SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Zhovárame sa: s Philippe Métrasom, generálnym riaditeľom spoločnosti Renault Slovensko O slovenskom automobilovom trhu a automobiloch Renault

„Automobily Renault majú v sebe istú osobnosť. Myslím si, že predstavovaním nových konceptov sa značka Renault dokázala predstaviť ako vizionársky výrobca. Dokumentujú to aj koncepty a modely, ktoré často pôsobili veľmi odvážne, nakoniec sa predsa presadi

Značku Renault netreba osobitne predstavovať. Jej automobily sa úspešne predávajú v Európe i vo svete. Predsa však – ako by ste vy charakterizovali značku a automobily Renault?
li a stali sa veľmi úspešnými. Dobrým príkladom je napríklad Scénic, ktorý vďaka svojmu úspechu sa stal veľmi rýchlo napodobňovaný mnohými značkami. Renault je aj značka, ktorá sa snaží rozdávať srdečnosť, čo sa prejavuje napríklad v konštrukcii, kvalite alebo v oblasti „pobytu na palube“. Renault ako výrobca má aj veľkú dávku odvahy. Okrem základných produktov sa to prejavilo teraz návratom značky do pretekov formuly 1.“     

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako vidíte postavenie značky medzi európskymi výrobcami osobných automobilov?
„Značka Renault je už štyri roky lídrom na automobilovom trhu osobných a úžitkových vozidiel v západnej Európe. Na trhu v krajinách strednej a východnej Európy sme na treťom mieste. A ak by sme chceli porovnávať, hovoriť o celosvetovom postavení našej značky, je lepšie hovoriť o postavení aliancie Renault a Nissan. V priebehu roka 2001 Renault a Nissan predali spolu približne 5 miliónov automobilov, čo je 9,2-percentný podiel na svetovom automobilovom trhu.“ 

Renault ako jedna z mála svetových automobiliek si udržuje svoju nezávislosť. Prednedávnom však uzavrel pomerne tesné partnerstvo s japonským Nissanom. V čom bude jeho prínos pre ďalší rozvoj automobilov Renault?
„V prvom rade treba zdôrazniť, že ide o alianciu, nie fúziu. Nissan zostáva japonským výrobcom, Renault francúzskym. Z tohto hľadiska neexistuje riziko, že by sa poškodila identita jednej alebo druhej značky. To znamená, že nissany zostanú nissanmi, a renaulty zostanú renaultmi. Samozrejme, dúfame, že Nissan  získa vďaka kvalite Renaultu a Renault získa vďaka kvalite automobilov Nissan. To platí tak pre obchodnú, ako aj výrobnú oblasť spolupráce.“

SkryťVypnúť reklamu

Renault zapustil na Slovensku hlboké korene už v časoch „hlbokého“ socializmu. Slovenský zákazník mal teda k nim blízko aj po zmene politickej situácie. Napriek tomuto fiktívnemu náskoku predaj automobilov Renault dlhší čas neprofitoval z vybudovanej pozície. Prečo?
„Začiatkom 90-tych rokov okrem škodovky všetci začínali od nuly. Prakticky hneď sme sa začali zaujímať o slovenský trh a neboli sme poslední, ktorí sa prezentovali v úlohe importéra ako filiálka výrobcu. Prišli sme na Slovensko s politikou nie krátkodobého úspechu. Náš úspech sa dostavil.“

Vybudovanie vlastného importérskeho zastúpenia veľmi zmenilo situáciu Renaulta na slovenskom trhu. Aké opatrenia bolo potrebné urobiť?
„Slovensko má teraz v parížskej centrále Renaultu rovnakú pozíciu ako ostatné krajiny. A to je to, čo veľa zmenilo. Teraz vlastne výrobca dohliada na organizáciu predaja, ktorá musí byť vždy veľmi komplexná. A to nám umožňuje lepšie pracovať."

