Dnes už asi nikoho neprekvapí, že väčšina nových automobilov dosahuje v nárazových testoch Euro NCAP úrovne 5 hviezdičiek. Týka sa to aj nového Fiatu Croma , ktorý podobne ako Grande Punto zaznamenal úspech. Vzhľadom na vynaložené úsilie automobilky bol zisk piatich hviezd skôr povinnosťou než prekvapením. Nárazové testy podľa metodiky Euro NCAP absolvuje iba niekoľko kusov automobilov na rozdiel od vývoja v samotnej továrni. Kvôli dosiahnutiu požadovanej bezpečnosti absolvovala Croma ešte v rámci vývoja nárazové testy spredu, zozadu, z boku a tiež nárazové testy zamerané na protipožiarnu ochranu. Práce na vývoji bezpečnostnej štruktúry trvali 18 000 hodín. Ak by mal na starosti bezpečnosť iba jeden inžinier, musel by tomu obetovať viac ako šesť rokov vrátane víkendov. Až 120 hotových automobilov padlo za obeť nárazovým testom. Nebyť počítačovej simulácie nárazu, bolo by ich ešte o sto viac. Pri obrovskej rane čelom do deformovateľnej prekážky poskytla Croma posádke ochranu na úrovni 92 %. Figuríny ochránené airbagmi mohli po čelnom náraze absolvovať aj bočný, kedy dostali zabrať o niečo menej, pretože Fiat zvládol bočný názaz na 97%. Výsledný súčet 34 bodov pozostával z 15 bodov za čený náraz, 19 bodov za bočný náraz a dvoch bodov za pripomínače bezpečnostných pásov. Fiat Croma má vo výbave čelné, bočné, hlavové airbagy a kolenný airbag pre vodiča. Rodinne koncipované vozidlo dobre ochráni detských pasažierov (80%) na zadných sedadlách, ale k chodcom je nemilosrdné ako väčšina automobilov (17%).
Dotyku kolien vodiča s prístrojovou doskou zabránil kolenný airbag. Pedálová skupina neohrozuje nohy vodiča, brzdový pedál sa však pri náraze posunul. Deformácia karosérie spôsobila pohnutie volantu o 29 mm dozadu, 18 mm smerom hore a 8 mm doprava. Medzi telom vodiča a vencom volantu aktívne zasahoval airbag.
Medzi ostatnými výsledkami testov sme objavili správy o nárazových skúškach Toyoty Yaris. Jej bezpečnosť bola ohodnotená taktiež piatimi hviezdami. Za ochranu posádky pri čelnom náraze dostala Toyota Yaris 15 bodova a za bočný náraz 18 bodov (99%). Po pripočítaní bodov za pripomínač nezapnutých pásov si Yaris zvýšil bezpečniostný kredit na 35 b z max počtu 36b. Ochrana detí na úrovni 34b (99%) taktiež vystupuje z priemeru.
Slabšie hodnotenie (4 hviezdy) ako Toyota Yaris získalo Daihatsu Sirion.