 444
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 265
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N