SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nové crash testy : Fiat Croma, Toyota Yaris, Daihatsu Sirion

Dnes už asi nikoho neprekvapí, že väčšina nových automobilov dosahuje v nárazových testoch Euro NCAP úrovne 5 hviezdičiek. Týka sa to aj nového Fiatu Croma , ktorý podobne ako Grande Punto zaznamenal úspech. Toyota Yaris tiež zažiarila.

Dnes už asi nikoho neprekvapí, že väčšina nových automobilov dosahuje v nárazových testoch Euro NCAP úrovne 5 hviezdičiek. Týka sa to aj nového Fiatu Croma , ktorý podobne ako Grande Punto zaznamenal úspech. Vzhľadom na vynaložené úsilie automobilky bol zisk piatich hviezd skôr povinnosťou než prekvapením. Nárazové testy podľa metodiky Euro NCAP absolvuje iba niekoľko kusov automobilov na rozdiel od vývoja v samotnej továrni. Kvôli dosiahnutiu požadovanej bezpečnosti absolvovala Croma ešte v rámci vývoja nárazové testy spredu, zozadu, z boku a tiež nárazové testy zamerané na protipožiarnu ochranu. Práce na vývoji bezpečnostnej štruktúry trvali 18 000 hodín. Ak by mal na starosti bezpečnosť iba jeden inžinier, musel by tomu obetovať viac ako šesť rokov vrátane víkendov. Až 120 hotových automobilov padlo za obeť nárazovým testom. Nebyť počítačovej simulácie nárazu, bolo by ich ešte o sto viac. Pri obrovskej rane čelom do deformovateľnej prekážky poskytla Croma posádke ochranu na úrovni 92 %. Figuríny ochránené airbagmi mohli po čelnom náraze absolvovať aj bočný, kedy dostali zabrať o niečo menej, pretože Fiat zvládol bočný názaz na 97%. Výsledný súčet 34 bodov pozostával z 15 bodov za čený náraz, 19 bodov za bočný náraz a dvoch bodov za pripomínače bezpečnostných pásov. Fiat Croma má vo výbave čelné, bočné, hlavové airbagy a kolenný airbag pre vodiča. Rodinne koncipované vozidlo dobre ochráni detských pasažierov (80%) na zadných sedadlách, ale k chodcom je nemilosrdné ako väčšina automobilov (17%).

Dotyku kolien vodiča s prístrojovou doskou zabránil kolenný airbag. Pedálová skupina neohrozuje nohy vodiča, brzdový pedál sa však pri náraze posunul. Deformácia karosérie spôsobila pohnutie volantu o 29 mm dozadu, 18 mm smerom hore a 8 mm doprava. Medzi telom vodiča a vencom volantu aktívne zasahoval airbag.

 

 

 

 

 

Medzi ostatnými výsledkami testov sme objavili správy o nárazových skúškach Toyoty Yaris. Jej bezpečnosť bola ohodnotená taktiež piatimi hviezdami. Za ochranu posádky pri čelnom náraze dostala Toyota Yaris 15 bodova a za bočný náraz 18 bodov (99%). Po pripočítaní bodov za pripomínač nezapnutých pásov si Yaris zvýšil bezpečniostný kredit na 35 b z max počtu 36b. Ochrana detí na úrovni 34b (99%) taktiež vystupuje z priemeru.

 

 

 

 

Slabšie hodnotenie (4 hviezdy) ako Toyota Yaris získalo Daihatsu Sirion.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon