VW Fox – konečne ľudové vozidlo

Od čias VW Chrobáka a prvej generácie VW Golf sa nemecká automobilka stále viac vzďaľovala od lacných ľudových automobilov, na ktorých kvalite a priaznivej cene si postavila svoje renomé. Návrat k chudobnejším motoristom deklaruje malý a dravý „Fox“.

Od čias VW Chrobáka a prvej generácie VW Golf sa nemecká automobilka stále viac vzďaľovala od lacných ľudových automobilov, na ktorých kvalite a priaznivej cene si postavila svoje renomé. Odklon od v názve zakotvenej ľudovosti „Volks“ vyvrcholil príchodom modelov Phaeton a Touareg. Návrat k chudobnejším motoristom deklaruje malý a dravý „Fox“.

Už na autosalóne vo Frankfurte nás zaujal malý VW Fox, ktorý sme si odfotili a podrobne prehliadli. Hosteska, ktorá nám ochotne predviedla výhody vnútorného priestoru a po sklopení zadných sedadiel vliezla do batožinového priestoru, však nevedela, či sa Fox dostane do východnej Európy. Práve toto auto s rázvorom náprav zhodným s väčším Polom sa nám zdalo ako dobrá alternatíva pre chudobnejších motoristov. Sklamane sme však skonštatovali, že na Slovensku sa predávať nebude. Napokon však importér oznámil, že Fox sa bude na Slovensku predávať, hoci sa vyrába v ďalekej Brazíli a s jeho dovozom súvisia aj isté náklady na prepravu. Na Slovensku sa tak objavil priamy konkurent trojičiek (Toyota Aygo, Citroen C1 a Peugeot 107)pochádzajúcich z českého Kolína. Pri pohľade na pomer ceny a vybavenia musela konkurencii naskočiť husia koža. Objektívne však treba priznať, že po stránke dizajnu majú navrch Aygo, C1 a 107. S dvomi airbagami a ABS v základe, ale najmä vnútorným priestorom na úrovni Pola (rovnaký rázvor náprav), za cenu od 287.000 Sk môže Fox veľmi ľahko odstaviť aj Chevrolet Spark prípadne trochu potrápiť Škodu Fabiu. S cenou hlboko pod kolínskymi trojičkami a asi 20.000 Sk nad Chevroletom Spark (ale lepšou výbavou) sa dostáva do role favorita nášho trhu. Jediným jeho handicapom je trojdverová karoséria, s ktorou sa buď zákazníci stotožnia alebo sa rozhodnú pre päťdverových konkurentov. Fox bol vyvíjaný v koprodukcii nemeckého a brazílskeho závodu VW. V ponuke je zatiaľ s jediným motorom 1.2 (40 kW) a jednou úrovňou výbavy, ku ktorej si môžu zákazníci doobjednať širokú škálu prvkov od klimatizácie až po ESP. Importér očakáva, že ročne sa predá asi 300 kusov. V prípade objednávky podľa želania je dodacia doba okolo 2 mesiacov, inak sa predávajú vozidlá, ktoré sú na sklade. Náhradné diely budú distribuované z centrálneho skladu v Mladej Boleslavi, takže vzdialenosť od materského závodu v Brazíli by nemala hrať rolu. VW Fox s trojvalcovým motorom objemu 1198 cm3 dosahuje maximálnu rýchlosť 148 km/h a v priemere spotrebuje 6,0 litrov benzínu. Na oboch miestach vzadu sú sériovo k dispozícii pripevňovacie body na detské sedačky Isofix. Volkswagen ponúka pre nový Fox program detských sedačiek, napríklad Bobsy G1 Isofix Duo plus je určená pre malých pasažierov od ôsmich mesiacov do štyroch rokov, prípadne pre hmonosti od 9 do 18 kilogramov. Systém ARS (Adjustable Rear Seats), dodávaný na želanie, umožňuje posúvať zadné sedadlá zvnútra i z batožinového priestoru. Základný objem batožinového priestoru tak možno zväčšiť z 260 na 353 litrov.

Malé lacné auto s dobrou výbavou a hlavne vnútorným priestorom nás zaujalo už vo Frankfurte.

Hosteska nám ochotne predviedla prednosti batožinového priestoru so sklápateľnými sedadlami. V základnom usporidaní je objem kufra 260 l a po sklopení sedadiel 1016 l. Na našu otázku , či sa bude Fox dovážať aj na Slovensko, vtedy zástupkyňa značky na stánku VW odpoevdala negatívne. Ako sa ukázalo, realita je iná.

Asi jediným handicapom VW Fox bude trojdverová karoséria a nenápadný dizajn.

Interiér ťaží z tradičných tvarov a hodnôt VW. Vzhľadom na cenu určite poteší základná výbava s dvomi airbagmi a ABS. Časom sa zrejme na Slovensku stane bežným javom, že aj lacné autá budú mať štandardne aspoň dva airbagy a ABS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  7. Investment Advisory Guide for Slovakia
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  9. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  3. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  4. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  6. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  7. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  8. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 25 292
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 22 428
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 21 177
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 17 894
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 863
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 12 054
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 894
  8. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 4 763
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 4 479
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 4 407

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.