SME

VW Fox – konečne ľudové vozidlo

Od čias VW Chrobáka a prvej generácie VW Golf sa nemecká automobilka stále viac vzďaľovala od lacných ľudových automobilov, na ktorých kvalite a priaznivej cene si postavila svoje renomé. Návrat k chudobnejším motoristom deklaruje malý a dravý „Fox“.

Od čias VW Chrobáka a prvej generácie VW Golf sa nemecká automobilka stále viac vzďaľovala od lacných ľudových automobilov, na ktorých kvalite a priaznivej cene si postavila svoje renomé. Odklon od v názve zakotvenej ľudovosti „Volks“ vyvrcholil príchodom modelov Phaeton a Touareg. Návrat k chudobnejším motoristom deklaruje malý a dravý „Fox“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už na autosalóne vo Frankfurte nás zaujal malý VW Fox, ktorý sme si odfotili a podrobne prehliadli. Hosteska, ktorá nám ochotne predviedla výhody vnútorného priestoru a po sklopení zadných sedadiel vliezla do batožinového priestoru, však nevedela, či sa Fox dostane do východnej Európy. Práve toto auto s rázvorom náprav zhodným s väčším Polom sa nám zdalo ako dobrá alternatíva pre chudobnejších motoristov. Sklamane sme však skonštatovali, že na Slovensku sa predávať nebude. Napokon však importér oznámil, že Fox sa bude na Slovensku predávať, hoci sa vyrába v ďalekej Brazíli a s jeho dovozom súvisia aj isté náklady na prepravu. Na Slovensku sa tak objavil priamy konkurent trojičiek (Toyota Aygo, Citroen C1 a Peugeot 107)pochádzajúcich z českého Kolína. Pri pohľade na pomer ceny a vybavenia musela konkurencii naskočiť husia koža. Objektívne však treba priznať, že po stránke dizajnu majú navrch Aygo, C1 a 107. S dvomi airbagami a ABS v základe, ale najmä vnútorným priestorom na úrovni Pola (rovnaký rázvor náprav), za cenu od 287.000 Sk môže Fox veľmi ľahko odstaviť aj Chevrolet Spark prípadne trochu potrápiť Škodu Fabiu. S cenou hlboko pod kolínskymi trojičkami a asi 20.000 Sk nad Chevroletom Spark (ale lepšou výbavou) sa dostáva do role favorita nášho trhu. Jediným jeho handicapom je trojdverová karoséria, s ktorou sa buď zákazníci stotožnia alebo sa rozhodnú pre päťdverových konkurentov. Fox bol vyvíjaný v koprodukcii nemeckého a brazílskeho závodu VW. V ponuke je zatiaľ s jediným motorom 1.2 (40 kW) a jednou úrovňou výbavy, ku ktorej si môžu zákazníci doobjednať širokú škálu prvkov od klimatizácie až po ESP. Importér očakáva, že ročne sa predá asi 300 kusov. V prípade objednávky podľa želania je dodacia doba okolo 2 mesiacov, inak sa predávajú vozidlá, ktoré sú na sklade. Náhradné diely budú distribuované z centrálneho skladu v Mladej Boleslavi, takže vzdialenosť od materského závodu v Brazíli by nemala hrať rolu. VW Fox s trojvalcovým motorom objemu 1198 cm3 dosahuje maximálnu rýchlosť 148 km/h a v priemere spotrebuje 6,0 litrov benzínu. Na oboch miestach vzadu sú sériovo k dispozícii pripevňovacie body na detské sedačky Isofix. Volkswagen ponúka pre nový Fox program detských sedačiek, napríklad Bobsy G1 Isofix Duo plus je určená pre malých pasažierov od ôsmich mesiacov do štyroch rokov, prípadne pre hmonosti od 9 do 18 kilogramov. Systém ARS (Adjustable Rear Seats), dodávaný na želanie, umožňuje posúvať zadné sedadlá zvnútra i z batožinového priestoru. Základný objem batožinového priestoru tak možno zväčšiť z 260 na 353 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Malé lacné auto s dobrou výbavou a hlavne vnútorným priestorom nás zaujalo už vo Frankfurte.

Hosteska nám ochotne predviedla prednosti batožinového priestoru so sklápateľnými sedadlami. V základnom usporidaní je objem kufra 260 l a po sklopení sedadiel 1016 l. Na našu otázku , či sa bude Fox dovážať aj na Slovensko, vtedy zástupkyňa značky na stánku VW odpoevdala negatívne. Ako sa ukázalo, realita je iná.

Asi jediným handicapom VW Fox bude trojdverová karoséria a nenápadný dizajn.

Interiér ťaží z tradičných tvarov a hodnôt VW. Vzhľadom na cenu určite poteší základná výbava s dvomi airbagmi a ABS. Časom sa zrejme na Slovensku stane bežným javom, že aj lacné autá budú mať štandardne aspoň dva airbagy a ABS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  1. TIPOS spustil novú kampaň
  2. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  3. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  8. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 316
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 767
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 6 277
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 729
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 866
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 4 198
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 261
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 139
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť.
  3. Viktor Pamula: 5%. Nový záväzok NATO v Európe ? Bude to stačiť ?
  4. Dávid Polák: Všetko, čo ste nechceli vedieť o Gaze
  5. Rudolf Brídzik: Načo mi je perie ?
  6. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  7. Jozef Sitko: Domovina hnevu a mamonu?
  8. Ján Košč: Zisky namiesto miezd? Odborníci budú diskutovať o skutočných príčinách inflácie
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 110 650
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 35 991
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 16 581
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 062
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 366
  6. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 9 380
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 9 229
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 8 953
  1. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  2. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  3. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  4. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  6. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  7. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  8. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
SkryťZatvoriť reklamu