SkryťVypnúť reklamu

V rebríčku predajcov za uplynulý rok poskočil Renault na Slovensku na druhé miesto. Iste aj vďaka Thalii, inovovanému Cliu a novej generácii Laguny. Alebo aj niečomu inému?
„Kľúčom k úspechu sú produkty, produktová škála. Ak nemáte atraktívne modely, k úspechu sa určite nedopracujete. A potom, je tu určitá zrelosť Renaulta, či už v oblasti kompletnej kvalitnej predajnej siete, tým myslím výborné pokrytie územia Slovenska, a taktiež aj efekt prítomnosti a dobre štruktúrovanej filiálky. Tu sú korene úspechov – druhé miesto na trhu.“

Cíti sa teraz Renault na slovenskom automobilovom trhu lepšie?
„Renault sa cíti na Slovensku dobre, pretože vydobyť si druhé miesto na dynamizujúcom sa trhu je potešujúce. Z tohto úspechu sa nám nezakrútila hlava, sme si vedomí, že máme toho ešte veľa na práci.“

SkryťVypnúť reklamu

Dôležitý pre predaj je sieť predajcov. Máte ju na Slovensku dobudovanú?
„Pokrytie teritória Slovenska je veľmi dobré. Vyplýva to aj z výsledkov geografických predajov na území Slovenska. To znamená, že nepredávame len v Bratislave. Naša sieť predajcov je dostatočná i dynamická. Výsledky z roku 2001 to plne dokazujú. Budeme však do nej ďalej investovať. Chceme ju však ďalej rozvíjať. Určite prídu zmeny, aby sa čo najlepšie pokrylo územie Slovenska, ale už súčasný stav považujem za veľmi dobre štruktúrovaný.“

Udržať sa na čele znamená zároveň starať sa o zákazníka. Aký prístup k nemu volí Renault?
„Jednou z tém, ktorými sa intenzívne zaoberám, je náš prístup ku klientovi. A tak budeme ďalej rozvíjať našu ponuku v oblasti predaja i služieb, podobne ako sme to urobili v minulom roku, keď sme prišli so službou Renault Assistance. Pracujeme na spokojnosti klientov v popredajných službách vďaka  prieskumom spokojnosti „Kvalita, služby a servis“. V oblasti informačnej a obchodnej činnosti sme prišli s istou politikou štandardov. Ďalším príkladom je internetová stránka, ktorá nás utvrdzuje v tom, že je to správny prístup v ponuke informácií.“

SkryťVypnúť reklamu

Aká injekcia by slovenskému trhu pomohla?
„Automobilový trh je odrazom ekonomickej situácie v danej krajine a myslím, že perspektívy rozvoja automobilového trhu sú práve také, aké sú perspektívy rozvoja celej krajiny. Integrácia do EÚ a následný ekonomický rozvoj bude určite krokom vpred. Z tohto hľadiska automobilový trh na Slovensku ešte len čaká na objavenie. V každom prípade, právna, fiskálna aj zákonodarná stránka automobilového trhu  na Slovensku sa veľmi približuje k tej situácii, aká je v Európskej únii.“

Zastavme sa na chvíľu ešte pri modeli Thalia. S akou stratégiou ste ho uvádzali na trh?
„Model Thalia má svoju veľmi racionálnu klientelu, teda klientov, ktorí nakupujú po premýšľaní, zvažujú a porovnávajú. Táto klientela nenakupuje len na základe ceny, ale porovnáva, zaoberá sa vzťahom medzi vybavením vozidla a jeho cenou. Je to klientela, ktorá hľadá a porovnáva, zaoberá sa vzťahom hodnoty vozidla a jeho ceny. Na Slovensku sú aj lacnejšie autá ako Thalia, ale pomer hodnoty a ceny je horší.“

SkryťVypnúť reklamu

Nová generácia Laguny zmenila doterajšiu stratégiu tohto modelu. Aký cieľ si dal výrobca pri jej vývoji?
„Do novej Laguny vložil Renault veľké ambície. Bola koncipovaná tak, aby nám pomohla uspieť na všetkých trhoch. Často a zaslúžene sa spomínane v oblasti bezpečnosti. Je to vozidlo, ktoré bolo v mnohých smeroch koncipované na spôsob  vozidla vyššej triedy. Počas prvého roku predaja nová Laguna skutočne naplnila väčšinu cieľov v európskych krajinách a má úspech aj na Slovensku.“

Značka Renault už roky prichádza stále s niečím novým. Takým bol Espace, neskôr Twingo a Scénic, po nich Avantime a teraz Vel Satis. Čo si od jeho uvedenia Renault sľubuje?
„Vel Satis je automobil, ktorý má silný dizajn a ponuku „pobytu na palube“  skutočne výnimočnú. Je skutočnou osobnosťou. Vel Satis je alternatívou pre luxusnú triedu. Vo Vel Satise sa odráža tradícia, ktorá sa vytvorila pri prezentovaní koncepčných áut.“

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn automobilov značky Renault je výsledkom vlastných návrhov alebo spolupráce s niektorým dizajnérskym centrom?
„Dizajn všetkých vozidiel Renault je vytváraný v našich dizajnérskych centrách v Paríži a Barcelone. Všetky automobily, ktoré máme v súčasnosti v ponuke, vzišli z dizajnérskej dielne Technocentra v Paríži. Niet vozidla, ktoré by bolo navrhnuté inými dizajnérmi.“

K obohateniu a oživeniu terajšej ponuky značky má prispieť aj nový Mégane. Kedy sa očakáva jeho premiéra?
„Jeho vývoj a overovanie prototypov práve prebieha.“

Neočakáva sa aj obmena najmenšieho modelu Twingo?
„V súčasnosti je predaj Twinga veľmi dobrý. Jeho dizajn je stále moderný, nezostarel, vo výrobe bude pokračovať.“

Už dlhší čas chýba vašej značke vlajková loď.
„O priamom nástupcovi Safrana sa neuvažuje, ale novou vlajkovou loďou Renaultu bude Vel Satis.“

SkryťVypnúť reklamu

Na čom vy osobne jazdíte?
„V súčasnosti na Renaulte Espace, čoskoro ho však vymením za Vel Satis. V podstate to zodpovedá mojim automobilovým ambíciám.“

Prvý najväčší európsky autosalón roka v Ženeve je na dohľad. Čím tu prekvapí Renault?
„Určite prídeme s viacerými novinkami. Myslím si, že predstavený bude nový Espace. Espace je určite typickým príkladom produkcie Renaultu, a keď sme v roku 1983 s ním vyšli, bol jediným tohto druhu na trhu. Po devätnástich rokoch je Espace svojím spôsobom meradlo kvality v tomto segmente. Dodávam len, že to bolo v tom čase veľmi odvážne prísť s takýmto autom na trh. Čas však ukázal, že to bol správny krok.“

Môžete na záver prezradiť, aké projekty pripravuje Renault pre najbližšie roky?
„Veľkým projektom je rozvoj úspešnej aliance Renault-Nissan. Čo sa týka  Renaultu, hlavným cieľom  je rozvíjať značku prostredníctvom svojich produktov. To, čo v budúcnosti ešte posilní značku Renault, bude ešte väčšia pestrosť a rozmanitosť ponuky a posilnenie identity značky. Na jednej strane  budeme ešte viac diverzifikovať modelový rad, na druhej strane mu dáme ešte väčšiu jednotu. Názorne to uvidíte na budúcich modeloch značky Renault.“ 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 334
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 182
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 436
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 433
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 929
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 040
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 928
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 614
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Fondee: Eva Hlavsová z Fondee: Češky sú v porovnaní so Slovenkami voči investovaniu skeptickejšie, ukázal prieskum
  2. Jozo Peric: Česká národná banka po sérii zvyšovania ponechala úrokové sadzby
  3. Marek Kytka: Naša nová draftová jednotka Theo Kiss ? Jeho ukážkový gól
  4. Lucia Žárska: Aký dopad môže mať spor medzi Taiwanom a Čínou na akciové trhy?
  5. Olívia Lacenová: Okolo čínskej ekonomiky sa pomaly uťahuje slučka...
  6. Věra Tepličková: A zasa ten spln...
  7. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  8. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 954
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 14 828
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 602
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 740
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 199
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 954
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 340
  8. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 110
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu