Auto s číslom 5 000 000 zišlo z pásu závodu hodinu popoludní. Bola ním nová Škoda Octavia Ambiente. Vozidlo automobilka darovala spoločnosti Pečovatelská služba mesta Mladá Boleslav. Päťmiliónta škodovka tak bude slúžiť seniorom a zdravotne postihnutým občanom.
Nemecký koncern vstúpil do Škody Auto v apríli 1991. V súťaži prekonal francúzsky Renault. Okrem iného preto, že chcel pokračovať vo výrobe radu Škoda Favorit, v tom čase jedinej, ktorá sa tu vyrábala. V období vstupu Nemcov tu ročne vznikalo 170 000 kusov tohto vozidla.
Firma však čoskoro začala vývoj posúvať ďalej. "Prvým modelom značky, ktorý využil stratégiu spoločných modelov a technológií s ďalšími autami koncernu Volkswagen, bola Škoda Octavia," uvádza hovorca spoločnosti Evžen Krauskopf. Octaviu pracovníci montujú práve v domácom závode - Mladá Boleslav, rovnako ako ďalšie obľúbené autá - fabie. Od roku 1991 tu z pásov zišlo celkom 3 756 148 automobilov.
Na špeciálnej verzii modelu Octavia a auta Octavia Tour sa špecializuje závod vo Vrchlabí, kde vzniklo 727 046 áut. Pre výrobu najväčšej škodovky luxusného superbu bol v roku 2001 postavený celkom nový závod v Kvasinách. Ten sa teraz ďalej rozširuje a pripravuje na výrobu Roomsteru.
Vôbec prvé vozidlo Škoda vyrobila práve pred 100 rokmi. V súčasnosti sa autá značky Škoda predávajú na 85 trhoch celého sveta. Celková produkcia má v tomto roku presiahnuť rekordných 491 000 automobilov modelového radu Škoda Fabia, Octavia Tour, Octavia a Superb.
Informovalo o tom internetové vydanie Mladá fronta Dnes.