Nové crash testy : Fiat Croma, Toyota Yaris, Daihatsu Sirion

Dnes už asi nikoho neprekvapí, že väčšina nových automobilov dosahuje v nárazových testoch Euro NCAP úrovne 5 hviezdičiek. Týka sa to aj nového Fiatu Croma , ktorý podobne ako Grande Punto zaznamenal úspech. Toyota Yaris tiež zažiarila.

Dnes už asi nikoho neprekvapí, že väčšina nových automobilov dosahuje v nárazových testoch Euro NCAP úrovne 5 hviezdičiek. Týka sa to aj nového Fiatu Croma , ktorý podobne ako Grande Punto zaznamenal úspech. Vzhľadom na vynaložené úsilie automobilky bol zisk piatich hviezd skôr povinnosťou než prekvapením. Nárazové testy podľa metodiky Euro NCAP absolvuje iba niekoľko kusov automobilov na rozdiel od vývoja v samotnej továrni. Kvôli dosiahnutiu požadovanej bezpečnosti absolvovala Croma ešte v rámci vývoja nárazové testy spredu, zozadu, z boku a tiež nárazové testy zamerané na protipožiarnu ochranu. Práce na vývoji bezpečnostnej štruktúry trvali 18 000 hodín. Ak by mal na starosti bezpečnosť iba jeden inžinier, musel by tomu obetovať viac ako šesť rokov vrátane víkendov. Až 120 hotových automobilov padlo za obeť nárazovým testom. Nebyť počítačovej simulácie nárazu, bolo by ich ešte o sto viac. Pri obrovskej rane čelom do deformovateľnej prekážky poskytla Croma posádke ochranu na úrovni 92 %. Figuríny ochránené airbagmi mohli po čelnom náraze absolvovať aj bočný, kedy dostali zabrať o niečo menej, pretože Fiat zvládol bočný názaz na 97%. Výsledný súčet 34 bodov pozostával z 15 bodov za čený náraz, 19 bodov za bočný náraz a dvoch bodov za pripomínače bezpečnostných pásov. Fiat Croma má vo výbave čelné, bočné, hlavové airbagy a kolenný airbag pre vodiča. Rodinne koncipované vozidlo dobre ochráni detských pasažierov (80%) na zadných sedadlách, ale k chodcom je nemilosrdné ako väčšina automobilov (17%).

Dotyku kolien vodiča s prístrojovou doskou zabránil kolenný airbag. Pedálová skupina neohrozuje nohy vodiča, brzdový pedál sa však pri náraze posunul. Deformácia karosérie spôsobila pohnutie volantu o 29 mm dozadu, 18 mm smerom hore a 8 mm doprava. Medzi telom vodiča a vencom volantu aktívne zasahoval airbag.

 

 

 

 

 

Medzi ostatnými výsledkami testov sme objavili správy o nárazových skúškach Toyoty Yaris. Jej bezpečnosť bola ohodnotená taktiež piatimi hviezdami. Za ochranu posádky pri čelnom náraze dostala Toyota Yaris 15 bodova a za bočný náraz 18 bodov (99%). Po pripočítaní bodov za pripomínač nezapnutých pásov si Yaris zvýšil bezpečniostný kredit na 35 b z max počtu 36b. Ochrana detí na úrovni 34b (99%) taktiež vystupuje z priemeru.

 

 

 

 

Slabšie hodnotenie (4 hviezdy) ako Toyota Yaris získalo Daihatsu Sirion.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  2. Virtuálne sídlo v Bratislave
  3. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  4. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  6. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  7. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  8. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 541
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 753
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 241
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 485
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 322
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 490
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 965

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Roman Jančiga - Fórum

Kým sme boli pred sto rokmi

Rómovia nám najlepšie ukazujú našu minulosť v Uhorsku.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.