SÚHRN NAJDÔLEŽITEJŠÍCH ČÍSEL

Škoda vyrobila päť milónov vozidiel pod krídlami VW

Päť miliónov vozidiel vyrobila spoločnosť Škoda Auto od roku 1991, keď sa stala súčasťou koncernu Volkswagen. Zatiaľ najúspešnejšou Škodou sa stala Felicia.

Automobilom s poradovým číslom 5 000 000, ktorý zišiel 1. novembra 2005 o 13:00 z montážnej linky továrne v Mladej Boleslavi, sa stala nová Škoda Octavia Ambiente s benzínovým motorom 1.6 MPI/75 kW. Jubilejné vozidlo v béžovej metalickej farbe Sahara venovala spoločnosť Škoda Auto opatrovateľskej službe mesta Mladá Boleslav, ktorá zabezpečuje pomoc 700 seniorom a zdravotne postihnutým občanom v Stredočeskom kraji.

Koncern Volkswagen vstúpil do českej automobilky Škoda v apríli 1991. V tom čase firma vyrábala ročne cca 170 000 vozidiel jediného radu - Škoda Favorit. Prvým výsledkom spolupráce bola Škoda Felicia, z ktorej sa až do ukončenia výroby v polovici roku 2001 predalo rekordných 1 420 441 kusov. Prvým modelom značky, ktorý využil stratégiu zdieľaných spoločných modulov a technológie s ďalšími vozidlami koncernu Volkswagen, bola Škoda Octavia. Pre jej výrobu sa v roku 1996 v Mladej Boleslavi postavil nový montážny závod. Škoda Octavia sa stala zároveň symbolom zásadného prerodu celého podniku a nastúpenia novej cesty vedúcej k obnoveniu prestíže a imidžu značky. Pre náročnú výrobu najväčšej škodovky – luxusného vozidla Superb – sa v roku 2001 vybudovala úplne nová továreň v Kvasinách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Za viac ako štrnásť rokov spolupráce spoločnosti Škoda Auto a koncernu Volkswagen sa všetkým oblastiam výroby, vrátane produkcie agregátov a montážnych závodov, dostalo najmodernejších technológií a boli uvedené do úplne konkurencieschopného stavu. Najväčší počet vozidiel Škoda od vstupu koncernu VW v roku 1991, presne 3 756 148, zišiel z montážnych liniek základného závodu v Mladej Boleslavi. V Mladej Boleslavi je dnes sústredená výroba a montáž vozidiel radov Fabia, Octavia a rovnako aj produkcia motorov a prevodoviek, určených nielen pre vozidlá Škoda, ale i pre ďalšie značky koncernu VW. Montážny závod Vrchlabí, ktorý sa špecializuje na výrobu vozidiel Octavia Tour a špeciálnych verzií modelu Octavia (športová Octavia RS a vozidlá s pohonom všetkých kolies – Octavia Combi 4x4) vyrobil za toto obdobie 727 046 automobilov. Ďalší závod v Kvasinách, kde je v súčasnosti sústredená montáž modelu Superb a kde sa pripravuje začiatok výroby nového modelového radu Škoda Roomster, vyrobil od vstupu koncernu VW spolu 389 697 vozidiel. Na výrobe vozidiel Škoda sa až do roku 2000 podieľal aj montážny závod Volkswagen Poznaň v Poľsku, v súčasnosti schádzajú automobily značky Škoda z montážnych liniek tovární na Ukrajine, v Bosne a Hercegovine, v Indii a v Kazachstane. V rámci dlhodobej stratégie medzinárodnej expanzie značky sa pripravuje začiatok produkcie vozidiel Škoda aj v Číne.

V tomto roku si automobilka Škoda pripomína aj 100 rokov od vyrobenia prvého automobilu a 110 rokov od začiatku výroby dopravných prostriedkov v Mladej Boleslavi. V súčasnosti sa vozidlá značky Škoda predávajú na 85-ich trhoch celého sveta a celková produkcia Škoda Auto by mala v tomto roku dosiahnuť rekordných 491 000 automobilov modelových radov Škoda Fabia, Octavia Tour, Octavia a Superb.

Prehľad vozidiel Škoda vyrobených v rokoch 1991 až 2005 (do 1.11.2005)

Modelový rad výroba v rokoch počet vyrobených vozidiel
Favorit, Forman, Pick-up 1991-1994 768 690
Felicia, Felicia Combi, Pick-up 1994-2001 1 420 441
Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan od 1999 1 379 978
Octavia, Octavia Combi (Tour) od 1996 1 144 677
Octavia, Octavia Combi od 2004 201 999
Superb od 2001 84 215
Spolu 5 000 000

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 323
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 830
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 990
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 969
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 372
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 051
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 767
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 369
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 364

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež